Mitä mieltä nimestä Veikka?
Kommentit (32)
ihana nimi kuten gustafssonin veikkakin on sulonen
ja nyt nyyttini nimi on Veikka. Aivan ihana nimi.
Tarpeeksi erikoinen mutta ei liian. Kiva nimi veljelle.
Ehdottelin kakkoselle (tuli tyttö) ja kolmannelle, mutta ei miehelle kelvannut.
Vekkuli, silti selkeä nimi, helppo lapsenkin sanoa, poikamainen. Toi veikkaukseen liittäminen nosti niskakarvat kyllä pystyyn; ollaan just asumuseroon menossa miehen peliriippuvuuden takia...
Tulee kans sama mieleen että tämä lapsi on vaan veli eikä oma yksilönsä.
Samoin en pidä nimistä Sisko, Veli, jne.
Tulee mieleen että tämä toinen lapsi ei oikestaan edes nimensä puolesta ole mitään ilman esikoista.
Samoin tulee mieleen tämä Veikkauksen slogani, eli ei nyt kovin fiksun kuulonen nimi.
Itse en ole koskaan edes ajatellut mitään "rakastanko häntä itsenään vai vaan sisaruksensa veljenä"- hömppää.
Nimen takia ei häntä ole koskaan kiusattu.
VITU HAISTAKAA FAK!!1 OONB VEIKKA!!
Jollakin murrealueella takavuosina "lyötiin veikkaa", kun lyötiin vetoa. Kai se tuo sana veikkauskin tulee siitä.
Vekkuli nimi jota nykyään vielä sulostuttaa ihana sukulaispoika 😊 Aiemmin ei olisi ollut mielleyhtymää mihinkään suuntaan, nimi muiden joukossa. En ajatteli tätä veli-merkityksellä.
mies olisi halunnut pojallemme, en suostunut. nimi on ihan kiva, mutta menee liikaa samaan sarjaan Sisko ja Veli-nimien kanssa. en halunnut lapselle nimeä joka alleviivaa, että on se pikkuveikka!
"Jos et veikkaa, et voi voittaa."
Mun mielestä Veikka ja Veikko tuo molemmat mieleen sanat peikko ja vaikku, mutta ehkä oon vaan outo.
Veikko silti paljon Veikkaa parempi, siinä on sentään komeaa perinnettä mukana.
Sisko ja Veli
Siukku ja Veikka
-Veikka on vähän lässyttävää lastenkieltä, niin kuin joku jo totesikin.