Helmikuun haaveet 2011
Kommentit (316)
Pakko tupsahtaa jo tänne helmikuun puolelle, sillä tammikuu näyttää menevän ohitse.
Meneillään kp38/28-35, miinus tikutettu kp35 kohdalla. Olokaan ei ole "semmonen", joten luultavasti mun kierto on vaan muuttumassa johku tonne 40 pintaan. Tosin ei tunnu vielä siltäkään. No katsellaan ja odotellaan. Alkais jo ni pääsis aloittaa YK2:n :)
Kylläpä tämä odottaminen on piinaavaa, menossa kp 17/27 ja pari viimeistä päivää on vatsaa nipistellyt. Miten ihmeessä jaksaa odottaa kesäkuun alkuun ennen testaamista :o
Oliko muita joilla olisi testauksen paikka suurinpiirtein samaan aikaan? Itse meinasin 3.6. tehdä testin.
Tää on niin jännää aikaa, kun ei oikein voi kenenkään muun kuin miehen kanssa jutella tästä asiasta. Sen takia onkin kiva kun saa pulista teidän kanssa täällä palstalla :) -Hennan kp 17/27, yk 1
Nyt oli ihan pakko ilmottautua mukaan kun meen niin samoissa hennanin kanssa :) Sivusta oon seurannu reilun viikon verran helmihaaveita :) eli kp 17/27, yk1 ja vatsaa nippailee erityisesti oikeelta :) esikoinen 3/2009 ja silloin tein testin rv 3+5, jolloin tuli hailakka joskin ihan selvä viiva. samalla logiikalla ajattelin siis testata 2.6. esikoinen tärppäsi heti ekalla yrityksellä, joten nyt vähän semmonen tunne että ei voi kahta kertaa käydä niin hyvä tuuri :) Eikun odottelua odottelua..
Minä en mitään ovulaatioita huomaa, vasta nyt vanhemmalla iällä olen alkanut tuntea jotain ennen menkkoja, ettei ei ihan ylläri ole verta housuissa. Nuorena ei ollut koskaan mitään särkyjä, kipuja tai kiukkuja.
Kun muutenkin välillä ahdistaa ajatus, että ei entä jos niitä vauvoja ei tulekaan, niin olen pitänyt parempana, että en ala kytistämään oviksia tikuilla tms. Kuitenkin harrastamme joka tapauksessa 3-4x viikossa, niin eiköhän se siitä.
Mutta siis vaikka kuinka yrittäisi ottaa rennosti ja olla ajattelematta koko asiaa, niin kyllä sitä silti vaan vauvoja ajattelee koko ajan.
Vauvoja on kyllä joka paikassa, siitä ei pääse mihinkään!
Hemmuli ja hennan ja muistaakseni tuolla aikaisemmin oli parikin muuta kirjoittajaa, jotka menivät suunnilleen samoissa päivissä, joten paljon testailijoita tiedossa kesäkuuun alkuun. Itse laskeskelin et testaisin 2.6, jos ei oo menkat siihen mennessä alkanu...
Nyt onkin sitten taas kaikenlaisia nippailuja ja tuntemuksia ollut, mitä en viime kierrossa tuntenut. Toisaalta sitä edellisessä kierrossa tunsin ihan samoja nippailuja jne. enkä ollutkaan raskaana, mutta silloin olin juuri lopettanut pillerit, joten taisi olla vaan hormonien aiheuttamaa nipistelyä. Nyt siis pää kylmänä, enkä usko raskauteen ennen kuin nään ne kaksi viivaa tikussa. Ekassa kierrossa tiputtiin aika kovaa ja korkealta. =(
Viime kierrossa myös kuvittelin kaikki muutkin mahdolliset raskausoireet, mutta nyt en kyllä ole juuri muuta kuin noita mahatuntemuksia huomannut. Tosin tänään vasta kp 20. Ei esim rinnoissa minkäänlaista arkuutta... Onko muilla mitään tuntemuksia?
ponityttö kp 20/28 yk3
eli Polluxia- kp 3/30- yk6
Juu, eli taas oli vahvat raskausoireet viime kierron lopulla, mutta menkathan sieltä sitten plussan sijaan tuli. Luulen, että nuo mun oireet on PMS:ää, vaikkakaan en ko. asiasta oo kyllä aiemmin kärsinyt.
Tän kierron apuna menolistica (syön 2 tabua päivässä kp 7-20, eli ovulaation yli) ja magnex+b6- vitamiini. Ei ovulaatiotestejä ja tällä kertaa en aio myöskään ostaa raskaustestejä jemmaan viikkoo ennen menkkoja.
Toivottu la muuten 27.2.2011
-Polluxia
Heippa haaveilijat,
Täällähän on tosi monella mukavan positiivinen tunnelma,piinaavat mutta toiveikkaat ajat ;). Sama omassa napuskassa, tuntemuksia on nyt kyllä paljon. Ja muutenkin sellainen olo, et nyt tapahtuu... (saas kattoo kuinka korkeltaa kapsahtaa alas jos huonosti käy)
Tuntemukset siis: lämmöt jääneet korkealle oviksen jälkeen (huomattavasti enemmän ku mulla yleensä), ennen ovista alkaneena nännit edelleen kipeät (aikaisemmissa oviksissa ollut vain pari pv), vatsa pinkeä ja juilimistuntemuksia, tänään myös polttelee kummasti vatsassa. Juilimiset olluit ylempänä ja keskemmällä kuin muuten.
Ja tämä kaikki siis DPO 3. Heh, call me crazy. En tiedä koska testaan, en taida viitsiä luvata itselleni mitään, sillä tiedän että kärsivällisyys riippuu paljolti oireista. Takaraja joka tapauksessa on to 3.- pe 4.6.
Tsemppiä ja mukavaa alkavaa viikkoa! pluuuuuuuspuuuh
Vilho kp 23/34?, yk3, dpo 3
Miehen mielestä ihan selvä juttu, raskaana ollaan ku oon aamusin niin kiukkunen , just joo :D
Testailla aattelin viikonpäästä maanantaina, olen hätähousu, ellei ny sit menkat ala kuitenki, ei ainakaa oo mitään oloja et raskaana olisin. Mut nyt onki kyllä viä tosi aikasta sellasiin oloihin.
Aikasemmista on siinä päivää paria ennen ku menkkojen olis pitäny alkaa, tullu kuumeinen ja muutenki kipeä olo ja sitä onki kestäny muutaman viikon ja sit alkanu vasta pahoinvointi.
wattuwarwas kp 20/27 yk1
Meninkin googlaamaan. Äsh. Ei olis pitänyt.
Keksin että tässä vaiheessa vois olla hyvä varmistaa, ettei syö mitään raskautumista vaikeuttavaa. Ja mitä löytyi; noh, papaija, kahvi ja persilja.
Papaijan tiesin, ja sitä en olekaan tammikuun jälkeen syönyt. Kahvin juontikin on mulla tosi kohtuullista, keskimäärin alle kuppi päivässä.
Enkä mä edes tykkää persiljasta. Mutta hitsi kun just ovulaatiopäivänä tuli kylässä syötyä reilusti persiljaa (1 ruukkupersilja meni kokonaisuudessaan 4 ruokailijalle jaettuna, eli mulle neljännes siitä). Ja nyt luin että persilja voi estää kiinnittymistä, aiheuttaa kuukautisvuodon/keskenmenon jne. Ai ku kiva.
Ja oikeasti mä en edes usko tohon juttuun kovin vahvasti... tai ainakin että pitäisi olla isompi annos.
Mutta pitikin lukea toi just kun ovis on mennyt ja on muutenkin piinaa seuraavat kaksi viikkoa.
Krääh.
Hih, noit googletuksia. Olen aika hyvä tuossa kanssa ;)
Mutta kyllä kuulkaapas, tämä menee varmaan jonkin vatsataudin piikkiin. Polttaa vatsasta eilisestä alkaen, aika inhottavaakin täällä töissä kärvistellä... kyyllä tästä varmaan raskausoireen saa piakkoin kehiteltyä.
Raikkaita sadepäiviä (ainakin täälä päin Suomea) ja plussatuulia!
Vilho kp24/34?
Eli tänään on dpo10, huvikseni testailin ja haamuhan se sieltä tuli! En tosiaan vielä iloitse, katotaan nyt vahvistuuko viiva... N. dpo 6 eteenpäin on ollut aina iltaisin kovat menkkatyyliset kivut, ehkäpä nyt selvisi syy...
Plussatuulia kaikille!
Ellu kp 20/24
Nyt menossa kp 4/30-31 ja ensimmäistä kovasti toivotaan. :) Millään ei jaksaisi odottaa neljää viikkoa, että saa taas elää pari päivää toiveikkaana kuulostellen joka narahdusta itsestään. Viimeksi ei ollut mitään kovin erityistä oiretta, joten en onneksi ollut mitenkään satavarma raskaudesta. Kyllähän sitä silti vähän tipahti, kun ei onnistunutkaan, mutta ensimmäisen yrityksen epäonnistumisen voi onneksi laittaa melkeinpä minkä hyvänsä piikkiin. Toiveikkaina odotellaan. :)
Toivottavasti plussa pysyy ja vahvistuu!
ON: Mulla alavatsaa ja nivusta edelleen nipistelee, välillä tosi kovaakin. Mieli on jotenkin herkistynyt mutta sehän nyt voi olla muutenkin :) Tisseissä ei tunnu mitään, esikoista odottaessa sattu jo rv 3:lla niin ettei kävellä edes mieli tehnyt. Optimistina katselin kalenteria että ensi viikollahan monikin meistä jo tietää miten kävi!! Aika vaan menee NIIN hitaasti..
Plussatuulia kaikille!
Hemmuli kp 18/27
Toivottavasti saa jo onnitella. :)
Kyllähän se haamu kovasti siltä kuulostaa!
Mäkin olen ahminut tossa jokin aika sitten papaijaa kuivattuna semmoisessa kuivattujen hedelmien sekoituksessa. Mä kun luulin että se kielletty oli passion-hedelmä... Noh, aika pieniä ne palaset kuitenkin on. ;o)
Toivotaan ellu että viiva vahvistuu ja saadaan onnitella, kovin aikastahan on vielä, joten ihan oletettua on että haamua vielä pukkaa!
ON: Nyt on kyllä niin taas nipistelly vatsaa ja nippailut tuntuvat lisääntyvät päivä päivältä. Oviksesta asti on siis nipistellyt ja kihelmöinyt. Sitten vielä lisätäkseni tätä yltiöpositivismiani, olen huomannut alaselän kipuilua, jalkojen väsymistä ja tänään (just kun varmaan kaks päivää tänne kirjotin ettei oo rinnoissa mitään), niin alkoi tosiaan tisuja "särkeä". Tässä kuussa tullaanki sitten kovaa ja korkealta alas jos ja kun se helkkarin täti tulee kylään. Mut jotenki kauheen onnellisin fiiliksin liikkeellä anyway, jotenki toi valon määrä ja lähestyvä kesä (-loma) saa ihmisen niin hyvälle tuulelle.
Voi kun tämä piiitkä piinaviikko loppuisi jo ja mielellään tietysti onnellisissa merkeissä! ;oD
Lämpimiä plussatuulia kanssasisaret!
ponityttö kp 21/28 yk3
Heippa
eli tosiaan ehdin jo aiemmin pyöriä tuolla tammikuun pinossa ja odotuksenkin puolella, mutta sitten keskenmeni rv5+3. Eli onneksi tosi alussa. Itse km oli kuin menkat konsanaan ja lääkäri antoikin luvan jatkaa yritystä ilman mitään taukoa. Hetki meni ennen kuin sain taas pääni kasattua ja "uskaltauduin" tänne lueskelemaan...
Nyt siis kulunut 19 pvää km:stä ja eilen sekä tänään ovistestiin tulleet selkeet viivat, joten kierto ilmeisesti jatkanut kulkuaan ihan normaaliin tapaan raskautumisesta ja km:stä huolimatta. Toissapäivänä ja eilen pupuilta ja enköhän koita saada ton miekkosen vielä tänäänkin innostumaan. :)
Kovasti toivon, että tärppäisi nyt heti, edellisellä kerralla tärppäsi siis yk 4:sta. Mutta maltilla eteenpäin... ja kyllä se vähän kauhistuttaa, että jos tärppääkin heti niin sitten alkaa stressi uudesta km:stä.
Plussatuulia ja aurinkoista mieltä kaikille sadepäivistä huolimatta!
Mä olen ainakin lukenut että km:n jälkeisestä kierrosta tärppäisi erityisen helposti. Joten pidetään peukkuja että tää täsmää sun tapauksessa!
ellu 1980, toivottavasti se haamu siitä vahvistuis :)
Mä oon niin malttamaton ja kärsimätön. Toisaalta ärsyttää oma ajatusmaailma, kun takana on vasta YKSI yrityskerta, eikä kehtaiskaan täällä valittaa. Toisilla se vauvakuume kuitenkin muhinut jo paaaaaljon kauemmin.. Antakaa nyt anteeks, mut: EN JAKSAIS ODOTTAA! Nyt on menossa vasta kp5 ja tuntuu, et siihen on ikuisuus, että pääsee taas tositoimiin. Rekisteröidyin tonne Fertility Friendiin ja lueskelen sieltä kaikkea koko ajan. Uaaah..
Mut kärsivällisyyttä teille kaikille piinailijoille ja tsemppiä samassa veneessä oleville.
- Izzie123, kp 5/29, yk 2
No niin mulla on nyt menossa kp 30/?? eikä menkkoja kuulu... Eli ekat menkat pillereiden jälkeen oli vasta huhtikuun lopulla, vaikka lopetin pillerit joulukuun 09 alussa. Toisin sanoen tämä kierto on oikeastaan vasta eka kun on voitu kunnolla "yrittää". Ovista en kyllä huomannu ollenkaan! Laskeskelin, että se ois ollu n. 9. - 11.5. (siis jos kierto ois keskimääräinen 28-32pv) jolloin kyllä touhuiltiinkin. Nyt sitten jännään että alkaako yk2 vai saadaanko helmivauva :)
Lauantaista eiliseen mulla on ollu vatsa ihan kummallinen... ei alavatsa vaan ihan keskeltä. Tuntuu että kun syö niin se menee ihan kivikovaksi eikä oikein meinaa toimia. Kivistää ja turvottaa inhottavasti. Tänään ihan hetken tunsin alavatsassa menkkamaista jomotusta. Muita tuntemuksia ei oo. Mutta kun en siis voi tietää kiertoni pituutta niin vaikea oikeastaan "tulkitakaan" mitään...
Testailla ajattelin ensi viikolla ellei menkkoja sitä ennen tuu.. Meitähän taitaa olla muitakin testaajia samoihin aikoihin ;) Toivottavasti mahdollisimman moni saa ne maagiset kaksi viivaa!!!
Täällä myös yksi haaveileva mami. Esikoinen on jo 2v. ja toinen olisi niin tervetullut. Edellisessäkään kierrossa ei tärpännyt, joten nyt on menossa yk4 ja kp 11/28.
Viimeisessä kierrossa kiertopäiviä tuli kyllä vain 27...ja menkkojen loputtua oli yksi päivä välissä ja tuli taas hieman verta yhtenä päivänä. Lisäksi alavatsa -ja selkäsärkyä on ollut, vaikka yleensä näihin aikoihin ei ole. Taitaa olla täällä hieman hormonit sekaisin :D
Eilen aloitin taas tikuttelun, joten ovisplussaa odotellessa :)
-Qtpie kp 11/28?