Siis mitä hiton järkeä on asua pääkaupunki seudulla?
siellä kaikki maksaa kolme kertaa niin paljon ku muualla? ootteko te vähän tyhmiä?
joo oon riidanhalusella tuulella.
Kommentit (67)
nääistä viesteistä huomaa. ihan säälittää.
ap
yksi riidanhaluinen liittyy seuraan! Eli miksi ei? Olen itse täältä kotoisin ja kyllähän pk-seudulta löytyy monenlaisia paikkoja asua ja elää. Ei ole pakko asua betonimörskissä, joskin niissäkin on yleensä kivat sisäpihat ja kämpät on tilavia ja lähellä palveluita.
Ei se landella olokaan autuaaksi tee. Kaikenmaailman kouluammuskeluita siellä tapahtuu kun ollaan vaan laput silmillä että eihän meillä mitään ongelmia ole täällä maalla - niitä on vaan siellä kaupungissa.
siellä on porukkakin niin itsekeskeistä, kuten nääistä viesteistä huomaa. ihan säälittää. ap
niin, sähän sen sanoit, etkä oo täältä. Mitäs tää sun viesti oikeen viestittää, kun itsekeskeisyyttä. Mua säälittää sun viesti :)
mun riidanhalut meni jo, mut kuitenki... sama kai se missä kukakin asuu.... mut silti oon miettiny, et haluaako joku oikeesti asuu jossain isoissa lähiöissä suuressa kaupungissa,???? mut mää oon tällänen maalaistollo joka ei paljoa mistää tiiäkkää.... :) ap
JOS haluaa. ja mitä siihe betonilähiöön tulee niin kyllä ne karmeimmat on aina maaseudulla, kirkonkylillä. Meillä on ihan oma ja kaunis piha puutarhoineen.
Lisäksi matkustamme paljon joten olisi sääli jos aina pitäisi lähteä lentokentälle tai satamaan päivää aikaisemmin.
Maaseutuelämää saan sitten mökillä kesäisin Saimaan rannalla, mutten mistään hinnasta asuisi talvia k.o. kylässä!
jostain käpykylästä kaatuu se paikkakunnan ainoa työllistäjä, itketään tv-uutisissa, kuinka talokin on vasta rakennettu ja aina on koko suku ollu tehtaassa töissä eikä sen ikinä pitäny loppua, on tää niin väärin, täällä sitä on ommaa rauhaa ja pittääkö tässä ny kottoo ihan muualle muuttaa...
Mikäs pk-seudun vastakohta tuo maaseutu on? On kai niitä muitakin vaihtoehtoja. Itse asun tulevassa suomen viidenneksi suurimmassa kaupungissa. Töitä ja harrastusmahdollisuuksia riittää. Työmatka pyörällä 5 min, keskustaan kotoa saman verran. asun omakotitalossa josta olen maksanut alle 100 000. Enkä tosiaankaan haluaisi vaihtaa pk-seudulle. Lentokentälle 15 mnuuttia ja sielt pääsee suoraan euroopan metropoleihin.
Varmemmaksi vakuudeksi voisimme lopettaa myös maataloustuen, tuon Suomen suurimman työttömyyskorvauksen.
vaan omakotitalossa (kivitalossa kylläkin) Espoossa merenrannalla :DD Täällä on ihana asua, muuta ap tänne niin näet, mutta älä ihan meidän naapuriin kuitenkaan.
Ai niin, mutta sulla ei ne rahat riitä:(
Varmemmaksi vakuudeksi voisimme lopettaa myös maataloustuen, tuon Suomen suurimman työttömyyskorvauksen.
Ymmärrätkö mitä maataloustuki on? Eu:n meille määräämä tuki, jota ilman maksaisit ruoasta sen mitä siitä pitäisikin maksaa eli tuotantokustannusten mukaisesti määräytyvän hinnan. Maataloustuki on suoraa sosiaalitukea kaikille kaupunkilaisille.
Ai niin, mutta sulla ei ne rahat riitä:(
Velkaa voi tehdä vaikka kreikkalainenkin.
on meillä täällä pk-seudulla. On molempien työpaikat, lasten koulu ja kaverit, suurin osa sukulaisista ja tuttavistakin täällä asuu. Siksi en näe mitään järkeä että muuttaisimme Kyrvätperälle vain siksi, että asuminen siellä olisi toki edullisempaa.
100 m säteellä
- bussipysäkki
- meri ja venesatama
- uimaranta
- ulkoilureitti
- päiväkoti
700 m säteellä
- hyvinvarustettu leikkipuisto yms. toimintaa
- kauppa
- koulut
1 km säteellä
- terv.keskus
- harrastusmahdollisuuksia lapsille
2 km säteellä
- isompi kauppakeskus
10 km säteellä
- ikea, stocka ja muut kaikki kivat kaupat mitä voin ikinä kuvitella
- työpaikka
- hki keskusta jos haluan sinne joskus
Perhe ja ystävät lähellä, hyvät kulkuyhteydet ja palvelut, tekemistä riittää. Hyvät koulutus-, työllisyys-, lastenhoito- ja harrastemahdollisuudet. Hieno iso, pieni kylä, jossa saa halutessaan olla ihmisten kanssa tekemisissä, halutessaan olla omissa oloissaan.
Kallistahan täällä on, mutta käärinliinassa ei ole taskuja eikä ne eurot jossain sijoitustileillä enää arkussa lämmitä.
En ole riidanhaluisella tuulella, mutta ei musta saisi mitään viiden pennin perunanviljelijää Löysä-Luusualle.
asutettuna. Suomalainen maataloustuki on vieläkin siirtymäaikakikkailujen jälkeen kestämättömällä tasolla, ja suurin osa siitä ei tule EUsta, vaan on kansallista.
Maataloustuen poistaminen johtaisi suurempiin tuotantotyksiköihin ja halvempiin hintoihin, sillä suurin osa siitä on luonteeltaan takuuhintatukea, jolla tuottajalle maksettua hintaa pidetääm keinotekoisen korkealla.
Pöljä Ymmärrätkö mitä maataloustuki on? Eu:n meille määräämä tuki, jota ilman maksaisit ruoasta sen mitä siitä pitäisikin maksaa eli tuotantokustannusten mukaisesti määräytyvän hinnan. Maataloustuki on suoraa sosiaalitukea kaikille kaupunkilaisille.
silti joudumme miehen työn vuoksi asumaan täällä, itse teen töitä kotona ja voisin tehdä niitä missä tahansa.
Tai no onhan toiset vähän sosiaalisempia ja kiinnostuneempia kaikenlaisesta hienosto-kulttuurista, silloin on parasta asua jossakin missä on paljon muitakin ihmisiä, maksoi mitä maksoi.
eipä tarvitse kuunnellta ap:n kaltaisten pölkkypäiden juttuja kun voi valita itse seuransa muualtakin kuin paikallisesta marttakerhosta.