Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin kieltää tuoreelta isältä varpajaiset?

Vierailija
17.05.2010 |

Siis nimenomaan näillä varpajaisilla tarkoitetaan ilmeisen yleisiä ryyppäjäisiä? Tiedän, että varpajaiset on perinne mutta ajatus siitä, että mies ryyppää ja minä makaan synnytyksen jälkeen heikkona sairaalassa, ei kuulosta kovin ihanalta ajatukselta. Puhumattakaan siitä, että mies tulisi seuraavana päivänä sairaalaan krapulaisena ja vanhalta viinalta haisten. Minä haluaisin juhlistaa uutta perheenjäsentä viettämällä aikaa perheen kesken sairaalassa, tutustuen tulokkaaseen.

Mieheni ei näe tässä asiassa ongelmaa, mutta minä näen. En ole koskaan "kieltänyt" häneltä juomista (juo ehkä kolme kertaa kuukaudessa) mutta nyt enemmänkin vain suututtaa koko ajatus varsinkin kun tiedän, ettei hän kokoa parhaimpia ystäviään kasaan vaan menee lähikuppilaan.

Lapsi on miehelle ensimmäinen, minulle toinen.

Miten muut ovat suhtautuneet miestensä varpajaisiin tai onko niitä edes ollut? Jos mies tekee vastoin toiveitani, onko minulla oikeus loukkaantua/suuttua?

Kommentit (165)

Vierailija
141/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on pitänyt isommat varpajaiset esikoisen synnyttyä ja käynyt kuopuksen synnyttyä syömässä parin kaverin kanssa. Paikat ovat olleet tiptop kunnossa kun olemme tulleet kotiin, kukat järjestetty maljakoihin ja itseäni on odottanut miehen kokkaama illallinen. En koe kärsineeni vääryyttä millään tavalla.

Tuntuu, että jos aikuisen ihmisen pitää kieltää toiselta jotain, niin ei ehkä arvomaailmat muutenkaan kauhean hyvin kohtaa.

Vierailija
142/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä ymmärrä miksi varpajaiset pitäisi kieltää, kun itse makaa sairaalassa. Mitä väliä sillä on nukkuuko mies kotona vai ottaako kuppia jossain baarissa? Mutta tuo kyllä kuulostaa aika oudolta, säälittävältä ja hälyttävältä, että yksin menee istumaan johonkin lähikuppilaan.

Ja ihan käsittämätöntä, että jotkut miehet haluavat ryyppäämään kun lapsi syntyy. Meillä alkoholin käyttö loppui raskauden alettua ja mieheltä väheni huomattavasti jo raskauden aikana. Käytännössä ei juonut kuin saunajuomaa ja kerran ystäväporukalla enemmän. Ja aluksi minä vaadin mieheltä käytön vähentämistä, vaikka ei olisi ehkä tarvinnut edes kovistella asian suhteen, kun ymmärsi itsekin. Nyt on itsekin tyytyväinen siihen, että vietetään mukavaa ilman alkoholia. Lapsen synnyttyä alkoholia on ainoastaan ottanut saunajuoman verran. Olen todella ylpeä miehestäni! Siis todella ylpeä. Tuntuu, että tänä päivänä ihmiset eivät enää osaa pitää hauskaa ja rentoutua ilman alkoholia. Mutta meillä mennnään perheen ehdoilla ja viikonloput käytetään mukavaan yhdessä olemiseen, liikkumiseen, eikä krapulassa maata päivät pitkät. Ja mitä alkoholin käyttöön tulee vauvaperheessä: alkoholia nauttineella ei ole mitään asiaa nukkumaan vauvan viereen.

että miehessä on jotain vikaa, jos lapsen syntymän jälkeen haluaa juoda alkoholia? Pitäisikö miehen päässä naksahtaa jokin isyys-vipu kohdalleen vai miten tuo sitten toimii?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät naiset, miettikää hieman. Miehillä tuntuu olevan kaiken maailman tekosyitä vetää kännit. Lapsen syntymäkin on yksi niistä. Miten tarpeellista tuo oikeasti on. Aika säälittävä syy. Kyllä mua hävettäisi vetää viinaa sen jälkeen, jos olisin vierestä seurannut mieheni synnytystä. Siis jos hän olisi joutunut kokemaan sen minkä minäkin koin. Harmi, että kaikilla ei ole niin hyvää miestä. Varsinkin tuommoinen, että tullaan krapulaisena laitokselle. Kyllä hävettäisi vastaanottaa ukkoa humalassa, mutta niin hävettäisi mennä vierailemaankin humalassa.

miksi se ryyppääminen on lapsen syntymän yhteydessä jotenkin tuomittavampaa kuin muutenkaan? Mikä sitten ei ole "säälittävä syy"? Ja meillä päin krapulainen ja humalainen ei kyllä tarkoita samaa.

Vierailija
144/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihan liiankin kanssa näitä perheitä, että se isyysvipu ei napsahsa. Sitten on tyytymättömiä perheitä, naiset nalkuttaa ja pihtaa, kun ovat vihaisia miehilleen, miehet hakkaa. Ja viimeisenä mutta suurimpana ongelmana näkisin, että lapset saa viinanhuuruisen lapsuuden.

Olen ylpeä omista vanhemmista. He käyttivät radikaalisti vähemmän alkoholia, kun minä ja sisarukseni oltiin lapsia. Ei tarvinnut maata lauantaipäivänä ja odotella aamupalaa, kun isi ja äiti nukkuvat pois krapuloitaan. Tänä päivänä se on ihan normaalia, että isi ja äiti ottaa vähän viiniä ja vähän olutta ja siideriä ja viikonloppuna päästään korkeintaan iltapäivästä kauppaan.

Kyllä lapsen synnyttyä, mutta mieluusti jo ennen sitä, pitäisi napsahtaa molemmilla vanhemmilla päässä hieman. Ja suurimmalla osalla onneksi napsahtaakin. Eihän sitä absolutiksi tarvitse ryhtyä, mutta itse ainakin olen positiivisesti yllättynyt siitä, miten paljon enemmän elämä antaa, kun viikonloppuiltoja ei vietä pienessä sievässä ja nuku aamuisin puolille päivin.

Vierailija
145/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse kieltää, käskeä tai muutenkaan ohjailla. Osaa ihan itse ajatella ja toimia aikuisen ihmisen tavoin. Siihen ei kuulunut kännäys silloin, kun minä taistelin hätäsektion jälkeen hengestäni teholla, eikä siihen kuulunut kännäys silloin, kun oli jo varmaa, että sekä minä että lapsi selviämme hengissä.

Kolmet kännit kuussa on muuten ihan sairaan paljon, ap. Neljästä viikonlopusta kolme menee ensin juodessa ja sitten krapulassa. Jatkuuko tuo meno vauvankin kanssa?

Vierailija
146/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät naiset, miettikää hieman. Miehillä tuntuu olevan kaiken maailman tekosyitä vetää kännit. Lapsen syntymäkin on yksi niistä. Miten tarpeellista tuo oikeasti on. Aika säälittävä syy. Kyllä mua hävettäisi vetää viinaa sen jälkeen, jos olisin vierestä seurannut mieheni synnytystä. Siis jos hän olisi joutunut kokemaan sen minkä minäkin koin. Harmi, että kaikilla ei ole niin hyvää miestä. Varsinkin tuommoinen, että tullaan krapulaisena laitokselle. Kyllä hävettäisi vastaanottaa ukkoa humalassa, mutta niin hävettäisi mennä vierailemaankin humalassa.

miksi se ryyppääminen on lapsen syntymän yhteydessä jotenkin tuomittavampaa kuin muutenkaan? Mikä sitten ei ole "säälittävä syy"? Ja meillä päin krapulainen ja humalainen ei kyllä tarkoita samaa.

Oli niin kiire kirjoittaa tähän mielipidettä, että tuli tällainen oikosulku. Piti kirjoittaa krapulassa ei humalassa. Joku muu ehkä olisi saattanut tajuta. Pahoittelut. Olihan tuossa tekstissä muitakin virheitä. Oli pakko vuodattaa ja nopeasti.

Vierailija
147/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihan liiankin kanssa näitä perheitä, että se isyysvipu ei napsahsa. Sitten on tyytymättömiä perheitä, naiset nalkuttaa ja pihtaa, kun ovat vihaisia miehilleen, miehet hakkaa. Ja viimeisenä mutta suurimpana ongelmana näkisin, että lapset saa viinanhuuruisen lapsuuden. Olen ylpeä omista vanhemmista. He käyttivät radikaalisti vähemmän alkoholia, kun minä ja sisarukseni oltiin lapsia. Ei tarvinnut maata lauantaipäivänä ja odotella aamupalaa, kun isi ja äiti nukkuvat pois krapuloitaan. Tänä päivänä se on ihan normaalia, että isi ja äiti ottaa vähän viiniä ja vähän olutta ja siideriä ja viikonloppuna päästään korkeintaan iltapäivästä kauppaan. Kyllä lapsen synnyttyä, mutta mieluusti jo ennen sitä, pitäisi napsahtaa molemmilla vanhemmilla päässä hieman. Ja suurimmalla osalla onneksi napsahtaakin. Eihän sitä absolutiksi tarvitse ryhtyä, mutta itse ainakin olen positiivisesti yllättynyt siitä, miten paljon enemmän elämä antaa, kun viikonloppuiltoja ei vietä pienessä sievässä ja nuku aamuisin puolille päivin.

hyvää päivää! Minun tuttavapiirissäni lähes kaikki isäksi tulleet ovat pitäneet varpajaiset, mutta kukaan heistä ei silti ole alkoholisti eikä hakkaa vaimojaan tai lapsiaan. Että missäs asennossa näiden isyysvipu sitten on?

Oletko itse siis ennen lapsien syntymää viettänyt kaikki illat pienessä sievässä?

Vierailija
148/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai loukkaavat varpajaiset tasa-arvoa. :D

Minun puolestani nainen voi ihan hyvin riipaista siiderikännit sairaalassa, jos kätilö tarjoilee ja epparikuronta kestää.

-mies

Vierailija
149/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin kiire kirjoittaa tähän mielipidettä, että tuli tällainen oikosulku. Piti kirjoittaa krapulassa ei humalassa. Joku muu ehkä olisi saattanut tajuta. Pahoittelut. Olihan tuossa tekstissä muitakin virheitä. Oli pakko vuodattaa ja nopeasti.

meillä päin krapula ei myöskään näy välttämättä päälle päin eli en nyt kyllä ymmärrä, mitä siinä krapulassa on sitten niin kamalaa, ettei kehtaa näyttäytyä ihmisten ilmoilla. Eikä siellä laitoksella nyt kyllä edes kovin monia ihmisiä olekaan sitä krapulaista miestä paheksumassa. Jos joku hoitsu nyt jotain haistaa, niin mitäs pahaa siinäkään sitten on?

Ja et vastannut, mikä ryyppäämiselle on sitten hyväksyttävä syy, jos ei oman lapsen syntymä sitä ole?

Vierailija
150/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen miehen pitäisi muka tulla sinne sairaalaan viinalle haisten? Eikö sitä voi vaikka soittaa? Kyllä äiti ja lapsi siellä pärjäävät, kun on ammattitaitoista henkilökuntaa ympärillä. Muutenkin on omituista nämä perhehuoneet sun muut, kuten myös, että mies nykyään pakotetaan seuraamaaan synnytystä ja jos ei suostu, niin on aivan hirveä ja kauhea. Synnytys on naisten juttu ja iät ajat miehet on ajettu siksi aikaa vaikka navettaan pois jaloista häiritsemästä.

Vierailija
151/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse kieltää, käskeä tai muutenkaan ohjailla. Osaa ihan itse ajatella ja toimia aikuisen ihmisen tavoin. Siihen ei kuulunut kännäys silloin, kun minä taistelin hätäsektion jälkeen hengestäni teholla, eikä siihen kuulunut kännäys silloin, kun oli jo varmaa, että sekä minä että lapsi selviämme hengissä. Kolmet kännit kuussa on muuten ihan sairaan paljon, ap. Neljästä viikonlopusta kolme menee ensin juodessa ja sitten krapulassa. Jatkuuko tuo meno vauvankin kanssa?

Tosiaan, mies ei välttämättä koko viikonloppua juo, vaanm se ajoittuu joko pe tai la eikä hän silloinkaan ole ihan nakit silmillä vaan pienissä sievissä. Olen vain muutaman kerran yhdessäolomme aikana nähnyt, että koko viikonloppu oltaisiin oltu kulussa (ja silloinkin se on ajoittunut kesään, jolloin mies lähtenyt mökille).

En ole aikaisemmin edes jaksanut puuttua juomiseen, koska se ei ole pahemmin häirinnyt enkä koe, että hän olisi vastuussa lapsesta, joka on taasen minun edellisestä suhteestani (vaikkakin mies on mitä ihanin poikaa kohtaan ja on kyllä tarvittaessa häntä vahtinut jos minulla on ollut menoa). Uskon, että alkoholinkäyttä vähenee entisestään vauvan syntymän jälkeen

Vierailija
152/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmaisena tulee mieleen, etta miten aikuinen ihminen voi toiselta aikuiselta kieltaa MITAAN. ja onko se sopivaa, etta yrittaa? minusta ei. olen ehka liian vapaudenhaluinen ja annan miehelleni tayden vapauden myos. tosin jos menot sattuu samalle paivalle, se olen mina joka olen siten kotona, eika haittaa... jarkkaan sitten uudelle paivalle.

Vierailija
153/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei juhlita varpajaisia lainkaan! Sikari tarjotaan työkavereille, siinä kaikki. Jotenkin nuo varpajaiset vaikuttaa aika nuorten isien jutulta, tekosyyltä vetää viinaa ja käydä vieraissa.

Mutta kun meidän lapsi, joka ei ollut suunniteltu ja aika kova shokki molemmille, syntyi niin mies varmisti että mulle on varpajaiset okei. Oltiin molemmat n 20 ja menojalka jäi vähän vipattamaan kun elämänjärjestystä oli laitettava uusiksi.

Mies joi puoli pulloa konjakkia lähimpien ystäviensä kanssa nuoruuden vakiopaikallaan, poltti muutaman sikarin ja tirautti muutaman ilon kyyneleen. Tuli seuraavana päivänä sairaalaan kymmeneltä ja oli kyllä viinanhajunen, mutta iki onnellinen isä.

Musta on ihanaa, että mulle rakkaalla ihmisellä kenen kanssa jaan arjen, on myös musta riippumattomia asioita mitkä tekee onnelliseksi. Kun kunnioitus on molemmin puolin okei, ei tällasista asioista tarvitse tehä härkäsiä. Sano Ap että viettää varpajaisensa, mutta kerro omat toiveet, kompromisseja täytyy tehdä molemmin puolin.

Vierailija
154/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihan liiankin kanssa näitä perheitä, että se isyysvipu ei napsahsa. Sitten on tyytymättömiä perheitä, naiset nalkuttaa ja pihtaa, kun ovat vihaisia miehilleen, miehet hakkaa. Ja viimeisenä mutta suurimpana ongelmana näkisin, että lapset saa viinanhuuruisen lapsuuden. Olen ylpeä omista vanhemmista. He käyttivät radikaalisti vähemmän alkoholia, kun minä ja sisarukseni oltiin lapsia. Ei tarvinnut maata lauantaipäivänä ja odotella aamupalaa, kun isi ja äiti nukkuvat pois krapuloitaan. Tänä päivänä se on ihan normaalia, että isi ja äiti ottaa vähän viiniä ja vähän olutta ja siideriä ja viikonloppuna päästään korkeintaan iltapäivästä kauppaan. Kyllä lapsen synnyttyä, mutta mieluusti jo ennen sitä, pitäisi napsahtaa molemmilla vanhemmilla päässä hieman. Ja suurimmalla osalla onneksi napsahtaakin. Eihän sitä absolutiksi tarvitse ryhtyä, mutta itse ainakin olen positiivisesti yllättynyt siitä, miten paljon enemmän elämä antaa, kun viikonloppuiltoja ei vietä pienessä sievässä ja nuku aamuisin puolille päivin.

hyvää päivää! Minun tuttavapiirissäni lähes kaikki isäksi tulleet ovat pitäneet varpajaiset, mutta kukaan heistä ei silti ole alkoholisti eikä hakkaa vaimojaan tai lapsiaan. Että missäs asennossa näiden isyysvipu sitten on?

Oletko itse siis ennen lapsien syntymää viettänyt kaikki illat pienessä sievässä?

En ole sanonut myöskään, että varpajaisia ei saisi viettää. Mutta täällä oli joku sanonut, että juodaan kolmena viikonloppuna kuukaudesta. Se ei minusta enää ole normaalia lapsellisten miesten elämässä.

Varpajaisissa toki voisi miettiä vähän sitä määrää minkä juo. Ei tarvitse minusta mennä laitokselle krapulaisena.

Ja minusta vanhempien ei kuulu viettää lasten kanssa aikaa humalassa. Jos suoraan sanotaan, niin ei pitäisi juoda kuin korkeintaan ruuan kanssa ja juhlina kolistella lisäksi juhlamalja. Lapsia ei pidä tehdä, jos heille ei voi tarjota muuta kuin krapulaisia viikonloppuja.

Ja kyllä minusta on hieman outoa, että nimen omaan lapsen syntymä on se juhla, jota pitää juhlistaa viinan voimin. Kyllä se kertoo miesten heikkoudesta. Pitää näyttää kavereille, että ei olla pois ringistä ja vielä voi juoda ja pitää hauskaa. Kuinkahan moni mies järjestää ne varpajaisetkin siis vasten tahtoaan, koska pelkäävät, että kaverit kaverit muuten unohtaa tai alkkaa pilkkaamaan. Ei sovi suomalaisen miehen pirtaan, että vauva vie isän sydämen ja mieluummin ollaan laitoksella kuin korttiringissä. Mies nimittäin tarvitsee ystäviä vielä lapsen syntymän jälkeen ja suomalainen mies ei osaa oikein jutella syntyjä syviä ystävilleen kuin viihteellä ja saunassa.

Minulla on mies, joka arvostaa perhettä todella paljon, sellaista miestä minä etsinkin ja sellaisen sain. En ole estänyt, enkä ohjaillut häntä, vaan hän on hyvä ihan itsenään. Saisi minun puolesta pitää varpajaiset, mutta ei hänelle olisi tullut mieleenkään, kun olin laitoksella. Totuus on, että itse en olisi halunnut hänen viettävän niitä kyllä minun laitoksella ollessani, mutta ei tätä hänelle tarvinnut sanoa, oli niin täysillä mukana lapsen hoidossa ja minua hellimässä. Eikä sitten pitänyt laitokselta kotiinpaluun jälkeenkään. Muuten on kavereitaan nähnyt.

Vierailija
155/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää päivää! Minun tuttavapiirissäni lähes kaikki isäksi tulleet ovat pitäneet varpajaiset, mutta kukaan heistä ei silti ole alkoholisti eikä hakkaa vaimojaan tai lapsiaan. Että missäs asennossa näiden isyysvipu sitten on? Oletko itse siis ennen lapsien syntymää viettänyt kaikki illat pienessä sievässä?

En ole sanonut myöskään, että varpajaisia ei saisi viettää. Mutta täällä oli joku sanonut, että juodaan kolmena viikonloppuna kuukaudesta. Se ei minusta enää ole normaalia lapsellisten miesten elämässä. Varpajaisissa toki voisi miettiä vähän sitä määrää minkä juo. Ei tarvitse minusta mennä laitokselle krapulaisena. Ja minusta vanhempien ei kuulu viettää lasten kanssa aikaa humalassa. Jos suoraan sanotaan, niin ei pitäisi juoda kuin korkeintaan ruuan kanssa ja juhlina kolistella lisäksi juhlamalja. Lapsia ei pidä tehdä, jos heille ei voi tarjota muuta kuin krapulaisia viikonloppuja. Ja kyllä minusta on hieman outoa, että nimen omaan lapsen syntymä on se juhla, jota pitää juhlistaa viinan voimin. Kyllä se kertoo miesten heikkoudesta. Pitää näyttää kavereille, että ei olla pois ringistä ja vielä voi juoda ja pitää hauskaa. Kuinkahan moni mies järjestää ne varpajaisetkin siis vasten tahtoaan, koska pelkäävät, että kaverit kaverit muuten unohtaa tai alkkaa pilkkaamaan. Ei sovi suomalaisen miehen pirtaan, että vauva vie isän sydämen ja mieluummin ollaan laitoksella kuin korttiringissä. Mies nimittäin tarvitsee ystäviä vielä lapsen syntymän jälkeen ja suomalainen mies ei osaa oikein jutella syntyjä syviä ystävilleen kuin viihteellä ja saunassa. Minulla on mies, joka arvostaa perhettä todella paljon, sellaista miestä minä etsinkin ja sellaisen sain. En ole estänyt, enkä ohjaillut häntä, vaan hän on hyvä ihan itsenään. Saisi minun puolesta pitää varpajaiset, mutta ei hänelle olisi tullut mieleenkään, kun olin laitoksella. Totuus on, että itse en olisi halunnut hänen viettävän niitä kyllä minun laitoksella ollessani, mutta ei tätä hänelle tarvinnut sanoa, oli niin täysillä mukana lapsen hoidossa ja minua hellimässä. Eikä sitten pitänyt laitokselta kotiinpaluun jälkeenkään. Muuten on kavereitaan nähnyt.

eihän tässä ole puhunut kuin yksi (ap) siitä, että kolmena viikonloppuna kuukaudessa juodaan. Ja jos olet tosiaan tuolla linjalla, että juominen kuuluu vain ruoan kanssa tai kilistelymaljaksi, niin se on sitten toinen keskustelu. Nyt puhutaan varpajaisista ei alkoholin kanssa juhlimisesta ylipäänsä.

Minä en vain ymmärrä, että nimenomaan varpajaisten yhteydessä se juominen on erityisen tuomittavaa, kun useimmat eivät sitä perhehuonetta kuitenkaan saa ja se vauva ei kuitenkaan edes tajua, että iskä on ryyppäämässä.

Vierailija
156/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasa-arvon nimissä äidit järjestävät irti tissistä juhlat kun vauvan imetys loppuu. Silloin äiti kutsuu parhaat ystävät kasaan ja viettää mukavan illan ja joskus yönkin ystävien kanssa. Sitten on isän vuoro hoitaa lapset ja äiti voi maistaa lasilliset tai mitä haluaakin.

Vierailija
157/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovimme mieheni kanssa yhteisesti parhaan meille sopivan ajan, milloin dokausvarpajaiset.

Olimme perhehuoneessa neljä pvää, joten ei voinut pitää silloin kun olimme synnärillä.

Anna nyt miespolon juhlia!

Vierailija
158/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vain ymmärrä, että nimenomaan varpajaisten yhteydessä se juominen on erityisen tuomittavaa, kun useimmat eivät sitä perhehuonetta kuitenkaan saa ja se vauva ei kuitenkaan edes tajua, että iskä on ryyppäämässä.

Ei se ole tuomittavaa. Mutta on se hieman outoa, jos silloin eritoten tekee viinaa mieli. Mutta isiä on erilaisia. Joillakin on se viinapullo mielessä jo heti kun tukka näkyy.

Mutta tosiaan tämä varpajaisjuttu aiheuttaa varmasti monelle miehelle sosiaalisen paineen. Varsinkin jos kaveripiiri on kovin juhlivaista sorttia. Se on järjestettävä osoittaakseen vielä miehisyytensä ja siinä sitten saa sosiaalisen hyväksynnän, kun ei ole unohtanut niitä rakkaita ystäviään. Itse uskon, että suuri osa miehistä sitä varpajaista haluaisi siirtää vähän tuonnemmaksi ja viettää aikaa äidin ja etenkin lapsen kanssa mieluummin. Voihan se olla, että kavereille on luvattu järjestää nämä varpajaiset ja sitten ei kehdata enää perua, vaikka mieli tekisi keskittyä vauvaan ja äitiin. Mies, aivan kuten ei nainenkaan, voi etukäteen tietää niitä lapsen syntymän aiheuttamia voimakkaita tuntemuksia. Oma mies ainakin lähti kovin haikein mielin kotiin, kun ei heti saatukaan perhehuonetta. Mutta toki voi olla niinkin, että toiset miehet jakavat nämä suuret tuntemukset mieluummin kavereiden kesken ja vähän viskimaistissa. Ihmiset ovat erilaisia.

Mutta joka tapauksessa olen iloinen, että meillä vietetään raittiita viikonloppuja ja tehdään kaikkea kivaa. Ystäviä nähdään myös. Ei olla erakoituneita sentään.

Vierailija
159/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on halunnut! :) Mitä pahaa siinä on?

Olen minäkin viettänyt sitten varpajaisia :) n. 2kk synnytyksen jälkeen olen käynyt jossakin! Ja ne on olleet minun varpajaiseni.

Miksi te kuvittelette että varpajaisiin liittyy automaattisesti kauhea määrä viinaa? Ja vaikka kuuluisikin, onko se nyt niiiiiin paha miehen juhlia uutta syntymää sillä välin kun äiti on sairaalassa?

En yhtään ihmettele mistä niitä tossun alla olevia miehiä tulee.

Vierailija
160/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tuomittavaa. Mutta on se hieman outoa, jos silloin eritoten tekee viinaa mieli. Mutta isiä on erilaisia. Joillakin on se viinapullo mielessä jo heti kun tukka näkyy. Mutta tosiaan tämä varpajaisjuttu aiheuttaa varmasti monelle miehelle sosiaalisen paineen. Varsinkin jos kaveripiiri on kovin juhlivaista sorttia. Se on järjestettävä osoittaakseen vielä miehisyytensä ja siinä sitten saa sosiaalisen hyväksynnän, kun ei ole unohtanut niitä rakkaita ystäviään. Itse uskon, että suuri osa miehistä sitä varpajaista haluaisi siirtää vähän tuonnemmaksi ja viettää aikaa äidin ja etenkin lapsen kanssa mieluummin. Voihan se olla, että kavereille on luvattu järjestää nämä varpajaiset ja sitten ei kehdata enää perua, vaikka mieli tekisi keskittyä vauvaan ja äitiin. Mies, aivan kuten ei nainenkaan, voi etukäteen tietää niitä lapsen syntymän aiheuttamia voimakkaita tuntemuksia. Oma mies ainakin lähti kovin haikein mielin kotiin, kun ei heti saatukaan perhehuonetta. Mutta toki voi olla niinkin, että toiset miehet jakavat nämä suuret tuntemukset mieluummin kavereiden kesken ja vähän viskimaistissa. Ihmiset ovat erilaisia. Mutta joka tapauksessa olen iloinen, että meillä vietetään raittiita viikonloppuja ja tehdään kaikkea kivaa. Ystäviä nähdään myös. Ei olla erakoituneita sentään.

nyt kyllä saa millään kiinni tuosta ajatuksestasi. Mikä siinä on sitten niin kamalan kummallista, jos mieluummin lähtee juhlimaan kavereiden kanssa vauvan syntymää kuin kököttää kotona? Edelleenkään kaikki eivät saa sitä perhehuonetta.

Ja meillä tutuilla ei ainakaan ole ollut mitään "sosiaalista painetta" pitää varpajaisia. Eihän sitä syntymän hetkeä voi etukäteen tietää, eikä kaikki voi noin vain lähteä varpajaisiin niiden parin päivän aikana, jolloin vauva on vielä laitoksella. Ei kai se varpajaisporukka nyt viikkotolkulla odota, koska päästään viettämään varpajaisia.

Ei siinä meillä päinkään ole kyllä ollut mitään ongelmia ja nuo "äijät" ainakin kaikki tietävät, mitä se lapsen syntymä on eikä todellakaan vaadi tuoretta isää yhtään mihinkään, jos se perhehuone sitten olisikin.

Ja miksi mainitset koko ajan, että teillä vietetään raittiita viikonloppuja ja tehdään kaikkea kivaa. Niin meilläkin vietetään, vaikka ne varpajaisetkin on pidetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi