Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia dermatillomaniasta? (ihon nyppiminen, repiminen, puristelu)

Vierailija
26.04.2010 |

muita jotka havainneet itsellään näitä oireita?

Minulla on tapana puristella ihoani, toisin sanoen ihohuokosia. Ne ovat minulle kuin finnejä tai mustapäitä, saan ns. mielihyvää siitä kun puristan ja huokosesta tulee jotain ulos..

Nyppimiseni sijoittuu rintojen, olkapäiden ja kasvojen seudulle.. :/ Katsoin eilen ohjelman pakkomielteiden vangit, jossa eräs nainen nyppi kasvojaan, ja huomasin että minulla on samanlaiset oireet, sairauttani ei siis ole diagnosoita enkä ole hakenut siihen ulkopuolista apua.

Kaipaisin "kohtalotovereiden" kommentteja!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ikinä tiennyt että tällä minun tavallani on nimikin! Pakko-oireisiin olen sen lukenut vaan. Minulla on pääasiallisena kohteena käsivarret ja olkapäät kun kasvoissa on nykyään hyvä iho. Lisäksi suuri viehtymys kaivaa sisäänkasvaneet karvat esiin vaikka väkisin. Jokapäiväistä puuhaa mutta paljon lievempää mitä joskus ennen. Nykyään osaan lopettaa ajoissa.

Vierailija
22/26 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari päivää lueskelet rauhassa kotona niin sulla on kilometrin mittanen lista eri tauteja. jos tilanteesi olisi oikeesti "neuroosi" niin tekisit sitä niin paljon, että se haittaisi normaalia elämääsi ja terveyttä. onko niin? muuten olet vaan todennäköisesti vaan tykästynyt puristeluun. niin mäkin olen, mutta terveellä päällä tajuat milloin se menee yli..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt sitä n. 2 vuotta joka päivä. Olkapääni ja rintani ovat pahasti arpeutuneet.. En voi pitää lyhythihaisia paitoja, saatika bikinejä. Yritän koko ajan peitellä jälkiäni ja olen häpeissäni. En usko että tämä on vain "tykästymistä puristeluun".

Vierailija
24/26 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on helpompaa. Mieheni on antanut koko selkänsä puristeltavakseni. Hänellä riittää siellä finnejäkin. Arpia ei ole tullut, joten homma hallinnassa.

Vierailija
25/26 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes joka päivä. Kasvojen iho sen mukainen :(.

Vierailija
26/26 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuivaa ihoa (ja sitähän on paksulti, kun kasvaa aina vaan paksummaksi). Joskus on kantapäät niin revitty, että käveleminen aristaa. Ei järkeä ei. Olen myös kova pureskelemaan kynsiäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän