En ymmärrä, miksi ette tarjoa lapsillenne omakotitaloasumista!
Olen törmännyt useaan lapseen, joka niin toivoisi asuvansa omakotitalossa, jossa olisi oma piha ja trampoliini. Mutta he eivät niitä saa, koska vanhemmat eivät niitä heille suo :(
Kommentit (50)
ja VAIN siksi, että teini pääsee pomppimaan trampalle...
riittäisi luonnonvaroja asua omakotitalossa?
Jos kaikki kaupungit Suomessa hajotettaisiin omakotiasumiseksi, ei olisi mitään mahdollisuuksia hoitaa sitä infraa/liikennettä/lämmitystä/vesi- ja jätehuoltoa ym. ilman, että suomalaisten ekologinen jalanjälki eksponentialisoituisi.
Ole kiitollinen, että kaikki eivät asu niin kuin sinä haluat. He mahdollistavat, että sinä voit asua noin.
ja se on kerrostalo kaupungin keskustassa. Tosin lapsi on vielä niin pieni, ettei tajua mistään trampoista mitään, mutta emme todellakaan minkään viisivuotiaan mielenliikkeiden perusteella vaihda asuntoa tulevaisuudessakaan:D
kuinka monilal ihmisillä ei ole ollenkaan sarkasmin ja ironian tajua. Eivät vaan ymmärrä kyseisiä tyylejä, vaan ottavat kaiken kirjaimellisesti.
Tämä ketju on siitä mainio esimerkki.
Miten jaksoin minäkin kommentoida...
Jos kaikki kaupungit Suomessa hajotettaisiin omakotiasumiseksi, ei olisi mitään mahdollisuuksia hoitaa sitä infraa/liikennettä/lämmitystä/vesi- ja jätehuoltoa ym. ilman, että suomalaisten ekologinen jalanjälki eksponentialisoituisi.
Ole kiitollinen, että kaikki eivät asu niin kuin sinä haluat. He mahdollistavat, että sinä voit asua noin.
Viherpiipertäjä vauhdissa taas :)
Meillä ei vain ole varaa 300 000 euron omakotitaloon. Terveisiä pk-seudulta. Meillä on suunnitelmissa muuttaa kotiseudulle Keski-Suomeen ja sieltä ok-talon saisikin jo järkevämpään hintaan.
Mistä saa omakotitalon(muun ku lahon) tolla hintaa pk-seudulta? :)
Menee kyllä yleensä reilusti yli...
Ja sit voi miettiä miks asutaan kaupungin vuokratalossa kun pankki ei antais lainaa ku 250 000 vaikka ollaan molemmat koulutettuja.
kerrostalossa. Kyse ei ole rahasta, vaan elämän helppoudesta. Omakotitalo on työleiri, ja mä halua asua enkä tehdä töitä kotona.
Mä asuin lapsuuteni omakotitalossa ja siksi osaan arvostaa kerrostaloasumisen helppoutta ja vaivattomuutta.
enpä milläänlailla nauttinut siitä kasvimaan kitkemisestä tai nurmikon leikkuusta. Saati viinimarjojen keräämisestä, lehtien haravoinnista tai lumenluonnista.
että eiköhän pääse luontoelämästä riittävästi tulevaisuudessa nauttimaan. kaupungissa asutaan rivitalossa eikä muuttoa okt:oon suunnitella. syy: nyt asutaan 2 km päässä ydinkeskustassa, puistomaiselle asuinasueella, suojellun puiston laidalla. huonommalle asuinalueelle emme halua muuttaa, okt-tontit täällä päin pellolla ja postimerkin kokoisia, ei kiinnosta.
ja tramppaa en kyllä lapselleni laittaisi, sen verran tramppavammoja (pahoja) olen hoitanut!
Mielellään sillai korottomana. Maksan kyllä takas.
Aion näes ostaa ok-talon välittömästi kun musta tulee isona rikas insinööri. Mutta se nyt kestää vielä pari vuotta, joten siksi aikaa ap vois heittää mulle talorahat. Kas kun pankissa sanoivat ettei opintotuella saa talolainaa (300 000e, vaan). Että jos vippaat rahat niin pääsee tuo meidän lapsukainen heti ok-taloon eikä kasva kieroon.
Suon hänelle turvallisen aidatun pihan, jossa hän voi naapurin lasten kanssa ulkoilla myös ilman aikuisen välitöntä valvontaa. Suon hänelle leikkikaverit jotka löytyvät omasta pihapiiristä. Suon hänelle hyvin varustetun leikkipaikan taloyhtiön pihassa. Suon hänelle sen että olen nähnyt vaivaa tutustuakseni naapureihimme, minkä ansiosta valvovia silmiä ja tilanteisiin puuttujia on muitakin kuin vain minä ja mieheni.
t: tyytyväinen rivitaloasuja
Meillä ei vain ole varaa 300 000 euron omakotitaloon. Terveisiä pk-seudulta. Meillä on suunnitelmissa muuttaa kotiseudulle Keski-Suomeen ja sieltä ok-talon saisikin jo järkevämpään hintaan.
Mistä saa omakotitalon(muun ku lahon) tolla hintaa pk-seudulta? :) Menee kyllä yleensä reilusti yli... Ja sit voi miettiä miks asutaan kaupungin vuokratalossa kun pankki ei antais lainaa ku 250 000 vaikka ollaan molemmat koulutettuja.
Niin - ja jos kelpaa asua pahamaineisella Vantaalla, voi 1990-luvulla tehdyn talon saada ihan hyvin tuolla 300 000 eurollakin.
ok-kokoisessa asunnossa. En ikinä muuttaisi ok-taloom lähiöön tai maalle. Lapset 4 ja 8. Puistoja ja kulttuuri ihan nurkalla. Ja kavereita myös omassa talossa.
hei, mä keksin hyvän vastavedon:
Maalaisserkut toivoisivat asuvansa yhtä lähellä Linnanmäkeä kuin me, vain kaksi kilsaa matkaa. Vähän kyllä väärin, ettei näille lapsille suoda ison kaupungin riemuja lähietäisyydellä.
Just joo :P
Suon hänelle turvallisen aidatun pihan, jossa hän voi naapurin lasten kanssa ulkoilla myös ilman aikuisen välitöntä valvontaa. Suon hänelle leikkikaverit jotka löytyvät omasta pihapiiristä. Suon hänelle hyvin varustetun leikkipaikan taloyhtiön pihassa. Suon hänelle sen että olen nähnyt vaivaa tutustuakseni naapureihimme, minkä ansiosta valvovia silmiä ja tilanteisiin puuttujia on muitakin kuin vain minä ja mieheni.
t: tyytyväinen rivitaloasuja
sinäkin sen tietäisit jos lukisit muutakin kuin av-palstaa=)
Viherpiipertäjä vauhdissa taas :)
vaikka inhosin jo pienenä sitä maaseudulla asumista. Mua ei sais ei kyllä millään ilveellä maaseudulle asumaan. 18 v riitti sitä touhua. Nytkin joutuu tietysti välillä siellä käymään, kun vanhemmat asuvat siellä edelleen.
Rivari pääkaupunkiseudulla olis ihan jees, mut ei valitettavasti oo siihen varaa.
Mun mielestä myös kaikki vanhemmat, jotka eivät osta lapsilleen ponia, mönkkäriä, kaikkea muovikrääsää, mitä lapset kaupasta keksivät haluta sekä karkkia joka kauppareissulla, ovat HUONOJA VANHEMPIA. Lasten pitäisi myös saada valvoa niin myöhään kuin he haluavat, katsoa teeveestä KAIKEN sekä syödä vain lemppariruokiaan.
Lapsille kun pitää antaa KAIKKI mitä he keksivät haluta. On niin väärin, että esim. meidän perheemme ei muuttanut omakotitalosta kerrostaloon, koska MINÄ halusin lapsena niin.
sitte käy näin: ihana talo, metsää ja peltoa löytyy vierestä. Kylälle 400m ja muutama hassu naapuri. sitte ne perkeleet keksi kaavottaa ton pellon pihamme alapuolelta. Toivottavasti menee viel jokunen vuosi ennen kun sinne joku eksyy :( Nyt kuusiaitaa ostamaan, talomme kyllä näkyy mukavasti joka puolelle kun on rinteessä :( vituttaa ihan suunnattomasti, sori purkaukseni mutta kunta juuri ilmoitti aiheesta lehdessä....
...luoja! otatsko aina kaiken tosissaan?