Kateus menestyksestä :(
Meidän perheellä on asiat kohdallaan: komea hirsi talo hyvällä alueella, kaksi Audin uutta maasturia (q5 ja q7), harrikat kesäksi, merkkivaatteita (Esprit, hilfinger, Burberry, Gant ) , Thaimaan matkoja jne jne.
olemme huomanneet että kavereilla on aina tarve arvostella autoja saastuttaviksi, thaimaata juntiksi, hirsitaloa vanhan aikaiseksi jne.
Eikö vois nauttia et menee kivasti!!??
Kommentit (112)
Meidän perheen elämässä onkin monta asiaa jotka ovat junttia, nousukasmaista, saastuttavaa, turhaa egoilua ym.
Enpäs ole sitä ennen tälle palstalle tuloa tiennytkään!
Ilmeisesti se haittaa monia -kateudella tai ilman- mutta hyvä niin. Jatkakaa! :)
Ja sullahan on tietysti lapsia se kolme kappaletta pitämässä "jalat maassa", eikö? Jottei vaan kukaan pääse sanomaan, että pääset helpolla.
Kyllähän se fakta on että ne ei kauhean luontoystävällisiä autoja ole. Samalla rahalla olisi voinut ostaa vaikkapa jonkun Audi A6:n isolla koneella ilman tyyppimerkintöjä. Niin ne tosirikkaat tekevät, eivätkä todellakaan pidä meteliä itsestään ja omaisuudestaan, kuten te näytätte tekevän.
Sekin ihmettelee miksi sitä "kadehditaan". Sitä ei kadehdita vaan säälitään, mutta kun kukaan ei kehtaa sanoa sille suoraan että ryhdistäytyis ämmä. Tai no on moni yrittänyt, muttei se nainen tajuu. Kirjoittaa blogia elämästään ja luulee että kaikki lukijat kadehtivat sitä, mutta tosiasia on että blogia luetaan koska se on niin säälittävää luettavaa. Vähän kuin seurais jotain saippuaoopperaa mistä tietää jo seuraavan juonenkäänteen.
että Suomessa moni on kateellinen juuri tällaiselle itseään varakkaana pitävälle, ap:n kaltaiselle keskiluokkaiselle, tavalliselle perheenäidille! Näitä tällaisia ap:n kaltaisia tapauksia on jo melkein kolmetoista tusinassa.
Oikeesti varakkaita taas ei kiinnosta kertoa hilfingereistä tai espriteistä juuri missään ;D.
Ap:stä tulee ihan mieleen mun miehen veljen vaimo... Kertoo aina kovaan ääneen, miten kalliista mausta saa kärsiä, kun viime viikollakin osti esikoiselle Espritin merkkivaatteita ja huonekaluja Maskusta. Sitten siinä samalla ihmettelee toisten lasten halvassa paidassa olevaa ritarimerkkiä. Tajuamatta edes novacheckistä minkä merkin vaatteesta on kysymys... ;)
Kyllähän se fakta on että ne ei kauhean luontoystävällisiä autoja ole. Samalla rahalla olisi voinut ostaa vaikkapa jonkun Audi A6:n isolla koneella ilman tyyppimerkintöjä. Niin ne tosirikkaat tekevät, eivätkä todellakaan pidä meteliä itsestään ja omaisuudestaan, kuten te näytätte tekevän.
En ol ap.
Enemmänhän isokoneinen A6 saastuttaa kuin vaikkapa dieselkoneinen Q7.
Miksi siis puhut jostain "luontoystävällisyydestä"+
Toki sama minulle -ykkösauton pakokaasupäästöt näköjään yli 300g/km.
Audeilla ja "merkki"-vaatteilla pröystäilevä ja itseään paremmin tienaavia kadehtiva on kyllä KTM... Eikä mitään väliä, mistä hämäräbisneksistä rahat on kerätty, kadehtia kannattaa, jos jollakulla rahaa on.
Annas kun veikkaan, tradenomi ja insinööri, sukunsa ensimmäiset lukion käyneet, ovat lyöneet hynttyyt yhteen.
olevan tarvetta kehuskella tollaisilla jutuilla. Ihmisten puheissa ja kirjoituksissa löytyy aina näitä sivuhuomautksia joilla yritetään pönkittää omaa egoa kiertoteitse siitä, että olla rikkaampia kuin ollaan. Tyyliin: "mä saan aina kärsiä tästä kalliista mausta..." tai "Taas mies on töissä ja mä joudun yksin raivaamaan tavarat tieltä kun siivoojat tulee huomenna..."
Usein tuntuu, että on vaikea hyväksyä menestystä jos ei ole pitkiä koulutuksia takana. Mies tienaa peruskoulupohjalla 7000-8000€/kk ja se jo takaa kivan elintason.
Pihasta löytyy autoja (2000-100000€), moottori pyöriä, mönkijää ym. ym. Vaatteet ostetaan kyllä marketista.
yhdistelmä. Juuri tuo, että "pihasta löytyy autoa, moottoripyöriä ja mönkijöitä" kertoo kaiken.
huomaatko, että kirjoitustaitoa ei saa rahalla? Ellet sitten palkkaisi jotain yksityistä opettajaa itsellesi.
yhdistelmä. Juuri tuo, että "pihasta löytyy autoa, moottoripyöriä ja mönkijöitä" kertoo kaiken.
Miksi se sua kuvottaa?
Oliko pakko lukea pieni palkkaiseksi maisteriksi kun olisi voinut samaan aikaan jo pyörittää tuottoisaa bisnestä?
Mikä SINÄ olet määrittelemään sivistymättömyyttä - onko sivistynyttä arvostella muita?
T. Tyhmä ja rikas
niille jotka haukkuu kirjoitus taitoa: onko kivempaa osata yhdyssanat (menikö oikein?) kuin ajaa jommalla kummalla uusista cittareistamme?
niinpä niin...
Alkaisikohan jo riittää?
niille jotka haukkuu kirjoitus taitoa: onko kivempaa osata yhdyssanat (menikö oikein?) kuin ajaa jommalla kummalla uusista cittareistamme? niinpä niin... Alkaisikohan jo riittää?
Noh noh. Meillä ainakin on ihan kiva auto itselläkin. Silti osaan yhdyssanat, eivät nääs ole toisiaan poissulkevia juttuja ;)
Mistä tuli mieleen:
Samalla rahalla olisi voinut ostaa vaikkapa jonkun Audi A6:n isolla koneella ilman tyyppimerkintöjä.
Onkohan muuten tyyppimerkittömällä MB E-farkulla sama vaikutus? Siis että luullaaan sivistyneesti kalliiksi kulkuneuvoksi? Meillä kone ei kyllä ole kovin iso (220CDI) :D
vaan melkeinpä keskiluokkaista? Kunhan toiveissasi elät.
tää on vuoden paras ketju. Että oikein Burberryä kadehditaan! ;)
Minulla on rakas veli joka osaa puhua vain rahasta, ostamisesta, fiksuita liikeeistään jolla on saanut lisää rahaa, ja taas tavarasta. Vaikka pidänkin hänestä kovin, niin kyllä se välillä on aika pitkästyttävää. En itse saa siitä kiksejä, eikä se jaksa kauheasti kinnostaa.
En minä mollaa rahaa, mutta ei se mun päämäärä ole elämässä. Kunhan sitä riittää normaaliin elämiseen, niin voi suunnata kiinnostustaan muihinkin asioihin.
että muuta oikein nauttisivat teidän "menestyksestä" eli normaalista elintasosta. Ehkäpä he eivät kaipaa elämältä samoja asioita kuin te?
Osaatteko te nauttia muiden saavuttamista, heille tärkeistä asioista? Vai tuotteko esiin vain oman elämänne hienoutta?
Niinhän se on että oikeasti rikas on hiljaa varoistaan, nousukas tiedottaa ympäriinsä, miten hyvin menee...
joilta haluaakin, kun on ns. henkistä pääomaa.
Rahaakin ihan riittävästi perheemme tarpeisiin löytyy.
olla provo. Tai sitten ap on hemmetin tyhmä.
t. Oikeasti rikas, jolla ei ole tarvetta luetella mitä omistaa. Ja jonka mielestä asioiden kohdallaan oleminen tarkoittaa jotain ihan muuta kuin merkkivaatteita.