Jos lihoo, vaikka syö 1500kcal/vrk, niin missä vika?
En kyllä liiku kovin paljon, mutta ei kai tuon määrän pitäisi silti lisätä painoa?
Vai pitäisikö syödä vieläkin vähemmin?
Imetän vielä 7kk ikäistä vauvaa.
Kommentit (89)
pH-tasapaino epäkunnossa (olet liian hapan) tai kilpparin vajaatoiminta - joka sekin voi johtua ph-tasapainon häiriintymisestä. <a href="http://www.bircaterra.fi/ph-tasapaino.htm" alt="http://www.bircaterra.fi/ph-tasapaino.htm">http://www.bircaterra.fi/ph-tasapaino.htm</a>
Mitä jäi syötäväksi? Peruna ja kaali. Jee?
itselläni vajaatoiminta ja sen myötä painonnousu. Nyt lääkitys aloitettu.
Oletko kokeillut tuota tai kukaan muu?
Yritän laihtua 3-4 kiloa, kuulemma pitäisi syodä 1300 kaloria päivässä, arvoin ruoat ylikanttiin ja liikunnan alakanttiin – kuulemma jää alle noin 200 kaloria alle vaikka syon ihan about normaalista. Onkohan humpiikia koko appsi?
Ruotikaa siis päivän ruoat:
Aamu: 2 rkl 0% kreikkalaista jugurttia, 2 dl muroja, 1 dl marjoja, kahvi
Välipalat päivällä : omena ja päärynä, näkkäri + kevyt juusto
Lounas: tofua noin 150 g + sieniä (paistos), salaaattia,
Välipala illalla: leipä (vaalea siemen, avokadoa, kirsikkatomaatteja, + edamia viipale)
Illalla: soijarouhekastike (sieni, sipulia, tomaatteja + salaattia)
Laihunko? Mielestäni en.
5 ov viikossa pyoräilen noin 15 km, lisäksi body balance / Sali, juoksu * 3 vko
Numerolle 13. Ei hiilareiden vähentämänen sovi kaikille. Ehkä saat ihan liikaa kaloreita sun ruoasta. Ei rasvaakaan voi mielin määrin syödä, jos karppaa.
Ap:lle, syöt enemmän kuin kulutat. Eli syö vähemmän ja kirja tarkemmin. Kuten eräs kirjoittaja totesi, on tutkittu asia, että merkataan paljon vähemmän kuin todellisuudessa on tullut. Mä merkkaan aina ns. liikaa, niin on varman päälle. Mä pysyn painossani ehkä 1300 kalorilla.
En kyllä liiku kovin paljon, mutta ei kai tuon määrän pitäisi silti lisätä painoa?
Vai pitäisikö syödä vieläkin vähemmin?
Imetän vielä 7kk ikäistä vauvaa.
liity keventäjiin.
Mä syön 2200 kaloria pvä ja laihdun.
Joku sun dietissäs mättää.
näin syönyt?
Yllättävän moni ylipainoinen luulee (tai ainakin omassa ystäväpiirissäni), että kun on kahden viikon aikana käynyt 4x jumpassa jumpassa ja katsonut mitä suuhunsa pistää, tulisi ainakin 5 kiloa lähtenyt ja vaatteiden lököttää. Ja pettyvät pahasti kun näin ei tapahdu ja jatkavat entiseen malliin "mua ei ole vain tarkoitettu laihaksi, on varmaan geeneissä".
Keventäjissä tiputtanut 9 kiloa 6 kk ja syön 2000 kaloria pvä.
imettäessäni syömään tiheästi ja kunnollisia annoksia, jotta maidontulo ei lakkaisi. Jos jätin ruoan väliin, vauva huusi nälkäänsä muutaman tunnin päästä. Silti kilot (n.12 kg) tippuivat puolen vuoden sisällä, lopetin imettämisen kun vauva oli 5kk. Jos olisin syönyt vastaavaa ruokaa kuin ap, maidontulo olisi vähentynyt rajusti ja luulen että myös aineenvaihduntani olisi hidastunut. Söin oikeata ruokaa mutta myös herkkuja. Olen normaalipainon ylärajoilla.
En siis kokenut varsinaisesti imetyksellä laihtuvani. Normaali ruokavalioni saattaa olla huonohko ja epäsäännöllinen, mutta imettäessäni söin enemmän, tuntui kuitenkin että aineenvaihduntani reagoi imetykseen ja syömisen lisäämiseen siten että raskauskiloja ei jäänyt. Ap:nä jättäisin kalorien laskemisen pois, lisäisin tilalle kunnon ruoka-annoksia (itse tehtyjä, ei eineksiä), salaatteja, marjoja ja hedelmiä tuoreena ja rahkoissa, luonnonjogurttia, ruisleipiä joiden päällä runsaasti salaattia, tomaattia, kurkkua, juustoa, noudattaisin uudenlaista ruokavaliota ILMAN KALORIEN LASKEMISTA n. kuukauden ja katsoisin mihin se johtaa. Tuollaiset pienet einestyyppiset lounaat sisältävät paljon energiaa suhteessa ravintoarvoon mikä vaikuttaa aineenvaihduntaan.
vikana? No joko lasket kalorit väärin, valehtelet meille tai olet noudattanut 1500 kcal:n dieettiä about kaksi päivää. Muita vaihtoehtoja ei valitettavasti ole.
laihduin 1700 kalorilla päivässä. enkä liikkunut. Tein istumatyötä 10 tuntia päivässä. Eli varmasti ap liikkuu enemmän ko minä silloin.
Mutta vettä ainakin ap pitää lisätä!
Mä lihon kanssa auttamatta 1500 kalorilla Numerolle 13.
Mä pysyn painossani ehkä 1300 kalorilla.
Olen ihan keskikokoinen, hoikka, lihasmassaa on. Rankkaa liikuntaa monta kertaa viikossa, mm. kestävyysjuoksua. 1500 lihottaa, 1300 pysyy samassa.
Mulla ei sykemittari näytä tunnin juoksussakaan kuluvan kuin hyvä jos 200 kaloria ja juoksen siinä ajassa yli kymmenen kilometriä, joten vauhdissakaan ei ole syy. Taulukothan sanoo, että tuollaisessa kuluttaisi joku 500 kaloria, ei mulla vaan.
Toisilla tuntuu olevan oikeasti ihan radikaalisti pienempi kulutus kuin toisilla.
Mä lihon kanssa auttamatta 1500 kalorilla Numerolle 13.
Mä pysyn painossani ehkä 1300 kalorilla.
Olen ihan keskikokoinen, hoikka, lihasmassaa on. Rankkaa liikuntaa monta kertaa viikossa, mm. kestävyysjuoksua. 1500 lihottaa, 1300 pysyy samassa.Mulla ei sykemittari näytä tunnin juoksussakaan kuluvan kuin hyvä jos 200 kaloria ja juoksen siinä ajassa yli kymmenen kilometriä, joten vauhdissakaan ei ole syy. Taulukothan sanoo, että tuollaisessa kuluttaisi joku 500 kaloria, ei mulla vaan.
Toisilla tuntuu olevan oikeasti ihan radikaalisti pienempi kulutus kuin toisilla.
Mittarinkin voisi tosiaan tarkistaa tai sitten et lenkkeile sopivaa vauhtia. Nuo taulukothan ovat kuitenkin vain suuntaa antavia.
Ei pelkkä ruokavalio auta laihdutukseen.
Terveisin vaan yksi pelkällä ruokavaliolla 23kg laihduttanut.
Se kilpirauhanen tosiaan kannattaa tarkistuttaa. On turha halveksia sitä kilpirauhasasiaa. Suomessa on oikeasti hurja määrä kilpparitautisia ja se tauti on onneksi helppo verikokeella todentaa.
Itse sairastan kilpparin vajaatoimintaa. Lapseni olen saanut helposti ja imetysaikana en ole laihtunut grammaakaan. En vaikka itsekin molempien lasten kohdalla hyvin tarkasti merkitsin syömiset ja juomiset. Sen jälkeen kun imetys on loppunut, niin kilot ovat tippuneet ihan normaalia tahtia 1500-1600 kcal dieetillä. Kilpparilääkityksen on tosin pitänyt olla kohdillaan. Tosin olen kyllä harrastanut kuntoliikuntaakin dieetin rinnalla.
Mutta pointti on se, että kaikkien kohdalla ei toimi se hokema, että imetys laihduttaa. Joillakin aineenvaihduta toimii päinvastoin eli pitää niistä vararasvoista tiukasti kiinni kun imetys on päällä.
Toinen pointti on se, että tarkistuta se kilppari. Joillakin raskaus laukaisee kilpparisairauksia vaikka aikaisemmin sillä saralla ei olisikaan ollut vaikeuksia.
että aineenvaihdunta on ihan perseellään.
että aineenvaihdunta on ihan perseellään.
siihen sitten auttaisi?
t: ap
vika voi olla siinä, että lasket kalorit väärin ja todellisuudessa syöt enemmän. Tai sit sulla on pidella pieni kulutus, olet pienikokoinen jne. et juuri liiku.
Ehkä et laske mehuja tms. mukaan vaan vain syömiset?
vika voi olla siinä, että lasket kalorit väärin ja todellisuudessa syöt enemmän. Tai sit sulla on pidella pieni kulutus, olet pienikokoinen jne. et juuri liiku. Ehkä et laske mehuja tms. mukaan vaan vain syömiset?
Lasken kalorit joka ruuasta joka aterialla.
Jopa rasvattomasta maidosta tarkkaan.
En ole kovin pienikokoinen, painoa on 81kg.
En kyllä paljon liiku, lähinnä pakolliset 4v:n ja vauvan kanssa.
Ilmeisesti käyn jotenkin säästöliekillä?
Ehkä olen syntymäketoosissa :-/
Miten liekkiä saa suuremmalle?
t: ap
pH-tasapaino epäkunnossa (olet liian hapan) tai kilpparin vajaatoiminta - joka sekin voi johtua ph-tasapainon häiriintymisestä.
http://www.bircaterra.fi/ph-tasapaino.htm