Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat TOHTORIKSI VÄITELLEET?

Vierailija
05.05.2010 |

Tuli vaan mieleen, kun täällä on usein ollut akateemisuuskeskustelua... Itse olen amiksesta valmistunut, mutta paras ystäväni on väitellyt tohtoriksi. Meillä on keskenämme omat sisäpiirijuttumme... ja siksi minusta on tosi ikävää, kun näen tällä palstalla sellaista akateemiset vastaan duunarit - väittelyä. Mun tohtoriystäväni on ihana ja olen ihan varma, että hän sanoisi samaa minusta!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että heillä on joku muukin yhdistävä piirre? Enpä ole huomannut.

Vierailija
2/16 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa tätä koulutusriitaa. Eikö sitä voi ymmärtää, että opiskelu on työtä siinä missä joku muukin. Tohtoriksi väitteleminen tarkoittaa sitä, että on tehnyt ison työn jonkun tutkimusaiheen parissa. Ei se ole sen kummempi juttu välttämättä. Siinä on tunti toisensa perään ahertanut jossain, samaan tapaan kuin joku toinen jossain toisessa työssä. Lopulta työ on valmis ja sitten onkin kappas vain tohtori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisia, mutta akateemisessa seurassa kykenee keskustelemaan eri termein kuin vaikka kaupassa.

Vierailija
4/16 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat tietty tutkijatyyppiä, joiden älykkyys menee aivan omia ratojaan. Pääasiassa väitöskirjan teko vaatii vain hermoja, sinnikkyyttä, kiinnostusta tutkittavaan asiaan sekä hyvää ohjaajaa. Sinälläänhän tohtorin tutkinto ei pätevöitä mihinkään, se on vain kypsyysnäyte siitä, että osaa tutkimuksenteon perusalkeet. Lisäksi esim. sairaalamaailmassa lääkäreillä tohtorintutkinto on edelletys, että saa viran yliopistollisesta sairaalasta joissakin klinikoissa eli siis lähinnä pakkopullaa pätkätyöläisyyttä vastaan. Kaikki kunnia kuitenki kaikille tohtoreille.

T. Yksi akateeminen, jonka kunnianhimo ei riitä väitöskirjan tekemiseen ja tykkää enemmän perustyöstä kuin tutkimuksista.

Vierailija
5/16 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tomppeli jo ennen väitöstilaisuutta. Oma mieheni on tohtori ja enemmän kuin tavis. Mitään yhdistävää piirrettä en ole löytänyt.

Vierailija
6/16 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni, pari ystäväämme ja lukuisia opettajia laitokseltamme. Kukaan ei tietääkseni kulje nokka pystyssä. Mieheni on TkT, ja ERITTÄIN tarkka.

Vierailija
7/16 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse väännän parhaillaan kirjaa pätkätyökierteessä. Mielestäni ihan tavallisia ollaan, tosin ehkä keskimääräistä hillitympiä ja sivistyneempiä.

Vierailija
8/16 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edellisessä kommentissa ollet tohtorit ovat "keskimääräistä hillitympiä ja sivistyneempiä" ei TODELLAKAAN pidä paikkansa :D

Laidasta laitaan varmaan.

Vierailija
9/16 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edellisessä kommentissa ollet tohtorit ovat "keskimääräistä hillitympiä ja sivistyneempiä" ei TODELLAKAAN pidä paikkansa :D

Laidasta laitaan varmaan.

Vai miten sä tiedät että mun isäni ja veljeni eivät ole keskimääräistä hillitympiä ja sivistyneempiä?

Puhuin siis omasta perheestäni, en kaikista maailman tohtoreista. Ja tämän huomaa kyllä, jos lukee viestini huolellisesti.

Vierailija
10/16 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat keskenään melko erilaisia ihmisiä (paitsi luonteeltaan, myös eri ikäisiä, miehiä ja naisia). Todella vanhanaikaista edes ajatella, että tohtorit olisivat jotain harmaapartaisia herrasmiehiä puvuissaan piippu suupielessä. :D

Vierailija
11/16 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvinkin mukavan oloinen tyyppi. Sanoi, kun toi hänen "oppiarvonsa" otettiin puheeksi, että en mä ole sen älykkäämpi kuin muutkaan, olen vaan aina ollut jääräpää, jos päätän oppia niin pänttään ja jauhan asioita itselleni, niin kauan että onnistuu...

En kyllä tohonkaan usko. Ei ihan idari vois päntätä niin kauan että onnistuu.

Vierailija
12/16 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin ne, jotka minä tunnen.

Vierailija
13/16 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen väitellyt tohtoriksi ja en kyllä ole mitenkään tavallista älykkäämpi tai leuhka. En yleensä kerro edes väitelleeni uusille tuttavuuksille. Eikä tuota titteliä nykyisessä duunissani edes vadittu.

Muutama tuntemani tohtoriksi väitellyt on tosi älykäs ja fiksu. No ne jo professoreita tai tulee tulevaisuudessa olemaan. Niiistä kyllä näki jo opintojen alussa että älyä riittää ja pitkälle ne tulee akatemiassa pääsemään.

Tavis tohtorit voi edetä teollisuudessa pitkälle, jos on projektinjohtokykykä tms.

Vierailija
14/16 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorintajuttomia harmaita hiirulaisia...

Vierailija
15/16 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osa ryhtynyt jatko-opiskelijoiksi tasan siksi, ettei ole muutakaan työtä löytynyt. Ihan ärsyttää, että keskustelu meinaa livetä sille linjalle, että ovatko tohtorit muita älykkäämpiä. Kiinnostavampaa olisi ottaa mikä tahansa muu hypoteesi, vaikka että ovatko tohtorit muita ihmisiä onnettomampia. Oman suppean otokseni perusteella näyttäisi että ovat, vieläpä niin että muihin ihmisiin verratessa tohtorit erottuvat onnettomuudellaan paljon selvemmin kuin älykkyydellään.

Vierailija
16/16 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi metria pitkia ja sinisia.

vai peräti kuoleman sinertämä? Taidanpa tietää tarkoittamasi tapauksen; toivottavasti sininen viittasi molempiin esittämiini vaihtoehtoihin eikä pelkästään ensimmäiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi