Ollaanko me köyhiä? (verolaput tuli)
miehen tulot viime vuonna himppasen yli 29 000 €.
Minun vähän yli 6 000 €. (olen hoitovapaalla)
4 henkinen perhe.
Kommentit (7)
Muistelin kyllä että oltaisiin ns. köyhiä.
Tosin ei se mielestäni arjessa näy, meillä on 2 autoa, ikinä ei nähdä nälkää ja ulkonakin syödään aika usein, ulkomaanmatka tehdään kerran vuodessa jne. On tietysti asioita, joissa sitten nuukaillaan, mutta mitään kurjutta ja puutetta ei tarvitse kyllä potea millään elämän osa-alueella, onneksi.
ap
että olette mutta ollaan mekin jouduttu pärjäämään tuolla. Nyt ei enää pärjättäis; kumpikin tienaa n. 40 000 e vuodessa ja tiukkaa on silti, mutta tämä johtuu mm. opinto- ja autolainan lyhennyksistä joita voisi tarvittaessa höllätä.
Eli pariskunnan pitäis tienata 6000. Urpilainen tais tällaisia lukuja heitellä. Turhake!
euroa ja yksin pyöritän taloutta, minä ja 2 lasta. Asuntovelkaakin maksan. Kaikkea ei voi ostaa kalliimman päälle ja välillä pitää oikeasti miettiä mitä ostaa, mutta emme näe puutetta. Lapsilla on uudet vaatteet ja kengät. Omista ostoksista kyllä sit tingin. Silti valitsin lasten kotonahoidon kuin töihinpaluun. Elämä on valintoja. Ja ei ne tulot, vaan ne menot.
Omat tuloni n. 13000 € ja miehen tulot 25000 €. Ja viime vuosi oli "rikas" vuosi, nyt olen hoitovapaalla. Mutta ei kai muillakaan pikkukaupunkien duunareilla kovin paljon korkeampi palkka voi olla?
http://fi.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6yhyysraja
Nettomediaanitulo on tällä hetkellä (vuonna 2009) Suomessa 1800 euroa kuukaudessa, joten köyhyysrajana voidaan pitää 1080 euron nettotuloja[2]. Köyhyysrajan alapuolelle jäi Suomessa 11 prosenttia aikuisesta väestöstä vuonna 2004.
Mun mittapuun mukaan ette ole köyhiä mutta av-mammat tienaa 100 000 egee kuukaudes joten olette köyhiä.