Helmikuun haaveet 2011
Kommentit (316)
Onnea Hemmulille ja muille plussanneille. Ja tsemppiä seuraavaan kiertoon niille, jotka ovat joutuneet pettymään...
Mäkin tikutin ovisplussan kahtena peräkkäisenä päivänä kp15 ja kp 16. Testasin vielä kp17, mut sit näytti jo negaa. Käytin Clearbluen digitaalista. Lievää ovulaatiokipua tunsin noista jälkimmäisenä eli kp16, mut poikkeuksellista vuotoa/limoja tms. ei ollut ollenkaan. Paitsi kp 14 vuoto oli tosi vetistä...En tiedä liittyykö tää jotenkin lähestyvään ovulaatioon. Joinain kiertoina olen huomannut limaista vuotoa, mut ilmeisesti sitä ei sitten olekaan joka kierrossa...
Mahdollisia raskausoireita on vähän. Alavatsaa on nipistellyt, mut tää saattaa olla kuviteltua. Viluttaa usein, varsinkin iltaisin. Oon mittaillut lämpöäkin nyt, mut ei se mun mielestä ole mitenkään epätavallisen koholla (36.3). Väsyttää aivan sairaasti...Siis todella paljon verrattuna aiempaan. Tosin yöunet ei ole ehkä olleet ihan riittävät. Rinnat ei arista yhtään. Hiivasienitulehdus ei ota parantuakseen...Alan olla jo ihan epätoivonen. Itku meinaa päästä, kun pyöräilen työmatkat. Käytin yhden Canesten-puikon ja voidetta oon laittanut. Yleensä on parantunut heti lääkkeen jälkeen. Huoh...
En oikein muista, mitä ensioireita mulla oli esikoisesta. Ainakin lämmöt oli koholla, mut se näky myös mitatessa..Oli muistaakseni lähemmän 37 astetta. Väsymys tuli muistaakseni aika pian kuvioihin. Tissit oli kipeenä jo päiviä ennen plussaa.
Ei mulla nyt oikeastaan edes ole sellainen olo, et olisin raskaana. Mutta petyn kumminkin, jos en olekaan...Tää on muuten aivan järkyttävää, kun aika tuntuu kuluvan niin hitaasti ja kokoajan laskee kiertopäiviä sekä tarkkailee mahdollisia oireita. Mä pääsen (ehkä) testaamaan vasta viikon päästä...
Mukavaa loppuviikkoa kaikille. Koitetaan välillä saada muutakin ajateltavaa:)
JohannaAl
kp 22/n.30 yk2
...että tänne on tullut ainakin muutama plussa ja muutama on vielä hyvinkin toiveikkaassa tilassa :D
Täällä kp 18/28 ja oireitahan on jo vino pino, vaikkei ole varmaan edes mahdollista vielä (tosin en tiedä ovulaatio ollut jo viikon aiemmin mitä olen ajatellut). Eli maha on turvonnut, farkut hankaa, välillä hyvin pientä etovaa oloa (esim. juoksulenkillä eilen oli oksettava olo alusta alkaen) ja mahaa on muutamana päivänä "viillellyt" joka puolelta. Tein itse asiassa noiden ns. oireiden vuoksi yksi päivä testinkin, kun ajattelin etten vaan ole raskaana edellisestä kierrosta, silloin kun menkkojen tilalla tuli monta päivää rusehtavaa tuhrua ja vain päivän normaalivuotoa! Mutta siis en ollut, eli toivo nyt tähän kiertoon sitten ;)
vielä pitäis ainakin 10 pitkää päivää malttaa... onko muita samoilla päivillä meneviä?
Tsemppiä kaikille testailuun!
mä oon 31v ja ekaa muksua tehtiin se 6kk, seuraavaa 12kk ja nyt kolmatta ollaan tehty enemmän tai vähemmän aktiivisesti kohta 2v. Tutkimuksissa käytiin yksityisellä tuossa ennen kakkosen plussaamista, koomista sinäänsä että olin juuri raskautunut kun mentiin noihin tutkimuksiin. No, nyt ei olla vielä menty kun miehestä ei viimeksikään vikaa löytynyt, eikä minustakaan pintapuolisesti. Kyllä mä itseni käyn tutkituttaa vielä tämän vuoden puolella, jos en sitä ennen raskaudu.
Tsemppiä taas huomenna kaikille kanssatestaajille, mä sit päädyin ostaa s-marketista sen halpistestin ja ihmetellään sit aamulla tuleeko viivoja vai ei :)
katza78 kp36/28-32 yk 12+
Mun korviin sun toi seesteinen olotila kuulostaa ihan siltä kuin oisit raskaana!! Itse muistan edellisistä raskauksista ylitse muiden oireiden juuri seesteisyyden ja hyvän olon, vaikka vatsan nippailuja ym olikin. Milloin aiot uskaltaa testata taas?
Mä olen fiilistellyt yhdellä jutulla...mun miehellä on kesäkuussa syntymäpäivä ja ajattelin, että ois aika siistiä antaa synttärilahjaksi paketti, jossa on positiivinen raskaustesti;) Eipä tarvis miettiä sen suurempia yllätyksiä enää! No, fiilistely on hauskaa ja totuus taas toinen...aika ihmeitä saa tapahtua, jos heti ekasta kierrosta raskaudun, kun edellistä tehtiin vuoden päivät...Jäämme siis odottamaan...21/27
"Sorruin" tänään töiden jälkeen tekemään rt:n. (Sofi One step-liuskatesti, erittäin herkkä) ja ei siis pienintäkään vilahdusta plussasta :( nyt kp 29/30-34 (laskettuna km:stä) Oviksen bongasin kp 18 tienoilla eli 24.5.
Hirveän ahdistuksenmasennuksenluovutus iski taas päälle... Enkä jaksa edes itseäni lohdutella,että vielä on toivoa jäljellä ja saatoin testata liian aikaisin ja ehkä aamupissasta olisi tullut haamu plaa plaa...
Zoey, Mä täytin juuri 26v ja meillä tärppäs yk 4:llä, mutta meni kesken... ja nyt taas alusta... huhhuh...ja tavallaan aika menee nopeesti, mutta sitten kuitenki niin pirun hitaasti...
Mun korviin sun toi seesteinen olotila kuulostaa ihan siltä kuin oisit raskaana!! Itse muistan edellisistä raskauksista ylitse muiden oireiden juuri seesteisyyden ja hyvän olon, vaikka vatsan nippailuja ym olikin. Milloin aiot uskaltaa testata taas?
Voi et arvaakkaan kuin hyvän mielen sait mulle!! :) Ehkä mä nyt uskallan lauantaina testaa. Sen tiistaisen negatiivisen testin näkeminen oli niin suututtavaa, että en oo viel uskaltanu.
Just puhuttiin mun miehen kanssa, että on juuri niin meidän tapasta uskoo raskauteen (negatiivisen testin jälkeenkin) ennen kun toisin todistetaan eli menkat alkaa. Ollaan ehkä vähän yliluottavaisia tähän juttuun ja ainakin positiivista asennetta löytyy.
Tsemppiä teille kaikille!! Toivottavasti mä palaan tänään lauantaina hyvin uutisten kanssa. ;)
Eli ei meille helmikuista tule, kierto on nyt laihdutuksen/koulustressin takia sekaisin. Alkais vaan nyt mahd pian niin sais tämänkin pois päiväjärjestyksestä! Onneksi lähdetään tänään miehen kanssa reissuun ja voin hyvällä omalla tunnolla muutaman siiderin juoda :)
Lähetän kaikki mahdolliset plussasäteet nyt teille piinailijoille, tulen jossain kohden kurkkimaan kuinka moni plussasi, vahvoja oireita on kyllä monella!
katza78 kp37/28-32 yk 12+
Mä pelkään et tän sanominen ääneen negatoi koko jutun, mut oon vähän päässäni pyöritellyt et eikö ton ekan klinikkakäynnin pitäis tarkoittaa että ironisesti just olis raskaana? :)
Mä kun tein sen negan jo KP 21/22-27, niin se ei kyllä todellakaan tarkoita mitään. Nyt on siis KP23 menossa, jos tän päivän loppuun asti päästään.
Mulla on ollut outoja ruokahalun menetyksiä. Aamuisin oon yleensä juonut hedelmäsmoothien, joka on tosi raikastava ja ihana juoma. Nyt en saa sitä enää alas (noh, puolet menee väkisin). Mutta miksi raskaana oleva keho hylkisi puhdasta hedelmää ilman lisäaineita? Grillimakkarakaan ei maistunut, mutta se on helpommin perusteltavissa. :)
Kyllä mä kuulostellen löydän jotain äklömöklö-oloakin näistä aamutunnelmista, mutta se taitaa olla ihan luulosairautta. Joku sellainen tunne kuin että maha olisi ihan ontto (sellainen pohjattoman nälän olo) vaikka olenkin syönyt normaalin aamiaisen (lukuunottamatta sitä puolikasta smoothieta joka ei tahdo mennä alas).
Jossain vaiheessa päätin myös että tissit on kasvaneet. Noh, nyt ne ei kyllä ole sen isommat kuin yleensäkään. Epäsymmetrisemmät ehkä, tai siis toinen on veltomman oloinen, toinen selkeästi terhakkaampi. Tosin ehkä se on aina ollut niin. Äh.
Oon ihan mielettömän kärsimätön tän loppuviikon suhteen. Aiemmin olisin ollut testaamassa koko ajan, mutta nyt kun on toi klinikan ensikäyntikin takana, niin oon jotenkin omaksunut sen asenteen että nega tässä kierrossa olis jotain kovinkin ratkaisevaa. Joten pelkään noita testejä enkä halua ajatellakaan testaavani vain huomatakseni, että vuoto alkaa samana päivänä. Aaargh.
Ja kauheet omanapa-vuodatukset taas. Pahoittelen. Oon jo syytänyt näitä ajatuksia miehelle niin hirmuisesti, että on pakko avautua välillä muualla. Ihan jo parisuhteen ylläpidonkin takia...
vatsan kovalla viiltävällä kivulla ja sitten alkoikin vuoto. Eli taisi täti tulla kylään. Nyt siis kp 27/28-31, eli kierron pituudeksi jäi vain 26 päivää. Tätä hetken ihmettelin, kunnes tajusin kropan itse tasanneen kierron. Viimeksi kun kierto oli jostain kumman syystä 31 päivää (aina ollut tasan 28) niin vastaavasti nyt kierto lyheni. Jos edellisen kierto olisi ollut sen 28 päivää, niin tänää olisi kuulunut muutenkin menkkojen alkaa. Kyllä tämä ihmiskroppa on sitten ihmeellinen. Mutta nyt on helppo alotella uutta yritystä, jos kierto oikeasti pysyisi tuossa 28 päivässä.. toivotaan. Plussatuulia kaikille!!!
*muoks*
vuoto kyllä tosi niukkaa tai oikeastaan loppu jo. Tuli kerralla ruskehtavaa limansekaista vuotoa paperiin ja sitten ei enää. Outoa. Mutta plussasta en uskalla kyllä haaveilla.
ON: Täällä kp35, 14-15 pv oviksen jälkeen ja aamulla testattu nega. Kuvittelin itselleni eilen illalla ja yöllä menkkaoireet. Mut ei tule tätiä, eikä siltä tunnukaan. Hyvin normiolo kaikin puolin, välillä "viiltelee" vatsaa. Oviksen olen siis tikuttanut cb-hymynaamalla kp20 ja 21. Voiko luteaalivaihe olla näin pitkä, ja ne menkat sieltä jolkottelee vielä vai.. Olin niin asennenoitunut, että jännitys loppuu viim. tänään, suuntaan tai toiseen, mut ei..
Nyt ei taas järki kulje...mut eikös täällä ollu muutama muukin samassa tilassa, kuin minä...? Siis ettei merkkiä suuntaan tai toiseen vaikka "päivät täynnä"? Masutyttö, Sopuli?
Solina, toivotaan että tättärä kaartaa takaisin. Ja negan testaajat, tiedän miltä tuntuu! Zoey, toivottavasti sinulle kävisi vanhanaikaiset ja olisit raskaana juuri nyt kun olette hakeutuneet tutkimuksiin, pidän peukkuja :).
Testasin muuten herkällä Raskauskeijun david -liuskalla (olemattoman pieni ja mitätön kapistus joka romutti kaiken...). Pitäisi näkyä, jos olis näkyäkseen!?
Yritän olla positiivinen, ihana ilma, viikonloppu (ja tädin odotus, pah).
Vilho kp35/???????
mä testasin kp 23/28 puhtaan negan tuolla david-liuskatestillä, kp 25/28 tuli plussa. Jospas sulla olis vielä toivoa
Puhdas nega tuli apteekista ostetulla testillä. Tuli ihan sellainen olo kuin puoli maailmaa katsoisi nenänvarttaan pitkin ja halveksiva hymynkare huulillaan toteaisi, että miksi edes kuvittelet voivasi onnistua. :( Ja toinen puoli tietenkin kääntää selkänsä eikä edes huomaa, että jotain tapahtuu. Ihan ulkopuolelle jäänyt olo. :(
Uusikin yritys näyttää tuhoon tuomitulta, koska sänkypuuhat eivät kertakaikkiaan kiinnosta. Eilen yritettiin, mutten ollut yhtään sillä tuulella enkä edes halunnut, että sille osastolle kosketaan. Yleensä on saanut edes yrittää. Normaalisti tähän aikaan kiertoa pitäisi jo alkaa olla kunnon himo, mutta näköjään on sitten hormonit pahemmin sekaisin. Tai ehkä tämä kierto on muuten vain ovulaatioton, mikä ei kyllä sekään lohduttaisi.
Suunnittelin jo meneväni ensi viikolla gynelle, mutta nyt sekin alkaa tuntua turhalta. Onko se muka riittävä syy mennä, jos on koko ajan kuuma (kesällä!) ja on kiukkuinen ja tulee pari ripsausta ruskeaa vuotoa ihan väärään aikaan kuusta. Näen sieluni silmin gynen ilmeen, kun hän ajattelee, että hohhoijaa taas näitä joka asian säikkyjiä. :(
Onneksi täällä on sentään joillakin toivoa nyt meneillään olevassakin kierrossa. :) Niin kauan kun ei vuoda punaista, on lippu korkealla. :) Ja kun kerran huono onni on täällä kylässä, niin ei se ihan kaikkialle muualle kerkeä, eikös? ;)
Tsemppiä kaikille!
Terveisin ivilla, kp 15/30-31, yk2
tämä tyttö siirtyy maaliskuihin :D Tyhmä täti tuli sitten kuitenkin...
Oletkos Polluxia muuten edelleen täällä? Katselin että sulla on samat yrityskierrot menossa (mulla nyt yk 6 loppumetrit).
Olis kiva kuulla muiden samaan tahtiin yrittäneiden mietteitä, ja alkaako jo olla kovinkin tuskastunut olo?
toki kysymys ei koske pelkstään Polluxiaa...
Onpas tänne tullu paljo juttua viime käyntini jälkeen, en nyt lukenu kuin rivienvälistä ja "hemmuli" onnea plussasta!
En ainakaan nopeeta huomannut, että muut olisivat saaneet plussaa.. :/ mutta kyllä se meille kaikille vielä tulee jossain vaiheessa tai ainakin toivon niin. :)
Mulla on ollu niin kiireinen viikko töissä etten ole edes huomannut ajankulua ja mullahan on nyt kp26-27/28.
Eli mahd. testipäivä olisi kohta käsillä.
Mulla on kyllä oireista pahaolo ja närästys häipyny ja nyt on tulle menkkamaisia tuntemuksia ja tosin kyl tuntuu hassultaki mahassa, en osaa oikein sanoa mitä tulee vai tuleeko mitään. :D
Tuntuu, et joku painas mun vatsaa ja tää ei kyl tunnu normaalilta menkkakivuilta, mut katsotaan ja yritän tässä nyt rauhassa odotella.
Mukavaa viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja!
Nyt mennään kp 25. Ensi viikolla ehkä keskiviikkona voisi jo ihan hyvin testailla, mutta mietin, että malttaisikohan odottaa vielä 1,5 viikon päähän maanantaihin. Olen lähdössä reissuun ilman miestä ja JOS tulisi ensin plussa JA JOS tulisi taas km, niin maailma kaatuisi kyllä päälle. Ja toisaalta sitähä olisi raskaana niin pitkään ennen kuin toisin negatestillä todistetaan...
Ehkä ihan turhaan täällä pohdiskelen. Keskiviikkona teen kumminkin testin. :D
clearbluen digitaalisella jonka pitäs näyttää mahdollisesti jo 4 päivää ennen menkkojen alkupäivää.
huomenna kp 30/28-32
testasin liuskatestillä torstaina jolloin kp 28 ja puhdas negahan sieltä tuli..jotenkin alkanu tuntuu että huomennakin nega..mut toivottavasti tulisi teksti raskaana.
oon niin hätähousu,parasta ois kai vieläkin ootella muutama päivä ennen testausta mutku ei malta. tänääkin oisin varmaan testannu jos meil ei ois ollu yövieraita.
vai pitäskö sitä viel oottaa vai testata huomenna..hmm.
ei oo kyllä ei niin mitään oireita. paitsi oon flunssassa,nenä vuotaaa vettä,kurkku kipee,jäseniä kolottaa ,pientä lämpöö ,ihan raato olo. en nyt noita laskis mikskään raskausoireiksi,taisin ihan vilustuu vaan ja yks kaverikin oli juuri tullut kipeeks pari päivää sitten kun olin siel kylässä.
ainiin oltiin muuten miehen kanssa molemmat kipeitä oviksenkin aikaan,kuumetta yms.
mite mä oon nyt vähän välii kipee ku yleesä oon toosi harvoin.
Pieni avautuminen tänne:
Mä en voi uskoo, että mun menkat ei oo viel alkanu. Uutta raskaustestiä en oo kuitenkaan vielä viittiny tehdä. Mahakivut on nyt loppunu, mutta uutena oireena on lievä pahoinvointi. Aamusin on huono olo, mutta siis hyvin lievästi. Paras tapa kuvailla mun mielentilaa on: seesteinen. Ei siis ollenkaan sellanen olo, että menkat oli alkamassa ja kaikki asiat kiukuttaa.
Voiskohan tää oikeesti olla raskaus? :D Mä en vaan voi uskoo todeks sitä, että mulla on pieni lapsi helmikuussa :D