anopin käsitys sukujuurista-- miten voi olla niin pöljä!
Niin..
Anoppi sitten laukaisi tänään kahvipöydässä oman käsityksensä.
Hänen mielestään meidän lapset (hänen poikansa ja minun) eivät ole hänen lapsenlapsiaan. Ainoat oikeat ovat hänen tyttärensä lapset (4lasta, jokainen eri isälle).
Me kaikki jäimme suut auki tuijottamaan anoppia, kun hän jatkoi osoittamalla minua. "kun ethän sinä ole edes mitään sukua meille". Niin, olenhan vain naimisissa esikoisesi kanssa ja meillä on 3 YHTEISTÄ lasta.
No mieheni loukkaantui tästä aivan oikeutetusti ja me lähdimme kesken kahvin, suoraan kotiin.
En vaan millään voi ymmärtää miten anoppi voi olla noin tyhmä, eikö hän halua olla poikansa perheen kanssa tekemisissä vai mitä? Nyt on varmasti kaikilla paha mieli, erityisesti miehelläni ja lapsilla jotka ihmettelivät miksi piti mummulasta lähteä niin kiireellä pois.
Piti nyt vain jonnekin purkautua kun ottaa itseäkin niin päähän tuollainen.
Kommentit (83)
jatkaa, lähipiirissä havaittua sellainen, että jos ollaan naimisiin menossa/asuntoa ostamassa niin lähes aina miehet eivät suostu ottamaan rahallista apua kummankaan suvulta vert. naiset joille apu kelpaisi. Haluvat siis olla "itsenäisiä" ja tämä ei ole mikään herja kommentti vaan havainto mikä itsenikin on yllättänyt! Näin naisena ;)
mutta en olisi taantunut lapsen tasolle ja lähtenyt kesken kaiken herneet nenässä pois - juuri niin viestitetään lapsille, että isoäidin sanomisella on iso merkitys.
Jos taas miehesi olisi pysytellyt aikuisena, olisi hän kuitannut äitinsä puheen naurahduksella tms. ja juonut kahvinsa loppuun. Näin hän olisi viestittänyt myös lapsilleen, ettei sanomisella ollut suurta merkitystä ja painoarvoa.
Itse olisin tuossa tilanteessa ajatellut ensisijaisesti omia lapsiani ja asettanut oman loukkaantumiseni toiselle sijalle.