Jälleen: anoppi sukuineen veti herneen nenään
Taas anoppijuttuja! Meillä oli tuossa viikonloppuna esikoisen ristiäiset, joihin kutsuttiin minun ja miehen vanhemmat, isovanhemmat, sisarukset ja minun kummitätini (joka on myös ainut tätini), joka on ollut minulle, sekä myöhemmin miehelleni, tosi läheinen. Anoppi sisaruksineen veti hirveät kilarit siitä, että hänen sisaruksiaan ei ole kutsuttu, vaikka minun äitini sisko oli. Anopin sisarukset eivät ole miehelle mitenkään läheisiä ikinä olleet. Huoh.
Teimmekö muka väärin, onko joku etiketti, että pitää kutsua "saman ihmiset" molempien suvuista...?
Kommentit (46)
Eikö sillä isällä ja isän tuntemisilla ole mitään merkitystä??
koska ei tunne niitä kunnolla.
ap
Miksi ihmeessä isä ei selitä äidilleen, miksi tädit on jätetty kutsumatta? Miksi sun pitää siitä ottaa vihat niskoilleen?
Minä kyllä käskisin mieheni tehdä äidilleen selväksi, että kutsumatta jättäminen on ollut hänen idea, ei sun.
kun miehen puolelta oli kutsuttu äiti, isi siskot miehineen sekä mummo ja omalta puoleleta oli sisarukset puolisoineen, vanhemmat, mummot tädit perheineen, eno perheineen (äitini puolelta) isän puolelta en kutsunut, koska en ole nähnyt kumpaakaan 10-vuoteen.. JA siis miehen puolelta ei kutsuttu 8 setää perheineen eikä neljää tätiä perheineen..
Itse olen tosi läheinen äitini puolen suvun kanssa ja tuntui luontevalta pyytää heitä lastemme ristiäisiin. Mies taas puolestaan piti määrää jo ihan riittävänä eikä edes halunnut omaa sukuaan juhliin. EIkä anoppikaan valittanut!!
Näin meillä!!
Hirveen vaikeaa. Meillä on oma etiketti, jonka mukaan aina kaikkiin lastenjuhliin kutsutaan ensisijaisesti isovanhemmat puolisoineen, toisena lasten kummit ja kolmantena ystäväperheet/muut läheiset. Ja thats it. Meistä on turhaa kutsua sukulaisia keneen ei tule pidettyä yhteyttä tai kenen kanssa sillon tällöin sanan vaihtaa, vaan ensisijaisen tärkeitä on meille tärkeät, meidän ja lasten elämään osallistuvat ihmiset. Kyllähän noi tädit vielä moikkailee vaikka ei oo kutsuja heille sadellukkaan, ilmeisesti joka suvussa vähän omat kuvionsa, mutta jokainen menettelee parhaalle tuntuvalla tavalla ja minusta koko kylää ei tartte huseerata jos ei itse tahdo. Minusta juhlat ovat aina parhaimmillaan ydinperheen kesken, aidot, lämpimät ja kukkarolle sopivat, sillä tällanen järjestäminenkään ei mitään ihan ilmaista ole.
Asiallisinta olisi jos ap:n mies ilmoittaisi nyt reilusti itse äidilleen ettei halunnut tämän sisaruksia kutsuttavan ristiäisiin.
Juhlavieras -etiketti?. Kaikkea sitä keksitäänkin! Jokainen juhlien järjestäjä päättää itse ketä juhliin kutsutaan. Sieltä voidaa jättää pois jopa isovanhemmat, jos heitä ei haluta pilaamaan juhlaa. Ehkäpä ap tekeekin näin seuraavan lapsen kohdalla ettei anopin tarvitse alkaa ainakaan juhlassa kurnuttamaan sitä ettei hänen sisaruksiaan kutsuttu :D
anoppi voi keittää herneestä vaikka keiton ja syöttää sisaruksilleen... :)