Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

anopin käsitys sukujuurista-- miten voi olla niin pöljä!

Vierailija
13.05.2010 |

Niin..

Anoppi sitten laukaisi tänään kahvipöydässä oman käsityksensä.

Hänen mielestään meidän lapset (hänen poikansa ja minun) eivät ole hänen lapsenlapsiaan. Ainoat oikeat ovat hänen tyttärensä lapset (4lasta, jokainen eri isälle).

Me kaikki jäimme suut auki tuijottamaan anoppia, kun hän jatkoi osoittamalla minua. "kun ethän sinä ole edes mitään sukua meille". Niin, olenhan vain naimisissa esikoisesi kanssa ja meillä on 3 YHTEISTÄ lasta.

No mieheni loukkaantui tästä aivan oikeutetusti ja me lähdimme kesken kahvin, suoraan kotiin.

En vaan millään voi ymmärtää miten anoppi voi olla noin tyhmä, eikö hän halua olla poikansa perheen kanssa tekemisissä vai mitä? Nyt on varmasti kaikilla paha mieli, erityisesti miehelläni ja lapsilla jotka ihmettelivät miksi piti mummulasta lähteä niin kiireellä pois.

Piti nyt vain jonnekin purkautua kun ottaa itseäkin niin päähän tuollainen.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sekvenssi periytyy täsmälleen samana äidiltä lapsille. Jos siis olisitte samassa haudassa ja muutaman sadan vuoden kuluttua tutkittaisiin luitanne, vain äidin, tytärten ja tytärten lasten sukulaisuus voitaisiin varmuudella todeta.

on nyt pakko takertua.

Puhut ensin lapsista monikossa eli se käsittää sekä myös tytöt että pojat, johon sekvenssi periytyy.

Sitten puhut, että sekvenssi periytyykin äidiltä tyttärile jne..

Eli onko ap:n mies nyt ap:n anopin poika vai ei?

Vierailija
22/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa varmaan mitokondrioiden DNA:ta, joka todella periytyy vain äidin puolelta sellaisenaan jälkeläisille ja muuttuu sukupolvien kuluessa vain mutaatioiden kautta.

Kiitos teille "sekvenssikirjoittajille". En ollut tällaisesta tiennyt, mutta tuohan on todella kiinnostavaa. Täytyy tutustua aiheeseen enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet pettänyt miestäsi ja lapset eivät ole hänen poikansa eli eivät biologisesti mitään sukua anopille.

Olisiko hänellä syytä epäillä tälläistä?

Vierailija
24/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta poikien lapsille periytyy taas heidän oman äitinsä sekvenssi.

Vierailija
25/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kirjaan pistettäviä totuuksia elämästä. Jatkona näille:

- vihdinkin teille tuli poika, niin ei tarvitse enää tehdä lisää lapsia kun tuli sitten lopulta se poika ai kun ihanaa...

- katsopas miten simpsakka typykkä tuollakin kulkee (kun olimme juuri menneet naimisiin)

- niin tehän ette ole avoliitossa te vaan asutte yhdessä ei se sellainen asuminen mikään avoliitto ole...

- ja näitä riittää ja en siis ole ap

sanottiin, että ei tuo mitään OIKEAA yhdessä olemista ole, kun ei olla kihloissa eikä ole sormuksia sormissa. No joo.. eipä anoppi tiennyt, että mies oli kosinut jo aikoja sitten. Ei kumpikaan vaan halunnut sormuksia..

Vierailija
26/83 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntui ettei hän itsekään ymmärrä asiaa. Koska eihän tuo mitenkään liity ap:n asiaan.

Mitokondrioiden ja niiden mukana mtDNA:n periytyminen äidiltä lapsille ei kyllä millään tavalla tee isän puoleista sukulaisuutta tyhjäksi. Ylivoimaisesti suurin osa perimästämme on ihan kromosomeissa.

mtDNA:n avulla voidaan tutkia äitilinjojen sukulaisuussuhteita, huom: voidaan tutkia. Tämä ei tarkoita että sukulaisuutta isän åuolelta ei olisi olemassakaan.

Vierailija
27/83 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisuudesta. Ajattelin, että ehkä mummo tarkoitti tätä "äitilinjaa", mutta ei oikeen osannut selittää. Tietenkin sukulaiset ovat sukulaisia ja sitä sukulaissuhdetta voidaan selvittää monelaisilla dna tutkimuksilla. Tuo äidin mukana periytyvä sekvenssi on vain yksi periytyvä ominaisuus, mutta sellainen joka ei periydy pojilta eteenpäin. Ja tiedoksesi, että kaikki perintötekijät löytyvät sieltä dna:sta, joka taas löytyy kromosomeista. Geenitkin ovat siellä kromosomeissa. Eivät nämä sekvenssit, geenit, mitokondriot ja kromosomit ole toisistaan erillisinä leijailevia yksiköitä.

Vierailija
28/83 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo mitokondrio on vähän eri juttu.

Sukulaissuhteiden selvityksessä (esim. isyystutkimus yms) käytetään tietysti ihan muuta kuin tuota mitokondrion DNA:ta.

Vierailija
29/83 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedoksesi, että kaikki perintötekijät löytyvät sieltä dna:sta. Eivät nämä sekvenssit, geenit, mitokondriot ja kromosomit ole toisistaan erillisinä leijailevia yksiköitä.

Vierailija
30/83 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- niin tehän ette ole avoliitossa te vaan asutte yhdessä ei se sellainen asuminen mikään avoliitto ole...

- ja näitä riittää ja en siis ole ap

sama mut mun isän suusta;

mehän emme siis mieheni kanssa ole naimisissa, kun minä olen muuten vaan vaihtanut sukunimeni miehen sukunimelle...

Vierailija
31/83 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- niin tehän ette ole avoliitossa te vaan asutte yhdessä ei se sellainen asuminen mikään avoliitto ole... - ja näitä riittää ja en siis ole ap

sama mut mun isän suusta; mehän emme siis mieheni kanssa ole naimisissa, kun minä olen muuten vaan vaihtanut sukunimeni miehen sukunimelle...

Kirjoitetussa kun ei ole äänensävyä, niin en osaa tulkita oliko sarkasmia vai ei.

Vierailija
32/83 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä taas näinpäin, että minun äitini (eli mieheni anoppi) ei pidä meidän lapsiamme lapsenlapsinaan, koska lapsissamme on puolet miestäni.

Koskaan ei kysynyt, että miten lapset voi niin kauan kuin oltiin väleissä. Mustekaloja tuli äitini suusta muutenkin, joka nyt onkin täysin oma lukunsa. Siksi välit on poikki.

Vierailija
33/83 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- niin tehän ette ole avoliitossa te vaan asutte yhdessä ei se sellainen asuminen mikään avoliitto ole... - ja näitä riittää ja en siis ole ap

sama mut mun isän suusta; mehän emme siis mieheni kanssa ole naimisissa, kun minä olen muuten vaan vaihtanut sukunimeni miehen sukunimelle...

Kirjoitetussa kun ei ole äänensävyä, niin en osaa tulkita oliko sarkasmia vai ei.

Vierailija
34/83 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman sadan emäsparin pituinen

DNA-sekvenssijakso, joka esiintyy genomissa vain yhdessä tunnetussa kohdassa ja on tunnistettavissa PCR-tekniikalla. Sekvenssitunnusalueita käytetään tunnistettaessa ja yhdisteltäessä eri lähteistä saatua sekvenssiaineistoa.

Vierailija
35/83 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

DNA-rihma, joka aitotumallisilla pakkautuu tiiviisti histoniproteiinien avulla. Pääosa solun geenistöstä on kromosomeissa.

Vierailija
36/83 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa nimittäin alkavalta dementialta tms. Olen nähnyt monta vanhusta, jotka sairaudesta johtuen saattavat laukaista ihan järjettömiä asioita kirkkain silmin tajuamatta, mitä ovat tehneet väärin.

Dementiakin alkaa sen verran salakavalasti, ettei ekoja "ennusmerkkejä" välttämättä osaa edes yhdistää alkavaan sairauteen.

Vierailija
37/83 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin..

Anoppi sitten laukaisi tänään kahvipöydässä oman käsityksensä.

Hänen mielestään meidän lapset (hänen poikansa ja minun) eivät ole hänen lapsenlapsiaan. Ainoat oikeat ovat hänen tyttärensä lapset (4lasta, jokainen eri isälle).

Me kaikki jäimme suut auki tuijottamaan anoppia, kun hän jatkoi osoittamalla minua. "kun ethän sinä ole edes mitään sukua meille". Niin, olenhan vain naimisissa esikoisesi kanssa ja meillä on 3 YHTEISTÄ lasta.

No mieheni loukkaantui tästä aivan oikeutetusti ja me lähdimme kesken kahvin, suoraan kotiin.

En vaan millään voi ymmärtää miten anoppi voi olla noin tyhmä, eikö hän halua olla poikansa perheen kanssa tekemisissä vai mitä? Nyt on varmasti kaikilla paha mieli, erityisesti miehelläni ja lapsilla jotka ihmettelivät miksi piti mummulasta lähteä niin kiireellä pois.

Piti nyt vain jonnekin purkautua kun ottaa itseäkin niin päähän tuollainen.

no mut eihän niitten lasten isätkää o sukua hälle:D taitaa olla höpertymäs koko anoppi:D

Vierailija
38/83 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa nimittäin alkavalta dementialta tms. Olen nähnyt monta vanhusta, jotka sairaudesta johtuen saattavat laukaista ihan järjettömiä asioita kirkkain silmin tajuamatta, mitä ovat tehneet väärin.

Dementiakin alkaa sen verran salakavalasti, ettei ekoja "ennusmerkkejä" välttämättä osaa edes yhdistää alkavaan sairauteen.

mä oon alkanu omast äidist miettii samaa...kun se on ain ollu outo,mut viel oudommaks muuttuu vaan...se on vähä yli 60,mut mein suvus o kaikki kuollu 60-70v...

Vierailija
39/83 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän anopin logiikan mukaan hänellä itselläänkään ole lapsia lainkaan, sillä appi ei ole hänelle mitään sukua...

Vierailija
40/83 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en menis enää koskaa tollaseen paikkaa kahville.