Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihme kommentti miehen siskolta äitienpäivään liittyen

Vierailija
07.05.2010 |

Olemme uusperhe, kaksi minun lastani ja yksi yhteinen, joka on alle vuoden vanha eli ei ollut syntynyt vielä viime äitienpäivänä. Miehen sisko sanoi miehelleni: "Nyt sunkin on sitten tänä vuonna keksittävä äitienpäivälahja ja tehtävä äitienpäivälounas".

Aivan kuin minä en olisi ollut äiti jo vuosia tätä ennenkin! Mieheni on AINA oma-aloitteisesti ja mielellään muistanut minua äitienpäivänä yhdessä lasten kanssa, vaikka meillä ei ole aiemmin ollutkaan yhteisiä lapsia. Hän sanoo, että äitienpäivänä juhlistetaan minun äitiyttäni eikä siinä ole merkitystä vaikkeivat lapset olekaan hänen lapsiaan. En kovin monia uusperheitä tunne, mutta olen kuvitellut, että tämä on aika tavallistakin.

En oikein itsekään tiedä miksi miehen siskon kommentti niin pisti ärsyttämään. Ehkä siksi että hän vähättelee minun lapsiani muutenkin aivan kuin heitä ei olisi olemassakaan - vain meidän yhteinen on Jotain kun on hänelle sukua. Ehkä en siis hänen silmissään ollut äiti tätä ennen. Vai kuvitteleeko hän kenties, että ex-mieheni hoitaa äitienpäivämuistamiset.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei miehesi sisko voi ymmärtää uusperhekuvioita kun ei ole itse kokenut... tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu :(

Vierailija
2/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullekaan naapurin mies kukkia äitienpäivänä tuo, vaikka äiti olenkin.

Miehesi saa huoleti juhlia sitä, että olet tehnyt lapsia jonkun toisen kanssa, mutta kälysi tapa ajatella asioita on tavallisempi. Kun eroatte, ei miehesi tarvitse pitää yhteyttä kuin biologisiin lapsiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi saa huoleti juhlia sitä, että olet tehnyt lapsia jonkun toisen kanssa, mutta kälysi tapa ajatella asioita on tavallisempi. Kun eroatte, ei miehesi tarvitse pitää yhteyttä kuin biologisiin lapsiinsa.

Vierailija
4/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vain iloissaan että veljensä saa myös biologisen lapsen eikä tiennyt miten teillä on toimittu.

Mutta on tuo varmasti ihan yleinen tapa, ja vastaavasti usein puolilapset juhlivat isäpuoltaankin isänpäivänä.

Vierailija
5/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että miehesi arvostaa äitiyttäsi :D.

Vierailija
6/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt on minusta niin, että jos mies (tai nainen) valitsee puolison, jolla jo lapsia, hän valitsee koko paketin eli siis valmiin perheen, johon kuuluu monenlaisia äitienpäivän kaltaisia asioita ja velvollisuuksia. En käsitä näitä "kun ei ole sukua niin ei tartte edes suunnilleen tervehtiä" ajatuksia. Ja ei, itselläni ei ole uusperhettä, mutta onhan tämä nyt ihan normaalia inhimillistä käyttäytymistä.

Vierailija
7/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassahan sisko on.

Vierailija
8/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko lukea? Kirjoitin, että mieheni itse arvostaa minun äitiyttäni eikä hänelle ole merkitystä kenen lapset biologisesti ovat. Kaikki lapset ovat meidän molempien silmissä meidän perheen jäseniä, ei tässä perheessä erotella "sun ja mun" lapsia, vaikka sinä niin tekisitkin.

Mitä tulee eroamisennusteisiisi, niin arvelen että sinun kaltaisesi besserwisseri ja hapannaama eroaa hieman todennäköisemmin. Se asia ei sitä paitsi kuulu tähän lainkaan. Joten jollei sinulla ole mitään järkevää sanottavaa niin voit varmaan olla hiljaa.

Ja mitä tulee kälyni suhtautumiseen, minusta on epäkohteliasta kohdella ketä tahansa lasta kuin ilmaa, jos kuitenkin tapaa usein. Minun lapseni ovat perheenjäseniä myös miehelleni.

ap

Vierailija
9/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä miehesi ole sinun lastesi isä. Nämä ovat faktat.

Vierailija
10/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi siis arvostaa sinun äitiyttäsi, vaikka et ole hänen lastensa äiti? Mutta miehesi ei arvosta naapurin äitiyttä, vaikka tämäkään ei ole hänen lastensa äiti?

Minusta miehesi on kummallinen, jos hän rahaa äitiyden arvostamisen vain yhteen naiseen.

Lapsenne voivat olla molempien nimissä, mutta vain sinun lapsesi eivät ole miehesi lapsia ja miehen suku sen tietää. Miksi käly ei saisi muistuttaa siitä, että osa perheenne lapsista ei ole veljensä vaan jonkun aikaisemmin paikalle ennättäneen?

Vierailija
11/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain biologisiin lapsiinsa useimmin.

Oletpa typerä

Vierailija
12/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ilmeisesti ole kovin älykäs kun et vieläkään tajua.

Sanoinko, että mieheni rajaa äitiyden arvostamisen vain yhteen naiseen? En sanonut. Sitä paitsi suurin osa kirjoituksestasi oli muutenkin täyttä paskaa, ei faktaa. Kyse on siitä, että äitienpäivä on PERHEjuhla ja me olemme samaa PERHETTÄ, minä, mies ja kaikki lapset. Yleensä perheen sisällä on tapana juhlia äitienpäivää. Sen takia ei viedä kukkia naapurin mammalle äitienpäivänä, kun tämä ei ole samaa PERHETTÄ. Ymmärsitkö?

ap

Vierailija
13/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin 12 kuin miehesi sisko ovat idiootteja, joilta puuttuu oikeasti suuri sydän.

Vierailija
14/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset muistavat äitiään.

Miksi ne sinun lapsesi siihen sitä nykyistä miestäsi tarvitsevat??

Vierailija
15/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi siis arvostaa sinun äitiyttäsi, vaikka et ole hänen lastensa äiti?

Vierailija
16/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et ymmärrä, että äitienpäivä perhejuhlasta huolimatta ei tarkoita sitä, että miehen pitää palvoa sellaista äitiyttä, jonka on aikaansaanut joku toinen mies.

Te voitte olla samaa perhettä, mutta esimerkiksi miehesi vanhemmilla on kaikki mahdollisuudet sulkea sinun omat lapsesi testamentilla kaiken miehesi joskus perimän ulkopuolelle. Silloin on ihan turha ruikuttaa, että olemme samaa perhettä: se voi olla oma kokemuksesi, mutta ei välttämättä kollektiivinen ulkopuolisten antama merkitys.

Isänpäivänä miehesi varmaan vie kukkia lastesi bilogiselle isälle ihan vaan näyttääkseen, miten tätä atvostaa.

Vierailija
17/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälysi on yksiselitteisesti epäkohtelias. Ja miehesi kuullostaa kunnon isältä, kun ollaan yhteen menty niin kyllä kaikkien perheen lasten kuuluu olla samanarvoisia. Hyvää äitienpäivää Ap!

Vierailija
18/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ syntymättämän äiti, niiden muiden ei.

Vierailija
19/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain kommentiksi tuolle "lapset muistavat äitiään" kirjoittajalle. Kyllä meillä ainakin vielä 7- ja 8-vuotiaatkin tarvitsevat apua isältään.

Vierailija
20/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et ymmärrä, että äitienpäivä perhejuhlasta huolimatta ei tarkoita sitä, että miehen pitää palvoa sellaista äitiyttä, jonka on aikaansaanut joku toinen mies.

Te voitte olla samaa perhettä, mutta esimerkiksi miehesi vanhemmilla on kaikki mahdollisuudet sulkea sinun omat lapsesi testamentilla kaiken miehesi joskus perimän ulkopuolelle. Silloin on ihan turha ruikuttaa, että olemme samaa perhettä: se voi olla oma kokemuksesi, mutta ei välttämättä kollektiivinen ulkopuolisten antama merkitys.

Isänpäivänä miehesi varmaan vie kukkia lastesi bilogiselle isälle ihan vaan näyttääkseen, miten tätä atvostaa.

Pää takaisin sinne pensaaseen, voi voi jos elämä on tuollaista katkeroitumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi