Kumpi talo ja miksi? OV
Näitä mietitään:
1. 5h+k, tontti 950 neliötä. Hyvät liikenneyhteydet, tarha ja koulu lähellä. Naapurit myös ihan lähellä. Sauna puuttuu ja vaatisi pientä pintaremppaa.
2. 6h+k, tontti 8000 neliötä. Tarvittais 2 autoa, kouluun ja tarhaan matkaa. Muuttovalmis.
Kumman valitsisit ja miksi?
Kommentit (8)
ja ahdistaa naapureiden läheisyys. Toisaalta mietityttää viedä lapset sitten "korpeen", jossa ei ole kavereita ihan lähellä. ap
Kiinteistön arvon määrittää pitkälle sen sijainti. Jos kunnostatte sen pienemmän talon, nouseeko sen arvo suhteessa remonttikustannuksiin enemmän hyvän sijainnin vuoksi?
Entä isompi talo tontteineen, millaisessa ympäristössä se sijaitsee? Onko lähitulevaisuudessa odotettavissa, että sen lähelle tulee asuinalue, jolloin voitte myydä osan alasta tonteiksi ja alueelle tulee koulut yms.? Vai vedetäänkö sen talon vieritse 10 vuoden päästä moottoritie?
Lapsille voi olla kurjaa, jos koulu ja kaverit ovat kaukana. Opettajana olen huomannut, että kun suurin osa koulumme oppilaista tulee tietyltä asuinalueelta, niin tuon alueen ulkopuolella asuvat lapset helposti vähän syrjäytyvät. Kukaan ei halua tulla heille asti leikkimään.
Jaksatko tulevaisuudessa rahdata lapsia harrastuksiin ja kavereiden luo, kunnes saavat ajokortin?
Mutta isolla tontilla oma rauha.
se olisi ehdottomasti 1. Haluan asua niin että lähellä on palvelut ja muitakin ihmisiä.
Onko tarkoitus ottaa esim hevonen, viljellä jotain tai vastaavaa? Muuten tuosta suurin osa on hukkatilaa josta myös maksaa.
Jos tuon ykkösvaihtoehdon hinta on n 50k€ alempi, ottaisin sen ja laittaisin priimakuntoon. Rakentaisin saunan yms. Tuhannen neliön tontti on oikein kiva, meillä oli sellainen edellisessä. Nyt tilaa 3000m2 mutta lähempänä palveluita kuin tuo edellinen. Ja metsää mitä ei tarvitse istuttaa eikä huoltaa.
ykköseen, mutta remppaaminen arveluttaa. Ja tällä tontilla ei ole mitään puustoa tms näkösuojaa naapureihin nähden. ap
Itse en muuttaisi korpeen lasten kanssa enkä haluaisi 8000 neliötä tonttia. Minulle on tärkeää, että palvelut ovat lähellä ja lapsia ei aina tarvitse kuskata joka paikkaan.
nopeasti, esim pajut, pihlaja, sireenit ja isot angervot eli suojaa saa muutamassa vuodessa. tuolla rahalla jo teettääkin hieman remonttia eikä vain tee itse.
Onko teillä jo kaksi autoa tai niiden hommaaminen mahdollista? Haluatteko ison tontin ja sen kaikki hommat? Tarvitteko kuutta huonetta?
Kukaan ei voi teidän puolesta päättää....
Mulla ja miehelle olisi valinta selvä, asumme jälkimmäisessä, mutta meille tärkeintä oli että naapureita ei ole lähimaillakaan.