En ymmärrä, miksi ette tarjoa lapsillenne omakotitaloasumista!
Olen törmännyt useaan lapseen, joka niin toivoisi asuvansa omakotitalossa, jossa olisi oma piha ja trampoliini. Mutta he eivät niitä saa, koska vanhemmat eivät niitä heille suo :(
Kommentit (50)
eivät tajua ettei aloitusviestiä ollut kirjoitettu tosissaan
katselee omaa napaansa ja eivätkä tiedä tuon taivaallista.
Meillä lapset vaikuttavat onnellisilta, kun asumme ydinkeskustassa ihanassa, vanhassa kivitalossa, jossa on korkeat huoneet ja paljon avaraa tilaa lasten leikkiä. Sijainnin vuoksi myös lapsilla on lyhyt matka moneen tosi hauskaa leikkipuistoon, harrastuksiin, kouluun, kirjastoon jne. Omakotitaloon jonnekin nukkumalähiöön emme muuttaisi mistään hinnasta!!
ja piha siis löytyy.
Itse asuin lapsena rivitalossa (ja oli iso pihakin.)
Kaipasin koko lapsuuteni kerrostaloon, koska olin kateellinen tarha-/luokkakavereilleni siitä että heillä oli talo täynnä leikkikavereita.
Suon hänelle turvallisen aidatun pihan, jossa hän voi naapurin lasten kanssa ulkoilla myös ilman aikuisen välitöntä valvontaa. Suon hänelle leikkikaverit jotka löytyvät omasta pihapiiristä. Suon hänelle hyvin varustetun leikkipaikan taloyhtiön pihassa. Suon hänelle sen että olen nähnyt vaivaa tutustuakseni naapureihimme, minkä ansiosta valvovia silmiä ja tilanteisiin puuttujia on muitakin kuin vain minä ja mieheni. t: tyytyväinen rivitaloasuja
... sillä erolla, että me asumme hyvin omakotitalomaisesti apritaloyhtiössä (12 asuntoa).
Enkä "kiduta" lapsiani kasvimaan kitkemisellä, ruohonleikkuulla, viinimarjojen poiminnalla, haravoinnilla, lumitöillä, loputtomilla remonttiprojekteilla jne NIIN PALJOA kuin minua on lapsena "kidutettu". Enkä rakastu omakotitalooni niin, etten sitä raaskisi sitten myydä, kun lapset asuu jo muualla ja puoli taloa on tyhjänpanttina, piha samoin. Ja paikkakunnalla asuva aikuin lapsi sitten hoitaa taloa ja pihaa ne 7 viikkoa vuodesta kun taloonsa rakastuneet mökkeilee.
Nimim. lapsena omakotiasumisella kyllästetty ja edelleen siitä riemusta osansa saava
koska emme halua asua omakotitalossa. En jaksaisi hoitaa sitä isoa pihaa, emmekä muutenkaan ole missään vaiheessa olleet kiinnostuneita omakotitalossa asumisesta. Rivitalo on meille sopiva vaihtoehto.
Lapsilla on samassa taloyhtiössä hyviä leikkikavereita ja yhteiseltä pihalta löytyy keinut, hiekkalaatikko ja trampoliini. Takapihallamme on myös leikkimökki, joten eipä näytä mistään vaille jäävän :)
Siitä on seurauksena ainoastaan murtumia käsiin, jalkoihin ja parhaassa tapauksessa niskaan. Kääk!
niin alas kuin reunoillekin! Ei tule suurempia kuhmuja. Pikku kolhuja voi tulla myös pihalla juoksemisesta.
en kyllä muista koskaan halunneeni omakotitaloon. Meillä oli paljon kavereita pihapiirissä ja enemmänkin säälitti kaverit jotka joutuivat asumaan omakotitaloissa. Lapsen silmin maailma näyttää niin erilaiselta :)
Nyt aikuisena en taas asuisi kerrostalossa enää millään. En halua meteliä yläkerrasta ja haluan omistaa edes pienen pihan jossa pääsee kesällä grillaamaan.
mutta meillä ei ole säästöjä tai takaajaa, joten asumme vaan kerrostalossa ja vuokralla. olosuhteet pakottaa.
Kyllä sitä mielellään okt:ssa asuisi
kuinka monilla ihmisillä ei ole ollenkaan sarkasmin ja ironian tajua. Eivät vaan ymmärrä kyseisiä tyylejä, vaan ottavat kaiken kirjaimellisesti. Tämä ketju on siitä mainio esimerkki.
Sanopa muuta!
Me ollaan niin ilkeitä ja mukavuudenhaluisia,että asutaan kerrostalossa forever. Muruille ollaan kyllä sanottu, että heti kun vaan omat siivet kantaa, niin saavat muuttaa. Vaikka sitten omakotitaloon.
Ps.Ihan oikeesti, eikö muiden lapset vingu omakotitaloa? Lapset kyllä viihtyy mukavalla pienkerrostalo alueella. Kavereita riittää, päiväkoti ja koulu kävelyetäisyydellä, pelikentät ja uimahalli myös. Pihalla kun näkyy kavereita, niin eikun heti sinne. Miten ne viihtyis hetkeäkään keskenään omakotitalon pihalla. Ellei sitten tietty sen tramppiksen avulla.... mut mua ei edes se houkuta omakotitaloon :-)
Kyllä se ainakin täällä pk-seudulla on kuule ihan rahasta kiinni...
ole eikä ees pahemmin ruohonleikkuuta tai lumenluontiakaan. Kaikki on kiinni valinnoista.
Lisäksi lapsille paljon kivempi talojen yhteinen piha, koska siellä onm muitakin lapsia.
Tramppista meille ei tule se vaarallisuuden takia.
Kaikilla ei ole rahaa omakotitaloon, vaikka moni sen haluaisikin.
Rivarit tarjoo kaveri seuraa paremmin.
kerrostalossa. Kyse ei ole rahasta, vaan elämän helppoudesta. Omakotitalo on työleiri, ja mä halua asua enkä tehdä töitä kotona.
Mä asuin lapsuuteni omakotitalossa ja siksi osaan arvostaa kerrostaloasumisen helppoutta ja vaivattomuutta.
joka viikonloppu ja kesällä 6 viikkoa. Mutta lapsukaiset vinkuvat kuitenkin vaikka on mitä roikotinta ja tramppaa pihassa.
mutta meillä ei ole säästöjä tai takaajaa, joten asumme vaan kerrostalossa ja vuokralla. olosuhteet pakottaa.
Olen törmännyt useaan lapseen, joka niin toivoisi asuvansa omakotitalossa, jossa olisi oma piha ja trampoliini. Mutta he eivät niitä saa, koska vanhemmat eivät niitä heille suo :(
...luoja! maksatko ihmisten lainat?
Meillä ei vain ole varaa 300 000 euron omakotitaloon. Terveisiä pk-seudulta. Meillä on suunnitelmissa muuttaa kotiseudulle Keski-Suomeen ja sieltä ok-talon saisikin jo järkevämpään hintaan.
vaikka tilillä on omakotitalon verran rahhoo...
Ei oo ap:eellä kaikki muumit laaksossa jos oot tosissaan
Ni kyllä mä omakotitalon hommaan!!! Jumakaut, ku kaikilla vaan EI OLE VARAA!!! tai tuuppa takaajaks, ni katotaa sitten kans.. kaikki ei oo syntyny kultalusikka suussaan....! oliskin elämä nii yksinkertasta, et mä katon, et ompas komia talo, mennään heti tänään tekee kaupat. mä meen lapseni kanssa leikkipuistoon, kun sen aika koittaa.. täälläpäin kaikki lapset tykkää kirjurinluodosta :)