Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku ei HALUA imettää... En käsitä!

Vierailija
25.04.2010 |

Siis ei halua, vaikka voisi. En nyt tarkoita sellaista, joka haluaisi mutta ei voi jostain syystä (esim. maitoa ei tule, lääkitys estää tms).

Tapasin pari äitiä, jotka kumpikaan eivät kuulemma halunneet imettää. En tiedä oliko taustalla sitten jotain muuta, kuin pelkkä haluttomuus. En kehdannut udella.

En keksi yhtään syytä miksi joku ei halua imettää lastaan. Kertokaa mulle noita syitä?

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidit, jotka eivät imetä lapsiaan ovat älyttömän itsekeskeisiä (siis puhun nyt niistä, jotka eivät vaan halua imettää, pystyisivät kyllä!)

miten voi oman lapsensakin edelle pistää omat mielihalunsa "no kun se imetys nyt ei vaan ole mitään tosi mahtavaa, niin emmä jaksa, emmä haluu, ihan tyhmää, joutuu istuun paikoillaankin eikä voi vaan tehä mitä ite tahtois..valivalimarimari..."

Kyllä on uskomatonta, että ei voi muutamaa kuukautta imettää oman lapsensa parasta ajatellen, "kun ei ny vaan millään viitti kun ois kivempaakin tekemistä". Kypsiä äitejä, joo...

Vierailija
22/116 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnanpäät koko ajan ihan verillä/ruvella.

Itselläni puolestaan niin olemattomat nännit, ettei vauvat saaneet niistä otetta. Jouduin käyttämään rintakumia. Ne kumit ei vaan meinaa pysyä paikoillaan, irtoavat ja falskaavat. Niiden myötä myös maidontuotanto väheneee pikkuhiljaa, kun ei ole aitoa kosketusta rintaan. Ja lisäksi se ainainen keittäminen vaivana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen juuri allergolokiksi. Tällä hetkellä näyttäisi siltä että vain lyhyt imetys toisi mainitsemasi terveyshyödyn lapselle. Allergiat ja korvatulehduskierteiset lapset ovat olleet vastaanotollani hyvin usein täysimetettyjä jopa vuoden ikäisiksi asti. Olen tavannut myös nälkiintyneitä, vitamiininpuutostiloista kärsiviä äitejä jotka ovat poistaneet omasta ruokavaliostaan kaikki tarpeellisen siksi, että vauva reagoi ihollaan tai vatsallaan. Tällaisistä äideistä tulee väistämättä kurja olo, koska he asettavat siinä oman puolustusjärjestelmänsä koville ja altistavat sillä myös vauvan terveyden.

t. el

on tämä allergoloki (hah) kohdannut vastaanotollaan. Anna mun kaikki kestää.

Vierailija
24/116 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimittäin suunnitellut imettäväni. Olen viimeisilläni raskaana, odotan esikoistani. Jokin aikaa sitten rinnoistani alkoi erittyä maitoa, ja välitön reaktio minulta tämän huomattuani oli järkytys, shokki, ja hillitön itku. Olin itsekin ymmälläni, miksi reagoin niin.

Olen yrittänyt miettiä syitä. Minulle on ollut vaikea paikka nämä raskauden fyysiset muutokset. Minusta tuntuu myös todella vastenmieliseltä tulla kutsutuksi äidiksi. Oma äitisuhteeni ei ole hyvä: en ole nähnyt ainuttakaan valokuvaa, jossa äitini olisi hymyillyt minulle ollessani vauva. En myöskään halunnut olla hänen sylissään, vaan rimpuilin aina irti enkä halunnu olla hänen lähellään. Epäilen, että äidilläni oli raskaudenaikainen masennustila, josta silloin ei ollut vielä puhetta eikä tietoa. Se lienee vaikuttanut suhteeseemme, joka on ollut aina todella komplikoitunut. Kun minua kutsutaan äidiksi, tunnen suuren puistatuksen tunteen. Onneksi perheeni on kaksikielinen, ja käytämme mamma-sanaa äidin sijasta.

Selkeästi siis omaan trauman, ja äitiyteen, lähinnä omaan äitiin samaistuminen, tuntuu vaikealta asialta. En haluaisi olla samanlainen kuin oma äitini. Tunnen pinnan alla syvää katkeruutta ja etäisyyttä, jopa vastenmielisyyttä häntä kohtaan.

Luulen että tässä on syy myös siihen, miten reagoisin rintamaidon erittymiseen. Olen tällä hetkellä asiasta erittäin ahdistunut. En yksinkertaisesti halua imettää, ajatus saa itkemään. Suunnitelmat menevät todennäköisesti sen suhteen siis uusiksi, joka kyllä sopii kaikinpuolin paremmin, sillä meillä tullaan vauvanhoito jakamaan 50/50 miehen vuorotyön ansiosta, ja itsekin olen palaamassa nopeasti työelämään.

Tällä hetkellä harmittaa, että en todennäköisesti tule kykenemään rintaruokintaan. En halua hylkiä omaa lastani ja oma vaikea äitisuhteeni tulisi tässä kohtaa väliin ahdistusta aiheuttamaan, jonka lapsikin vaistoaisi.

Vierailija
25/116 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten armahdin itseni ja hyväksyin tosiasian että minulta varmaankin puuttuu jokin ratas päästä, jossa imetys koetaan ihanaksi hetkeksi vauvan kanssa. Terveitä ja sylissä viihtyviä ovat kumpikin lapsi, vaikka käytännössä täysin korvikkeella kasvatettuja :).

Vierailija
26/116 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä imettämisessä on se The point? Meinaatrko oikeasti, että korvikelapset ovat jotenkin huonompiosaisia ja sairaampia? Sun mielestäkö riittävän hyvä vanhemmuus on kiinni imettämisestä? Ok...

äidit, jotka eivät imetä lapsiaan ovat älyttömän itsekeskeisiä (siis puhun nyt niistä, jotka eivät vaan halua imettää, pystyisivät kyllä!) miten voi oman lapsensakin edelle pistää omat mielihalunsa "no kun se imetys nyt ei vaan ole mitään tosi mahtavaa, niin emmä jaksa, emmä haluu, ihan tyhmää, joutuu istuun paikoillaankin eikä voi vaan tehä mitä ite tahtois..valivalimarimari..." Kyllä on uskomatonta, että ei voi muutamaa kuukautta imettää oman lapsensa parasta ajatellen, "kun ei ny vaan millään viitti kun ois kivempaakin tekemistä". Kypsiä äitejä, joo...

Oli kyse aidin itsekkyydesta, ei siita, tuleeko lapsesta jotenkin huonompi...;-)

Vierailija
27/116 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on muuten ihan fakta tietoa. Jos vertaan omaa lähipiiriäni niin järjestäen ne imetetyt lapset ovat niitä joilla korvatulehdukierteitä ja joihin iskee kaikki kulkutaudit vain jos niistä puhutaankin. Meillä myös pullolapset jotka eivät sairasta. Ei kertaakaan korvatulehdusta kummallakaan, ei flunssaa, vatsatauteja, ei allergioita. Joten nämä vastustutskyvystä ja imetyksestä vouhottajat voivat työntää aatteensa hanuriin.

Ihan lahipiiri ihan, montas lasta siihen kuuluu? Suomessa pelkastaan on aika monta muutakin lasta ;-)

Vierailija
28/116 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettämisestä? Toteutuuko siinä se todellinen, aito, varhainen vuorovaikutus sekä lapsen saama rakkaudellinen läheisyys jos imetys on ollut äidille tylsää, kamalaa, stressiä aiheuttava asia? Se että olette imettäneet noista kamalista ajatuksistanne huolimatta ei tee teistä pulloäitejä parempia. Päin vastoin voin vaikka taata että pulloruokintaa saavat lapseni ovat saaneet täysin rakkaudellisen, ihanan läheisyyden minulta. Koska vauvan ei ole tarvinnut vaistota minussa epämiellyttävyyden tunteita.

Toisaalta on hyvä kuulla, ette tekin jotka olette ikäväksi imetätmisen, olette sitä jatkaneet. Mulle ainakin nousi valtava ahdistuneisuus kun maitoa alkoi herua, sellainen hormoniryöppiö joka mataloitti mieltä tosi paljon.

Eivät he ajatustenlukijoita ole. Jos äiti pitää vauvasta, mun on vaikea uskoa, että hän on täynnä vihaa lastaan kohtaan imettäessään, vaikkei hommasta aina erityisesti pitäisikään. Mäkin voisin mielelläni tehdä toisinaan muuta kuin imettää, mutta on mukava nähdä, miten paljon vauva itse siitä nauttii. Se on huvittavaa suorastaan.

Sekin on ihan normaalia, että maidonnousu ahdistaa. Mun käsitykseni mukaan kaikki naiset ovat levottomia ja itkuisia silloin. Se on se baby blues.

Meillä imetys oli yksi tahtojen taisto. 9 imetyskertaa 10:stä vauva tappeli ja venkoili rinnalla. Käytössä oli rintakumit, jotka olivat myös minun mielestäni kamalan epäkäytännölliset mutta se oli ainoa tapa millä vauva suostui syömään. Imtystä kesti 3 kk:a ja jokainen imetyskerta lisäsi minun ahdistustani ko. toimintaa kohtaan. Ensin jännitin, että suostuuko rinnalle ollenkaan tällä kertaa. Sitten koko imetykssession ajan jännitin, että koska alkaa vastaantappelu jne. Kyllähän vauva aistii, että äiti on jännittynyt ja ahdistunut. Kun lopulta annoin periksi ja siirryimme pulloruokintaan, niin tuntui kuin kivi olisi tipahtanut sydämeltä.

Odotan toista lasta ja tätä aion yrittää imettää. Jos se ei onnistu, niin periksi aion todellakin antaa paljon helpommin kuin esikoisen kanssa. Vieläkin on paha mieli siitä kolmen kuukauden helvetistä.

Ja mulle on henkilökohtaisesti ihan sama kuka imettää ja kuka ei, ja kuka mistäkin syystä. Eikä kenellekään kuulu tippaakaan minun imettäminen/imettämättömyys.

Vierailija
29/116 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä äitejä, joille imettäminen tuntuu olevan jokin pakkomielle...Sori vaan, mutta en pidä ihmistä ihan täysin terveenä, joka:

-nauttii imettämisestä

-ei halua lopettaa imettämistä

-hakee sillä jotain läheisyyttä, jota ei ehkä parisuhteesta ole saanut

jos ajattelet noin. Maailman luonnollisin asia ruokkia lapsi itse! Miksei siitä saisi kokea mielihyvää, että pystyy tarjoamaan kaiken valmiina? Ei ole normaalia seksualisoida imetystilannetta.

No, mutta teiniäidit/nuoret äidit usein eivät imetä -tutkittua tietoa.

Vierailija
30/116 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osoittaneet että rintaa saavat lapset ovat terveempiä, eli se teidän kaveripiirin otanta tuskin riittää tätä toiseksi muuttamaan.

Meidän kaveripiirissämme kyllä on päinvastoin...tosin mun kavereiden lapset sairastelevat vasta nyt lähempänä kouluikää, kun omani sairastelivat vähän pienempänä enemmän. Vauva vuotena kumpikaan ei ollut kertaakaan kipeä!

Vierailija
31/116 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halunnut. Kumpaakin lasta yritin imettää viikon verran ja siihen jäi. Se ei vain luonnistunut ja odotin aina kauhulla, koska pitäisi syöttää. Enkä halunnut mitään tissitakiaisia. Mä rakastan kumpaakin lasta, mutta en halua olla 24/7 sidottu heihin. Ulkonäkökeskeisyyttäkään se ei ollut, koska jos nämä rinnat häviäisivät, ei jäljelle kyllä jäisi mitään

Läheisyyttä molemmat ovat varmasti saaneet enemmän kuin tarpeeksi ja ovat myös olleet terveitä, hyvin kasvaneita eikä allergioita ole ilmaantunut.

Mun puolesta pitäkää mua huonona äitinä, se ei paljoa liikuta. On paljon pahempiakin asioita, mitä äiti voi tehdä kuin jättää imettämättä.

Vierailija
32/116 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon raskaana ja odotan oikein vauva-aikaa ku imetys on niin ihanaa. Se on niin rauhallista ja tuntuu tosi hyvältä. ;)

Ja mies tykkää isoista rinnoista ja tykkää ku maitoa tulee. Seksikin on ihanaa ku rinnat niin herkät. Ja laihtuu ihan silmissä entisiin mittoihin.

Yöt on helppoja ku ei ees oikeestaan herää siihen ku ottaa vauvan tissille ja jatkaa unia toisen syödessä. Mulla vauva sylkäs itekseen tissin pois ja vaihtoi yöllä rintaa itse. Oli aika karua herätä aamulla tissit paljaana vaikka maitoa on tullutkin molemmilta vaan 4,5-5kk ikään saakka.

Vierailija
33/116 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tuottaa hyvänolontunteen. Samaa kuin esim. muussa läheisyydessä ja seksissä. sen takia jotkut oikeasti nauttivat imetyksestä. Itselle muistan siitä tulleen aina jotenkin hyvän ja onnellisen olon, vaikken imettänytkään kauaa.

Vierailija
34/116 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.playatinsideout.com/ buy deine nachricht site tramadol 405531 http://www.fiebrecanina.com/ valium to buy online iyu

Vierailija
37/116 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
39/116 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
40/116 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.verifiedinsur.com/ florida health insurance uhxvgo http://www.allcarinsurancequotes.net/ insurance auto ygzclg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi