Vietkö lapsen päiväkotiin jos itse olet sairaana? (ev)
Kommentit (54)
Mies varmaan veisi, jos olisin todella huonossa kunnossa. Muuten veisin vointini mukaan. Toisaalta eipä ole tullut sairastettua juurikaan eli olen ollut lähinnä pois töistä sairaan lapsen vuoksi, en itseni.
jos en pysty töihin, en yleensä pysty lapsenkaan hyvinvoinnista huolehtimaan. Ja mielummin poika itsekkin menee päiväkotiin kun pääsee ulos yms. kun jää kotiin kuumeisen ja tokkuraisen äidin kanssa. Ajattelen, että sairasloma on tarkoitettu sairastamiseen ja lepäämisen, ei lasten hoitamiseen.
ei pysty hoitamaan lapsia, eli kaipa ne kotiäiditkin sellasessa tilanteessa tarvitsee lapsilleen jonkun toisen hoitajan. itse en ole useinkaan ollut kipeä. Mies vei sen kerran, kun selkä niksahti, jolloin en olisi pystynyt kävelemäänkään. Toivuin kotona.
jos olet itse sairas. No eivät kotiäidit vie lapsiaan päiväkotiin...
ei pysty hoitamaan lapsia, eli kaipa ne kotiäiditkin sellasessa tilanteessa tarvitsee lapsilleen jonkun toisen hoitajan. itse en ole useinkaan ollut kipeä. Mies vei sen kerran, kun selkä niksahti, jolloin en olisi pystynyt kävelemäänkään. Toivuin kotona.
Tai oikeastaan mies vie.
Itselläni yleisin sairasloman syy on migreeni, enkä silloin todellakaan ole ajo- tai lastenhoitokunnossa.
Äitiys- ja vanhempainvapaalla ollessani mies teki etäpäivän, jos mulla oli migreeni. Onneksi hänen työnantajansa joustaa tässä asiassa.
On todella typerää sairaana viedä lapsi hoitoon... Jos on muka sairas, ei sitä sillon edes jakseta lähteä lastakaan hoitoon viemään, jos ei mies tms ole lasta hoioon viemässä. Mutta tosin silloin myös kotoa lapset vievät pöpöt hoitopaikkaan ja muutkin sairastuvat, joka on sitten muiden lasten edun mukaista!!
Jos tämä "sairas" vanhempi pystyy viemään lapsensa hoitoon niin pystyy myös tekeään töitä!!
mutta jos mies on mennyt vasta ihmistenaikaan työhön, on hän vienyt ja päivä on ollut siedettävämpi.
On todella typerää sairaana viedä lapsi hoitoon... Jos on muka sairas, ei sitä sillon edes jakseta lähteä lastakaan hoitoon viemään, jos ei mies tms ole lasta hoioon viemässä. Mutta tosin silloin myös kotoa lapset vievät pöpöt hoitopaikkaan ja muutkin sairastuvat, joka on sitten muiden lasten edun mukaista!!
Jos tämä "sairas" vanhempi pystyy viemään lapsensa hoitoon niin pystyy myös tekeään töitä!!
Kaikki sairaudet (tai oireet, ym sairausloman syyt) ei tartu.
Esimerkiksi:
-migreeni
-syöpä
-gynekologiset vaivat (Kystat, endometrioosi, paha hiiva tai bakteerivaginoosi, tulehdukset... ym)
-murtumat, venähdykset, nyrjähdykset
-issias ja muut hermopinteet
-masennus
-työuupumus
-ahdistuneisuus
-pukamat
-leikkauksesta toipumiset
Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin...
On todella typerää sairaana viedä lapsi hoitoon... Jos on muka sairas, ei sitä sillon edes jakseta lähteä lastakaan hoitoon viemään, jos ei mies tms ole lasta hoioon viemässä. Mutta tosin silloin myös kotoa lapset vievät pöpöt hoitopaikkaan ja muutkin sairastuvat, joka on sitten muiden lasten edun mukaista!! Jos tämä "sairas" vanhempi pystyy viemään lapsensa hoitoon niin pystyy myös tekeään töitä!!
Kaikki sairaudet (tai oireet, ym sairausloman syyt) ei tartu. Esimerkiksi: -migreeni -syöpä -gynekologiset vaivat (Kystat, endometrioosi, paha hiiva tai bakteerivaginoosi, tulehdukset... ym) -murtumat, venähdykset, nyrjähdykset -issias ja muut hermopinteet -masennus -työuupumus -ahdistuneisuus -pukamat -leikkauksesta toipumiset Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin...
-nyrjähdykset, murtumat, venähdykset
-gynekologiset vaivat (endometrioosi, paha hiiva ym ym)
listaa voisi jatkaa myöskin...
No jos on oikein sairas, ei pysty hoitamaan lapsia, eli kaipa ne kotiäiditkin sellasessa tilanteessa tarvitsee lapsilleen jonkun toisen hoitajan. itse en ole useinkaan ollut kipeä. Mies vei sen kerran, kun selkä niksahti, jolloin en olisi pystynyt kävelemäänkään. Toivuin kotona.
Esikoisen aikana minulle on sattunut kaksi kertaa 41 asteen kuume (rintatulehdus ja sikainfluenssa) ja silloin ei ollut mahdollisuutta saada mistään hoitajaa niin lyhyellä varotusajalla. Lapsi oli itse hoidettava vaikka harhoja näin ja usemman kerran päivän aikana menin tajuttomaksi. Siihen sitä sitten herää kun lapsi hyppii päällä.. Mies ei saanut töistä vapaata sairaan vaimon vuoksi.
Nyt taas tässä raskaudessa olin määrättynä vuodelepoon 4 viikoksi. Lapsenhoitoapua olisi saanut sen verran, että joku olisi pari kertaa viikossa käyttänyt lasta puistossa parin tunnin ajan klo 9-16:00 välillä. Mies on aamupäivät kotona ja siksi tämä hoitoapu ei sopinut. Ja illat piti siis joka tapauksessa hoitaa itse vilkasta 2-vuotiasta (ja ei toteutunut vuodelepo).
Toinen vaihtoehto oli vuodelepo sairaalassa, mutta mies on juuri aloittanut uudessa työssä ja ei saa vapaata ollakseen lapsen kanssa kotona.
On todella typerää sairaana viedä lapsi hoitoon... Jos on muka sairas, ei sitä sillon edes jakseta lähteä lastakaan hoitoon viemään, jos ei mies tms ole lasta hoioon viemässä. Mutta tosin silloin myös kotoa lapset vievät pöpöt hoitopaikkaan ja muutkin sairastuvat, joka on sitten muiden lasten edun mukaista!! Jos tämä "sairas" vanhempi pystyy viemään lapsensa hoitoon niin pystyy myös tekeään töitä!!
Kaikki sairaudet (tai oireet, ym sairausloman syyt) ei tartu. Esimerkiksi: -migreeni -syöpä -gynekologiset vaivat (Kystat, endometrioosi, paha hiiva tai bakteerivaginoosi, tulehdukset... ym) -murtumat, venähdykset, nyrjähdykset -issias ja muut hermopinteet -masennus -työuupumus -ahdistuneisuus -pukamat -leikkauksesta toipumiset Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin...
Näiden kanssa myös pärjää kotona lasten kanssa..
-nyrjähdykset, murtumat, venähdykset
-gynekologiset vaivat (endometrioosi, paha hiiva ym ym)listaa voisi jatkaa myöskin...
Toisilla kyseisen listan vaivat ovat kipeämpiä ja toisilla sitten ei. Esimerkiksi hiiva voi olla niin kivulias, ettei pysty istumaan tai kävelemään.
Hermokivut voi vetää vuodepotilaaksi.
Vaippaikäisen kanssa voi olla mielenkiintoista selviytyä päivä, jos on vaikka olkavarsi murtunut. Todella kovat kivut, lääkepöhnä ja käden käyttökielto.
Migreenistä kärsivän äidin kanssa on varmaan kiva istua hiljaa paikallaan pimeässä huoneessa koko päivä...
lapsillani on isä, joka vie pienimmän päiväkotiin kun olen sairas. Isommat eskarissa ja koulussa. Nopeammin toipuu kun saa sairastaa rauhassa.
...jos olen ko. sairauden takia poissa töistä, sairaslomalla, niin todellakin joko minä tai isä vie lapsen hoitoon. Ei siinä kunnossa pysty huolehtimaan kenestäkään muusta
Mutta jos olen kovassa kuumeessa tms. niin mies vie lapsen hoitoon (jos ei ole työmatkalla.)
Jos olisin esim. loukannut jalkani, pitäisin kuopusta kotona.
Tosin yleensä jos olen sairaana, on myös lapsi sairas :/