Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisen pitää haluta lapsia ollakseen "normaali"?

Vierailija
20.04.2010 |

Tällaiseen ajattelutapaan olen törmännyt muiden äiti-ihmisten keskuudessa, että lapsista pitämätön nainen on epäonnistunut, viallinen ja sairas. Kertokaa miksi se, että nainen ei lapsia halua, tekee hänestä niin viallisen ynnä muuta?

Eivät kaikki pidä lapsista tai halua niitä itse, miksi se tekee ihmisestä huonon?

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

damn.

Vierailija
22/108 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. omasta tahdostaa. Nyt yli 40-vuotias ja hänllä ei ole ollut koskaa tarvetta lisääntyä. Ihan ok!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun ymmärrän täysin että joku ei halua lapsia ja itselläni on kuitenkin jo kaksi lasta.

Lapset " tuli tehtyä" kun mies halusi. Olisi pitänyt kuunnella itseään ja uskoa sitä tunnetta ettei pitäisi. Olen ihan surkea kasvattaja ja on se kyllä nyt nähty..

Mutta jälkiviisas on hyvä olla.

Minusta on kaikkea muuta kuin itsekkyyttä jos jättää lapset tekemättä siksi että ymmärtää ettei ole hyvä äitinä. Sehän se vasta on itsekästä tehdä lapsia ja sitten hoitaa homma vähän sinne päin kun ei rahkeet riitä.

Vierailija
24/108 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyvätkö vain lapsettomat tekemään uusia avauksia?

Salaliitto???

Vierailija
25/108 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit hoksaa nopeammin....

Äitiys on oikeasti iso lahja, eikä se todellakaan kuulu kaikille. Moni jo äidiksi tullutkin saisi siitä luopua. Jos oikeasti ei halua lapsia, ei niitä kannata hankkia. Mutta ei silloin kannata ihmetellä, että miksi äidit piutävät sinua outona. Tahallisesti lapseton aikuinen nainen ja äiti ovat maailman eri laidoilta kotoisin. Ei siinä kannata hakea ymmärrystä puolin eikä toisin. Kumpikaan ei kuitenkaan anna periksi. Tosin minä tunnen tahallisesti lapsettomia, jotka katuvat tekemäänsä päätöstä, mutta en yhtä ainoaa lapsen saanutta äitiä, jonka mielestä lapsi olisi saanut olla tulematta.

Vierailija
26/108 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyvätkö vain lapsettomat tekemään uusia avauksia?

Salaliitto???

mutta oliko ap:lla lapsia?

Vierailija
27/108 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on joku suodatin, vain synnyttämättömät kelpuutetaan.

Synnyttäneille bannia.

Vierailija
28/108 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on sinun elämäsi ihanin asia? Minulla on kolme ihanaa asiaa elämässäni, lapseni, ja niiden takana kilometrien päässä tulee kaikki muu. Mikä sinulle on elämässä tärkeintä?

Vierailija
29/108 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys on oikeasti iso lahja, eikä se todellakaan kuulu kaikille. Moni jo äidiksi tullutkin saisi siitä luopua. Jos oikeasti ei halua lapsia, ei niitä kannata hankkia. Mutta ei silloin kannata ihmetellä, että miksi äidit piutävät sinua outona. Tahallisesti lapseton aikuinen nainen ja äiti ovat maailman eri laidoilta kotoisin. Ei siinä kannata hakea ymmärrystä puolin eikä toisin. Kumpikaan ei kuitenkaan anna periksi. Tosin minä tunnen tahallisesti lapsettomia, jotka katuvat tekemäänsä päätöstä, mutta en yhtä ainoaa lapsen saanutta äitiä, jonka mielestä lapsi olisi saanut olla tulematta.

Että jotkut haluaa lapsia. En pidä niitä naisia kummallisena, jotka haluaa lapsia. Mutta niillä joilla on itsellään lapsia, niillä näkyy olevan todella vaikeaa ymmärtää lapsettomia. Saati, että he arvostaisivat lapsettomia. Minun mielestä se vaan ei ole fiksua arvostella ketään sen mukaan onko lapsia, tai monta niitä on.

Vierailija
30/108 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenpä tuntisit!

Varsinkin esikoisen tuloa kadun. En ollut 20-vuotiaana äidiksi valmis, eikä asia ole juuri sittemmin parantunut. Näin kun jo 19 vuoden perspektiivillä asiaa pohdin.

27

Vierailija
31/108 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se on itsekkyyttä että ei ole valmis huolehtimaan lapsesta? Entä jos vaan ei yksinkertaisesti halua. Miksi siinä on jostain valmiudesta kyse? En halua lapsia, joten olen siis jollain lailla epävalmis.. Ehkä se on itsekästä, mutta mitähän pahaa siinä on? Ihmiset on itsekkäitä.. jos haluan olla itsekäs sillä tavalla että en tee lapsia, niin mitä se ketään haittaa?

Ja jos tekisinkin lapsia, niin tekisin niitä varmaan siksi että olisin onnellisempi.. sehän on siis myös itsekästä, koska tavoittelen omaa onneani sillä? Tässä maailmassa ei ole epäitsekkäitä tekoja.

Vierailija
32/108 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on sinun elämäsi ihanin asia? Minulla on kolme ihanaa asiaa elämässäni, lapseni, ja niiden takana kilometrien päässä tulee kaikki muu. Mikä sinulle on elämässä tärkeintä?

lapset ole mun mielestä sen tärkeämpiä tai ihanampia asioita kuin mitkään muutkaan. Jos jollekulle on tärkeää vaikkapa aviomies tai luovuus, ja kilometrien päässä tulee muu, niin se on ihan yhtä arvokasta kuin ne kolme oman minän jatketta eli lapset. Lapsetkin on vain ihmisiä ja niistä tulee samanlaisia itsekkäitä paskiaisia kuin kaikista muistakin ihmisistä. Sunkin lapsista voi tulla raiskaajia, murhaajia, veronkiertäjiä, talousrikollisia, heroiiniaddikteja jne

Vierailija
33/108 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolehtimaan lapsesta. Lapsi vaatii paljon, minkä useimpi meistä ymmärtää. Jos ei ole siihen valmis, vaan mielummin laittaa aikansa pelkästään itselle tärkeisiin asioihin, on itsekäs, eikö? Minusta on epäitsekkäämpää valvoa sairaan lapsen kanssa kuin lähteä lomalle miehen kanssa Thaimaahan. Tai epäitsekkäämpää käyttää rahansa lapseen kuin omiin vaatteisiin ja Burberryn kassiin.

taas on äärettömän itsekästä tehdä omia lapsia, kun maailmassa on miljoonia jo tehtyjä kodittomia ja äidittömiä lapsia, jotka näin eivät löydä kotia, kun ihmiset haluavat välttämättä saada biologisia lapsia. Eikö niin? On epäitsekkäämpää adoptoida kehitysvammainen tyttö Kiinasta kuin pykätä oma. Maksaisi se adoptoitukin lapsi veroja Suomeen. Ymmärrätkö?

Vierailija
34/108 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenpä tuntisit!

Varsinkin esikoisen tuloa kadun. En ollut 20-vuotiaana äidiksi valmis, eikä asia ole juuri sittemmin parantunut. Näin kun jo 19 vuoden perspektiivillä asiaa pohdin.

27

Hävittäisit hänet siis nappia painamalla elämästäsi jos voisit? Et todella ole ansainnut tulla äidiksi. Oletko koskaan ollut onnellinen, että hän syntyi? Haluaisitko itse, että sinua ei kukaan rakasta?

Vierailija
35/108 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei luulisi olevan keltään pois jos yhdet haluavat lapsia ja toiset eivät. Miksi näitä ratkaisuja pitää arvostella ja vielä aika ikäväänkin sävyyn (puolin ja toisin)?

Vierailija
36/108 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolehtimaan lapsesta. Lapsi vaatii paljon, minkä useimpi meistä ymmärtää. Jos ei ole siihen valmis, vaan mielummin laittaa aikansa pelkästään itselle tärkeisiin asioihin, on itsekäs, eikö? Minusta on epäitsekkäämpää valvoa sairaan lapsen kanssa kuin lähteä lomalle miehen kanssa Thaimaahan. Tai epäitsekkäämpää käyttää rahansa lapseen kuin omiin vaatteisiin ja Burberryn kassiin.

taas on äärettömän itsekästä tehdä omia lapsia, kun maailmassa on miljoonia jo tehtyjä kodittomia ja äidittömiä lapsia, jotka näin eivät löydä kotia, kun ihmiset haluavat välttämättä saada biologisia lapsia. Eikö niin? On epäitsekkäämpää adoptoida kehitysvammainen tyttö Kiinasta kuin pykätä oma. Maksaisi se adoptoitukin lapsi veroja Suomeen. Ymmärrätkö?

Vierailija
37/108 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisit kokeilla oletko ihme =)

Vierailija
38/108 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei kuitenkaan sinun mielestäsi olisi yhtä ihanaa kuin omat lapset.

Vierailija
39/108 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran on itsekästä olla tekemättä lapsia koska ei halua niitä, niin vielä itsekkäämpää on tehdä biologisia lapsia, koska maailmassa on niin paljon kodittomia ja perheettömiä lapsia jo valmiiksi. Kukaan ei varmaankaan pysty keksimään tälle yhtään vastaväitettä.

Oletteko kuulleet liikakansoituksestakaan? Kumpikohan on parempi maapallon hyvinvoinnin kannalta, tehdä miljoonia uusia veronmaksajia, vai hillitä liikakansoitusta? Vai rahaako tässä vain ajatellaan eli niitä veronmaksajia?

Ja kenen mielessä käy raskautta suunnitellessa sekuntiakaan se, että onhan niistä lapsista vaivaakin, mutta pitäähän Suomeen saada lisää verotuloja? Ei varmasti kenenkään.

Vierailija
40/108 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran on itsekästä olla tekemättä lapsia koska ei halua niitä, niin vielä itsekkäämpää on tehdä biologisia lapsia, koska maailmassa on niin paljon kodittomia ja perheettömiä lapsia jo valmiiksi. Kukaan ei varmaankaan pysty keksimään tälle yhtään vastaväitettä.

Oletteko kuulleet liikakansoituksestakaan? Kumpikohan on parempi maapallon hyvinvoinnin kannalta, tehdä miljoonia uusia veronmaksajia, vai hillitä liikakansoitusta? Vai rahaako tässä vain ajatellaan eli niitä veronmaksajia?

Ja kenen mielessä käy raskautta suunnitellessa sekuntiakaan se, että onhan niistä lapsista vaivaakin, mutta pitäähän Suomeen saada lisää verotuloja? Ei varmasti kenenkään.

Et tietenkään, koska olet kumpaankin tekoon liian itsekäs!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän