Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihme kommentti miehen siskolta äitienpäivään liittyen

Vierailija
07.05.2010 |

Olemme uusperhe, kaksi minun lastani ja yksi yhteinen, joka on alle vuoden vanha eli ei ollut syntynyt vielä viime äitienpäivänä. Miehen sisko sanoi miehelleni: "Nyt sunkin on sitten tänä vuonna keksittävä äitienpäivälahja ja tehtävä äitienpäivälounas".

Aivan kuin minä en olisi ollut äiti jo vuosia tätä ennenkin! Mieheni on AINA oma-aloitteisesti ja mielellään muistanut minua äitienpäivänä yhdessä lasten kanssa, vaikka meillä ei ole aiemmin ollutkaan yhteisiä lapsia. Hän sanoo, että äitienpäivänä juhlistetaan minun äitiyttäni eikä siinä ole merkitystä vaikkeivat lapset olekaan hänen lapsiaan. En kovin monia uusperheitä tunne, mutta olen kuvitellut, että tämä on aika tavallistakin.

En oikein itsekään tiedä miksi miehen siskon kommentti niin pisti ärsyttämään. Ehkä siksi että hän vähättelee minun lapsiani muutenkin aivan kuin heitä ei olisi olemassakaan - vain meidän yhteinen on Jotain kun on hänelle sukua. Ehkä en siis hänen silmissään ollut äiti tätä ennen. Vai kuvitteleeko hän kenties, että ex-mieheni hoitaa äitienpäivämuistamiset.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos käännetään asia niin päin, että järjestäisittekö te eksällenne isänpäivän/äitienpäivän, koska tämä sattuu olemaan lapsenne toinen biologinen vanhempi?

Vaiko mieluummin uuden perheen kanssa äitipuolelle/isäpuolelle?

Minä olen valinnut jälkimmäisen tavan juhlistaa tätä juhlaa. Itse asiassa autan lapsipuoliani järjestämään juhlat isälleen, koska he eivät voi odottaa apua äidiltään tässä suhteessa.

Vierailija
22/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä jo 6- ja 8 -vuotias nimenomaan haluavat hoitaa sen itse. Ja päivähoidossa ja koulussahan ne kortitkin tehdään jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kälyn kommentti oli tavallaan ASIATON mutta sen voi ymmärtää koska tuollainen voi lipsahtaa. Ihanan miehen olet löytänyt ja uskon että todella suurimmassa osassa uusperheistä juhlitaan juuri kuin teilläkin eli äitiyttä yleensä. Onhan mies ottanut koko paketin!

Älä välitä näistä katkerista ihmisistä.. suurin osa tulee eroamaan ja sen näkee tuosta katkerasta asenteesta jo valmiiksi.

Vierailija
24/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaavat ilman aikuista niin hyvä. Meidän eivät vielä osaa.

Kummallisia mielipiteitä täällä. Äitienpäivänä juhlistetaan kaikkia äitejä, ei vain sitä yhtä omaa.

Vierailija
25/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä huomaa että on katkeroituneita naisia, joilla on omat parsuhteet aina epäonnistuneet. Ja peiliinhän ei tällaiset naiset osaa katsoa ollenkaan. Heidän on myös aivan mahdotonta käsittää, että ap:n miehen kaltaisia miehiä on olemassa. Miehiä, jotka vilpittömästi välittävät myös muista kuin itse siittämistään lapsista. Sitä on kyllä näiden tylyjen ja katkerien naisten vaikea käsittää. Ei varmaan heidän lähiöpubissaan sellaisia istukaan.

Vierailija
26/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mennään ulos äitienpäivälounaalle.

Ja minkä kakun?

Vierailija
27/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollanen sukulainen. Yritä kestää ja haistata sille pitkät.

Vierailija
28/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta välttämättä hän ei tiedä, että hänellä on kunnia omistaa ajattelevainen ja välittävä veli. Minulla tuli mieleen, että tahtoi muistuttaa veljeäsi, että äitienpäivä on tärkeä, sen juhliminen tärkeää ja nyt viimeistään, jos ei ennen, muistaa sinua äitinä.

Minulla on sisko, joka todella tarkoittaa hyvää, kun tuollaisia päästää suustaan. Kaikki eivät osaa ilmaista asioita, kuin toivoisi.

Vierailija
29/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mennään ulos äitienpäivälounaalle.

Ja minkä kakun?

Vielä erikoisempaa jos kuusi- ja kahdeksanvuotiaat velvoitetaan varaamaan pöytä ja maksamaan äitienpäivälounas.

Vierailija
30/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä tilannetta jossa ko. uusperhe olisikin syntynyt kahden lesken mennessä yhteen? Olisiko tilanne eri teidän mielestänne jos biologinen äiti/isä olisikin kuollut? saako silloin juhlistaa uusperheessäkin vanhemmuutta?

Vierailija
31/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa kyllä soittaa ja varata pöydän.

Ja miksi heidän pitäisi se maksaa???

Äärimmäisen erikoista olisi panna täysin vieras mies tekemään se - kuten ap ilmeisesti kuvittelee, että pitäisi.

Vierailija
32/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa kyllä soittaa ja varata pöydän.

Ja miksi heidän pitäisi se maksaa???

Äärimmäisen erikoista olisi panna täysin vieras mies tekemään se - kuten ap ilmeisesti kuvittelee, että pitäisi.

kannattaisi lukea ne viestit, ennenkuin alkaa oksentaa siihen näppäimistölle noita omia angstejaan. ap. ei siis kuvittele mitään, vaan hänellä on jos mies, joka on niin empaattinen, huomaavainen ja älykäs, että osaa juhlistaa heidän perheessään ap:n äitiyttä.

Vierailija
33/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä tietenkään puutu siihen! Hyvänen aika sentään, ei exän vaimokaan tykkäisi jos sekaantuisin! Kyllä nämä juhlat menee vaan niin, että ne juhlitaan perheittäin, ei sen mukaan kuka on kenenkin äiti/isä.

mutta jos käännetään asia niin päin, että järjestäisittekö te eksällenne isänpäivän/äitienpäivän, koska tämä sattuu olemaan lapsenne toinen biologinen vanhempi?

Vaiko mieluummin uuden perheen kanssa äitipuolelle/isäpuolelle?

Minä olen valinnut jälkimmäisen tavan juhlistaa tätä juhlaa. Itse asiassa autan lapsipuoliani järjestämään juhlat isälleen, koska he eivät voi odottaa apua äidiltään tässä suhteessa.

Vierailija
34/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rajattoman tärkeä. Oma isäni meni naimisiin lesken kanssa, jolla oli kolme 10-17-vuotiasta lasta (minä ja sisarukseni olimme tuolloin jo aikuisia). Näistä kaksi nuorinta pitivät häntä aina omana isänään ja surivat isän hautajaisissa kuten me "oikeat" lapsetkin. Isä katsoi, että toisen vaimon kaikki lapset olivat myös hänen lapsiaan, vaikka tulivat osaksi hänen elämäänsä isoina.

Vierailija
35/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi sisko ei selvästikkään pidä sinusta ja halua ärsyttää. Onko hänellä omia lapsia?

Olemme uusperhe, kaksi minun lastani ja yksi yhteinen, joka on alle vuoden vanha eli ei ollut syntynyt vielä viime äitienpäivänä. Miehen sisko sanoi miehelleni: "Nyt sunkin on sitten tänä vuonna keksittävä äitienpäivälahja ja tehtävä äitienpäivälounas".

Aivan kuin minä en olisi ollut äiti jo vuosia tätä ennenkin! Mieheni on AINA oma-aloitteisesti ja mielellään muistanut minua äitienpäivänä yhdessä lasten kanssa, vaikka meillä ei ole aiemmin ollutkaan yhteisiä lapsia. Hän sanoo, että äitienpäivänä juhlistetaan minun äitiyttäni eikä siinä ole merkitystä vaikkeivat lapset olekaan hänen lapsiaan. En kovin monia uusperheitä tunne, mutta olen kuvitellut, että tämä on aika tavallistakin.

En oikein itsekään tiedä miksi miehen siskon kommentti niin pisti ärsyttämään. Ehkä siksi että hän vähättelee minun lapsiani muutenkin aivan kuin heitä ei olisi olemassakaan - vain meidän yhteinen on Jotain kun on hänelle sukua. Ehkä en siis hänen silmissään ollut äiti tätä ennen. Vai kuvitteleeko hän kenties, että ex-mieheni hoitaa äitienpäivämuistamiset.

Vierailija
36/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ihmettelee kälynsä täysin asiallista kommenttia.

Vierailija
37/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologista äitiä, vaikka kuolluttakin, mennään lasten kanssa muistamaan sinne haudalle, viedään kukkia jne.

Näin ainakin meillä.

Vierailija
38/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ihmettelee kälynsä täysin asiallista kommenttia.

Vierailija
39/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko perheenä lapsesi biologisen isän luokse häntä juhlimaan? Onhan kyseessä vanhimpien lastesi isä, siis tärkeä henkilö.

Vierailija
40/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap muuten auttaa lapsiaan muistamaan isäänsä isänpäivänä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan