gallup: Taputatko lentokoneen laskeuduttua?
Kommentit (58)
kun kone ensin nousi ja sitten ilmoitettiin, että koneeseen on tullut tekninen vika ja laskeudumme saman tien takaisin. Ihmiset olivat aika levottomia, ja kun pääsimme takaisin saman kentän maan kamaralle, porukka antoi spontaanit aplodit.
ovat kaikki ihmiset koneessa alkaneet taputtamaan =D oon aina yhtä hämilläni tästä, mutta taputan iloisesti leveä hymy naamallani muiden tahdissa! =D
Mekin lennetään niin harvoin charter-lennoilla, niin ei juuri tule taputeltua. Uskoisin sen kyllä olevan tapa edelleen. Mä en muuten usko pätkääkään tuohon, että lentäjät muka jotenkin olisivat tyytymättömiä tuohon taputukseen.
Reittilennoilla ei ole paljon taputeltu, mullakin on tosiaan vastaava kokemus, että lento oli tavalla toisella hankala, niin laskeuduttua kaikki spontaanisti taputtivat. Vähän samaan tapaan kun joskus leffassa käy.
Mä en ole tajunnut tavassa mitään noloa tai myötähäpeää aiheuttavaa. Reittilennoilla se vaan ei ole tapana.
Lennän yleensä reittilennoilla, niillä ei juuri kukaan taputa. Ei se mua niin kamalasti ärsytä vaikka taputtaisivatkin, mutta sitten musta pitäisi taputtaa bussikuskillekin (autoilu on huomattavasti vaarallisempaa tilastollisesti kuin lentäminen) päättärillä...
mutta kyllä minusta on kiva kun joku kiittää minua hyvin tehdystä työstä, vaikka minulla on siihen koulutus ja aika pitkä työkokemustkin ja en varsinaisesti siitä kiitosta kaipaa.
Bussi- ja taksikuskia voi kiittää ihan sanallisesti ja yleensä sen teenkin samoin kiitän kaupankassaa, usein kyllä mietin mistähän häntä kiitä kai siitä että on oikein vetänyt ostokset viivakoodinlukijaan.
Taidanpa aloittaa nuo taputukset uudestaan, kiitänhän minä lentoemojakin koneesta poistuessani.
Taputuksia kuulee nykyään harvemmin. Enimmäkseen lomalennoilla, mutta saattaapa joskus tapahtua reittilennollakin. Taputtajat eivät suinkaan ole aina suomalaisia.
Olin aivan järkyttynyt, miten junttia! Koneessa oli tosiaan paljon venäläisiä, joten johtuiko siitä?
Olen kuullut, että laskeutumisen vaarallisin hetki on juuri silloin, kun pyörät ottavat kiinni maahan. Ja juuri silloin jengi taputtaa...
Taidanpa aloittaa nuo taputukset uudestaan, kiitänhän minä lentoemojakin koneesta poistuessani.
eivät selkeästi ole lentäneet muita kuin halpislomalentoja... Eli muilla lennoilla ei ikinä taputeta.
taputetaanko enää ? Lennän hyvin paljon ja en ole ainakaan 15 v törmännyt taputtamiseen.
MUTTA kun tultiin Tsunamin jälkeen Suomeen, kaikki taputtivat, vaikka kone tuli vain Frankfurtista ja nyt kun tuhkapilvet ovat haitanneet matkustamista, olen törmännyt taputuksiin. Kun joku taputtaa, innolla olen mukana mutta en tietenkään kehtaa itse aloittaa.
Miksikäs ei voi taputtaa ? Todellakin, silloin 90 luvulla sitä pidettiin junttimaisuutena, mutta kyllä mä olen stuerttejakin halannut, kun järkkäs mulle erikoisruokaa ja kerran kone oli myöhässä ja oli vaikeuksia keretä uudeksi vuodeksi Suomeen, stuertti tuli n 15 min ennen laskeutumista siirtämään meidät etupenkille ja selitti mistä meidän jatko lähtee jne. Miksikäs ei sitä voi taputtaa, kun on ollut vaikeuksia kotiin päästä ?
Elämäni ainoalla valmismatkalla olin vuonna 1990 ja silloin monet taputtivat. En kylläkään minä, en ollut moisesta tavasta kuullut.
me taputimme muutama vuosi sitten kun pääsimme vihdoin kotimaahan 11 tuntia myöhässä. Ja muut alkoivat taputtamaan kanssamme ;)
lasku oli todella pomppuinen ja kapteeni kuulutti että näin sitä tulla töpsähdettiin Kittilän kentälle, koko kone taputti.
TAPUTAN LASTEN KANSSA KOTONA... JEE JEE ISI TULEE KOIIN LENNOLTA. Heh heh...
Mutta varsinkin aiempina vuosina oli kyllä enemmänkin tapana todeta että aplodit loppui jo, herra on hyvä ja ottaa imuria käteen.
Olimme saapumassa Buenos Airesiin, kun sumu olikin niin sankka, ettei paria metriä edemmäksi nähnyt. Pilotti meinasi lentää Uruguayihin, mutta koneeseen tuli ongelmia moottorin kanssa ja lento päättyi hätälaskuun Buenos Airesin yllä. Ikkunoista näkyi vain paksua, harmaata sumua, ei yhden yhtäkään valoa tai kiitoradan pätkää.
Koko matkustamo oli ihan hiljaa koko tämän operaation aikana ja kun kone jymähti turvallisesti maahan, matkustavat puhkesivat taputuksiin ja vislauksiin. Itsekin taputin. Upea suoritus lentäjältä :)
Kun kone jyn
Eniten huvittaa se, että taputus alkaa pyörien osuttua kentän pintaan ennen kuin vauhti ehtii yhtään hidastua -lennon vaarallisimmassa vaiheessa.
No, eihän se yllätä. Eivät tavikset mistään muutenkaan mitään ymmärrä.
kun on saanut hoidettua ostosteni maksutapahtuman, taputan gynelleni aina kun on saanut tutkimuksensa tehtyä, jne...
läpsyttämistä viimeksi 90-luvun alussa charter-lennolla Kreetalle. En sen jälkeen.