Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää pettyä niin pienestä? Mukava anoppi mutta silti tuli nyt paha mieli,ov

Vierailija
22.05.2010 |

Minulla on ollut jonkin aikaa hieman vaikeaa elämässäni (anoppi ei tiedä) niin pienetkin vastoinkäymiset saavat minut välillä itkun partaalle.

Nyt sitten joku aika sitten anoppi pyysi minulta pientä apua eräässä asiassa ja autoin häntä (ihan vain muutaman minuutin juttu) ja hän sitten palkkioksi tilasi minulle nettikaupasta kaksi kivaa erikoistarviketta minulle samalla kun osti itselleenkin mitä tarvitsi. Ei olisi siis tarvinnut tehdä tuota koska minulta ei aikaa mennyt montaa minuuttia enkä mitään pyytänyt, mutta ilahduin kun hän kuitenkin halusi minulle jotain antaa.

Toimitus sieltä kaupasta venyi jonkin verran, ja kun lopulta tuli perille anoppi antoikin minulle vain yhden tavaran, oli unohtanut että tilasi minulle kaksi. Arkana ja kilttinä ihmisenä en sitten saanut sanotuksi mitään siinä tilanteessa sillä en halunnut vaikuttaa kiittämättömältä. Tuli kuitenkin paha mieli sillä olin jo innoissani odottanut niitä tavaroita ja se minkä sain oli niistä kahdesta tylsempi.

Ahdistaa kun tällaisetkin jutut saavat minut masikseen, arkielämässä näitä pettymyksiä tulee kuitenkin jatkuvasti vastaan. Mitenkä sitä saisi enemmän iloa elämään eikä aina vain masentuisi?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienestä menet nurin. Oletko masentunut vai vaan herkkä?

Vierailija
2/15 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä juuri ajan takaa että liian pienistä masennun. Olen kai aina ollut vähän herkkä mutta tässä viime aikoina on ollut niin paljon stressiä että vielä normaalia pienemmistäkin jutuista tulee jo paha mieli :(

T:ap

pienestä menet nurin. Oletko masentunut vai vaan herkkä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat olla niitä tyyppejä joiden lasi on puoolityhjä. Tuosta voi tietoisesti opetella pois.

Vierailija
4/15 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla iloinen siitä yhdestäkin, mutta tuli silti vaan paha mieli.

Iloitsen kyllä ihan pienistäkin asioista, mutta vastaavasti ihan yhtä pienistä asioista sitten tulee kurja olo, enkä tiedä mikä siihen auttaisi

T:Ap

Vierailija
5/15 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmoselle: tarkoitus ei ole vinkua selän takana, käytin tätä nyt vaan esimerkkinä miten pienistä asioista minulle tulee se paha mieli. Tämä tapaus kun sattui olemaan viimeisin, joten se tuli ensimmäisenä mieleen.

Vierailija
6/15 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaisiko huumori? osaatko nauraa itsellesi? otatko itsesi liian vakavasti?

Vierailija
7/15 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jään vatvomaan asioita viikoiksi. Jospa nyt vain ostat itse sen toisen asian sieltä netistä, jos se on sinulle mieleinen, ja koitat miettiä taas muita asioita. Mutta miten tuosta pääsee, en tiedä. Yleensä lievässä masennuksessa on huonompia ja parempia jaksoja.

Vierailija
8/15 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytätkö e-pillereitä? Mut pillerit sai ihan sairaan herkäksi, itkin milloin mitäkin kummallista ja jälkeen päin olen tajunnut, että moni piti mua varmasti ihan outona. Muutamia kuukausia pillereiden lopettamisen jälkeen tuo itselleni epätyypillinen herkkyys katosi. Ainakin uskon syyn olleen pillereissä.

Vierailija
9/15 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni ota itseäni liian vakavasti, osaan nauraa omille mokilleni ja kommelluksille, mutta jonkinlaista harjoittelua tämän pettymysasian suhteen tarvitsisin.

auttaisiko huumori? osaatko nauraa itsellesi? otatko itsesi liian vakavasti?

Vierailija
10/15 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun en voi jättää niitä poiskaan ja testata auttaisiko se, muunlainen ehkäisy ei sovi meille

käytätkö e-pillereitä? Mut pillerit sai ihan sairaan herkäksi, itkin milloin mitäkin kummallista ja jälkeen päin olen tajunnut, että moni piti mua varmasti ihan outona. Muutamia kuukausia pillereiden lopettamisen jälkeen tuo itselleni epätyypillinen herkkyys katosi. Ainakin uskon syyn olleen pillereissä.

Vierailija
11/15 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä jos kokeilisit jotain toista pillerimerkkiä? Tai pystytkö muistamaan, ovatko nuo oireet alkaneet pillereiden aloittamisen jälkeen?

Vierailija
12/15 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla iloinen siitä yhdestäkin, mutta tuli silti vaan paha mieli.

Iloitsen kyllä ihan pienistäkin asioista, mutta vastaavasti ihan yhtä pienistä asioista sitten tulee kurja olo, enkä tiedä mikä siihen auttaisi

T:Ap

Vierailija
13/15 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin sen verran "ahne", että nätisti kysäisisin anopilta sen toisen tavaran perään :)

Ihan vaikka näin ota asia puheeksi, soita vaikka puhelimella, jos on hankala kasvokkain snaoa: "Hei kuule, muistin vasta äsken, että sieltä nettikaupasta tilasit minulle myös sen *kaulimen* tämän *patalapun* lisäksi, tuliko sitä ollenkaan? Toivottavasti en kuulosta ahneelta, mutta arvelin kysäistä, se kun olis minusta niin kiva".

Minusta tuota ei kukaan voi pahalla tahdollakaan pitää törkänä sanomisena :)

Vierailija
14/15 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se pettymys tuossa tilanteessa on ihan ymmärrettävää. Luulit jo saaneesi sen toisenkin kivan jutun ja yhtäkkiä ikäänkuin menetitkin "saavutetun edun". Tottakai se harmittaa. En minäkään keksi mitään korrektia tapaa kysyä anopilta, että kiitos, mutta mihikäs se toinen lahja jäi?

Eli mitäpäs jos itsesyyttelyn sijaan antaisit ihan rehdisti itsellesi luvan olla pettynyt. Tyydy myös siihen todennäköisesti suurinosa ihmisistä olisi toiminut samoin kui sinäkin. En usko, että oli erityisestä arkuudestasi kiinni, vana ihan normaalista lahjansaajan kohteliaisuudesta.

Sitten kun hyväksyt tunteesi, niin on helpompi keskittyä katsomaan eteenpäin. Olit varmaan jo suunitellut tavaralle käyttöä. Tuliko niin hyvään tarpeeseen, että tilaat uuden? VOiko suunittelemasi asian toteuttaa jotenkin muuten? Vai oletko ehkä sittnekin ihan tytyväinen ilman.

Kaikesta päätellen anopinlla pyörii nyt eräs ylimääräinen tavara nurkissa. Ehkäpä sen voisi saada joskus lainaan? Tai jos oikeen haluat olla juonekas, niin pistät mihesi sanomaan anopille, joskus kun et ole paikalla, että "Onpas sulla kiva x. Hei jos et ole keksinyt mitään joululahjaa, niin täähän olis tosi kiva sun miniällesi."

Tämän sanottuani toivon, että kyse ei ollut alusvaatteista:-)

Vierailija
15/15 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pillerit aiheutti ihan kauheeta ahdistusta ja muuta epänormaalia. Kun lopetin pillerit, kaikki oudot tuntemukset hävisi. Kokeile edes kuukausi ilman, mulla muutoksen huomasi tosi nopeasti. Olette vaikka selibaatissa sen yhden kuukauden, jos mikään muu ehkäisy ei käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä