Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikot 16 & 17

19.04.2010 |

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikot 16 & 17

29.6. Han, 1

1.7. emmizle, 2, Turku

1.7. Tyttå89, 1

1.7 Tassu 1, Jorvi

1.7. Sanjuska75, 2, K-HKS

2.7. HanniS, 2, 21, KYS

2.7. Zajka, 1, Porvoo

2.7. Chili-80, 3, Kättäri

3.7. ek, 2, 20, Jorvi

3.7. Ihme, 1

4.7. Britney87, 1, 22, Lohja

4.7. Nupsu, 4, TAYS

3.7. Tani, 3, Kättäri

5.7. Nestor, 2

5.7. vauvva, 1,24, KYS

6.7. Vimpula, 2

6.7. Vanukas, 1

6.7. Hilla78, 4

6.7 ApsiDeisi

6.7 Tuikku, 2

7.7. Insku83, 2

7.7. NM-90

7.7. Salsa9, 2

8.7. Fanni, 1, 22, Satks

9.7. Puolukka83, 1, Kätilöopisto

9.7. shira, 3, 25, MKS

9.7 vaniliini, 1

9.7. anskunekku, 1, 21, TAYS

10.7 Tridian, 1, 25

10.7. miruliini, 2, tays tai phks

10.7 -Tuikku-, 2

10.7. toukokuu, 4, Kys

11.7. neontetra81, 3, 28 Hyvinkään sairaala

11.7. Petruska, 1

11.7. Heldels, 2, 34, kättäri

12.7. irma

12.7. iinea, 2

12.7. Jancelin, 1

12.7. tur-koo-si, 1

12.7. Cicu, 3

12.7. kettu, 1

13.7. onnenkantamoinen

13.7. Bonnie 83, 2

14.7. Karkki, 1, 23, OYS

14.7 Miukkis, 1

15.7. Enkelinäiti, 2, 28, Hyvinkään sairaala

17.7. Tuuli, 1

17.7. Hexuli, 5

18.7 -raksu-, 1, 26, Satks

19.7. Whitecat, 3

19.7. Mysweetie, 2, 25, Jorvi

19.7. Elisabet, 3,

20.7. tuittu82, 3

20.7. Tähti, 2 ,

20.7. Asteri, 2,

20.7 ariella, 3

22.7. Banfigo, 1, KYS

23.7 Illuvatar, Lohja

23.7 Kivi 3

25.7. Skidimadinka, 3, 34, Kättäri

25.7. HK, 1, 28, Kättäri

26.7. pikkuvarpaat,1

26.7. Keräkurmitsa, 2

27.7. nasuste, 2, koks

29.7 mama87, 2

29.7. Memm!, 1, Jkl

29.7 mertza, 2

30.7 Sunniee, 1, 21, Kätilöopisto

30.7 äityli-76, 3, EKKS

31.07 Suvi83, 1, Kättäri

pikkanen09, 30

Geminimama, 3, PHKS

Kajo, 1

Banfigo, 1

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille mammoille :)

Mulla on työ motivaatio ihan hukassa.. ei jaksais enää yhtään olla töissä.

Kaikki muut asiat kiinnostaa paljon enemmän :D enää 11 viikkoa laskettuun aikaan, HUI!

Millasissa paikoissa te muut ootte töissä?

Mä oon siis kaupassa töissä, siel pitää nostella kaikkee painavaa yms. koko ajan.. ja sit kassallakin kun on niin nivuset tulee mulla tosi kipeiks, mut toisaalta ei jaksa seistäkään koko päivää. Ja jalat on iltasin ihan turvoksissa.

Mä kävin siel labrassa tosiaa sen mun hemoglobiinin takia, no siel se oli onneks noussut 111, ku siel neuvolassa se oli 99.. mut sit mun jotkut rautavarastoarvot oli ihan minimit, eli kaikki rauta mitä vaan saan, niin menee samantien.. Rautaa pitää syödä koko loppuraskauden ajan.. löysin muuten yhen rautavalmisteen mikä ei mulla tee ainakaan mitään vatsavaivoja ja sen saa syödä ruoan kanssa. Eli sellanen ku Elivo-Rauta.. :) sitä mä olen nyt popsinut..

Vauva ei oo nyt pariin päivään potkinut sillee kunnolla.. välillä se on saattanut vähä, mut ei sillee ku aikasemmin.. pitäsköhän mun huolestua?! Vai voiko ne olla siellä potkimatta.. onneks ensviikolla on neuvola niin siellä kuulee taas sydän äänet! :))

mutta koitetaan nyt jaksella! Oikein mukavaa viikkoa kaikille!

Britney ja vauveli 29+1 (uusi viikko taas alko eilen, JEE!!)

Vierailija
2/50 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaa vauhtia kohti kesää mennään. Aurinko paistaa niin ihanasti, että täytyy läksiä kohta koiran kanssa lenkille. :) Viimeinen viikko työharjoittelussa tällä viikolla, ihanaa. Huomenna on neuvolalääkäri ja saa taas vähän kuulla enemmän mitä pikkuselle kuuluu ja mikä on tilanne. Huomenna alkaa myöskin perhevalmennukset! Kamalasti alkaa nyt tapahtua kun viikot vähenee!

Prinsessa on potkinut äitiä kylkiin kovasti. Nyt se on alkanut enemmän työntelemään jalkaansa kohdun seinää vasten, kun pystyn tuntemaan jalan aina kun toinen painaa sitä tuohon masulle. Ilmestyy kauhea muhkura iholle. Se on kyllä hauskan näköistä ja tuntuista. Kyllä se paljon potkiikin ja potkut ovat voimistuneet. Nyt kun alkaa sikiö olemaan sen verran iso, niin pystyy jo vähän päättelemään missä asennossa se siellä asustelee.

Britney: Ei tarvitse huolestua muutaman päivän takia, meidänkin prinsessalla on välillä vähän hiljaisempia päiviä ja välillä se myllää siellä koko ajan. Voit jotakin sokeripitoista kokeilla, monesti saa pikkuisen vähän liikkeelle, esim. lasi sokeripitoista mehua. Mutta pääasia on kai, että tuntee edes jotain liikettä päivän aikana. Kylkimakuulle kannattaa asettua kuulostelemaan, jos tuntuu ettei ole potkinut. Sitten voi tietysti pikkaisen varovasti herätellä silittämällä masua jne. On muuten hauska huomata milloin oma pikkuinen on pirteämmillään ja milloin se taas nukkuu kuin tukki, kun alkaa noita univaiheitakin olemaan sillä. :D

Vaniliini 28+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo sitten muutamiin viikkoihin taas kirjotellu kun tässä on ollut kaikenlaista ja välillä kyllä luen teidän kirjoituksia mutta itse en vain ole jaksanut kirjottaa. kaikki aika menee töissä, muutossa joka olisi muutaman viikon päästä ja pojan kanssa touhutessa. muutetaan kokonaa toisee kaupunkii,ni on kyllä paljon asioita hoidettavana ja sit vielä vapaita ei oikee tunnu olevan. mulla oli viimeviikolla neuvolalääkäri ja kaikkioli hyvin ja hemppa oli noussu alkulukemiin vaikka en oo oikee mitää rautaa jaksanu/muistanu ottaa,mut ehkäpä ruoasta sit saanu sen tarvittavan. tänään oli myös kontrolliultra koska rakenneultrassa viikot ei kaikkien mittojen mukaa täsmänny kuulemma mutta nyt varmistu että kaikki hyvin ja mitat keskikäyrillä. Työstä oli puhetta ni ite oon hotellisiivoja eli erittäin fyysitätyötä,mutta vielä oon hyvin jaksanut ja ei tässä oo kuin kaksi viikkoa vielä ja sitten kesäloma ja äippäloma eli sit alkaa pitkäloma ja pääsee touhuu pojan kanssa ja valmistautuu vauvan syntymää. kohta olisi mentävä poika hakee päiväkodista kotiin ja sitten alkaa ruokaa laittaa ja edessä muutama vapaa,mutta ne meneekin tavaroita pakkaillessa.

miruliini ja toukka 28+2

Vierailija
4/50 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tuossa eilen kuulumisia, mutta ei näköjään tainnut tulla perille. No, kävin torstaina sokerirasitustestissä, koska tiistaina neuvolassa sf-mitta oli pompannut korkealle (lääkäri mittasi)

Tänään sain kuulla tulokset sokerirasituskokeesta, ei ollut arvot korkealla! JEE! Neuvolantäti sanoi, että arvot olivat jopa hieman normaalia alhaisemmat, mutta mitään hätää ei ole. Oli se kyllä helpotus, kun mielessä on niin kauheasti kaikkea, että ei olisi jaksanut enää mitään tuommoisia juttuja enää.

No, ensi viikolla kumminkin taas käymään neuvolassa. Hauska nähdä miten sf-mitta muuttuu, kun on eri mittaaja... neuvolatätin mukaan siihen vaikuttaa niin moni asia, että ei se aina ole ihan luotettava mittaustapa vauvan kokoa mitattaessa...

Vierailija
5/50 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten se neuvolalääkäri ja kaikki oli hyvin. Kuulin taas pikkuisen sydänäänet pitkästä aikaa! :) Sf-mitta oli 25. Tänään on se perhevalmennuskin illalla. :) Seuraava neuvolalääkärintarkastus on lääkärin mukaan n. viikolla 36 kun on ns. synnytystapa-arviointi. Ahkerasti pikkuinen liikkuu ja muutenkin olen itsekin hyvillä mielin. Sunnuntaina olisi varmaankin tarkoitus lähteä lapsimessuille Helsinkiin miehen kanssa. :)

Vaniliini 28+4

Vierailija
6/50 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis jo lomaillaan. Tai siis "oikeista töistä" lomalla, mutta alkoi 4 vkon työharjoittelu kotisairaanhoidossa. Melko leppoiselta kuitenkin vaikuttaa. Ens vkon ultraa odotellessa. Tällä viikolla hammaslääkäri kun tarkastuksessa hoitaja bongas reiän. Muuttoa tääläkin pitäis alkaa suunnitteleen. Asunnon pitäis olla tyhjä 1.6. Mut ajattelin ajatella asiaa vasta ens kuussa. Vkoloppuna teatterireissulle treelle. Ja seuraava viikonloppu onki sitten jo vappu. Kyllä vaan on vieläkin kalenteri aivan täynnä. Toivottavasti kesällä viimeistään helpottaa :)Viikot vierii hurjaa vauhtia ei meinaa perässä pysyä. Ostettiin uus auto. VW Touran 7 paikkanen. Kyllä nyt mahtuu :)

Aurinkoisin ajatuksin

-raksu- ja maha 27+2

Vierailija
7/50 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän päivät kuluu, sitä kipeemmäks mä tunnun tulevan :/ Uusimpana vaivana patti häntäluun kohdalla. Menin siitä lääkäriin ja totes sen olevan paise, sain siihen antibiootit ja jos ei auta niin sitten se puhkaistaan. Lääkäri sanoi, ettei paise liity välttämättä mitenkään raskauteen. Vaikeaa vaan, kun ei pysty istumaan eikä nukkumaan selällään. Kaikkea siis voi tulla! Käveleminen on arvatenkin tosi vaikeaa.

Harmittaa, kun kroppa ei pysy mukana, mutta mieli on virkeä! Keväinen aurinko on saanut mut tosi energiseksi, mutta kun mitään ei oikeen pysty tekemään. Ei voi muuta kun toivoa, että kun koulujutut loppuu niin antais kroppakin tehdä jotakin kivaa ja kesäistä :)

Fanni 28+5

Vierailija
8/50 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herjaa vaan ettei voi lähettää samaa uudestaan mutta eipä näy lähteneen ensimmäsitäkään kertaa... kolmas kerta toden sanoo:

Ollaan siivottu niin ahkerasti viime viikot etten ole sanut olla koneellakaan... varsinkin viime- ja tämäkin alkuviikko mitä nyt on ollut niin ihan hirveetä härdelliä. Kakkosta yritetty uudemman kerran (mutta ei tunnu millään tavalla miltään, taisi taas mennä mönkään) ja tänään oli sossutantat kylässä... ainoa hyvä mikä siitä seurasi on se, että kämppä kiiltelee puhtauttaan pitkästä aikaa! Vielä ku sais tän pysymään tämmösenä, mutta kokemuksen karvas ääni kertoo muuta...

No, anygay, sitä ensikotia ne taas tuputti, vaikkei siinä mitään tuputettavaa enää pitäisi olla, kun ovat suoraan sanoneet että kyseinen "vaihtoehto" on pakollinen eikä siinä kysellä kenenkään mielipiteitä, saati että suostuttaisiin joustamaan tuumaakaan tahi kompromisseja tekemään.

MUTTA uutena asiana paljastui sellainen, ettei avokki pääsekään ensikodista pois edes sitten, kun täyttää 18! Poispääsystä päättävät sosiaalitantat sitten, kun näyttää siltä että vauva saa kunnollista kohtelua. Eipä se vaan kauheasti lohduta, koska tuntuu että vaikka miten kunnolla sitä kohdeltaisiin ja osattaisiin kaikki jutut, ne pitää silti väkisin siellä ainakin siihen asti että muutetaan. Muutosta eivät muuten yhtään tykänneet, se kun häiritsee arvokasta ensikotijaksoa -.-

Kyllä lievästi sanoen vituttaa tämä systeemi.

Ketä se palvelee, että vauva jolla on hyvä, oma koti, kaksi rakastavaa vanhempaa, ruokaa ja vaatetta ja huolenpitoa etc etc revitään äiteineen väkisin jonnekin ventovieraaseen paikkaan, ventovieraiden ihmisten keskelle?

Kun mäkään en sitten saa siellä aktiivisesti heidän kanssaan olla, pitää oppia "normaalia arkea" ilman toista huoltajaa, joka on kyllä hyvin jännä tavoite sikäli...

Mutta joo, oon nyt jauhanut tästä aiheesta pariinkin eri paikkaan, ehkä on syytä puhua muustakin välillä vaikka miten ottaa päähän. Mittasin murun mahanympäryksen hetki sitten, oli 124cm navan kohdalta. Mutta kas, sillä onkin navan kohta hoikin kohta koko masussa..! Siinä on semmonen rako joka ei ole vielä pullahtanut tasaiseksi...

Sillä ei ole ollut oikeastaan juuri mitään vaivojakaan, pitkiä matkoja kävellessä vähän kolottaa ja selkä saattaa särkeä, mutta mitä nyt luin parista edellisestäkin ketjusta niin tosi pientä :D Harjoitussupistuksiakin on ollu tasan kaksi.

Toisaalta se ottaa melko rauhallisesti... köllötellään vaan kotosalla - varsinkin nyt kun ei ihan hetkeen ole mitään menoa! Paitsi että huomenna saatetaan käydä kaupungilla syömässä.

Niin ja synnytysvalmennukset alkoivat viime viikolla, ja perhevalmennukset tulee joskus myöhemmin ja ja ja... vauveli potkiskelee jotenkin vähemmän kuin vielä viimekuussakin, eikä taatustikaan silloin kun mä olen tunnustelemassa. Kissojen pörinää rakastaa ja niitä potkii kyllä, jos vain loikovat vieressä. Sydänäänet sitä samaa sataaneljääkymppiä.

Ei oikein mitään muuta uutta. Ensi kertaan!

Vierailija
9/50 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista kevättä kaikille!

Mullakin oli tänään neuvolalääkäri. Kaikki oli kunnossa, ja käynti tuntuikin olevan enemmän liukuhihnalla oloa kuin henkilökohtaista palvelua. Edellisestä neuvolakäynnistä olikin jo ehtinyt vierähtää kuutisen viikkoa, joten oli ihan mukava käydä, vaikkakin vain sillä vartin visiitillä.

SF-mitta on nyt kyllä alakäyrän alapuolella, mutta kun ei lääkäri siitä mitään sanonut, niin ei kai se vielä liian alhainen ollut. Maha on kyllä mielestäni kasvanut jo komeaksi.

Eipä muuta kuin hyviä vointeja kaikille, ja nautitaan ihanista kevätpäivistä!

iinea 28+3

Vierailija
10/50 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olekkaan tullut kirjoiteltua hetkeen tänne vaik päivittäin käyn kuitenkin lukemassa muiden kuulumisia.

Täällä kaikki hienosti, vauva liikkuu ja potkuja tulee kovasti. Harjoitussupistuksiakin oon jo tuntenut useamman viikon, aika kivuttomia mut jännän tuntusia silti. Olo on tosi energinen ja kroppakin pysyny mukana,alaselkä välillä kramppaa kun on notko mut venyttely auttaa. Mietin myös sitä tukivyön hankkimista. Ens vklla neuvolalääkäri, saa nähä mitä sf-mitta kertoo, masu on kasvanut kyllä kivasti! :D Mulla on mennytkin kokoajan siinä keskellä käyrää. Painoa tullut koko raskauden aikana n. 5kg, viimeks neuvola oli 3 vk sitten, et saa nähä mut kuvittelin, et mulle tulee ihan kauheesti painoo mut ei ainakaan vielä, onhan täs toki vielä jäljellä viikkoja et voi "kerryttää"! ;)

Hoitopöytää ja sänkyä kävimme katsomassa tutuillamme ja ostammekin ne vähän käytettyinä. Saan vielä laittaa oman kädenjäljen niihin koska ne on väriltään valk.vihr ja haluun niistä valk.rusk ni pääsen maalaamaan! :)

Mulla loppukin jo työt (hoitoalalla) tai oon joitain sijaisuuksia vielä tehnyt mut ei voi sanoo enään työnteoks, oon siis jo äippälomalla! :)

Välillä käy aika pitkäks kotosalla mut aina sitä jotain tekemistä keksii. Haluisin kans käydä vk.loppuna lapsimessuilla mut joutuu varmaan jättää väliin, lähetään miehen kans sunnuntaina Naantalinkylpylään vähän nautiskelemaan! :)

Vatsanympärysmitasta oli jotain puhetta ja mulla on nyt 107cm ja viikkoja 25+6 huomenna poksuu!! :D

Mukavaa ja toivottavasti aurinkoista viikkoa kaikille!

Memm!

Vierailija
11/50 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jancelin, kuulostaa kyllä todella oudolta tuo sosiaalityöntekijöiden painostus ja uhkailu! Ymmärrän kyllä itse alaa opiskelleena sen, että ovat huolissaan alaikäisestä, joka on raskaana. Teidän taustoja tarkemmin tuntematta on vaikea sanoa mistä ovat tuon ensikotijutun keksineet, mutta oman käsitykseni mukaan ensikodissa ei voi ketään pakolla pitää sitten kun on täyttänyt 18-vuotta. On sitten eri asia, että tuleeko teidän lapsesta heti syntymänsä jälkeen lastensuojelun asiakas ja näin heillä on jotakin "valtaa" sanoa miten tulisi toimia. Jos teitä epäilyttää kauheasti nämä asiat, niin suosittelisin ottamaan yhteyttä sosiaaliasiaviranomaiseen tai vaikka sitten paikkakuntanne lastensuojelunpäällikköön, jos vaikka saisitte tarkemman selostuksen miksi ja miten he toimivat.

Fanni 28+6

Vierailija
12/50 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napajutut alta pois, eli neuvolalekuri oli tänään ja kaikki oli noin periaatteessa kunnossa. Sokerirasitus oli ok, vauva liikkui hyvin ja syke 140, verenpaineet hyvät. Hemoglobiini oli tippunut kuten odotinkin, nyt lukemana 119 ja ohje syödä rautaa. Muuten hyvä, mutta kun närästää niin tolkuttomasti, että yksi vaivainen rautatabletti saa aikaan parin päivän kestonärästyksen. Pitää etsiä jotain vatsaystävällisempää nestemäistä rautavalmistetta kokeiltavaksi.

Kävin saikulta töissä tervehtimässä työkavereita ja katsomassa, mitä kaikkea hommaa jäi kesken äkkilähtöni myötä. Tekisi ihan hirveästi mieli takaisin töihin, mutta tuon yhden keikan vuoksi kroppa ulvoi ja silmissä näkyi tähtiä koko loppupäivän ajan. Kotiin tullessa alkoi supistella kivuliaasti, joten ei sinne töihin ole mitään asiaa edelleenkään.

LAPSIMESSUT:

Nostan tuolta edellisen ketjun lopusta asiaa viikonlopun Lapsimessuista Hgissä. Koitan käydä siellä katsomassa 2010-pakkausta ja ottaa kuviakin + laittaa tänne näytille, kun osa meistä panttaa edelleen Kelan papereita. :)

Meillä on isot vauvatarvikkeet hankittu, mutta kaikki pikkusälä puuttuu. Onko jollakulla kokemusta vauvatarvikkeiden ostamisesta Lapsimessuilta? Kannattaako sieltä hakea esim. imetystyynyä, rintapumppua sun muuta perustarviketta? Vai onko siellä yleensä myynnissä vain jotain kalliimpaa (design-)tavaraa?

Keräkurmitsa 26+3

Vierailija
13/50 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukkasi tälle aamulle ja kaikkihan on kunnossa :) pikkunen on tosi virkeä ja maha on kasvanu hyvin, vauvan painon arvioi n.1,2 kiloon, pituudesta ei kyllä puhunut mitään. Kyseli että haluanko sukupuolesta tietää, piti sanoa että eiköhän jätetä se vieläkin kysymysmerkiksi..Sokerirasituksestakin antoi kommenttia että onnistuihan se toisella kerralla! Ensimmäisellä kun oksensin 20min litkun juonnista, kuitenkin tulokset toisesta kokeesta olivat normaalit! Jospa ei tartte enää ikuna sitä litkua juoda :(

Mammapakkaus on nyt kotonaan ja tulevalle mummullekki esitelty :D tässä se todentuu taas, vielä parisen viikkoa lomaa ja sitten ois kolmen viikon työjakso..saas nähä miten jaksaa. Mutta en murehdi nyt mitään, nautin vaan kun vauva potkii ja hytkyttelee mahanahkaa..Hih!

Pääsee viikonloppuna juhlimaan ja saas nähä miten maha kerää huomiota, sukuloimaan ei ole kerinnyt pitkään aikaan..jos keräis sukupuoliveikkaukset talteen :) Mukavaa loppuviikkoa kaikille,

terkuin Miukkis ja vaavi RV 28

Vierailija
14/50 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräkurmitsa: Laitoin tuon sun kysymyksen omaan ketjuunsa, kun täällä ei tullut vastauksia. Itseänikin kiinnostaa.

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viesti/1155590/lapsimessut_2010_…

Harkitsen itsekin vähän tuonne messuille menoa sunnuntaina, jos vain on energiaa.

Meilläkin on "sukujuhlat" viikonloppuna, hautajaiset taas, ei meinaa löytyä kunnon vaatteita kaapista, mutta toivon että nää on tän raskauden viimeiset hautajaiset, niin en viitsi uusiakaan mennä ostamaan.

Oon vähän myöhässä galluppiin, mutta masunympärys on 100cm ja sf oli 25+5 huimat 27cm, viimeks tuo mitta oli joskus viikolla 31+. Mietin, että osaskohan se lääkäri sitä ollenkaan mitata.

Enkelinäiti 27+6

Vierailija
15/50 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan liikkeet tuntuu joka päivä kovemmin ja terävämmin, välillä oikein sattuu kun vauva tuntuu tekevän sirkustemppuja mahassa :D Ja meno vaan villiintyy, kun kuuntelee Eliasta

Istuminen ja käveleminen on helpottunut paljon, kun eilen kävin sitten uudelleen lääkärissä ja paise puhkaistiin. Vielä täytyy syödä antibioottikuuri loppuun. Maanantaille varasin sokerirasitustestin, tosin en huomannut kysyä vaikuttaako antibioottikuuri asiaan jollain tavalla... Viikonloppuna pääsen ehkä shoppailemaan vauvan huoneeseen kalusteita Ikeasta! Ihanaa, kun mies suostuu Ikeareissuun :)

Lueskelen aina välillä juttuja mitä masussa just meneillään olevalla viikolla tapahtuu. Yhdellä sivulla luki, että viikon29 loppuun mennessä vauva on noin 38 senttiä pitkä! Ei siis yhtään ihme, että potkut tuntuu ja näkyy :D

Fanni rv29 (hui, ens viikolla tasan 30!)

Vierailija
16/50 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli tänään neuvola ja sf mitta kasvanut kivasti =) viimeksi oli 22,5cm ja tänään POKSPOKS 26+0 se oli 25,5cm :p kova on pikkunen potkimaan ja varsinkin tonne oikeelle kylkiluihin.. :o 6.5 on sitten taas neuvolalääkäri ja päästään taas kurkkaamaan vauvaa =) hemppa oli edelleen 130,mutta neuvolantäti määräs sellasta iron vital litkua juotavaksi,tän väsymyksen takia. on muuten KAMALAN MAKUSTA ! yök.

Miukkis,alkaa kyllä olemaan vauvoilla jo kokoa näillä viikoilla,ihanaa kun tietää että siellä on ihan oikea vauva,eikä mikään pikku kirppu :)

neuvolantäti muuten kehotti mua hakeutumaan lääkäriin jo ennen tota 6.5 koska mulla edelleen on kamalia supistuksia,jotka ei meinaa millään loppua.. onko muut vielä saikkuillu noiden takia? tuntuu jotenkin "tyhmältä" jos joudun nyt jo jäämään kotiin,kun tulee ihan lintsari olo :D vaikka tietysti oma ja vauvan hyvinvointi on tärkein!

no mutta,mukavaa loppuviikkoa toivottelen minäkin.

sunniee ja masukas 26+0

Vierailija
17/50 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolantäti muuten kehotti mua hakeutumaan lääkäriin jo ennen tota 6.5 koska mulla edelleen on kamalia supistuksia,jotka ei meinaa millään loppua.. onko muut vielä saikkuillu noiden takia?

Minulla on osasyynä saikkuun nuo kivuliaat supistukset, joita tulee jo ihan lähikauppaan kävellessä. Kohdunsuu on ok, joten neuvolalekuri sanoi ettei ole syytä huoleen, mutta eipä kannata kävelläkään turhaan. Kivuttomiakin supistuksia tulee joka päivä. Kivuliaat supistukset ovat vallan järkevä syy sairaslomalle, sillä ne voivat pidemmän päälle olla haitaksi. Eihän tämä "kotihautomon" elämä ihan herkkua ole, mutta ainakin tietää itse tekevänsä kaikkensa sen eteen, että vauvalla on asiat hyvin. :)

2010-PAKKAUS

Uusi äitiyspakkaus julkistettiin ja se on IHANA! Koitan pantata papereita ja toivon, että pakkaus ehtii vaihtua. Kyllä se 2009-pakkauskin kelpaa, mutta tässä uudessa ovat melkein kaikki vaatteet jne. sellaisia, että olisin itsekin voinut valita ne kaupasta. 2010-pakkauksen vaatteet sopisivat saumattomasti yhteen jo hankittujen kanssa. *sormet ristiin*

Linkki Kelan sivuille: http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?OpenDocument

Keräkurmitsa 26+4

Vierailija
18/50 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos linkistä keräkutmista, mä en nyt tosiaankaan tiedä mitä teen (tiedän että tää on kovin pieni ongelma monen muun ongelman rinnalla). Haluaisin uudesta pakkauksesta haalarin ja kestot, mutta monessa muussa kallistuisin tuohon 2009 vuoden pakkaukseen. Annan miehen päättää laitetaanko paperit sisään, vai odotetaanko.

Viime viikolla kävin hammaslääkärissä ja tänään sitten hammaskiven poistossa ja fluorauksessa. Katsoin lähetettä ja siinä oli ruksattu 7-9 kertaa suuhygienistin hoitoa, luulin että käyn siellä vain kerran. Patistin myös miehen hammaslääkäriin uuden tulokkaan vuoksi.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
19/50 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, mä niin haluisin ton vuoden 2010 äitiyspakkauksen! Mustakin tuntui, että uuden pakkauksen vaatteet sopivat yhteen jo hankittujen vaatteiden kanssa. Osaako joku sanoa, että kuinka pitkään uskaltaa pantata hakemuksen lähettämisen kanssa? Jos laittaa netin kautta hakemuksen menemään, niin riittääkö että laittaa just kun tulee 32viikkoa täyteen vai täytyykö laittaa hieman ennen? Jos vaikka laittas postissa raskaustodistuksen menemään ja sit ihan viimetingassa hakemuksen netin kautta...

Tänään muuten tuli postissa kirje Pohjolasta, että hoitokuluvakuutus on myönnetty ja tarvii se varausmaksu maksaa toukokuun aikana.

Mulla on enää yksi luento koulussa (ensi viikolla) ja sen jälkeen vain yhteen tenttiin lukemista ja muutaman esseen kirjoittamista. Kyllä se kesä ja äitiysloma pian koittavat! Ja muutenkin tuntuu elämä taas hymyilevän enemmän, kun pystyn liikkumaan jonkin verran paremmin :) Huomenna Ikeaan vauvan huoneen huonekaluostoksille!

Fanni 29+1

Vierailija
20/50 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi uus pakkaus. Mutta tulee mikä tulee. Toisaalta en oo lainkaan kiinnostunu tosta all-in-one vaipasta, mieluummin otan kaks tavallista kestoo ja kestoliivinsuojia huusin jo huutonetistä. Haalari on ihan kiva mutta kyllä viimevuotinenkin käy. Meillä on lisäks 2005 vuoden haalari joka on kans nätti. Soittelin tällä vkolla Kelaan kun paperit ollu ines jo kuukauden eikä päätöstä oo kuulunu. Tekevät kyllä kuulemma päätöksen pakkauksesta ja lapsilisästä erikseen ja päivärahasta erikseen kun saavat työnanatajalta palkka todistusken. Mutta ollu kai ruuhkaa koska ei ollu hakemukset viel työnalla. Mä jo pelästyin et ne on hukkunu matkalla. Eli kyl se käsittely voi kestää vaik ei tahallaan viivyttelis :)

Raudasta. Mulla Hb viimeks 101. Vaik Obsidania syöny kuukauden. Nyt kokeilussa Fexin poretabletti joka mun suussa maistuu ihan ruumiille. Yäk, yäk, yäk. Mut pakko vaan koittaa saada kurkusta alas. Floradrixia käytin aluksi muttei mitään tehoo. Se oli sentään hyvää kun tohon Fexiniin vertaa. Obsidanista ei vatta tykkää ja siks otin kokeiluun ton poreen. Sitte taas närästyslääke heikentää raudan imeytymistä eli rauta tarttis ottaa heti aamulla ja vasta päivemmällä Rennie tai se ei imeydy mutta sivuvaikutukset on joka tapauksessa taatut! Ummetus tai ripuli päivästä riippuen. Joku sano et toi Elivo rauta olis hellä vatsalle mut ei siin oo kyl sit rautaakaa ku 25mg, että mahtaakohan auttaa.

Viikonloppu meneekin koulun ja teatterin merkeissä. 1/4 vkoa työharjottelua takana. Ja kevät sen kuin etenee. Ens vkolla on jo vappu! Eli siman keittoon ;)

-raksu- & maha 27+5