Vietkö lapsen päiväkotiin jos itse olet sairaana? (ev)
Kommentit (54)
ajattelisi; että lapsi tartuttaa siellä sitten flunssaani muihin: ei muuta syytä; kun kerran sinne vievät ihan työttömät pariskunnatkin: en moiti heitä mitenkään: Kaikki saavat toimia ihan lakien mukaan.
Täällä on niin, että jos on omaisuutta, mutta ei tuloja, niin kyllä sitä ottaa kaiken yhteiskunnan avun vastaan mitä saa, katkerana siitä, että ei saa esim asumistukea. Se on ihan väärin, eli muka omaisuus pitäisi ensin myydä. VÄÄRYYTTÄ. Ovelat pystyy kyllä tuolla keinottelemaan, eli laittavat sisarustensa nimiin köyhien omaisuuden ja taas tulee tukia.
Jos todella olen niin sairas, etten pysty menemään töihin, en jaksa kyllä hoitaa lapsiakaan. Jos taas olen kotona toipilaana, teen todennäköisesti kotona jo töitäkin, niin silloinkin vien.
Jos töissä ei jaksa olla niin ei kai lapsiakaan jaksa hoitaa. Vähän sama, kun olisi flunssan takia pois töistä ja sitten päivän lenkkeilis siinä työpaikan edessä. Ei kai kukaan nyt niinkään tee?
Jos lapset jää oman sairastelun takia pois hoidosta, niin kuulostaa enempi omalta lomata kuin sairaslomalta..
lapsi itsekään ei halua mennä päiväkotiin, jos joku jää kotiin. Päivä kotona tarkoittaa kyllä sitä, ettei ulkoilla ja ruoka on jotain eilistä tai kaurapuuroa tms. ja että äiti ei jaksa tehdä mitään. Lapsi saa katsoa videoita ja leikkiä.
Ihan taaperon kanssa tämä ei varmaan toimisi, mutta 5-6 vuotiaan kanssa kyllä toimii ihan hyvin.
Vien. Jos todella olen niin sairas, etten pysty menemään töihin, en jaksa kyllä hoitaa lapsiakaan. Jos taas olen kotona toipilaana, teen todennäköisesti kotona jo töitäkin, niin silloinkin vien.
kipeä (tai toipilas), jos minä olen kipeä.
minä pissatin koiran ja palasin sohvalle. Olen maannut tässä koko aamupäivän telkkari katsellen ja maileja lukien, enkä mitenkään olisi jaksanut viihdyttää/ kuunnella marisevaa lasta koko päivää!
t. pahapaha uraäiti
Olen itse angiinassa kotona. Huimaa ja on huono olo.
En jaksaisi lapsia nyt. Parempi maata sohvalla ja parantua.
Eli jos on esim oksutauti niin joo en tosiaan vie lastani tartuttamaan muita. Ja todellakin toivoisin etteivät muutkaan toisi lastaan vastaavassa tilanteessa hoitoon, en minäkään halua meille muiden tauteja.
ei niitä montaa kertaa ollut, ja mulla oli aina kuumetta. Joskus saatoin jätttää kotiinkun olin itse jo toipumassa.
Lapsi on silloin kotona. Aina sen verran jaksaa, kun jaksoi aikanaan kotona ollessakin (hoitovapaalla/kotiäidilläkään ei ole sairaslomaa)...
Jos olen sairaslomalla, niin olen takuulla niin kipeä etten jaksa hoitaa lapsia yhtään. Lapset viedään päiväkotiin ja itse sairastan ja parantelen kotona. Jos jaksaa touhuta sairaana ollessaan pienten lasten kanssa kotona, niin silloin jaksaa mennä töihinkin.
Olen neljännestä lapsesta kotona, enkä ole taaskaan ollut kipeänä.
Töissä sen sijaan vähän väliä sairaana kun jokkut reppanat ei vaan tajua että flunssasena EI MENNÄ TÖIHIN koska se tarttuu.
Joillain ihmisillä on paha tapa raahautua sorvin ääreen vaikka pää kainalossa, eikä voida käsittää että on ihmisiä jotka ei taas pääse sängystä ylös jos vähänkin kuumetta.
vien. 2-vuotiaan kanssa kotona ei saa päivisin levättyä ja oltua nostelematta mitään, ja jollei supistuksia saada kotilevolla aisoihin, olen pian viikkotolkulla sairaalassa lepäämässä.
Mutta jos ollaan miehen kanssa molemmat kuumeessa, eikä kumpikaan voi viedä, niin silloin ovat lapsetkin kotona.
Niin kuin viime pe:na. Miehellä tosin pitkä työpäivä, pääsi kotiin vasta kymmenen jälkeen, joten jouduin pyytämään appivanhemmat apuun. Hakivat lapset hoidosta ja leikkivät heidän kanssa illan ja lähtivät kotiin, kun lapset menivät nukkumaan (itsellä ei ollut tarttuva tauti vaan täysin toimintakyvyttömäksi tekevä migreeni). Enpä tiedä, miten oltaisiin selvitty ilman mummin ja ukin apua.
Yleensä kipeänä hoidan kahta pitkästynyttä lasta jotka ei pääse ulos tms. Kotiäiti ei saa edes sairastaa rauhassa.
Jos olen vatsataudissa niin en vie.
mutta mies vie. En ole pois töistä pikkuflunssan takia ja jos olen pois, olen todella sairas ja silloin en pysty lasten perään katsomaan!
Minä sairastan kotona.
Pidemmillä sairaslomillani lapset ovat luonnollisesti hoidossa jos olen sairaalassa. Jos olen kohtalaisen hyvässä kunnossa kotona viikkoja, niin usein ullaan hieman lyhennetty hoitopäivää tai pidetty pe vapaana. Riippuen toki kunnostani.
On siis tullut sairastettua aika hirveesti :/ .