Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana ja pelkään että saan pojan!

Vierailija
22.01.2009 |

Miten onnistun kasvattamaan siitä miehen, josta ei tule sellaista hirvitystä niin kuin useimmista? Myönnän, olen feministi ja ääri sellainen. Ajatus pojasta on jotenkin vastenmielinen. Tiedän kuitenkin että ajatukseni muuttuu jos saan pojan käsivarsilleni. Tulen sitä varmasti rakastamaan, mutta pelkään vaan niin kovasti että siitä tulee öykkäri. Sotaleluja en ainakaan sille osta, enkä anna olla aggressiivinen, niin kuin pojat normaalisti ovat.

Kertokaa millaisia teidän pojat on ja millaisen kuvan he saavat naisen ja miehen roolista teidän kotonanne. Onko esim niin että poika näkee alusta asti äidin huhkivan kotitöissä, kun isi vaan lepäilee ja ehkä vähän "auttaa" äitiä?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin minun tekstiäni reilu vuosi sitten! Ja tosiaan pojan sitten sain. Muistan vieläkin "järkytykseni" kun poika syntyi ja tovihan siinä meni että ajatukseen totuin. Mutta nyt vuoden ikäisenä tuo ukkeli on aivan ihana! En voi kuin ihmetellä miten jotain noin suloista voi olla olemassa! =o)

Toki yhä pelkän että mitä jos hänestä tulee riiviö joka ehtii joka paikaan ja tekee kaikki maailman metkut... Mutta toistaiseksi ainakin pojalla on ihan oikea suunta!

Älä turhaan pelkää saada poikaa.

Vierailija
22/62 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeutuisit ap terapiaan. Siihen on kaksi syytä: 1) et halua miestä etkä parisuhdetta 2) olet äärifeministi ja "pelkäät" saavasi pojan.

Olen joskus miettinyt, että kyllä on ihmisellä voimakas tarve saada lapsia, vaikka tässäkään tapauksessa lapsella ei ole mahdollisuuksia syntyä normaaliin perheeseen. Voitko edes myöntää, että kohdallasi ei ole kaikki ok?

Minulla ei ole miestä. En halua parisuhdetta. Lapsella on kuitenkin isä kuvioissa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tytär minulla on jo ennestään, enkä hänelle ole paasannut miesasiasta. En kyllä koe vihaavani miehiä, mutta hyvin paljon he ovat ikäviä asioita saaneet aikaan ihan maailmanlaajuisesti. Omaa tytärtäni olen opettanut rakastamaan ja arvostamaan itseään tyttönä ja tulevana naisena. Olen myös opettanut hänelle kriittisyyttä koskien naisten esineellistämistä esim. mainoiksissa ja jopa lasten leluissa. Tytär harrastaa myös karatea oppiakseen puolustautumaan. Olen opettanut, että naiset eivät ole miehiä varten niin kuin viihdemaailmassa näytetään.

Haluaisin myös kuulla että mitä olette mieltä tuosta "pojat ovat poikia"-lausahduksesta, jota usein kuulee.

Ap

Vierailija
24/62 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähden? Ja mitä terapiaa tarvitaan siihen, jos ei halua parisuhdetta? Kaikki ei halua, ja se on aivan normaalia. Ja meillä on aivan normaalia perhe-elämää. Syödään, nukutaan, käydään töissä ja opiskellaan. Meillä on jopa normaalimpaan kuin monessa ydinperheessä.

Ap

Vierailija
25/62 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeutuisit ap terapiaan. Siihen on kaksi syytä: 1) et halua miestä etkä parisuhdetta 2) olet äärifeministi ja "pelkäät" saavasi pojan.

Olen joskus miettinyt, että kyllä on ihmisellä voimakas tarve saada lapsia, vaikka tässäkään tapauksessa lapsella ei ole mahdollisuuksia syntyä normaaliin perheeseen. Voitko edes myöntää, että kohdallasi ei ole kaikki ok?

Minulla ei ole miestä. En halua parisuhdetta. Lapsella on kuitenkin isä kuvioissa.

Ap

Vierailija
26/62 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen sitten itkee yhdessä ketjussa kun mies ei suostu panemaan kalenterin mukaan että tulis niitä lapsukaisia...

Vierailija
27/62 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jäävi on itse tarkastelemaan tilannettaan, se pätee kaikkiin.

mitä terapia auttaa siihen, että naiset ovat alisteisessa asemassa miehiin nähden? Ja mitä terapiaa tarvitaan siihen, jos ei halua parisuhdetta? Kaikki ei halua, ja se on aivan normaalia. Ja meillä on aivan normaalia perhe-elämää. Syödään, nukutaan, käydään töissä ja opiskellaan. Meillä on jopa normaalimpaan kuin monessa ydinperheessä.

Ap

Vierailija
28/62 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, sinä ehkä haluat olla parisuhteessa etkä koe maailmanlaajuista miesylivaltaa ongelmalliseksi. Se ei tee sinusta kuitenkaan enemmän normaalia kuin muista.

Ap

Vierailija
29/62 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kova paikka kun opitte että pojat todellakin ovat poikia eikä niistä saa tyttöjä kasvatettua vaikka miten yrittäisi. Itselläni on kaksi poikaa ja varmasti heidän kasvatuksensa ei ole ollut riehumista rohkaisevaa, vaan ovat vaan syntyjään käsittämättömän energisiä, riehakkaita ja ylipäätään niin pikkumiehiä kuin olla voi. Osaavat kyllä olla oikein mukavia omalla suoraviivaisella tavallaan, niin kuin nyt miehet ovat. Onneksi tykkään myös isommista miehistä.

Vierailija
30/62 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi otit tämän ison riskin ja lähdit lapsentekoon?

En muuten ymmärrä tätä luonnotonta toimintaa; miestä ei haluta lapsia kyllä... tai siis tyttöjä....

No eihän mun tartte kaikkee ymmärtääkkään

Vierailija
31/62 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et vain tietoisesti kasvata niistä sikoja vain sen takia että ovat poikia. Niin, valaisehan sinä tuota "pojat ovat poikia"-lausahdusta.

Vierailija
32/62 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen myötätuntoa.

Kunhan et vain tietoisesti kasvata niistä sikoja vain sen takia että ovat poikia. Niin, valaisehan sinä tuota "pojat ovat poikia"-lausahdusta.

Vierailija
33/62 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni lapsuudenkodista asti todella huonoja kokemuksia miehistä enkä niihin ole oppinut ehkä vieläkään luottamaan vaikka omastani välitänkin. Sain pojan melkein 3vuotta sitten ja minustase on suoraan sanottuna ollut melkein siunaus. Se on tilaisuus tutustua miespuoliseen ihmiseen alusta alkaen ja näkemys ja kokemukset miehistä laajentuvat välttämättä. Poikani on juuri sellainen, jota voisi sanoa "tyypilliseksi" pojaksi. Autot ja muut on tullu kuvioihin ikäänkuin luonnostaan. Hän on kuitenkin todella tunteellinen, empaattinen ja leikkii myös pehmoleluilla rooleja. Ei ole juuri ihanampaa tunnetta kuin kuulla oman suloisen pikkumiehen suusta olevansa ihana kerta toisensa jälkeen. Nyt odotan tyttöä, jolle aion antaa terveemmän mallin naiseudesta kuin mihin oma äitini pystyi. Olen myös feministi.

Vierailija
34/62 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.

Niin varmasti naisetkin.

Ei syntymätön poikasi ole vastuussa "miesten teoista". Yleensäkin näen punaista, kun joku naistutkimusta opiskeleva näitä totuuksiaan esittelee.

Itse koen olevan normaali nainen, ala on miesvaltainen, osa harrastuksista naisvaltaisia. Käytöstavat tulee olla kaikilla sukupuoleen katsomatta ja mahdollisuudet samat eli kukin saa valita itse ammattinsa, seuransa ja harrastuksensa. Ketään ei saa laittaa johonkin lokeroon vain siksi, että on tyttö tai poika.

Vierailija
35/62 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet ovat ylivoimaisesti edustettuna väkivaltarikoksissa. Mistä se johtuu? Kyllähän naisetkin osaavat, ei siinä mitään, mutta ei siinä määrin kuin miehet.

Vierailija
36/62 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet osoittavat helpommin aggressionsa suorasti. Naiset tukeutuvat yleensä mieluummin epäsuoraan aggressioon, joka voi kuitenkin olla myös yhtä tuhoisaa.

Vierailija
37/62 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutasit maalle. Oppisit ottamaan vähän iisimmin.

Vierailija
38/62 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä sanonta 'pojat ovat poikia'. Niitä ei vaan saa samaan muottiin. Eli ei paljon paperinuket kiinnosta.

Vierailija
39/62 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta nyt kuitenkin on se että miehet ovat ylivoimaisesti edustettuna väkivaltarikoksissa. Mistä se johtuu? Kyllähän naisetkin osaavat, ei siinä mitään, mutta ei siinä määrin kuin miehet.

Niin ja sitten mun pitää kostaa se miehelleni ja pojalleni, vaikka he eivät ole olleet rikoksissa, sodissa tai raiskauksissa mukana?

Vierailija
40/62 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojastasi varmaankin pakosta tulisi "feminiinisempi" jos isä ei asu kotona jne.

meillä poika on ainakin hyvin hellä ja fiksu pikkumies, uskoisin että siksi kun isä on pitänyt puolet kaikista vapaista ja siis tekee paljon kotitöitä. poika haluaa osallistua kotitöitä, tykkää hoitaa nukkeja ja vauvoja kun isänsäkin kerran hoitaa vauvoja.

kyllä häneen silti suhtaudutaan vähän eri tavalla. tyttäremme on selkeästi "fiksumpi" tunneasioissa kuin poika. poika selkeästi runnoo tahtoaan läpi kun taas tytön kanssa voi neuvotella. huomaan että monesti annetaan pojalle tahto lävitse kun ei jakseta kuunnella sitä mekkalaa, tytön kanssa taas neuvotella "voidaan tehdä kuten haluat jos teet tämän asian kuten me halutaan"...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä