Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos miehesi haluaisi jäädä kotiin hoitamaan 1-vuotiastanne..

Vierailija
26.04.2010 |

antaisitko jäädä..?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli kotona vuoden ajan lasten kanssa, nuorempi oli tuolloin vuoden ja vanhempi 3v.

Vierailija
2/78 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ei se varmaan haluaisi. Ja ei oo sitä yksvuotiastakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa aikaa meille kaikille!!

Vierailija
4/78 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on hieno juttu koko perheelle. Mies pääsee hiukan eroon "oravanpyörästä" ja saa luoda omaehtoisen ja tiiviin suhteen omaan lapseensa. Lapsi saa hyvän suhteen molempiin vanhempiinsa, ei pelkästään äitiin. Ja äiti saa rinnalleen tasa-arvoisen kasvattajan.

Vierailija
5/78 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kanssa olin itse hoitovapaalla kunnes lapsi oli muutaman kuukauden yli 1 v ja meni hoitoon.

Riemumielen jättäisin kakkosen isänsä hoidettavaksi muutamaksi kuukaudeksi äitiys- ja vanhempainloman päätyttyä. Mulla on hieman isompi palkkakin kuin miehelläni eli olisi taloudellisestikin ihan fiksu ratkaisu.

Eipä vain taida toiveeni toteutua. Vaikka mies on hyvä isä ja pärjää lasten kanssa ihan loistavasti, niin sen verran vanhanaikaisuutta kuitenkin on hänen ajattelussaan, ettei hän voi ajatellakaan jäävänsä "kotiäidiksi". Harmi.

Vierailija
6/78 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin esikoisen kohdalla kun oli tarkoitus että toinen lapsi tulee heti perään. Mutta kun tämä tuleva toinen lapsi on 1-vuotias, niin totta ihmeessä mies voisi lasten kanssa kotiin jäädä.

Niin ei vaan tule ikävä kyllä ikinä tapahtumaan. Mies ei jaksaisi, sanoo pääsevänsä töissä paljon helpomalla...

Vierailija
7/78 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aikasemminkin... ajatuksena hieman onkin että jospa palaan töihin äitiysloman jälkeen ja mies jää kotiin...

nim. neljä lasta

Vierailija
8/78 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap, joka ihmettelee sitä, miten niin harvat miehet pitävät täisimittaiset isyyslomat ja aniharvat jäävät kotihoidontuelle hoitamaan lasta kotiin (ap:n mies aikoo jäädä 1-v hoitamaan ½-1 vuodeksi)

Vierailija
9/78 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua itse mennä vielä piiiitkään aikaan töihin,tykkään olla kotona ja tämä tuntuu kyllä lomalta töihin verrattuna. Olen siis ihan perus duunari,lähihoitaja.(eikä töissäkään nyt niin rankkaa ollut)

Vierailija
10/78 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollutkin molemmilla kerroilla isyysvapaat tappiin ja puolet vanhempain- ja hoitovapaista.

Vierailija
11/78 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tutuissani kaikilla isät ovat pitäneet pitkät isyyslomat ja 90 % osan viimeistään hoitovapaasta.

En usko että kyse on naisen antamisesta, vaan siitä, että nainen ei tienaa tarpeeksi elättääkseen perheen.

Vierailija
12/78 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoito vajaan vuoden ikäistä toissa talvena ja nyt jää kahden kanssa 2v ja 1v kotiin koko kesäksi. pidemmäksikin aikaa mielellään, muttei rahat riitä pidemmälle.

Vierailija
13/78 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en antaisi jäädä. Talous ei sitä kestäisi, ja sitä paitsi meillä on talvella mahdollisuus saada ihana hoitaja lapsillemme.

Mies jää vanhempainvapaalle nyt syksyllä, kun lapsi täyttää 6kk.

Vierailija
14/78 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin mieheni, joten on melkeinpä taloudellinen pakko mun jäädä kotiin, kun esikoisemme syntyy. Isä kyllä mielellään jäisi kotiin, jos tilanne olisi toinen. Jos/kun(??) saan paremman työpaikan ja mahd saamme toisen lapsen, voi isäkin jäädä kotiin ja mä voin rakentaa uraa :) Kaveripaeriskunta, joista molemmat tienaa saman verran ja myös hyvin, on jakanut vanhempainvapaat puoliksi.

Minun tutuissani kaikilla isät ovat pitäneet pitkät isyyslomat ja 90 % osan viimeistään hoitovapaasta.

En usko että kyse on naisen antamisesta, vaan siitä, että nainen ei tienaa tarpeeksi elättääkseen perheen.

Vierailija
15/78 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄITIYSvapaan jälkeen on VANHEMPAINvapaa ja hoitovapaa. Äidille on varattu se muutaman kuukauden imetys- ja toipumisaika, jonka jälkeen vanhemmat voivat ihan keskenään sopia, että kumpi sitä jälkikasvua hoitaa vai menevätkö jonkun muun hoidettaviksi.

Vierailija
16/78 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta totuus on, että 5 henkistä perhettä ei mun tuloillani elätetä...

Vierailija
17/78 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa lapsi oli 10½kk kun palasin töihin. Mies oli kotona seitsemisen kuukautta. Imetin kunnes lapsi oli vuoden ja kuukauden ikäinen. Töissä ollessani lapsi sai vettä aterioilla (ei suostunut juomaan lypsettyä maitoa).

Vierailija
18/78 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että isä jäisi kotiin ja saisi viettää lapsiensa kanssa aikaa mutta meilläkin realiteetit ovat sitä luokkaa että mieheni tulot ovat niin paljon isommat kuin minun, että olisi aivan mahdottomuus minun tuloillani. Eivät riittäisi kattamaan asumiskustannuksiakaan.

Vierailija
19/78 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä matkatyö, minulla kotona toimisto.

Mies pitikin sitten valtaosan vapaista.

Vierailija
20/78 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksettavana on iso asuntolaina, ja olemme laskeneet että miehen käydessä töissä minä voin jäädä kotiin kunnes lapsi on 2 v. Toisin päin ei onnistuisi, vaikka mies jäisi mielellään kotiin eikä minullakaa olisi mitään sitä vastaan.

Minua vähän ärsyttääkin, kun isiä syyllistetään vähäisestä hoitovapaan käytöstä. Ihan kuin kyse olisi pelkästän haluamisen puutteesta. :(