Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihme kommentti miehen siskolta äitienpäivään liittyen

Vierailija
07.05.2010 |

Olemme uusperhe, kaksi minun lastani ja yksi yhteinen, joka on alle vuoden vanha eli ei ollut syntynyt vielä viime äitienpäivänä. Miehen sisko sanoi miehelleni: "Nyt sunkin on sitten tänä vuonna keksittävä äitienpäivälahja ja tehtävä äitienpäivälounas".

Aivan kuin minä en olisi ollut äiti jo vuosia tätä ennenkin! Mieheni on AINA oma-aloitteisesti ja mielellään muistanut minua äitienpäivänä yhdessä lasten kanssa, vaikka meillä ei ole aiemmin ollutkaan yhteisiä lapsia. Hän sanoo, että äitienpäivänä juhlistetaan minun äitiyttäni eikä siinä ole merkitystä vaikkeivat lapset olekaan hänen lapsiaan. En kovin monia uusperheitä tunne, mutta olen kuvitellut, että tämä on aika tavallistakin.

En oikein itsekään tiedä miksi miehen siskon kommentti niin pisti ärsyttämään. Ehkä siksi että hän vähättelee minun lapsiani muutenkin aivan kuin heitä ei olisi olemassakaan - vain meidän yhteinen on Jotain kun on hänelle sukua. Ehkä en siis hänen silmissään ollut äiti tätä ennen. Vai kuvitteleeko hän kenties, että ex-mieheni hoitaa äitienpäivämuistamiset.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se aikuistenoikeasti sitä ole.

Näitäkin näköjään on. Vaikka lieneekö ihmekään ihmiseltä, joka pitää koiraansa lapsenaan.

Vierailija
62/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi siskolta ja tuskin ajatteli mitään pahaa sitä sanoessaan. Et turhaan vaivaat tuosta mieltäsi.

hienoa että miehesi on muistanut sinua äitienpäivänä myös silloin, kun teillä ei ole ollut vielä yhteistä lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi onkin hyvä, että laki on selkeä.

Tyttöystävän/naisystävän/avovaimon/vaimon lapset eivät ole omia.

Aivan kuten koirakaan ei ole oikeasti lapsi.

Vierailija
64/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ovat sitä mieltä että lapset muistavat omaa äitiään.

Ei meilläkään mies muistanut minua äitienpäivänä ennenkuin meillä oli yhteisiä lapsia. Olenhan minä äiti vain lapsilleni, en hänelle, hän kyllä muisti omaa äitiään. En sitä kaivannutkaan, mutta otettu olisin ollut.

Vierailija
65/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis uusperheiden:

Toivottavasti ette koskaan joudu eroamaan tai jäämään vaikka leskeksi. Ehkä sitten ymmärrätte elämää yli tilastojen, sosiaalibiologian ja näennäisen viisautenne.

Aloittajalle: olen samaa mieltä, että tuskin hän tarkoitti pahaa, pääsi sammakko suusta.

Vierailija
66/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sitä että _ap_ ei hyväksy sitä, että kaikki eivät ajattele heidän perheleikeistään samoin.

Vierailija
67/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi onkin hyvä, että laki on selkeä.

Tyttöystävän/naisystävän/avovaimon/vaimon lapset eivät ole omia.

Aivan kuten koirakaan ei ole oikeasti lapsi.

Imekään minun paksua munaani niin saatte olla hetken hiljaa :)

t. 11cm mies

Vierailija
68/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kälysi kommentti vai johtuu sitä, ettei itse ole kokenut uusperheellisyytt. Siis tietämättömän ajattelematon kommentti.

Kai miehesi sanoi, että no ollaanhan me aikaisemminkin äitienpäivää juhlittu ja olen minä rakasta puolisoani silloinkin juhlinut vaikka ei meillä yhteistä lasta ollutkaan. Tai olisit itse sanonut ja katsonut kälysi ilmettä.

Minulla yksi lapsi edellisestä liitosta ja nykyisin kaksi yhteistä lasta miehen kanssa. Ensimmäisenä äitienpäivänä loukkaannuin todella, kun ei voinut minua edes onnitella, siis sanoa sanat: Hyvää äitienpäivää. Hänen mielestä hän ei voinut onnitella, koska ei ollut hänen lapsi...

No ei kyllä nykyisinkään muista äitienpäivänä, viime vuonna ei suostunut edes onnittelemaan, koska olin joskus tehnty jotakin väärin ja oli kuulemma loukkaantunut. Ja tänä vuonna on 500 km päässä töissä. Olisi toki voinut järjestää tulemisen, mutta ei nyt jaksanut.

Vierailija
69/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sitä että _ap_ ei hyväksy sitä, että kaikki eivät ajattele heidän perheleikeistään samoin.

Hmmm, sanoisin, ettei terveellä toimintakyvyllä varustettu ihminen kirjoittaisi noin ilman jotain universaalia maailmantuskaa.

Vierailija
70/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 antavatko lapset kortit ja lahjat myös oikealle isälleen?

Käyvät isällään kylässä jos ei ole isäviikonloppu muutenkin.

Vierailija
71/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä, että ap vaatii kaikkia muita ajattelemaan samoin.

Hieman avarakatseisuutta, kiitos!

Vierailija
72/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi siis arvostaa sinun äitiyttäsi, vaikka et ole hänen lastensa äiti? Mutta miehesi ei arvosta naapurin äitiyttä, vaikka tämäkään ei ole hänen lastensa äiti? Minusta miehesi on kummallinen, jos hän rahaa äitiyden arvostamisen vain yhteen naiseen. Lapsenne voivat olla molempien nimissä, mutta vain sinun lapsesi eivät ole miehesi lapsia ja miehen suku sen tietää. Miksi käly ei saisi muistuttaa siitä, että osa perheenne lapsista ei ole veljensä vaan jonkun aikaisemmin paikalle ennättäneen?

Kun uusi mies lähtee suhteeseen naisen kanssa jolla on lapsia edellisestä liitosta, niin hänestä kas vain tulee isäpuoli. Jospa tämä termi vääntäisi sinulle tämän asian rautalangasta? Eihän kukaan oikeasti voi olla noin tyhmä, että asettaa naapurin sedän ja isäpuolen samaan asemaan. Yhtä perhettähän siinä ollaan ja tottagan toki perheen isä auttaa lapsia valmistelemaan äidille äitienpäivä juttuja ja muistaa itsekkin esim lahjalla. Näin meillä ainaki tehtiin kun olin lapsi. Vaikka talon isä ei nyt ninun biologinen siä ollutkaan.

Vierailija
73/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miestäni muistanut lahjoin ja kakuin isänpäivänä, vaikka hänellä lapsia onkin. Nyt, kun on yhteinen, on tilanne eri. Miehen lapset eivät lähetä lahjaa tai tule käymään, soittavat kyllä.

Vierailija
74/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitsit, mä oon auttanut joskus lapsiani tekemään kortin äitipuolelleenkin, kun päiväkodissa oli tehty vain yksi kortti per perhe. Lapset sentään viettävät sekä isänsä että äitipuolensa hoivissa 11 päivää kuukaudesta. Hän hoitaa heidän uusperheessään "äidin" roolin aivan täysin.

Onneksi en ole lukenut noita lakikirjoja tarkemmin. =D

Vierailija
75/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nämä samaiset täällä riehuvat naiset repisivät silmät uuden äitipuolen päästä, jos tämä rupeaisi puuhamaan isälle isänpäivälahjan näiden naisten lasten kanssa...

Ei, kyllä tyttöystävän pitää tietää paikkansa ja olla sekaantumatta asiaan.

Vierailija
76/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ei ole tarvinnut sekaantua täällä pyörremyrskyileviin naisiin tai heidän kaltaisiinsa.

Kyllä minä olen ottanut vaimoni lapset omikseni, omalla tavallaan. Vaikka vain isäpuoli olenkin. Olen aina luullut, että aikuiset toimivat niin, vaikka sos.psykologian opukset tai lakikirjat muuta sanoisivat.

Nyt on mennyt siis 14 vuotta täysin pieleen noiden lasten kanssa, olen jopa auttanut heitä tekemään monen monta isänpäiväkorttia biologisille isälleen.

Vierailija
77/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä se bioisä on kaikkivoipaisuudestasi?

Miksei äiti tee lastensa kanssa lasten isälle korttia? Miksi sinä tunget siihenkin?

Vierailija
78/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miestäni muistanut lahjoin ja kakuin isänpäivänä, vaikka hänellä lapsia onkin. Nyt, kun on yhteinen, on tilanne eri. Miehen lapset eivät lähetä lahjaa tai tule käymään, soittavat kyllä.

se on sillon pikkasen eri juttu.

Vierailija
79/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaminen on ihan riittävä asia meillä.

Vierailija
80/88 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on vain juuri se ero, että äidin uusi puolisko on jotenkin parempi kuin isän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän