Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka päättää, kuka tulee sairaalaan katsomaan vauvaa sen synnyttyä?

Vierailija
27.04.2010 |

Odotan esikoistani, ja laskettu aika lähestyy. Viikonloppuna olimme mieheni sukulaisten luona, ja miehen äidin sisko tohkeissaan selitti, kuinka on töissä meidän synnytyssairaalan vieressä ja pääsee siitä nopeasti sitten vauvaa katsomaan.

En ollut TOSIAANKAAN ajatellut, että hän tulisi vauvaa (ja minua) sairaalaan katsomaan. Omat vanhempani ja sisarukseni (jotka ovat vielä lapsia) toki haluan, mieheni ja hänen lapset edellisestä suhteesta, vähän pitkin hampain miehen äidin (isä asuu niin pitkällä, että tuskin tulee). Oikeastaan tuntuu jotenkin inhottavalta häntäkään sinne "päästää", sillä emme ole kovinkaan läheisiä emmekä oikein kovin hyvissä väleissäkään. (hänellä niin erilaiset arvot ja ajatusmaailma kuin minulla, ettei oikein synkkaa) Mutta että vieläkö pitäisi hänen siskonsakin sinne tulla, ja todennäköisesti myös siskon mies, aikuiset lapset, heidän puolisonsa jne., joita en ole edes montaa kertaa tavannut! (siis en edes tätä äidin siskon)

Miten teillä muilla on mennyt? Ketä on käynyt sairaalassa katsomassa? Onko joku tullut "kutsumattomana"? Oletteko sanoneet jollekin, että "ei saa tulla"? jos, niin miten?

kiitos tuhannesti avuista!

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata edes kertoa, koska on sairaalassa. Ne kerkeää kyllä sen vauva uutisen kuulla, vaikka sitten vasta, kun on vauvan kanssa kotona.

Vierailija
62/69 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä kun miehen isä oli flunssassa niin vain omat vanhempani kävivät. En olisi missään nimessä jaksanut enempää ja heissäkin oli tekemistä, sillä meillä oli muehetta vauvan terveyden kanssa :´( Heille pystyin itkusta turvonneet silmäni näyttämään, mutta olisi ollut kova paikka kumminkaimojen keskellä "edustaa". Kaikille emme edes halunneet kertoa poikamme tilanteesta, joten onneksi kukaan ei päässyt sairaalaan. Lisäksi olin itse huonossa kunnossa synnytyksen jälkeen, sillä menetin paljon verta. Kotiuduttuamme tilanne oli jo paljon parempi ja jaksoin jo vieraita enkä itkenyt ihan koko ajan. Aina kaikki ei mene ihan niin kuin on suunniteltu, joten sanokaa vierailulle hinkujille, että ilmoitellaan sitten, mikä on tilanne että tuletteko sairaalaan vai vasta kotiin vähän myöhemmin. Ei tarvitse olla edes mitään ihan ihmeellisen kamalaa, että vastasynnyttänyt nainen voi olla ihan sekaisin ja viimeinen asia, mitä haluaa, on vieraita siihen pörräämään.

T. Ihanan lapsensa terveyttä murehtiva, mutta nyt asian hyväksyvä äiti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitohenkilökunta ei rajoita vieraita, eiväthän he tiedä kuka kenenkin luokse on menossa.

Meidän sairaalassa on sikaflunssa jäljiltä jäänyt -ja äitien toiveesta- kielto, että vain vauvan isä ja sisarukset saavat tulla katsomaan. Olen hirveän tyytyväinen tuohon. Esikoisen aikana meitä myös lappasi katsomassa väkeä enkä kyllä yhtään tykännyt. Jopa niin, että kun siirryin viimeiseksi yöksi perhehuoneeseen ja odotin miestäni sinne yhdessä mun ja vauvan kanssa, tuli sinnekin KAHDET vieraat ja vieläpä hoitohenkilökunta oli heidät sinne opastanut!

Vieraat sairaalassakin käyttäytyvät kuin vieraat: odottavat että heille jotenkin esitellään taloa/toimintaa tai taiotaan kahvit jostain, ei heidän prioriteetteihin kuulu lähteä PIAN pois, että pääsee rauhassa hoitamaan vauvaa, opettelemaan imetystä, suihkuttelemaan repeämiä, vaihtamaan sidettä, syömään väli/ilta tms palaa..

Vierailija
64/69 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota elämäsi haltuun! Mutta muista ilmoittaa se etukäteen!

Minä ilmoitin, mutta en ilmeisesti tarpeeksi monelle; kummankin lapsen synnytyssairaalaasn paukkasi lähes tuntemattomia tyyppejä katsomaan. Ei ollut kivaa kun pyörtyilin koko ajan ja mua kuskattiin kipeänä pyörätuolilla. Lasten terveydentilastakin oli huolta:(

Vierailija
65/69 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et halua vieraita niin ilmoitatte lapsenne syntymästä vasta kun olette jo kotiutuneet. JA TASAPUOLISUUDESSAAN LAITATTE SAMAAN AIKAAN VIESTIN KAIKKILLE.

Vierailija
66/69 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin oudolta tuntuu tuo synnärillä vierailu. Kyllä siellä vielä haluaa olla rauhassa, jos on vaikka vähän kipeänä ja väsynyt.

Kun itsellä synnytyksen aika koittaa, niin en vastaanota lainkaan vieraita. Oon pitänyt tätä koko ajan itsestäänselvyytenä, mutta pitää muistaa miehellekin sanoa, ettei ainakaan kutsu ketään.

Vierailija
67/69 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekaverit tykkäävät tosi paljon, kun huoneessa lappaa kymmeniä urpoja yhtä ja samaa kantturaa katsomassa.

Vierailija
68/69 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sille on sellainen näppärä ilmaisu kuin täti? Auttaa välttämään väärinkäsityksiä kun käyttää näitä oikeita suomalaisia sukulaisten nimityksiä:)

Vierailija
69/69 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla vain isä/tukihenkilö ja omat lapset. Itseä tämä harmittaa, koska lapsen isä ei ole kuvioissa ja aiempia lapsia ei ole. Toivottavasti saan luvan tulevien isovanhempien vierailuun, koska muuten osastolla on aika yksin (siis siellä muiden perinteisten perheiden seassa). Mutta itsekään en enempää vierailijoita osastolle kaipaa, joten mielestäni asia on täysin äidin päätettävissä. Kuitenkin vierailijoilla pitäisi olla jonkinlainen enimmäismäärä säädettynä juuri näitä huonekavereita ajatellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi