Helmikuun haaveet 2011
Kommentit (316)
tuolta tammikuusta toivomasta. Tätipettymys ei ollut tälläkertaa niin iso, kun olin jotenkin varma etten ole raskaana. Ja toisaalta olen tyytyväinen, että menkat tuli (piiitkä kierto) ja tunsin oviksen selkeästi (ainakin siitä päätellen, että menkat alkoivat n.14 pv "olojen" jälkeen). Eikä tässä lopulta niin kovin kauaa ole vielä vihreetä valoa näytetty esikoiselle - pillerit pois 01/10.
Mutta siitä huolimatta kertaakaan en ole alkukierrosta ollut näin kärsimätön!.... mutta onneksi täällä on muitakin ja kp:tkin meillä hätäisemmillä pyörii näköjään samoissa ;). Ja hyvä niin! Vaikka ukkosein toivoo tätä vähintään yhtä paljon kuin yours truly, niin eihän sille ihan kaikesta naisten vouhotuksesta voi puhua.
Tuossa mietin, että ei tahdo muistaa minkälaista elämä oli ennen tämän kropan "vahtimista". Ja aikasta moni asia menee "no ku mä lopetin ne pillerit" -piikkiin. Ja onhan niitä oireita, kuviteltuja ja oikeita.
Oviksen bongailuun sitten vaan ja taidanpa lupauksistani huolimatta käyttää nyt niitä tikkuja... ihan vähän vaan ja sillai stressaamatta.... kyl te tiiätte ;). Jos tikutatte, kertokaapa merkki- ja muut vinkit.
Aurinkoa ja niitä kuuluisia tuulia!
Vilho kp3
Ikään pian 30, miehellä 28. Esikoinen toiveissa ja yritys alkanut 05/10. Ihanaa kevättä ja plussatuulia kaikille!
Tänään kp3/24 ja postilaatikkoon ilmaantui tilaamani ovistestit. Tilasin rfsu-testejä kun olivat tarjouksessa. Loppuviikkoon pitäis varmaan odottaa että kantsii aloittaa tikuttaminen.
Aurinkoista päivää kaikille haaveilijoille!
Olen kirjotellut myös tuonne alkuvuoden esikoishaaveilijoihin, mutta täällä taitaa kaikilla olla enemmän tai vähemmän sama ajoitus päällä, joten ajattelin liittyä myös tänne pinoon, niin voidaan jännäillä yhdessä! :)
Mulla tänään kirottu koopee yks, mutta nyt vihdoin näyttää siltä että kroppa rupee toimimaan niinku pitäis, eli ovis bongattu tossa 14 pvää sitten, joten ihan hyvältä näyttää.
Vilho: olen jättänyt myös pillerit pois tammikuussa ja nyt varsinaisesti eka kunnon normi kierto, johon saadaan vähän yritystä aikaseks. Tai no, siis viime kiertokin olis ollu, mutta menin työkuvioiden takia sössimään sen, mutta nyt en aio jättää yritystä keksen vaikka työttömyys uhkaisi. (toivottavasti ei kuitenkaan... :(
Tässä kierrossa en ajatellut vielä tikuttaa, kun limoista aika hyvin oon saanu bongattua, mutta jos nyt ei tärppää niin katsotaan sitten ensi kierrosta.
Plussatuulia kaikille!
-ponityttö kp1/28 yk3
Hei haaveilijat
Ponitytöllekin pahoittelut tättärästä. Ollaan lähes samoilla lukemilla monessa suhteessa. Nyt tämä kierto haltuun sitten! Minä myös lueskelen tuota esikoishaaveilijoiden ketjua, ja osallahan siellä onkin jännät paikat.
Samaa ei voi sanoa täällä suunnalla... ei mitään uutta auringon (tai siis pilvien) alla ;). Ainut mietittyvä asia on kohta loppuvien menkkojen niukkuus, lieköhän tämä keho vieläkään toipunut 12 vuoden pilleritokkurasta... Vuoto oli/on niukahkoa, mikä kait tarkoittaa ohutta kohdun limakalvoa, mikä minulle kuumeilijalle on yhtä kuin "olen epähedelmällinen"...huoh.
No turhaa kait on stressata etukäteen. Siksikin ajattelin nyt tikuttaa, että tietäisin miten tämä pillerikroppa toimaa ja toimaako. Ollaan nimittäin (ne oletetut) ovikset hyödynnetty käsittääkseni erittäin hyvin. Ja onpa minulle lääkäri sanonut aikanaan, että jos haluat raskaaksi, niin yritä heti pillereiden lopettamisen jälkeen...
Sitäpä tässä nyt touhataan, kolmatta ovista kehiin vaan! Minulle tulisi kyllä erittäin pitkä varsinainen odotusaika, kun odotuksen odotusaika on jo tällaista... kärsimätön ;)
Tsemppiä kaikille
Vilho kp5, yk3
Haaveilemme myös esikoisesta ja helmikuullehan se taitaisi nyt mennä jos tässä kuussa tärppää :)
Pillerit jätin pois joulukuun 2009 alussa, eli nyt on n. 5kk yritetty. Tosin ekat menkat mulla alkoi vasta pari viikkoa sitten, eli oikeastaan voidaan vasta nyt kunnolla aloittaa "yritys".
Viikko-pari ennen menkkoja kuvittelin jo olevani raskaana, sillä oireet oli niin oudot ja viittasivat jopa alkuraskauden oireisiin, mutta kaipa ne sitten enteilivät pitkään poissa olleita menkkoja ja ehkäpä sitä ovistakin?! Kiertoani en siis osaa oikein määrittää... en yhtään muista millainen se oli ennen pillereitä, joita söin vajaa 5 vuotta. Nyt on kuitenkin menossa kp 10, eli ovista odotellaan lähi päiville :) Ja kovasti toivotaan tärppiä...!
Onnea kaikille :)
Täällä sitä odotellaan kovasti oviksen tuloa. Tänään siis kp4/24 ja yk2.
Minä ajattelin että meillä tärppäisi heti,kun en ole koskaan hormooniehkäisyä käyttänyt ja kierto ollut aina säännöllinen, mutta eipä se onnistunut. Miehen kanssa kyllä touhuiltiin koko kierron ajan vähintään joka kolmas päivä.
Minä myös ajattelin vielä viime viikolla että olen raskaana, kun oli niin outo olo ennen menkkoja, mutta taisinpa kuvitella. Oliskohan se mahdollista että ovis olisi noin viikkoa ennen kuukautisten alkua? Minulla niin lyhyt kierto että laskureiden mukaan ovis olisi noin kp 8-10.
Minulla olis nuo ovistikut tuolla odottelemassa, joten toivottavasti se sillä selviäisi.
Kuume on kyllä tosi kova ja päivät tuntuu niin pitkiltä kun odottelee menkkojen loppumista.
Onnea kaikille!
Eli tammikuun vauvan saa unohtaa, katseet helmikuulle...
Pientä esittelyä. 33-vuotias, pääkaupunkiseudulta olen. Kolmosta kuumeillaan, ennestään lapset 5 ja 6. Esikoinen menee syksyllä kouluun, suunnitelmissa oli olla silloin vauvan kans kotona. Mutta tässä sitä ollaan, suunnitelmat uusiksi.
Yritystä syyskuusta 2009, aiemmat lapset saaneet alkunsa toisesta yrityskierrosta. Ehkä sitä on tullut vanhaksi. Tai ehkä pienten lasten kanssa yrityskertoja ei ole tarpeeksi, en tiedä.
Ovistikut ostettu tätä kiertoa varten, ja toiveet korkealla. Tsemppiä itse kullekin!
Rusettiina, kp 3/28, yk 8
Vilho: mullakin oli viime kierrossa menkat tosi olemattomat, kesti joku kolmisen päivää (normaalisti joku 5-6) ja oli tosi niukat. Ennen niitä olin käyny ultrassa ja sielläkin oli todettu että ohuelta limakalvo näyttää. Nyt kuitenkin nää pari päivää sitten alkaneet onkin sitten sitä toista ääripäätä, tuntuu kuin olis joku Niagaran putous... ;o) Toivottavasti sullekin seuraavasta olis jo enenmmän "tavaraa" ja siis tietysti ettei niitä menkkoja tulis enää ollenkaan, niukkoja eikä runsaita!! Oliko tää jo ihan normipituinen kierto? Mulla oli toi "niukkamenkkainen" ylipitkä, joku melkeen 60 päivää.
johku33: Ovis ei tietääkseni koskaan voi olla muuta kuin 14 vrk ennen menkkojen alkua, aika oviksesta menkkoihin ei voi koskaan lyhentyä. Vain kierron alkupää voi lyhentyä lyhyessä kierrossa.
Täällä ei siis mitään uutta, menkat siis runsaimmillaan, odottelua odottelua...
Mukavaa viikonloppua kaikille!
-ponityttö kp4/28 yk 3
Kp 1/22-30.Kolmosta toivotaan, ennestään -06 ja -08 syntyneet lapset. Km 2/10. Kierto vielä vähän sekaisin. Aiemmin on puolesssa vuodessa tärpännyt, mutta kiertokin on ollut tasaisempi. Mulle oli uus tieto toi oviksen ajankohta suhteessa menkkoihin eli että kierto pitenee tai lyhenee alkupäästä.
Eli kp1, yk3, ovistikut tilattu tänään. Menkat näyttää tulevan aina silloin, kun päätän päivän, koska teen raskaustestin :D Ei ole nyt onni matkassa....
Mut toiveet on korkeella, kun kesää kohti mennään, niin ehkä hedelmällisyyskin lisääntyy... :)
Kaikille meille kauheesti tsemppiä vauvantekohommiin.. :)
Eipä onnannu tammikuisissa, joten helmikuuta haaveillaan. Tästä lähtee yk 2.. Minä 31, mies 40 ja kolmas lapsi haaveissa.
MiDa kp 1/28?
Täälläkin yk2 ja kp 10/28-32. Neljännestä haaveillaan. Minä 33v ja mies 36. Ovista malttamattomana odotellaan.
Heippa,
Tervetuloa uudet, ja pahoittelut tädeistä. Aurinkoenergialla (kesä hoi, tule jo!) uuteen yritykseen.
Ponityttö, mulla oli pillereiden jälkeen normi, lähes oppikirjamainen yksi kierto ja ovikset ja vuodot. No, sitten heitettiin häränpyllyä, piiiitkä kierto(50), tuhruttelut... you name it. Ja sama epäloogisuus tuntuu jatkuvan nyt; ne olemattomat menkat loppuivat siis viime to (kp6) ja HETI perään kovia ovismaisia kipuja. En vielä edes haaveillut ovistikutuksesta, mutta onhan nämä kivut outoja (ja aikaisessa, se ekakin kierto kuitenkin 32). Tänään kyl tikutan. Jos kivut jatkuu, ja en bongaa ovista niin taidanpa mennä lekurin tutkimuksiin... Tilasin netistä jo viime viikolla jotain tikkuja ja kävinpä vielä ostamassa cb:n hymynaamatikut. Tutkimukst alkakoot ;).
Tsemppiä odotteluun kaikki haaveilijat! :)
Vilho kp10, yk3.
Äitienpäivänä alkoi yk2. Eli nyt on sitten jo kp3/28. Edellinen kierto oli ensimmäinen pillerien lopettamisen jälkeen, ja tuntemuksia oli kierron puolivälin jälkeen monenmoisia aiemmin kokemattomia. Luulinkin jo tärpänneen, kun vatsaa kivisti, nännit oli tosi kipeät ja taisipa vähän oksettaakin parina aamuna. Se taisi sitten ollakin elimistön totuttautumista pillerittömään elämään. No, ainakin elimistö tuntuu toimivan, kun menkat tuli juuri oikeaan aikaan. Nyt sitten yritellään eteenpäin.
Ikää on jo jonkun verran, mutta yhteistä lasta toivon silti mieheni kanssa kovasti. Edelliset lapset on jo melko isoja. Plussaonnea kaikille!
Ja tervetuloa uusille ja aurinkoista keskiviikkoa koko jengille!
Ponityttö: Kiitokset vastauksesta. Oikeassa olit oviksen suhteen, siis että oviksen ja menkkojen välinen aika on vakio; minulla nyt kp11/24 ja ovulaatio tikutettu eilen.
Ollaan kyllä viihdytty isännän kanssa makkarin puolella kiitettävästi kohta viikko, joten toiveet on korkealla!
Kuinka moni muuten haaveilee esikoisesta?
Ei tullut syysvauvaa, ei jouluvauvaa, josko helmivauva sitten.
Tässä on jo jonkin aikaa odoteltukin. Kuukausi sitten tuli km (tasan kuuden viikon kohdalla, eli hyvin varhainen) ja eilen menkat sitten tasan 30 päivää myöhemmin eli normaalikierrossa. Eli kp 2/30 mennään.
Kolmekymppisiä ollaan molemmat ja ensimmäistä odotellaan.
Tsemppiä kaikille!
alkukierron pidin matalaa profiilia, mut nyt viikonloppuna pitäs olla ovulaatio ja jännitys sen myötä taas kohoaa. Toivotaan nyt paljon plussia tälle kuulle....
Pikku3 yk11 kp12/28
Meillä kaksi tyttöä, -08 ja -09, nyt siis ekaa kertaa palstailen... Tänään kp 9/24, ovista olen tikutellut ja tänään oli jo vahvempi kuin eilen, eli toivottavasti olisi huomenna, mies lähtee silloin työmatkalle.:(
Pirkanmaalta ollaan.
Jaahas, neidit vaatii huomiota, gotta go...
Ellu kp 9/24
olen 20v ja mies on 22v ja esikoita yritetään. Nyt kp2/?, menkat olleet poissa kolme kuuautta pillereiden lopettamisen takia, joten kierron pituudesta ei ole tietoa.. No ainakin nyt pääsee yrittämään kun ne menkat vihdoin tulivat..
ja paapelille: en minäkään mikään konkari ole täällä, mutta uskallan silti vastata, että kyllä se tarkottaa sitä mitä veikkasitkin.. jos tässä kuussa tärppää niin lapsi syntyisi helmikuussa.