Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisen pitää haluta lapsia ollakseen "normaali"?

Vierailija
20.04.2010 |

Tällaiseen ajattelutapaan olen törmännyt muiden äiti-ihmisten keskuudessa, että lapsista pitämätön nainen on epäonnistunut, viallinen ja sairas. Kertokaa miksi se, että nainen ei lapsia halua, tekee hänestä niin viallisen ynnä muuta?

Eivät kaikki pidä lapsista tai halua niitä itse, miksi se tekee ihmisestä huonon?

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on naisia, jotka nostavat itsensä parempaan asemaan koska ovat äitejä vähätellen lapsettomia naisia ja osoittaen että

nainen joka ei ole äiti, ei ole nainen. Pahimmassa tapauksessa vihjaillaan seksuaallisesta suuntautumisesta.

Lapsia ei hankita, vaan lapsia saadaan.

Vierailija
82/108 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, oikeesti!!! Ihan idioottimaista keskustella siitä kumpi on oikeassa lapsettomat vai lapselliset. Jokainen eläköön miten haluaa ja tehköön rohkeasti omat valintansa. Minusta juuri lapsettomat ovat rohkeita eikä heillä/meillä ole tarvetta selitellä valintojamme. Lapselliset naiset yrittävät syyllistää muita koska kadehtivat muiden vapautta ja itsenäisyyttä.

Ja, hei, elämässä on paaaaljon muutakin onnen aiheita kuin lapset. Luonto, Taide, Ystävyys, Henkisyys ym.ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tässä tulee: siksi, että niitä äitejä jotka ovat tehneet ne 2-3 lasta ja huomanneetkin, että ei se lastenhoito aina niin auvoista ole niin kappas vaan kun sitä lastenhankinnan ihanuutta suositellaan muillekkin ettei itseä v***si ihan niin paljon;)

Vierailija
84/108 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelen, että yksi tärkeä osa naiseutta ja aikuiseksi kasvamista on tulla äidiksi (ei välttämättä biologiseksi äidiksi), ottaa vastuuta toisesta ihmisestä, ja kasvattaa jälkeläistä. Ajattelen, että lapsettomat ovat jääneet kiinni ikuiseen nuoruuteen.

Vierailija
85/108 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisin tietää mitä mieltä olette em. kommentista!

Vierailija
86/108 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan samaa miettinyt lähiaikoina... olen saanut sellaisen kuvan tästä maailmasta,että jos et halua lapsia,niin olet vähän pipi päästä,ku muka kaikkien naisien pitäisi synnyttää tänne ainakin se 2 lasta. Äähhh...olen todella kyllästynyt tähän ajatteluun. Luin iltalehden keskustelupalstalta, ku joku oli kirjottanut,että naisen velvollisuus on hankkia lapsia!???kuka niin on sanonut???

Vierailija
87/108 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia, niin ihmiskunta olisi kuollut sukupuuttoon. Siksi Normaalin naisen pitää haluta lapsia.

Vierailija
88/108 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI TARVITSEKAAN!

Minua ehkä kiinnostaa ihmisten valinnat, mutta ei sillä ettäkö ne olisi oikeita tai vääriä. Jos joku sanoo, ettei halua lapsia, niin oitis sanon mielipiteeni, eli että ei tarvitsekaan haluta.

Minä kunnioitan enemmän niitä jotka tunnistavat haluttomuutensa saada lapsia ja huolehtivat ehkäisystä yms. (joo, riskit tiedän silti), että minimoivat mahdollisuuden tulla raskaaksi.

Vierailija
89/108 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä se on ja se on pahempi juttu kuin normaalius.

Uskomaton kommentti. Sehän se vasta itsekästä on, että pitää oma lapsi hankkia. Todella minäkeskeistä, minä minä minä. Minun juuri kuuluu saada minun oma lapsi minulle. Sehän se sitä itsekkyyttä juuri kuvaa, kun sanot, että lapsi on äidille tärkeä eli sinulle.

Vierailija
90/108 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä se on ja se on pahempi juttu kuin normaalius. Mikä on se syy, että et halua lapsia?

Läheskään kaikki naiset eivät pidä toisten lapsista, mutta silti haluavat oman. Oma lapsi on kaikille äideiksi tulleille maailman tärkein asia. On vaikea perustella, että miksi, mutta selitykseksi riittänee se, että jos joku niin kokee, sen täytyy olla totta.

Minä näen tahallisen lapsettomuuden jonkinlaisena pelkona omaa äitiyttä kohtaan, itsekkyytenä ja laiskuutena. Työ on tärkeä juttu, mutta sen rasittavuus ei koskaan ole verrattavissa siihen tunteeseen, jonka kokee, kun on lapsia ja on niistä huolissaan syystä tai toisesta. Äitiys muuttaa ihmistä todella paljon ja kun olet yhden lapsen äiti, olet koko maailman lasten äiti. Kannat huolta lapsista ympäri maailman eikä sen tärkeämpää tehtävää ihmisellä maailmassa olekaan kuin huolehtia lapsista.

Melkosen julmaa tekstiä niitä kohtaan jotka ovat vapaaehtoisesti ("tahallaan") lapsettomia!!

Minä en halua omia lapsia, ihan vapaaehtoisesti. Mulla on aivan riittävästi lapsia elämässäni. Mieheni lapset, kummilapset ym.

Olen vilpittömästi onnellinen ystävieni perheenlisäyksistä, koska ne on sitä halunnut.

En koe olevani laiskakaan, koska meillä on maatila hoidettavana ja käyn vuorotöissä.

En minäkään kyseenalaista niitä naisia (tai miehiä) jotka haluavat lapsia. Varmasti äitiys muuttaa ihmisenä paljon, mutta niin muuttaa moni muukin asia elämässä.

Vierailija
91/108 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelen, että yksi tärkeä osa naiseutta ja aikuiseksi kasvamista on tulla äidiksi (ei välttämättä biologiseksi äidiksi), ottaa vastuuta toisesta ihmisestä, ja kasvattaa jälkeläistä. Ajattelen, että lapsettomat ovat jääneet kiinni ikuiseen nuoruuteen. [

Aikusena ihminen joutuu ottamaan vastuuta niin paljon muistakin asioista kuin vaan mahdollisesta ihmislapsesta.

Olen huomannut, että monet nuoret äidit kokevat kyllä lapsen saamisen kasvattavan nopeasti ja joutuu aikuistumaan lapsen myötä. MUtta kyllä sitä yleensä ihminen aikuistuu muutenkin.

Vierailija
92/108 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomia. Jotkut naiset ovat sen verran luonnevikaisia, että säälittää heidän lapsensa. Onneksi muutama edes on tajunnut itse, että heissä on valuvika ja eivät kykene niin vastuulliseen tehtävään.

Sellaisen ihmisen elämällä ei sinänsä ole mitään merkitystä, mutta eipä ehdi vahinkoa tehdä elämänsä aikana kun ei lisäänny. Että hyvä näin. Ei kaikkien naisten onneksi tarvitse lapsia tehdä ja joskus toivoisi, että useampi oli jättänyt niitä tekemättä.

Vierailija
93/108 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että nainnen on huono / vajaa / epäkelpo, ellei halua lapsia. Onneksi on mahdollisuus valita sekin, ettei tee lapsia.

Näin päätti hyvä ystäväni. Meni naimisiin 2v sitten, haluaa elää miehensä kanssa kahdestaan.

Ihailen valintaa, vaikka itse olenkin toiminut toisin, sillä olen aina halunnut paljon lapsia.

Eläköön erilaisuus!

Vierailija
94/108 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska pillu leviää ja maha menee pilalle. Näen niin paljon katkeria, levinneitä naisia, ettei kiinnosta. Lapselliset naiset ovat niin väsyneitä ja katkeria kun lapset ovat pilanneet parisuhteen. Kun ei ole aikaa miehen kanssa kahdestaan ja viettää laatuaikaa hänen kanssaan.

Jatkuva kitinä, kuinka on väsynyt. Me taas mieheni kanssa matkustelemme ja vietämme yhteistä aikaa onnellisina.

Ei kannata tehdä lapsia jos olet noin pinnallinen, et ole koskaan tarpeeksi kypsä vanhemmuuteen kun perseesi koko määrittelee elämäsi =)

Miehellä 2 lasta edellisestä liitosta. Omia lapsia en halua.

Vierailija
95/108 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska pillu leviää ja maha menee pilalle. Näen niin paljon katkeria, levinneitä naisia, ettei kiinnosta. Lapselliset naiset ovat niin väsyneitä ja katkeria kun lapset ovat pilanneet parisuhteen. Kun ei ole aikaa miehen kanssa kahdestaan ja viettää laatuaikaa hänen kanssaan.

Jatkuva kitinä, kuinka on väsynyt. Me taas mieheni kanssa matkustelemme ja vietämme yhteistä aikaa onnellisina.

Miehellä 2 lasta edellisestä liitosta. Omia lapsia en halua.

Ei kannata tehdä lapsia jos olet noin pinnallinen, et ole koskaan tarpeeksi kypsä vanhemmuuteen kun perseesi koko määrittelee elämäsi =)

Vierailija
96/108 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ymmärrä niitä, joiden mielestä kaikkien pitäisi elää elämänsä yhteiskunnan perusnormien mukaan. Jokaisella on vain yksi elämä, ja se täytyy elää niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Se, hankkiiko lapsia vai ei, ei ole mikään itsekkyyden tai epäitsekkyyden kysymys vaan jokaisen oma valinta ja oikeus. Elämässä on paljon muitakin asioita, joista saa sisältöä elämään. Lasten hoitaminen ei ole sen arvokkaampaa kuin mikään muukaan asia eikä kenenkään pidä hankkia lapsia vain siksi, että muutkin niin tekevät. Jokainen tekee omat päätöksensä itse ja jokaisella on siihen täysi oikeus. Onnellisia ja onnettomia on paljon sekä perheellisissä että lapsettomissa, ja on täysin naurettavaa väittää, että kaikki lapsettomat olisivat keski-ikäisinä onnettomia alkoholisteja. Tuon tason kirjoitukset kannattaisi jättää kirjoittamatta, sillä jokainen ymmärtää, ettei siinä ole järjen häivääkään.

Vierailija
97/108 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (itse vapaaehtoisesti lapseton 40 v. ja onnellisesti naimisissa 15 v.) taas tiedän paljon toisenlaisia kohtaloita lapsellisista naisista. On menty nuorena naimisiin tai avoon ja heti pykätty kasa pentuja, vaihdettu miestä kaksi-neljä kertaa ja tehty jokaiselle lisää pentuja. Nyt pennut aivan juurettomia ja sekaisia, naiset itse katkeria eronneita neli-viiskymppisiä ilman pysyvää työpaikkaa ja miestä. Mutta onhan se niin ihanaa.... Itse olen töissä ja tehnyt ahkerasti vuosikaudet hommia, kun toiset ämmät on vuoden parin välein äitiyslomalla. Kukahan nekin lomat makselee??? Tunnen paljon enemmän katkeria lapsellisia kuin lapsettomia, joten turha yleistää...

Vierailija
98/108 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia eikä minulle tule biologisia lapsia. Olen työssä käyvä nainen.

Jännä, että lapsettomia pidetään itsekkäinä. Lapsettomilta saa kysyä, että "miksi sinulla ei ole lapsia?", mutta saako lapselliselta kysyä "miksi sinulla on lapsia?". Koska jälkimmäiseen perimmäinen vastaus on se, ettei tarvitsisi kuolla yksin.

Minulla on lapsettomuuteen ehkä vähän erilaiset syyt kuin muilla. Olen 12 lapsen täti ja kahden ihanan pojan kummitäti. Elämässäni on siis 14 tärkeää lasta, kuinka moni lapsellinen voi sanoa samaa? Vien lapsia leikkipuistoon, että äiti saa levättyä. Soittelen isompien kanssa ja käymme kaupungilla kahvilla. Mitään extremeä ei lasten kanssa tarvitse tehdä. Olen huomannut, että tärkeintä on se, että olen läsnä ja kuuntelen. Mitä enemmän lapsella on turvallisia aikuisia ympärillään, sitä tasapainoisemmaksi hän kasvaa.

Monen lapsellisen mielestä lapsettomien elämä on jetset-bileitä ja ulkomaanmatkoja. Kyllä, mekin käymme mieheni kanssa ulkomailla, junalla. Meille ekologisuus on tärkeä asia ja se onkin yksi syy lapsettomuuteemme. Vaipan hajoamisessa luontoon kestää 50 vuotta. Siis yhden vaipan. Sitten kun niitä on tuhansia, miljoonia...

Kyllä, itken kun näen uutisissa kuvia adis-orvoista ja lapsisotilaista. Haluaisin ottaa nuo lapset syliin ja pitää heitä siinä maailman loppuun asti. Jumala sanoi "Lisääntykää ja täyttäkää tämä maa". Arvelisin, että olemme tehneet jo ylitöitä.

Tässä lisää lapsettomien itsekkyyttä: Moni tuntemamme sinkku tekee vapaaehtoistyötä. Esimerkiksi lukemassa vanhuksille lehtiä tai valmentamalla urheilujoukkueessa. Me käymme mieheni kanssa turvakodilla kohtaamassa traumatisoituneita lapsia.

Minun mielestäni tämä maailma olisi paljon parempi paikka, jos kehitysmaihin jaettaisiin ilmaiseksi kondomeja ja adoptointi tehtäisiin helpommaksi. Sillä aikaa kun papereita pyöritellään, maailmassa kuolee nälkään satoja tuhansia lapsia. He eivät tehneet mitään väärää, he ainoastaan syntyivät tänne.

Onko yhdeltäkään lapselta koskaan kysytty, haluaako hän tulla tänne? Tämä maailma menee vuosi vuodelta pahempaan suuntaan, mutta me voimme vaikuttaa siihen, että jo täällä olevilla lapsilla olisi hyvä olla.

Tiedän myös pareja, jotka eivät ole vapaaehtoisesti lapsettomia. Omakotitalossa odottaa tilat lasten tulla. Sitten kaiken maailman *narkkarihuorat onnistuvat saamaan lapsen jokaisen poikaystävänsä kanssa. Toisaalta, jos tämä paikka olisi oikeudenmukainen, tämä paikka olisi taivas, ei maa.

*En tähän parempaakaan vertauskuvaa keksinyt, anteeksi

Vierailija
99/108 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä se on ja se on pahempi juttu kuin normaalius. Mikä on se syy, että et halua lapsia?

...........

Minä näen tahallisen lapsettomuuden jonkinlaisena pelkona omaa äitiyttä kohtaan, itsekkyytenä ja laiskuutena. Työ on tärkeä juttu, mutta sen rasittavuus ei koskaan ole verrattavissa siihen tunteeseen, jonka kokee, kun on lapsia ja on niistä huolissaan syystä tai toisesta. Äitiys muuttaa ihmistä todella paljon ja kun olet yhden lapsen äiti, olet koko maailman lasten äiti. Kannat huolta lapsista ympäri maailman eikä sen tärkeämpää tehtävää ihmisellä maailmassa olekaan kuin huolehtia lapsista.

Lapsen hankkiminen on aika paljon itsekkäämpää! Mietis nyt vähän, ethän sinä epäitsekkäistä syistäkään lapsia tänne ylikansoitettuun maailmaan hanki!

Mitä tulee ap:n aloitukseen, niin joo: ihminen on eläin, jolla normaalisti on lisääntymisvietti.

Mutta toisaalta ihminen on aika pitkälle erkaantunut muistakin vieteistään, joten ei se nyt enää ole epänormaalia. Emme tarvitse lapsia vanhuudenturvaksi, ja useimmilla ihmisillä on haasteita ja mielenkiintoa elämässään ilman lapsiakin riittämiin.

-2:n lapsen äiti-

Vierailija
100/108 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa on 3lasta.

Aikana ennen lapsia mä ajattelin aina, että en ole mikään äiti-ihminen ja en varmaan ehkä koskaan tule tekemään lapsia.

Miksikö? En mä tiedä. Ihan ok oli jos muut teki lapsia ja mä vaan aattelin, että en mä varmaan koskaan tee lapsia, koska minä en ole mikään 'haluan oman lapsen' ihminen.

Kunnes tapasin nykyisen mieheni ja puolivahingossa aloimme odottamaan esikoistamme ja nyt noita lapsia on 3 ja mukavaa on :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän