Helmikuun haaveet 2011
Kommentit (316)
tää oli eka ýrityskerta! En kehdannut mainita sitä enää tossa aikasemmin kun pelkäsin että vaan kierrän veistä haavassa. Ollaan molemmat miehen kanssa yli kolmekymppisiäkin, joten ajattelin että tässä menis kauemmin.. mutta mä oon kans yltiöoptimisti niinkuin sinäkin ilmeisesti :) Ikinä ei saa luopua toivosta kesken kaiken!
Hemmuli, tänään plussannut :)
Vuoto alko yöllä kp 27/22-30 eli se siitä sitten taas.
Hemmuli on niin oikeessa!!
Mä tein tiistaina se negatiivisen raskaustestin, mutta niin kauan kun mun menkat ei ala mä en usko siihen. Tänään lisääntyny oireet: aamulla väsytti ihan kauheasti, aamupala ei maistunu ja sitten tuli huono olo. Lounas aikaan olikin sitten jo hirmunen nälkä. Mahaa nippailee vieläkin, mutta nyt vasemmalta puolelta. Vitsailin jo mun miehelle että täällä toisella puolella nippailee se toinen lapsi ja täällä toisella puolella se toinen :D Se oli vähän kauhuissaan ;)
Uskaltaiskohan sitä huomenna jo tehdä toisen testin? Huomenna siis kp 33/28-30 (Edellinen kiero siis 28, mutta ennen minkään ehkäsyn käyttöä tasan 30 joka kuukausi). Pitäiskö ehkä sittenkin odottaa vielä pari päivää hmmm...
Tässä vähän meikäläisen taustoja. Eli kolmatta lasta yritetään ja edelliset on 6v sekä 2v. Toista lasta "tehtiin" yli vuosi reippaasti, joten kovin toiveikas en ole, että nytkään tärppäisi kovin pian! Nyt on siis vasta eka yrityskerta menossa, joten voi olla, että ette ihan heti pääse musta eroon;) Täällä ei taida ollakaan kovin pitkään vauvaa yrittäneitä, vai eikö vain ole osunut minun silmiini?! Mullakin on muuten kovasti näitä tuttuja raskausoireita, jotka niin usein on osoittautuneet harhoiksi! Sitä ilmeisesti halutessaan pystyy kuvittelemaan jos jonkinnäköisiä oireita;) T.20/27 yk1
Hirmuisesti onnea Hemmulille plussasta!!! Mahtavaa :)
Itse tein tiistai-iltana testin ja nega oli... itkuhan siinä tuli, vaikka olo silloin oli etten varmaan olekaan raskaana (senpä vuoksi teinkin testin sinä hetkenä, heh). Ystäväni kuitenkin sanoi, että sillä voi olla merkitystä tekeekö testin illalla vai aamulla. Hänellä itsellään oli tullut illalla haamu ja aamulla selkeä plussa. Mutta mulla ei ollut edes haamu :( Nyt menossa jo kp38/?? ja odotan lauantai-aamuun uutta testiä ellei vuoto ennen sitä ala.
Kylläpä vaan taas vei mielen matalaksi... mieheni minua lohdutti, että hormoonit on vain sekaisin pillereiden jälkeen ja että maalisvauva tulee :) Onneksi hän on hyvä tsemppari
Hirmuisesti onnea Hemmulille plussasta!!! Mahtavaa :)
Itse tein tiistai-iltana testin ja nega oli... itkuhan siinä tuli, vaikka olo silloin oli etten varmaan olekaan raskaana (senpä vuoksi teinkin testin sinä hetkenä, heh). Ystäväni kuitenkin sanoi, että sillä voi olla merkitystä tekeekö testin illalla vai aamulla. Hänellä itsellään oli tullut illalla haamu ja aamulla selkeä plussa. Mutta mulla ei ollut edes haamu :( Nyt menossa jo kp38/?? ja odotan lauantai-aamuun uutta testiä ellei vuoto ennen sitä ala.
Kylläpä vaan taas vei mielen matalaksi... mieheni minua lohdutti, että hormoonit on vain sekaisin pillereiden jälkeen ja että maalisvauva tulee :) Onneksi hän on hyvä tsemppari
Sopuli, minäkin ajattelen samoin, että niin kauan on toivoa kun menkat ei ala! Nyt vain toivotaan että mekin vielä plusstaan pian!
Oireista sen verran, että nippailut on vähentyneet, mutta nännit on todella kosketusarat edelleen. Päikkäreitä on myös tullut nukuttua joka päivä. Tosin viimeksikin ennen menkkoja nännit oli arat ja alavatsaa nippaili pitkään, eli voi yhtä hyvin taas enteillä menkkoja. Toivottavasti tämä kierto nyt vaan tasaantuisi ja ennen kaikkea lyhenisi!
Onnittelut vielä plussasta :)
jasmiin kp38/??
kun tänään tuli jo seuraavia oireita, paitsi näitä kyllä tulee usein ennen menkkojakin. Eli tissit turposi ja mahaa pistelee jo paljon enemmän, eli semmoisia menkkatuntemuksia kylläkin...Pinna on myös kireenä, mutta johtuu osaksi siitä että inhoan olla epätietoisuudessa varsinkin tämän asian kanssa :)
Vielä huominen kärvisteltävänä, taidan käydä hakemassa apteekista ihan perustestin jossa ei viivoja tarvitse tuijotella ja pe-aamuna sitten sen teen, jos vielä tarvetta.
katza78 kp35/28-32 yk 12+
Täällä tilanne aika ennallaan, huomenna aamulla otetaan sitten tikusta mittaa, kumpi vetää pidemmän korren. Eli siis testitikusta tietenkin. ;o)
Nää "menkat" on jatkunu nyt neljättä päivää aivan yhtä omituisinakin kun mitä alkoikin. Välillä ei tuu mitään, välillä ruskeeta tuhrua ja välillä vaan vähän verta valkkarin kanssa. Edes pikkuhousun suojaa en oo tarttenu... Voipi olla että tää on taas joku mun kropan uus oikku, tai sit on tosi kyseessä. Hmm. No huomenna se (toivottavasti) selviää.
Tsemppiä kaikille ja toivotaan parasta!
ponityttö kp30/29 yk3
ja muutama uusi jännääjä liittynyt joukkoon. Tervetuloa!!
Täällä herättiin tissit turvonneina ja särkevinä :D Kumman aikasin ovat turvonneet, jos tädin kyläilyä meinaa. Nyt siis kp 26/28-31. Eilisen illan sitten nippaili keskeltä alavatsaa. Jestas :D Jännitys senkun lisääntyy...
Ponitytöllä jännät paikat. Ei ihan normaalilta tädin vierailulta kyllä kuulosta tuo. Peukut täällä pystyssä ja paljon plussatuulia sinne puhaltelen!
moikka!
Täällä nyt menossa kp 29/30-33 (km:stä laskettuna). Ovis bongattu kp 18-19. Ja nyt saa piinailla, että tuleeko menkkoja vai ei... eli siis edellinen meni kesken 6.5. rv 5+3.
Oireita ei kai ole... tai sitten en vaan halua edes yrittää bongata niitä... vaikka muutaman päivän ollut tosi kärttyinen olo (johtuu varmaan ihan muusta) ja nyt huono olo eilisestä illasta asti ja vielä jatkuu...
Huomenna aamulla ajattelin urhata yhden tikun ja testata, vaikka vastauksen osaan jo aavistaakkin...
Aurinkoista päivää kaikille!
Heissan,
Minä täällä ihmettelen ovistestien maailmaa. Ihan uteliaisuudesta testasin cb:n testillä tänäänkin, ja hymynaama pärähti ruutuun kolmantena aamuna peräkkäin. Osaatteko sanoa mistä tää johtuu tai miten pitkään tuo ovistesti plussaa näyttelee?
Ymmärsin jostain, että oleellisinta on kuitenkin se ekan päivän hymynaama, sillä silloin on se muutos tapahtunut kropassa että ovis on tapahtumassa, kun hormonioarvot on nousseet. Luulin silti, että ovishormonit häipyy kropasta nopeastikin... näin ei ilmeisesti sitten ole?
Hemmuli: Hehkuta ihmeessä, ei se ole pois meiltä, päinvastoin! On ihanaa lukea toisten onnistumisista, koska se luo uskoa siihen, että itseäkin joskus onnistaisi. :)
).( Väliaikatiedotetta tulin tänne kertomaan. Minähän siis tosiaan vuodin normaaliin aikaan normaalia tavaraa, mutta puolet tavallisesta määrästä. Tein testin, joka oli nega, mutta kaikennäköistä hormonihäiriöön viittaavaa oiretta on ollut. Ja nyt on tullut eilisiltana ja tänään ihan vähän ruskeaa vuotoa! Mitään tuntemuksia ei ole, eikä se ole vielä punaista, mutta kyllä meni raskaustesti ostoslistalle. Ei voi vuotaa tähän aikaan kuusta sitten millään, kun ei kerran ole kuukautisten eikä edes ovulaation aika (joka olisi noin ensi su tai ma). Lisäksi ovulaatiovuotoni ovat olleet vaaleanpunaisia, eivät ruskeita. Pillereitä joskus kokeillessani vuodin koko kierron, mutta sille oli selvä syy.
Huomisaamuna testin jälkeen sitten lisää meikäläisen huikean mielenkiintoisesta elämästä. ;)
Ai niin, mies ehti jo vinoilla kun valitin kuumuutta, että vaihdevuodet. :D
Terkuin, ivilla kp 14/30-31
Tiedän tämän (ystävääni hoitaneen lääkärin kertomana): normaalitilanne on lh-piikki. Eli arvot käyvät ylhäällä ja tulevat sittan nopeasti alas. Joillakin arvot kuitenkin jäävät ovulaation jälkeenkin ylös, aina menkkoihin asti. En muista mistä johtuu tai tiedetäänkö sitä edes tarkkaan. Niin vain on. Raskautumista tämä ei ole ainankaan tässä tapauksessa estänyt (kyseessä ystäväni, tällä hetkellä raskaana :)).
Itse juuri viimekierrossa tein kahtena peräkkäisenä päivänä hymynaaman, sitten arvot laskivat. Selkeät oviskivut olivat noista jälkimmäisenä päivänä.
Minä tulkitsen, niinkuin sinäkin, että se ensimmäinen on merkityksellinen siinä mielessä, että se kertoo 1-2 vrk tarkkuudella TULEVAN ovulaation - ja sehän me halutaan tietää ;).
Tsemppiä tärppiiin!
Vilho(oireeton, uudelleentestaamatta ja menkaton kp 34/34)
Tänään käytiin ensikäynnillä klinikalla. Itse kuvittelin meneväni tosi ajoissa tutkimuksiin, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että mun iässä (27v) olis pitänyt jo kuudella yrityskerralla tärpätä, ja oli sitä mieltä että ihan aiheestakin tultiin. Noh, tietysti sillä on oma lehmä ojassa, kun on yksityinen klinikka ja varmaan mielellään myy niitä hoitoja. Tosin eipä niitä meille enää tarvinnu markkinoida kun oltiin jo päätetty sinne mennä...
Nyt mua kiinnostaisi, kuinka monella tässä ikäluokassa (alle 30 tms) on kestänyt yli 6yk? Eli uskoako lääkäriä, kun jotenkin kuvittelisin että eikai tässä nyt sentään vielä mitenkään poikkeuksellisen pitkään olla yritetty...
Minulle on käynyt pari kertaa niin, että viesti kyllä lähtee ihan normaalin näköisesti, mutta ei tulekaan perille. Jospa tämä tulisi.
Monta on jo plussaa tullut, onnea kaikille!! Ja monilla kauhea kuhina ja jännitys. :D Kuin muurahaispesä! :D
Minä en tiedä mikä mulla on, toivottavasti ei mikään luovuttamisfiilis. En laske enää kiertopäiviä, suurinpiirtein tiesin millä viikolla ovis oli, niin harrastettiin kyllä ihan riittämiin. Miltään ei tunnu (no just heräsin päiväunilta enkä juuri koskaan nuku päiväunia), ei siis mitään ylimääräisiä tuntemuksia missäänpäin kroppaa.
Viikonloppuna oli ystävän luona kylässä ja tämä kysyi ihan tsoukilla jotain meidän perheen lisääntymisestä (mehän siis emme ole kertoneet kenellekään, että yritämme lasta saati sitten huhtikuisesta keskenmenosta) ja minä aloin itkeä. Oli sitten kerrottava koko juttu. Ihan hyvä oli jutella välillä jonkun muun kuin miehen kanssa näistä asioista.
Ehkä käytän itseeni käänteistä psykologiaa; niin monta kertaa olen ollut melko varma raskaudestani enkä olekaan ollut. Nyt olen melko varma, että en ole, niin josko olisin? ;)
Olen muuten miettinyt, että niillä naisilla, joilla on tosi lyhyt kierto on vuosittain jopa yksi mahdollisuus enemmän tulla raskaaksi.
(Kaivoin kalenterin esiin) kp 24/30-35
Zoeylle vielä. Siskoni odotti ensimmäistään, vähän alle 25-vuotiaana, jo yli vuoden, kakkonen tuli vähän nopeammin.
Minä olen 30v ja meillä on yk noin tuhat menossa. :D Siis viime syksystä lähtien mies ei ole enää ollut reissuhommissa, joten olemme voineet joka kuukausi yrittää. Ehkäisy jätettiin pois jo vuosi sitten tammikuussa, mutta emme laskeneet kuinka monena kuuna pääsimme oikeasti yrittämään. Ensimmäisen kerran raskauduin siis huhtikuussa eli yli puoli vuotta meni reippaasti.
en halunnut edes kirjoittaa tänne kun sapetti niin maanantaina testaamani nega.. ollaan tammikuusta asti yritetty ja ollaan vasta parikymppisiä.. nyt oli oikeen oireitakin, on turvottanut, nännit ovat olleet arat, närästää aamuisin, pinna ollut kireenä ja vatsassa nippaillut.. mutta testasin taas tänään aamulla ja edelleenkin sama tylsä tulos. nyt on varmaan kp sata eikä menkkojakaan kuulu.. alkaa mennä luotto omaan kehoonsa, ei voi tässä yhdessä tärkeässä asiassa tehdä yhteistyötä.. shoppasin sitten itseni uuvuksiin tänään ja kyllä kai olo on nyt vähän parempi.. ensi kierrosta, jos se nyt koskaan alkaa, otan kyllä greippimehun, (vaikka sen makua vihaankin), ovulaatiotestit ja kaikki poppaskonstit käyttöön.. ja anteeksi lapsellinen valitukseni... pitäisi pysyä positiivisena, mutta helppo se on sanoa..
vaikka mä näytänkin olevan juuri se poikkeus joka vahvistaa säännön :) niin mulla on monta kaveria/tuttua, joilla on menny just se puolisen vuotta (tai kauemminkin) raskautumiseen. Ovat olleet silloin 28-30 -vuotiaita. Ja on olleet tikutukset ja kaikki konstit käytössä :) Usein esikoiseen on mennyt kauemmin, mutta on ollut myös toisinkin päin eli pikkukakkonen on antanut odottaa itseään. Eli mun mielestä ette oo mitenkään epätavallisia tai myöhässä :D Hurjasti tsemppiä ja plussatuulia teille!!
Hemmuli, rv3+6 (heh, huomenna saa alottaa nelosella :))
Monesko kierto sulla olikaan menossa nyt kun tärppäsi?