Mirena ja vuodot..
Kokemuksia kehiin, kiitos! Mulle asennettiin hormoonikieurukka kohta kuukausi sitten. Onks tää nyt ihan normaalia, että vuodan vaan edelleen! Neljä vuodotonta päivää kuukauden aikana. Hermo menee :/ Ymmärsin, et voi olla tiputtelua ja tulla menkat useammin ja pitäs neljän kuukauden aikana rauhottua jne. Mut on tää aika nuivaa jo, tää vuoto ei oo edes mitenkään pientä, vaan sidettä tarviin joka päivä. No, ehkäsytehoa on ainakin 100%, kun ei pahemmin tee mieli hommailla...huoh.
Kommentit (35)
Kokemuksia kehiin, kiitos! Mulle asennettiin hormoonikieurukka kohta kuukausi sitten. Onks tää nyt ihan normaalia, että vuodan vaan edelleen! Neljä vuodotonta päivää kuukauden aikana. Hermo menee :/ Ymmärsin, et voi olla tiputtelua ja tulla menkat useammin ja pitäs neljän kuukauden aikana rauhottua jne. Mut on tää aika nuivaa jo, tää vuoto ei oo edes mitenkään pientä, vaan sidettä tarviin joka päivä. No, ehkäsytehoa on ainakin 100%, kun ei pahemmin tee mieli hommailla...huoh.
vuoden. Nyt tokan kohdalla ei vuotanut kuin hetken.
Kuitenkin olen vuodoista huolimatta tyytyväinen, jättikuukautiset supistuivat minimiin ja nyt kun ei välivuotojakaan ole, on ihanan helppoa sekä ehkäisyn että kuukautisvuodon osalta.
Pari pahempaa munasarjakystaa on ollut.
pahaa hajua, pimppa aina litimärkä...
Mulle laitettiin eilen kiuruka sitä asti ollut vatsakipuja tiistaina alkoi kuukautiset keskiviikkona laitetaan kiuruka minulle hirveesti vatsakipuja kovempaa kuin menkakivut
Ihanaa kesää sulle. Paljonko luuulet että gynet saa palkkiota jokaisesta uudesta Mirena asennuksesta :D
Minulle lääkäri suositteli eilen Mirenaa. Ovatko nämä "kauhutarinat" tosiaan totta? Eikö juuri kellään mitään hyvää sanottavaa? Itse saisin ilmaiseksi, mutta uskallanko ottaa? Ja selittäkää toki miksi se on hyvä jos kuukautiset loppuvat kokonaan eli miten se on hyväksi keholle? Itse haluaisin vielä lapsia tulevaisuudessa.
Mulla on ollut Mirena kohta kaksi vuotta, eivätkä vuodot ole asettuneet oikein vieläkään. Tai no, kunnollisia kuukautisia ei kyllä tule, mutta sen sijaan tummanruskeaa tuhrua tosi usein ja välillä myös on yhtä voimakkaita kipuja kuin kuukautiskivut. En ole laskenut tarkasti vuotopäiviä ja vuotamattomia päiviä, mutta sellainen fiilis on, että vuotopäiviä on todellakin enemmän. Suht rasittavaa, kun tuota ruskeaa vuotoa kuitenkin on niin paljon, että joutuu sidettä käyttämään. Voin kyllä sanoa olevani pettynyt tähän kierukkaan, kun ennen sen laittamista kuuli vain niitä kokemuksia, että vuodot loppuu kokonaan ja kaikki helpottuu. Ei mulla vaan. En tiedä, että onko tällainen jatkuva vuotelu normaaliakaan. Tekis melkein mieli poistattaa koko rakkine, mutta en ole toistaiseksi jaksanut.
Mulle laitettiin Mirena kesällä 2014. Ehkä 2 viikkoa oli sellaista hyvin niukkaa vuotoa ja sen jälkeen loppui kuin seinään. Sen koomin ei ole ollut menkkoja ollenkaan.
Tämä on ollut ylivoimaisesti paras ehkäisykeino mitä on ollut, historiasta löytyy mm. pilleriraskaus...
Minusta laitto ei sattunut, vaikka gyne varoitti, että saattaa tuntua ikävältä. Olen synnyttänyt kolme lasta, ehkä se vaikuttaa.
Tosi ristiriitaista tietoa. Olin niin onnellinen kun gynepolin lääkäri kehui mahtavaksi, mutta nyt todella epäilyttää.
Mulla mirena oli kuukauden ja vuosi joka päivä runsaasti. Sit otatin pois ja vuoto loppui kuin seinään....ei ikinä kierukkaa
Onko tiputtelu alkanut Mirenan kanssa vuosien vuodottomuuden jälkeen? Eka Mirena ei kuukautisia tai vuotoja ensimmäisten kuukausien jälkeen viiteen vuoteen ja kun kierukka vaihdettiin uuteen oli joitakin viikkoja tiputtelua ja sitten 3.5v ilman vuotoja. Gynen ultrassa ja tarkastuksessa ei mitään syytä vuodolle. Ei myöskää tulehdusarvot koholla eikä sukupuolitauteja.
Tottakai se vuotaa pieniä määriä päivittäin X ajan kun kohtu tyhjenee limakalvosta. Jos limakalvo on ollut esimpaksuuntunut niin sitä suurempi määrä ja aika menee. Jos kohtu ei tyhjentyisi niin kierukka ei toimisi.
Se mirena kun mm. Ssa ohentaa kohdun limakalvon aivan ohueksi.
Odota muutama viikko niin sitten sulla ei ole enään ollenkaan kuukautisia ja elämä on ihanaa. Mulla ollut 16 v ja ei ollenkaan kuukautisia koko aikana. Vaihdettu tietty n.6 vuoden välein uuteen.
onko kenelläkään tullut migreeniä tai muita päänsärkyjä?