Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lihoo, vaikka syö 1500kcal/vrk, niin missä vika?

Vierailija
11.05.2010 |

En kyllä liiku kovin paljon, mutta ei kai tuon määrän pitäisi silti lisätä painoa?

Vai pitäisikö syödä vieläkin vähemmin?

Imetän vielä 7kk ikäistä vauvaa.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödä 1800-1900 kaloria, jospa se saisi aineenvaihduntaasi vauhtia

Vierailija
62/89 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin, etten hikoile, en edes saunassa (enkä synnytyksissä). Juon myös vähän, mutta miksi joisin, kun ei janota enkä hikoile. Vessassa käyn 2 - 3 kertaa päivässä. Arkiliikuntaa harrastan ihan kiitettävästi, mutta käyn jotenkin hitaasti. Mä pysyn hyvässä kuosissa n. 1200 - 1300 kalorilla päivässä, mutta 1500:lla lihon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap:llä on lapsia.Joten en minäkään tuohon kilpirauhasjuttuun usko.

Ne ovat lapsettomuushoitojen tuloksia...

t: ap

no sitten en puhu mitään.Tsemppiä toivottavasti saat selvyyden asiaan!

Vierailija
64/89 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löydettiinkö tuohon joku syy?

Sukumme on kotoisin välimeren rannikolta.

Sielähän on yleistä että miehet ovat nuorina hoikkia ja komeita, mutta kun 30 lähestyy niin eräänä päivänä kaljuunnutaan ja vatsaakin on tullut.

Isäni pysyi hoikkana vielä kolmekymppiseksi. Hänkin kaljuuntui nopeasti, yhtä nopeasti kuin lihosi. Mamman pasta maistui silti edelleen.

Veikkaan että aineenvaihdunta hidastui hyvin nopeasti ja radikaalisti.

Vierailija
65/89 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä pävän sapuskat koostuu, laittaisitko tänne, niin on helpompi arvioida onko jokin viturallaan.

Periaatteessa syön mitä vain, mutta seuraavat lukemat eivät saa ylittyä:

aamupala 450kcal

1. välipala 150kcal

2. välipala 150kcal

päivällinen 600kcal

iltapala 150kcal

Eli yhteensä 5 ateriaa, 1500kcal.

Tuo päivällinen on ainut lämmin ruoka.

Oli se välipala sitten mitä vaan, leipäpala, hedelmää, jogurttia, kaljaa tai suklaata...

t: ap

Kuinka pitkä ja kuinka painava olet?

Sen lisäksi olisi mukava tietää lantion ja vatsan ympäryys.

Vierailija
66/89 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä saat kulutuksen kasvamaan ja mahdollisen säästöliekki-ilmiön minimoitua.

Vierailija
67/89 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa yhden päivän esimerkkiruoat, niin pari ulkopuolista voisi tarkistaa, lasketko kalorit oikein?

Vierailija
68/89 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää syödä muutenkin oikein, mm. suolen toiminnan takia. Voihan sitä syödä vaikka 1500kcal edestä karkkia mutta suolen toiminta loppuu kuin seinään kun ruokavaliossa ei ole kuituja.

Eli liity Kaorilaskuriin niin näet, että rasvat, hiilarit ja proteiinit on tasapainosssa ja että saat riittävän määrän kuituja. Kuidut meinaa jäädä vähiin, kun laihduttaa väärin.

Toinen juttu, juo vähintään 3 l vettä päivässä (ei siis teenä, kahvina tms. vaan vetenä). 4 litraa on parempi. Johan lähtee aineenvaihdunta liikkeelle ja laihdut.

Vierailija
69/89 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mulla on se, tai no, mun kilpirauhaset ei toimi ollenkaan.Maksimilääkitystä syön tällä hetkellä.

Olen sairastanut tätä yli 10vuotta.

Silti olen pystynyt laihduttamaan ylimääräiset kilot pois.

Tosin, tällä hetkellä niitä on, kun en vaan ole saanut aikaiseksi alkaa kattomaan syömisiäni viimeisimmän lapsen syntymän jälkeen.

Vierailija
70/89 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama juttu, olen tosin normaalipainoinen mutta 1500 kaloria lihottaa, pitää pudottaa 1200 kaloriin ennenkuin mitään tapahtuu. Ja juu, laitan kaikki syömiseni rehellisesti ylös kun lasken päivän kaloreita

En liiku muuta kuin hyötyliikuntaa (raksahommia, puutarhanhoitoa, mustikanpoimintaa, siivousta yms) joten kulutan todella vähän

Vierailija
71/89 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai liian vähäisessä juomisessa.

Nämä olivat minun ongelmiani.

Söin liian harvoin ja join liian vähän, mikä ilmeisesti vaikutti aineenvaihduntaan.

Paino alkoi tippumaan kun rupesin syömään säännöllisesti 3-4 tunnin välein ja lisäsin juomien määrää.

Vierailija
72/89 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan pitää saada tarpeeksi rasvaista maitoa, joten siksi et laihdu. Lopeta imetys niin alat laihtua.

Vierailija
73/89 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voipi olla, että saat enemmän kaloreita kuin luulet

kalorikulutuksesi voi toisaalta olla tosi matala, jos et liiku.

alapa käveleen vauvan kanssa pitkä päiväkävely, kauppareissut jne. iltaisin vauva miehelle hoitoon ja pieni tunnin leppoisa pyöräretki tms.

kandee lisätä tosiaan myös vedenjuontia ja lisätä proteiinin määrää

Vierailija
74/89 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia on käydä ykköshädällä 8-12 kertaa päivässä ja kakkosella 2-3 kertaa. Vessakäynnit, jotka menevät yli tai ali näidän määrien eivät ole normaaleja.

Vierailija
75/89 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2010 klo 12:22"]ja ap:llä on lapsia.Joten en minäkään tuohon kilpirauhasjuttuun usko.
[/quote]
Oma äitini sai kaksi lasta ennen kuin krooninen kilpirauhasen vajaatoiminta löyty, että ei päde kaikkiin.

Vierailija
76/89 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiko kukaan ole miettinyt et jos liikkuu paljon pitas syoda noin 2000kcal. Omalta salilta sanoi etta syon liian vahan ja siksi lihon. Pitaa syoda 5krt paiva pienia annoksia! Ja terveellisia tietty ite en saa painoa alas enaa millaan. Syy syon liian vahan koska syon vaan aamupalan ja lampiman ruoan koska ei ole varaa fitness ruokiin. En kayta sokeria ja kahvia juon vain pienen tilkan kans maitoa. Syon kalaa ja kasviksia ja kananmunia. Kandee tosiaan miettia onko niita kaloreita tarpeeksi ja annoskoot kans huomioitava!

Vierailija
77/89 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen myös sitä, miksi  en laihdu vaikka syön vähän. Kirjaan joka pienenkin suupalan. Kyselin sairaanhoitajalta ,niin sanoi,että pelkät juurekset ja vihannekset eivät riitä,pitää myös syödä proteiinia ja välipaloja,noin 4:n tunnin välein. Inhottaa,kun kaikessa on rasvaa. Vie viimeisetkin ruokahalut ja silti  en laihdu. Liikkua pitäisi,mutta minulla on paha astma,niin hengästyn pienestäkin ylämäestä.Se haittaa kovasti. En tiedä mitä oikein pitäisi tehdä. 

Vierailija
78/89 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkät juurekset eivät todellakaan riitä. Vika on siis selvästi ruokavaliossasi. Sen lisäksi, että tarvitset proteiineja, tarvitset rasvaa. Rasva on laihduttajalle todella tärkeä ja todella vähärasvaisella/rasvattomalla ruokavaliolla saat varmasti aineenvaihduntasi aivan sekaisin. Jos olet puputtanut pelkkää juuresta, ei ole mikään ihme, että kehosi on hälyytystilassa ja yrittää pitää kynsin hampain kiinni viimeisistä energianrippeistä. Nyt alat vähitellen lisätä ruokavalioon proteiineja, hyviä rasvoja ja täsyjyväviljoja. Kasvatat määriä vähitellen, jotta kehosi ehtii tottua. Jos et itse osaa, ota yhteyttä ravitsemusterapeuttiin. Liikunta on täysin toissijaista painonhallinnassa kannalta ruokavalioon verrattuna.

Vierailija
79/89 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoda pitäisi kai myös enemmän. Usein se unohtuu,kun ei ole jano. Kiitos neuvosta. Leipää en syö kuin grahampaahtoleivän siivut aamulla ja emmentalia päälle. ( välillä ne leivän siivut ovat seuraavana aamuna vielä paahtimessa,kun aamulla ei maistu mikään) :D

Vierailija
80/89 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kehosi on säästöliekillä. Käytkö vessassa?

Säästöliekki ja vessassa käyminen eivät liity mitenkään toisiinsa. Aineenvaihdunta EI vieläkään tarkoita ulostamistahtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi