Ihme kommentti miehen siskolta äitienpäivään liittyen
Olemme uusperhe, kaksi minun lastani ja yksi yhteinen, joka on alle vuoden vanha eli ei ollut syntynyt vielä viime äitienpäivänä. Miehen sisko sanoi miehelleni: "Nyt sunkin on sitten tänä vuonna keksittävä äitienpäivälahja ja tehtävä äitienpäivälounas".
Aivan kuin minä en olisi ollut äiti jo vuosia tätä ennenkin! Mieheni on AINA oma-aloitteisesti ja mielellään muistanut minua äitienpäivänä yhdessä lasten kanssa, vaikka meillä ei ole aiemmin ollutkaan yhteisiä lapsia. Hän sanoo, että äitienpäivänä juhlistetaan minun äitiyttäni eikä siinä ole merkitystä vaikkeivat lapset olekaan hänen lapsiaan. En kovin monia uusperheitä tunne, mutta olen kuvitellut, että tämä on aika tavallistakin.
En oikein itsekään tiedä miksi miehen siskon kommentti niin pisti ärsyttämään. Ehkä siksi että hän vähättelee minun lapsiani muutenkin aivan kuin heitä ei olisi olemassakaan - vain meidän yhteinen on Jotain kun on hänelle sukua. Ehkä en siis hänen silmissään ollut äiti tätä ennen. Vai kuvitteleeko hän kenties, että ex-mieheni hoitaa äitienpäivämuistamiset.
Kommentit (88)
Jollakulla mammalla on täällä todellakin hätä kädessä ja jonkin asteinen asenne vamma uusioperheitä kohtaan. Ehkä kyseinen mamma elää lasten takia suhteessa, jossa ei ole rakkautta tuon taivaallista ja on äärimmäisen katteellinen siis ap:lle ja muille uusiperheellisille joilla on elämässään oikea rakkaus.
Ei kukaan muuten oikeasti voi olla noin typerä ja pullossa elänyt, että ei tajua uusioperheen olevan ihan oikea perhe. Siellä perheen isä on ISÄ ja äiti on ÄITI. Samanlailla perheen isä saa komentaa lapsia jotka eivät hänen biologisia olekaan. Samanlaisia perheen siä saa sylitellä lapsia ja asettaa näille rajoja, jotka eivät hänen biologisia olekaan. Samanlailla perheen isä auttaa lapsia järjestämään lasten äidille äitienpäivän, vaikka itse biologinen isä olisikaan. Jos tätä ei tajua, niin on pikkasen latvasta laho!!! Niin toimitaan normaaleissa perheissä.
Minua on usein myös tutut ja ystävät onnitelleet äitienpäivänä, pitäisikö minun siis huomauttaa heille että en vastaanota heiltä onnitteluja koska en ole heidän äitinsä? Olen erehdyksissäni luullut että se on vain huomaavainen ja mukava ele heidän puoleltaan.
En myöskään tiedä miten tarkkoja muut perheet ovat verisiteistä yms. koska itse sain miesystävältäni, jolla ei omia lapsia (ei siis edes yhteisiä), viime vuonna äitienpäivälahjaksi ihanan lahjakortin kauneushoitolaan :) (Tähän odotan jotain katkeraa kommenttia että "no joo ku oot varmaan niin ruma!" :D)
Korrektia olisi varmaan ollut huomauttaa häntä että en ole hänen äitinsä?
Eihän sinun miehelläsi ole syytä sinua muistaa äitienpäivänä niin kauan kuin teillä ei ole yhteisiä lapsia. Äitienpäivänä juhlitaan äitiä, omien lasten äitiä, ei vaimoa. Mielestäsi kälysi on täysin oikeassa.
Eihän sinun miehelläsi ole syytä sinua muistaa äitienpäivänä niin kauan kuin teillä ei ole yhteisiä lapsia. Äitienpäivänä juhlitaan äitiä, omien lasten äitiä, ei vaimoa. Mielestäsi kälysi on täysin oikeassa.
Jos odotat sitä, niin ex-ukkos, vai oliko se ex/ex-ukkos eiku ex/ex/ex-ukkos ..senhän pitäisi
lahjoa sinua. Hän, joka on mukelonne kanssasi väsännyt.
Juuri tuollainen pitääkin olla uusperheen ja perintöoikeus on sitten vähän eri juttu.
Toisten kohtelu ja huomioon ottaminen on se juttu ja että te olette samaa perhettä.
Voi niitä joilla on meidän lapset, sinun lapset.
oli varmasti vain ajattelematon, tuskin halusi loukata sinua tai vähätellä lapsiasi. Jos hän ei itse elä uusperheessä, niin ehkä ei tullut ajatelleeksi kuinka tökeröltä tuollainen kuulosta.
Onneksi miehesi on fiksu ja ymmärtää av-mammoja paremmin äitienpäivän idean!
En ole tupannut, lapset halunneet ja pyytäneet minua.
Kyse on ollut vain normaalisti suhteesta tytär -ja poikapuoleeni. Ei sen enempää, ei vähempää.
Mistä moinen kiukku?