Vietkö lapsen päiväkotiin jos itse olet sairaana? (ev)
Kommentit (54)
jos olen sairaana, niin etten kykene tekemään kevyttä toimistotyötäni, en todellakaan ole kykenevä lastenhoitoonkaan. Sairasloma on lepäämistä ja työkuntoon toipumista varten.
Näinä päivinä dvd toimii lapsenvahtina...
Olen kotona kuumeessa ja lapset 3- ja 6-vuotiaat ovat myös kotona. Päivä menee mulla makoillessa ja lapset pelaavat pleikkarilla, katsovat videoita ja leikkivät. Eivät todellakaan ole mitään rauhallisia kavereita, vaan nahistelevat koko ajan. Vähän väliä saa komentaa,mutta eipä se minua rasita tässä makoillessa. Lounaaksi tilataan pizzaa ja sitten mennään päikkäreille. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä lapsetkin sairastuvat kohta ja olisivat sitten ihan turhaan tarhassa tartuttamassa muita.
vaan sen tekee tällöin tietenkin mies.
Sairasloma ei ole lastenhoitoloma.. jos olen sairaana, niin etten kykene tekemään kevyttä toimistotyötäni, en todellakaan ole kykenevä lastenhoitoonkaan. Sairasloma on lepäämistä ja työkuntoon toipumista varten.
Nyt on sitten lääkärin määärys siihen että on vietävä vaikka itse olen kotona.
Diagnoosini keskivaikea masennus ja lapsi eskarissa.
Meillä mies voi viedä, mutta mun pitäisi hakea. Jos mä olen sairas, niin en kyllä jaksa tuota matkaa kävellä. Tarhalapsi on siis kotona.
Näiden kanssa myös pärjää kotona lasten kanssa..
On todella typerää sairaana viedä lapsi hoitoon... Jos on muka sairas, ei sitä sillon edes jakseta lähteä lastakaan hoitoon viemään, jos ei mies tms ole lasta hoioon viemässä. Mutta tosin silloin myös kotoa lapset vievät pöpöt hoitopaikkaan ja muutkin sairastuvat, joka on sitten muiden lasten edun mukaista!! Jos tämä "sairas" vanhempi pystyy viemään lapsensa hoitoon niin pystyy myös tekeään töitä!!
Kaikki sairaudet (tai oireet, ym sairausloman syyt) ei tartu. Esimerkiksi: -migreeni -syöpä -gynekologiset vaivat (Kystat, endometrioosi, paha hiiva tai bakteerivaginoosi, tulehdukset... ym) -murtumat, venähdykset, nyrjähdykset -issias ja muut hermopinteet -masennus -työuupumus -ahdistuneisuus -pukamat -leikkauksesta toipumiset Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin...
-nyrjähdykset, murtumat, venähdykset
-gynekologiset vaivat (endometrioosi, paha hiiva ym ym)listaa voisi jatkaa myöskin...
Kun kuopus oli vaippaikäinen (2½v) ja minulta meni ranne, en pärjännyt lapsen kanssa kotona. Tai kun mieheni ei pysty kävelemään selkävaivansa takia, hän ei kykene hoitamaan lasta. Murtumat, nyrjähdykset ja venhähdykset voi oikeasti estää lapsen hoidon. Ihan oikeasti.
minulla on jalka poikki ja en todellakaan pärjää pienten lasteni kanssa yksin kuin pieniä hetkiä.
saan huolehdittua juuri ja juuri itsestäni,en esim. pääse ulos ellei joku tule auttamaan, joten lapset on kyllä päiväkodissa joka päivä että saavat tehdä muutakin kuin tuijottaa telkkaria (sen sentäs saan päälle).
Lapsi oli itse hoidettava vaikka harhoja näin ja usemman kerran päivän aikana menin tajuttomaksi.
Jos lapsella olisi ollut tuttu päivähoitopaikka jossa viihtyy hyvin niin olisitko vienyt/pyytänyt mistä viemään lapsen sinne?
Minä ainakin oisin ja vieläpä täysin ilman huonoa omaatuntoa.
mies lähtee niin aikaisin töihin että mun pitäis viedä lapset sinne hoitopaikkaan enkä kipeänä jaksa.
Toisinaan tosin toivoo että olis jollain ilveellä vaan jaksanut viedä, koska on aika hirveetä esim. mahataudissa hoitaa kolmea pientä ja ehtivää lasta.
Jos mies menisi vähän myöhempään töihin, niin ihan varmasti olisi lapset hoidossa ne päivät kun oon sairaana.
sitten kun ovat vihdoin siellä päiväkodissa ja minä työelämässä. Ei ole pahempaa kuin hoitaa kuumeisena ja kipeänä vilkkaita ja vaativia pikkulapsia. Niinä päivinä on usein toivonut että kuolisi että pääsisi lepäämään.
Minun sairasloma on tarkoitettu sairaudesta toipumiseen, ei lastenhoitoon. Pidän kyllä lyhyemmän päivän hoidossa, jos vain mahdollista.
lapsen pitäminen kotona päivän ajan. Mies lähtee jo niin aikaisin töihin, ettei hänestäkään ole viejäksi, sillä en halua alkaa herätellä lasta puoli kuudelta aamulla.
Enhän muuten saisi levättyä ollenkaan (meillä yötkin vielä risaisia).
Vaikka päiväkoti on naapuritalossa.
Jos olen esim. kovassa kuumeessa, vien lapset hoitoon.
Mutta jos olen sairauslomalla vaikka kipeän käden kanssa (=tietokoneella työskentely mahdotonta), pidän lapset kotona.
Tosielämässä useimmiten käy niin, että sairaana ovat sekä minä että lapset, jolloin tietysti sairastetaan kaikki kotona. Ja Murphyn lain mukaan mies on useimmiten juuri silloin työmatkalla.
Välillä oon toivonut, että olisin vienyt niin olisin saanut levätä rauhassa.
minusta ei ole mitään iloa sille muksulle kuumeessa tai yrjötaudissa. Olisin pystynyt tarjoamaan korkeintaan 8 tuntia videon töllötystä. Kivempi niillä oli päiväkodissa, kun siellä oli leikit ja kaverit.