Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

anopin käsitys sukujuurista-- miten voi olla niin pöljä!

Vierailija
13.05.2010 |

Niin..

Anoppi sitten laukaisi tänään kahvipöydässä oman käsityksensä.

Hänen mielestään meidän lapset (hänen poikansa ja minun) eivät ole hänen lapsenlapsiaan. Ainoat oikeat ovat hänen tyttärensä lapset (4lasta, jokainen eri isälle).

Me kaikki jäimme suut auki tuijottamaan anoppia, kun hän jatkoi osoittamalla minua. "kun ethän sinä ole edes mitään sukua meille". Niin, olenhan vain naimisissa esikoisesi kanssa ja meillä on 3 YHTEISTÄ lasta.

No mieheni loukkaantui tästä aivan oikeutetusti ja me lähdimme kesken kahvin, suoraan kotiin.

En vaan millään voi ymmärtää miten anoppi voi olla noin tyhmä, eikö hän halua olla poikansa perheen kanssa tekemisissä vai mitä? Nyt on varmasti kaikilla paha mieli, erityisesti miehelläni ja lapsilla jotka ihmettelivät miksi piti mummulasta lähteä niin kiireellä pois.

Piti nyt vain jonnekin purkautua kun ottaa itseäkin niin päähän tuollainen.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sekvenssi periytyy täsmälleen samana äidiltä lapsille. Jos siis olisitte samassa haudassa ja muutaman sadan vuoden kuluttua tutkittaisiin luitanne, vain äidin, tytärten ja tytärten lasten sukulaisuus voitaisiin varmuudella todeta.

Vierailija
2/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella törkeästi sanottu, ymmärrän hyvin, että suutuitte ja lähditte kesken pois. Mulla vähän samantyylinen anoppi, ja hän kyllä niitä ilkeyksiä latelee ihan tahallaan (vuosien mittaan olen siihen tulokseen tullut, ja nyt ollaan ihan minimisti yhteydessä).

kenen poika se sun miehes sitten oikein on?

Ja tuo sekvenssihömpötys... oletteko kuulleet geeneistä jne? Huoh, en jaksa selittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman isän, mutta eri äidin lapset ovat täys sisaruksia, mutta saman äidin ja eri isien lapset vaan puolisisaruksia. Ja tätä logiikkaa en ole koskaan ymmärtänyt.

Vierailija
4/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa varmaan mitokondrioiden DNA:ta, joka todella periytyy vain äidin puolelta sellaisenaan jälkeläisille ja muuttuu sukupolvien kuluessa vain mutaatioiden kautta.

Vierailija
5/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitilinja on antropologian termi, jolla tarkoitetaan jonkin mitokondrion DNA:ssa (mtDNA) esiintyvän geenin jäljittämistä sukupolvelta toiselle. Koska mtDNA periytyy maternaalisesti eli ainoastaan äidin puolelta, kutsutaan tällaista geenilinjaa äitilinjaksi. Jos siis naaras saa pelkästään urospuolisia jälkeläisiä, äitilinja katkeaa.

MtDNA mahdollistaa esimerkiksi ihmispopulaatioiden alkuperän ja eriytymisen selvittämisen paremmin kuin aiemmin käytetyt, muun muassa veriryhmiin perustuneet tutkimukset.

Vierailija
6/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monissa kulttuureissa vain tyttöjen lapset "ovat perillisiä" (ja samasta syystä naisten siveellisyyttä ja uskollisuutta varjellaan) koska nainen tietää aina että lapsi on hänen, mies ei voi olla samalla tavalla varma että on isä.

ja aloin ihmettelemään että miksi perinnöt kulkivat aikoinaan vanhimmalle pojalle. Eihän isä voi olla 100% varma että poika on oma (nykyään tietty varmuus eri luokkaa kun on dna-testit.)

Vierailija
7/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain poikia. Jos on muita tyttäriä, jotka saavat lapsia, jatkuu se äitisekvenssi edelleen. Niin pitkälle kuin tyttäriä äidinpuoleiseen sukuun syntyy.

Vierailija
8/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi hyvin voinut sanoa jotai tuollaista. Itse asiassa "rankaisee" minua tuon tuostakin siitä, että olen lasteni ja äiti ja mieheni VAIN isä. Minun sukuni kuulemma pitää lapsiamme enemmän ominaan ja hänen täytyy tyytyä "lasten rippeisiin". No syytönhän minä siihen olen, että hänellä on vain poikia, eikä pidä kenestäkään, edes niistä lasten rippeistä. Mutta kestämme katkeraa akkaa, koska niin sukulaiset tekevät :)

Vierailija
9/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen otaksutusta haudasta? Siinä tulee esille tuo sekvenssi, joka siirtyy äidin mukana. Vain äidin puoleiset sukulaiset voidaan todeta sen perusteella. Äidit, tyttäret ja tytärten lapset, joilla on kaikilla täsmälleen samanlainen sekvenssi.

Eikä toteamus liittynyt argeologiseen löytöön. Vaan ihan muina miehinä lateli totuuksia sukulaisuhteistaan kahvipöydässä. Siinä on viisi ero!

Vierailija
10/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kirjaan pistettäviä totuuksia elämästä. Jatkona näille:

- vihdinkin teille tuli poika, niin ei tarvitse enää tehdä lisää lapsia kun tuli sitten lopulta se poika ai kun ihanaa...

- katsopas miten simpsakka typykkä tuollakin kulkee (kun olimme juuri menneet naimisiin)

- niin tehän ette ole avoliitossa te vaan asutte yhdessä ei se sellainen asuminen mikään avoliitto ole...

- ja näitä riittää ja en siis ole ap

Vierailija
11/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutte aidista, tyttarista ja tytarten lapsista. Mitenkas ne sekventit sitten menee kun aidilla ei olekaan tyttaria?

Kannattaa lopettaa se pilkunviilaus ja tajuta etta ne lapset tulee kuitenkin kahdesta vanhemmasta, ja heilla on molempien geeneja. Molempien "verta ja nahkaa".

Jos minun anoppinin laukaisisi etta meidan lapset eivat jostain ylitieteellisesti selostetusta syysta olisi hanen lapsenlapsiaan, toteaisin vain etta onko mieheni adoptoitu vai? Oikeasti tuollaiseen on varmasti vaikea reagoida paikan paalla mitenkaan hallitusti. Helppohan se taala on sanoa.

Vierailija
12/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppääkö se perintö sitten aina sukupolven yli vai miten? Eihän isä voi koskaan olla varma lapsistaan (pl. nykyiset testit), olivatpa nämä sitten tyttöjä tai poikia? Vai mitä tuolla nyt oikein tarkoitettiin?

Vierailija
13/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se inho miniää kohtaan ole niin suurta, että oma lapsi laitettaisiin kärsimään. Ehkä anoppi vitsaili. Olettekohan te miniät hieman liian herkkiä ja mustasukkaisia miehistänne.

Vierailija
14/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenhan niistä tulee ihan häiriintyneitä.

Voi hyvää päivää!

Tiesittekö, että lapset ovat iin herkkiä, että usien näevät aikuisten todelliset tunteet, vaikka aikuiset pyrkisivät kuin "käyttäytymään". Olisko hyvä oppitunti siis ollut, kiellä tunteesi viimeiseen asti?

Mun mielestäni tämä oli ihan aikuinen ratkaisu, huono ratkaisu (joka ehkä mielessä ohimennen vilahti myös) olisi alkanut esim. sanoilla "Saatanaan ämmä sanotko mun lapsia huoran penuiksi" sävyyn sopivalla volyymillä esitetynä.

Vierailija
15/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saa anoppi olla tyytyväinen, kun saa pojalta iha oikean lapsen lapsen. Sitä kai siis ajoi takaa.

Vierailija
16/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, olen pahoillani, sulla on ilkeä/tyhmä anoppi! :(

Vierailija
17/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysehän nimenomaan on hänen lapsensa lapsista, eli lapsenlapsista.

Vierailija
18/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ai jaa, etkö ole sitten sukua pojallesikaan? Ja katsonut miten anoppi siihen vastaa.

Vierailija
19/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä ihmettelen samaa mitä joku edellinen kirjoittaja. Miksi ette jääneet selvittämään asiaa heti kahvipöytään? Jos minulle kävisi samoin, kysyisin perusteluja asialle ja sanoisin sitten miten loukkaavaa tuo on ja miten pahoitimme mielemme siitä. Jos anoppi ei ymmärtäisi asiaa, sanoisin että olemme tekemisissä seuraavan kerran sitten kun haluat pyytää anteeksi sanojasi.

Käyttäydyttekö aina noin, että lähdette kesken tilainteista pois ettekä jää selvittämään asioita??????? ERITTÄIN outoa käytöstä aikuisilta ihmisiltä.

Tai sitten tämä sekvenssi on periytynyt anopilta pojalle :D

Vierailija
20/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haastaa riitaa. Ja onnistuipa siinä hyvin.