anopin käsitys sukujuurista-- miten voi olla niin pöljä!
Niin..
Anoppi sitten laukaisi tänään kahvipöydässä oman käsityksensä.
Hänen mielestään meidän lapset (hänen poikansa ja minun) eivät ole hänen lapsenlapsiaan. Ainoat oikeat ovat hänen tyttärensä lapset (4lasta, jokainen eri isälle).
Me kaikki jäimme suut auki tuijottamaan anoppia, kun hän jatkoi osoittamalla minua. "kun ethän sinä ole edes mitään sukua meille". Niin, olenhan vain naimisissa esikoisesi kanssa ja meillä on 3 YHTEISTÄ lasta.
No mieheni loukkaantui tästä aivan oikeutetusti ja me lähdimme kesken kahvin, suoraan kotiin.
En vaan millään voi ymmärtää miten anoppi voi olla noin tyhmä, eikö hän halua olla poikansa perheen kanssa tekemisissä vai mitä? Nyt on varmasti kaikilla paha mieli, erityisesti miehelläni ja lapsilla jotka ihmettelivät miksi piti mummulasta lähteä niin kiireellä pois.
Piti nyt vain jonnekin purkautua kun ottaa itseäkin niin päähän tuollainen.
Kommentit (83)
Vaikka sisarusparitus, tai serkus-?
Mutta tieteellisesti jos olisitte samassa haudassa, sinun pojan lapsiasi ei voisi dna tutkimusten perusteella tietää lapsenlapsiksesi, koska teillä on se eri sekvenssi.
mutta ne ovat eri sekvenssissä kuin sinä.
että te (aikuiset, ilmeisesti täysjärkiset?) ihmiset lähdette kesken kahvin pois, herneet syvällä nenässä. Itse vielä kirjoitat, että lapsille tuli paha mieli kun piti lähteä kesken pois. En tiedä, kuulivatko lapset isoäitinsä kommenttia, mutta jos kuulivat niin teidän käytöksenne teki sen lasten silmissä todella pahaksi. Jos olisitte suhtautuneet asiaan aikuisten lailla niin lapsetkaan eivät olisi ottaneet sitä vakavasti.
Tuollehan olisi lähinnä pitänyt naurahtaa, taputtaa höpsöä isoäitiä ja jälkikäteen mietttiä aikuisten kesken, että olisiko syytä huoleen (dementia vaiko vain hassu ajatusmaailma).
että te (aikuiset, ilmeisesti täysjärkiset?) ihmiset lähdette kesken kahvin pois, herneet syvällä nenässä. Itse vielä kirjoitat, että lapsille tuli paha mieli kun piti lähteä kesken pois. En tiedä, kuulivatko lapset isoäitinsä kommenttia, mutta jos kuulivat niin teidän käytöksenne teki sen lasten silmissä todella pahaksi. Jos olisitte suhtautuneet asiaan aikuisten lailla niin lapsetkaan eivät olisi ottaneet sitä vakavasti.
Tuollehan olisi lähinnä pitänyt naurahtaa, taputtaa höpsöä isoäitiä ja jälkikäteen mietttiä aikuisten kesken, että olisiko syytä huoleen (dementia vaiko vain hassu ajatusmaailma).
Se oli mieheni kun lähti pöydästä, komensi lapset pihalta autoon ja minä menin tietenkin perässä.
Ja kyllä jos minun äitini olisi sanonut noi niin olisin ollut aivan yhtä vihainen ja loukkaantunut kuin mieheni nyt!
ap
kun isoäiti sanoutuu irti isoäitiydestään lapsensa ja lapsenlastensa läsnäollessa?
monissa kulttuureissa vain tyttöjen lapset "ovat perillisiä" (ja samasta syystä naisten siveellisyyttä ja uskollisuutta varjellaan) koska nainen tietää aina että lapsi on hänen, mies ei voi olla samalla tavalla varma että on isä.
Typerä kommentti anopilta, mutta monessa muussa perheessä menee samanlailla TIEDOSTAMATTA eli ne tyttöjen lapset ovat "läheisempiä". Tarkkaile lähipiiriäsiä: eikö yleensä mene niin että äidin puolen isovanhemmat ovat enemmän perheen elämässä mukana vert. isän puolen isovanhemmat JOS molemmat ovat ihan normaaleja (ei alko-ongelmaa tm.) ja asuvat suht saman matkan päässä.
"kun ethän sinä ole edes mitään sukua meille".
Sekö auttaisi asiaa jos olisit miehesi serkku? Voi hyvää päivää mikä logiikka, nauran ääneen!
Meillä saattaa olla sama tilanne edessä jonakin kauniina päivänä, mutta sentään vähän perustellummin. Naispari kun ollaan, niin eihän mun synnyttämät lapset biologisesti ole anopille mitään sukua. Tästä on tosin häntä varoitettu jo hyvissä ajoin (esikoinen ja anopin biologinen lapsenlapsi avokin masussa) että jos aikoo jättää huomiotta osan meidän yhteisistä lapsista, niin jättää sitten kaikki. Ei sovi alkaa valikoimaan!
perheen otaksutusta haudasta? Siinä tulee esille tuo sekvenssi, joka siirtyy äidin mukana. Vain äidin puoleiset sukulaiset voidaan todeta sen perusteella. Äidit, tyttäret ja tytärten lapset, joilla on kaikilla täsmälleen samanlainen sekvenssi.
Jotenkin oletan, että ihmisillä olis edes vähän käytöstapoja... vaikka loukkaantuukin typerästä sanomisesta...
Ei ihme, että lapset ovat ihmeissään ja jopa suruissaan, kun edes omat vanhemmat eivät osaa käyttäytyä, saatika selittää tapahtunutta.
jos noin hölmöstä jutusta loukkaantuu, meillä olisi naurettu tai ainakin katsottu vinosti ja lähetetty mummo dementiatestiin.
hyvänä vitsinä kaikille sukulaisille ja tuttaville.
miehesi sisko on tehnyt lapsensa sukulaismiesten kanssa.
Hänen mielestään meidän lapset (hänen poikansa ja minun) eivät ole hänen lapsenlapsiaan. Ainoat oikeat ovat hänen tyttärensä lapset (4lasta, jokainen eri isälle).
mitä mieltä on appiukkosi - siis anoppisi aviomies, siis miehesi isä??
Anna asian olla - varmaan on monta muutakin hulluutta sanonut.
Niin.. Anoppi sitten laukaisi tänään kahvipöydässä oman käsityksensä. Hänen mielestään meidän lapset (hänen poikansa ja minun) eivät ole hänen lapsenlapsiaan. Ainoat oikeat ovat hänen tyttärensä lapset (4lasta, jokainen eri isälle). Me kaikki jäimme suut auki tuijottamaan anoppia, kun hän jatkoi osoittamalla minua. "kun ethän sinä ole edes mitään sukua meille". Niin, olenhan vain naimisissa esikoisesi kanssa ja meillä on 3 YHTEISTÄ lasta. No mieheni loukkaantui tästä aivan oikeutetusti ja me lähdimme kesken kahvin, suoraan kotiin. En vaan millään voi ymmärtää miten anoppi voi olla noin tyhmä, eikö hän halua olla poikansa perheen kanssa tekemisissä vai mitä? Nyt on varmasti kaikilla paha mieli, erityisesti miehelläni ja lapsilla jotka ihmettelivät miksi piti mummulasta lähteä niin kiireellä pois. Piti nyt vain jonnekin purkautua kun ottaa itseäkin niin päähän tuollainen.
johan on
niin, mitäs hemmettiä me tässä istutaan kahvittelemassa, kun ei oikeasti olla edes sukua. Hyvää jatkoa vaan kaikille!
Ihan silkasta uteliasuudesta on PAKKO kysyä mistä moinen lausahdus sai alkunsa? :) ja en kysy pahalla, tuntuu vaan kummalta että yhtäkkiä tuollaista heittäisi "ilman syytä".
Niin, ja ehkä ei edes tarkoittanut kommenttia pahalla? Monesti moni ajattelee että MIES on se joka huolehtii perheestään jne. eli annetaan enemmän lapsenhoitoapua tmv. tyttären lapsille koska "hän ei selviä" vert. mies=poika "joka tottakai hoitaa lapsensa". Sama juttu usein taloudellisen avun tarjoamisessa/ottamisessa --> mies harvoin haluaa ottaa apua vastaa, nainen taas lähes aina ottaa jos sitä tarjotaan ja tarvetta on.
Kun mulla on ne kolme poikaa, niin heidän lapsensa eivät siis ole minun lapsenlapsiani?? Niinkö??
ap