Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana ja pelkään että saan pojan!

Vierailija
22.01.2009 |

Miten onnistun kasvattamaan siitä miehen, josta ei tule sellaista hirvitystä niin kuin useimmista? Myönnän, olen feministi ja ääri sellainen. Ajatus pojasta on jotenkin vastenmielinen. Tiedän kuitenkin että ajatukseni muuttuu jos saan pojan käsivarsilleni. Tulen sitä varmasti rakastamaan, mutta pelkään vaan niin kovasti että siitä tulee öykkäri. Sotaleluja en ainakaan sille osta, enkä anna olla aggressiivinen, niin kuin pojat normaalisti ovat.

Kertokaa millaisia teidän pojat on ja millaisen kuvan he saavat naisen ja miehen roolista teidän kotonanne. Onko esim niin että poika näkee alusta asti äidin huhkivan kotitöissä, kun isi vaan lepäilee ja ehkä vähän "auttaa" äitiä?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän muutaman feministin ja auta armias minkälaisia neitejä he ovat pojistaan kasvattaneet... Eihän tätä nyt voi yleistää mutta silti.

Pojat ovat poikia lausahdus kertoo minulle vilkkaudesta, ja esim. pojat painivat mielellään toistensa kanssa, riehuvatkin. Tekevät ns. poikien juttuja =) isän kanssa ja saattavat jopa leipoa äidin kanssa. Näin nostetaan hieman itsetuntoakin ja omaa identiteettiä. Tytöt ovat rauhallisempia monesti, touhuavat äidin kanssa. Isä kehuu tytärtään kauneimmaksi tytöksi jne.. tällä luodaan tyttären itsetunto kohdalleen etteivät he ota ensimmäistä miestä mikä vastaan kävelee. On tutkimuksia joissa korostetaan juuri isä-tytär-suhteen tärkeyttä ja sen vaikutuksia loppuelämään. Jos tytär jää vaille isän huomiota niin tytär testaa vielä vanhanakin omaa viehättävyyttään ja vetovoimaansa. Ja antaa itseänsä kohdeltavan huonostikin.

Vierailija
62/62 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö on se, jonka kanssa "väännetään kättä" ja tapellaan, mutta poika on niin paljon kiltimpi ja sovinnaisempi, vaikka leikkiikin autolla isänsä kanssa.

Missä on meillä menty vikaan?

Minä en oikein täysillä usko tuohon sukupuolien välisiin eroihin. Ihmiset ovat yksilöitä- ei vain sukupuolensa edustajia. Onhan miehenikin arempi sosiaalisesti kuin minä. Meillä kaikki saavat olla sellaisia kuin ovat, sukupuoleen katsomatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme