Siis mitä hiton järkeä on asua pääkaupunki seudulla?
siellä kaikki maksaa kolme kertaa niin paljon ku muualla? ootteko te vähän tyhmiä?
joo oon riidanhalusella tuulella.
Kommentit (67)
Asuin tai siis kärsin 15-vuotta nuoruudestani eräässä Pohjois-Suomalaisessa 36 000 asukkaan pikkukaupungissa. Todella ikävä ja ankea peräkylä täynnä kepuleita ja punikkeja....
20 täytettyäni pakkasin kimpsuni ja tulin Helsinkiin opiskelemaan. Ulkomailla olen välissä asunut mutta Suomessa en pois pääkaupunkiseudulta muuttaisi mistään hinnasta!
Ok, asuminen ja helsingin keskustan kahviloiden hintataso. Onko mikään muu?
mutta moni muuttaa tuppukylistä tänne pääkaupunkiseudulle saadakseen olla rauhassa. Näin kertoi esim. tuttavani, joka on homo. Ja muutama muukin on näin todennut vaikkei mihinkään vähemmistöryhmään kuuluisikaan, että on mukavaa ettei kylillä jauheta selän takana heidän henkilökohtaisista asioistaan. Ai sitä maaseudun rauhaa.. =)
hyvä työpaikka, joka maksaa erinomaisen hyvää palkkaa, joten ei tarvii murehtia mitä mikäkin maksaa.
Ja ajattelisitte vähän lapsiakin, ku ootte sinne betonimörskien keskelle ne väkisin hinannu.
Ainakin minä näen täällä ympärilläni vain kauniita vanhoja taloja.
Lapsiammekaan emme ole tänne väkisin hinanneet, vaan ovat syntyneet tuossa Naistenklinikalla muutaman kilometrin päässä.
t. yksi, joka ei ymmärrä miksi ihmiset haluaisivat asua muualla kuin täällä
Olis suorastaan tyhmää muuttaa täältä pois, en halua edes kokeilla sitä vaihtoehtoa, ajatuskin jo ahdistaa.
Meidän perhe viihtyy täällä. Ei kaikki kaipaa peltoa ja metsää ympärille!
Haluan asua paikassa jossa liikkumiseen ei ole pakko hankkia omaa autoa ja jossa on runsaasti valinnanvaraa niin kaupoissa, kahviloissa, ravintoloissa, leffateattereissa, harrastuksissa, kouluissa jne jne. Haluan asua paikassa jossa ympärillä on elämää ilman että ihmiset tunkee liian lähelle ja tietävät kaikki toistensa asiat. Käytän aikani mieluummin perheeni, ystävieni ja harrastusteni parissa kuin autossa istuen, lumitöissä yms. turhuuksissa.
Ja ajankohtaisesti: haluan asua paikassa jossa ruokaa riittää myös lakon aikana eikä ole jonkun yhden kämäisen kyläkaupan varassa.