Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hikoiluongelma ja paidan haisevat kainalot...vinkkejä!!

Vierailija
24.04.2010 |

Kärsin todella ärsyttävästä ongelmasta. Hikoilen jonkun verran kainaloista...en nyt sanoisi, että ihan hirveästi, mutta mielestäni paljon kuitenkin. Deodoranttia käytän. Ihan perus Rexonaa. Ongelma on se, kun paidan kainalot kastuvat ne alkavat haista tosi pahalle. Ja tämä haju ei lähde pesussa pois...vaan sitten käy niin, että kun laitan paidan pesun jälkeen päälle ja niiden ei tarvitse kuin vähän kastua hiestä niin ne jo löyhkäävät hirveälle. Millä tämän hien hajun saisi paidasta pois. Kun ei olisi varaa ostaa joka käyttökertaa varten uutta paitaakaan ja tämä ongelma kun ilmenee jo muutaman käyttökerran ja pesun jälkeen. Ja muutenkin suositelkaa hyvää Deodoranttia :) Kiitos avusta!!!

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpi pahempi?

tuntuu siltä, että hikoilen siltä erityisen paljon. vaika yritän kaikkeni, sieltä lähtee joksus kamala pinttyneen hien haju. on ollut kausia, että olen pessyt alapäätä kamalasti, on ollut kausia, että olen yrittänyt rauhoittaa limakalvoja pesemällä vähemmän. niin vaan on, että jos on tiukka paikka töissä, huomaan usein palaverin jälkeen että housut ovat hiestä kosteat, ja haju sen mukainen. siis hienhaju. se kans pinttyy, eli tietyn ajan jälkeen housut ovat minusta pilalla. sama juttu urheiluvaatteissa.

Vierailija
2/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koska se haju johtuu bakteereista, jotka eivät tavallisessa 40 asteen pesussa lähde mihinkään, pusero haisee jatkossakin.

Ratkaisu on ostaa esim. apteekista desinfiointiainetta (liuosta). Sillä kastelen kainalokohdat paidasta ennen pesua, annan vaikuttaa hetken, sitten huuhtelen vedellä enimmät desinfiointiaineet pois ja pistän pyykkiin tavallisesti.

Eipä haise!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesusta otettu paita saattaa haista kissankuselle jo 10 min päästä. Apteekista käytän yhtä dödöä, joka toimii, nimeä en muista, joku tripledry. Mutta tuo paita ongelma on. Etenkin trikoopaidat "vääristää" hajun.

Vierailija
4/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon dödö, triple dry ainakin on tosi tehokas

Vierailija
5/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ex haisevapaitainen

Vierailija
6/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ja ainut joka tehoaa hikoiluun minulla on apteekista acon 72 tunnin deodorantti. Minun on kyllä pakko laittaa sitä joka päivä (max. joka toinen päivä lukee ohjeissa) ja sitten käyttää kutiseviin kainaloihin aina dexem-voidetta. Mitään muuta ärtymistä ei kyllä ole aiheuttanut ja tosiaan tuolla ei-lääkevoiteella kaikki korjaantuu. Hitaasti kyllä kuivuu, mutta mielelläni kestän tällaisia pikkujuttuja kun teinistä lähtien hikoilu ollut paha ongelma.

Noista paidoista olen huomannut, että materiaali ja laatu kertoo aika paljon miten haju jää paitaan. Tosin uuden pesukoneen myötä helpotti kovastikin. Etikka tai erilliset hajunpoistajat eivät ole tehonneet. Vanhat paidat olen heittänyt eikä deodorantin vaihdon jälkeen enää ole tullut samanlaisia haisevia paitoja vastaan.

Vierailija
7/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ärsyttävää. Joudun ostamaan paitoja usein. Ostelen halpoja paitoja, koska joudun heittämään ne kuitenkin pian roskiin. Etikka ei myöskään auttanut minulla. Eikä ole auttanut triple dry:kaan.

Yks kerta kokeilin Vanish oxy geeliä, kun meni hermot tuohon hajuun. Annoin vaikuttaa maximi ajan ja ei ole haissut ainakaan kahden käyttökerran jälkeen :) Aivan mahtavaa. Haju on tosiaan se kissankusimainen haju, eikä sitä ole nyt ollut, kun laitoin Vanishia ennen koneeseen laittoa paidan kainaloihin.

Toivottavasti se toisi pelastuksen meidän ongelmaan. Tuo pirtu juttu vois olla myös käyttökelpoinen, täytyy kokeilla sitäkin.

t.haisuli

p. Onneks mulla alapää ja jalat eivät haise tuollatavoin.

Vierailija
8/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

dödöjä on apteekin BATS tai tuo jo aiemminkin mainittu TrippleDry. Jäkimmäistä ei laiteta edes joka päivä, kun on alkuun päästy sen käytössä. On tehokas.

Paitoihin suihkuttaisin apteekista desinfiointiainetta (saa suihkeena ja pidän itsekin käsilaukussa sitä, lähinnä lasta ja julkisia vessoja varten). Se pohjautuu alkoholiin eli tappaa ne bakteerit siitä paidasta ennen pesua. nehän siellä löyhkää. Kokeile myös toista pesuainetta, kenties käyttämäsi merkki ei ole niin tehokas? Ja pese paidat niin kuumassa, kuin vain kestävät! Usein puuvilla kestää 60 astetta aivan helposti.

Vierailija
9/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kainalot kuin tulessa ja iho punoittaa ja hilseilee. Mistään muusta dödöstä en saa sellaisia oireita välittömästi ekalla levityskerralla.

Vierailija
10/52 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kayttokerran jalkeen?

Vierailija
11/52 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten alkaa pukata hajua vaikka nivusista jos jännittäminen tms aiheuttaa hikoilua

Vierailija
12/52 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans hikoiluongelma vaikkakaan ei yhta paha kuin ap:lla. Mutta oon ainakin ite huomannu etta hiki ja siis paidan kainalot haisee paljon voimakkaammin jos kainaloita ei oo ajeltu. Se hiki ja/tai bakteerit "tarttuu" parinkin millin sankeen eli mulla on auttanu kun oon pitany kainalot santillisesti sileina.

Vierailija
13/52 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillaiset paidat pitää pestä vähintään 60 asteessa. Puuvillakuitu ei puhdistu muuten. Eli vaikka pesuohje sanoisi mitä, pese paidat 60 asteessa.

Vierailija
14/52 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista ehkä on apua:

vaatteissa hyvät materiaalit. Esim kunnon puuvilla kestää pesua kuumissa lämpötiloissa. Vältä keinokuituja - jos vaatteessa on akryylia se haisee yhden käyttökerran jälkeen vaikka ei hikoilisikaan.

Tuuleta joka käyttökerran jälkeen, varsinkin villavaatteet.

Vierailija
15/52 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapista löytyy myös triple dry ja bats. Tota vaan kun käyttää niin ei saa muutamaa päivää ennen ajella kainaloita ja silti se on tosi kirvelevää kamaa, raakaa alkoholia kun on. Mutta tehokasta, kestän joka viikko sen yhen yön niin ei tartte pelätä hajua koko viikkona:)

Vierailija
16/52 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

swipe-hopeaionipallon ja se ainakin autto mun hielle haisevien paitojen kanssa, samaa sano siskokin. se siis laitetaan pyykin sekaan, muuten pestään ihan normaalisti.

Vierailija
17/52 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pesen paidat pesuohjeista riippumatta yleensä aina 60 asteessa - auttaa jonkin verran. Ja joka käytön jälkeen tietysti pesuun, tuskinpa kukaan tästä ongelmasta kärsivä muuta tekeekään. Muuten kyllä yllättävän moni tuntuu käyttävän samaa paitaa ainakin pari päivää.

Vierailija
18/52 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan suurin ongelma on varmastikin hienopesu. Hien pistävä haju ei lähde pois.

Ecover-pesuaineissa on muistaakseni sitruunahappoa, se neutralisoi hajuja.

Pistävä hienhaju voi muuten olla merkki jostain hormonaalisesta häiriöstä. Mutta jos nyt on raskaana/imettää, niin se kuuluu kyllä asiaan.

Vierailija
19/52 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ihan ekana vaihda dödöä. Itselläni parhaaksi olen todennut Nivean dödöt.

Toisekseen, älä osta mitään keinokuituisia paitoja! Niistä ei hienhaju irtoa kirveelläkään!

Vierailija
20/52 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hikoiluni alkoi kolmetoistavuotiaana - se ei siis ole vaihdevuosivaiva! Allergia antiperspirantteja kohtaan lisääntyy koko ajan.

Puseroni kainalot haisivat 60 asteen pesun ja kaikkien (!) pesuainekokeilujen jälkeen heti pesukoneesta otettuna kuin kissanpissa! Olen kysynyt neuvoja pesuun jopa tutkimuslaitoksesta - eivät neuvot tehonneet.

Käytän nykyään antiperspirantin päällä talkkia, se auttaa kainaloita pysymään kuivana. Ja lopulta löysin puseroilleni - kaikki ovat puuvillaa (huom!) avun: SWIPE BALL, siis ketjussa mainittu hopeapallo.

Muuten käytän tahroihin sappisaippuaa, mutta hikeen ja hien ja dödön yhdistelmään sekään ei tehonnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi