Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen hämmästynyt (nimistä)

Vierailija
14.05.2010 |

Annoin lapselleni mielestäni erittäin suomalaisen nimen ja ihmiset eivät osaa lausua sitä oikein!

Lapsen nimi on siis Inka ja osa jengistä lausuu sen Inn-ka, osa Ink-ka. Siis häh, onko toi oikeesti noin vaikea lausua?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina=Ellu

Johanna=Johku

Melina=Melli

Lilja=Lilli jne

Naapurissamme asuu pieni, todella kaunis ja suloinen Iida. Vähän ottaa korviin kun tytön äiti ovelta huutaa: "Iitaaaaaa, syömääään!"

Vierailija
22/26 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaako se olla Ida vai Iida, ja se sanoi että ihan sama.

Tunnen myös Iran joka haluaa olla Ira eikä Iira, ja useita Ninoja joista osa haluaa olla Niinoja ja osa Ninoja. Myös yhden Nanan ja yhden Naanan, molemmat siis kirjoitetaan "Nana".

Ei sen puoleen, olen kuullut Idan lausuttuna ida eikä iida!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on Mimosa ja sukulaiset ovat ihmetelleet että onpa outo nimi. Mulle nimi oli tuttu lapsuudesta asti ja yllätyin, että sitä pidetään outona kun ihan tavallinen nimi oli tarkotus laittaa..

Vierailija
24/26 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

C:hän voidaan lausua s- tai k-kirjaimena eli poika voisi olla "lusa". Miksi nimi ei siis voi olle Luka, niin kaikki tietäisivät ainakin paremmin...

En ole ikinä ajatellut, että Ira voisi olla "iira". Tunnen kaverukset Iran ja Miran ja he ovat ihan "ira" ja "mira".

Oma poikani on Sampo ja joskus meinaan kuolla huvituksesta jonkun samoessa Sammon. Vaan kuulin sitten tutun lapsesta, joka taipuu nimenomaan Sammon. Meidän pojastamme kyllä puhutaan Samposta eikä Sammosta, joka on ihan eri juttu. Esim. pankki :)

Vierailija
25/26 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nea on Nea.

Ja ida...? ei kai nyt sentäan...

Vierailija
26/26 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka varsinkin vanhemman väen suussa taipuu väkisinkin Nooaksi, vaikka lausutaan oikeasti, kuten kirjoitetaankin Noa.