Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskoset, milloin pääsee pois?

11.02.2006 |

En oikein tiennyt mistä kysyä, joten kokeillaan täältä. Musta tuli juuri tuplatäti, kun kaksoset syntyi hieman etuajassa. rv34+ Ajattelin kysellä ihan mielenkiinnosta, että mitenköhän pian pikkuiset pääsee pois keskolasta ja pääseekö suoraan kotiin vai ensin osastolle äidin kanssa...? Pikkuiset oli A 2200 ja B 1900 Hengittävät ihan itse, lisähappea saivat vain tunnin ajan syntymästä. :) Joten oikein hienosti voivat. Onko rajana 2,5kg ennen kuin pääsee kotiin vai voiko päästä jo aiemminkin?? A tieten pääsee ennen B:tä kun on isompi.. Hmm.. täti täällä vain miettii että milloin pääsee ihastelemaan lähempää pieniä vauveleita.. :D

Quarra

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskolasta pääsee pois kun vauvat jaksavat itse hengittää, pysyä lämpimänä ja syödä. Meillä vauvat syntyivät 35 + viikolla ja painoivat 2,4 ja 2,1 kg. saivat lisähappea vajaan vikon, pidettiin kesähelteillä 2-3 vaatekertaa päällä pari viikkoa, maito meni mahaan nenämahaletkulla vajaa kolme viikkoa. Meillä ja kai usein muillakin kotiinlähtö oli kiinni siitä, että vauvat jaksavat itse imeä pullosta tarvittavan maitomäärän, vuorokausiannos määräytyy painon mukaan. Kotiinlähtiessa reilu kolme viikkoa synnytyksestä paino oli alun laskun jälkeen sama kuin syntyessä, maitoa annettiin 4 h välein, tissiä jaksoivat imeä vain kerran vuorokaudessa. Pikkuhiljaa kotona ryhdyttiin elämään lapsentahtisesti, päädyttiin täysimetykseen neljäksi kuukaudeksi ja nyt 8 kk iässä ollaan osittaisimetyksellä ja syödään soseita, jokellusta riittää ja toinen jo ryömii ympäriinsä. Tsemppiä sukulaisellesi, alku kahden pienen " ison" keskosen (kuitenkin yli 34 viikkoa ja kaksi kiloa) on haastavaa!

Vierailija
2/6 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...meille ainakin sanottiin, etä kaksoset pääsee aina yhtäaikaa pois, eli kun meidän pienempi jaksoi paremmin, niin odotti siskoa sairaalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt syntyivät 34+4 (sain kortisonit 27+6 ja 28+0) ja painoivat 2980g ja 2750g. Olivat keskolassa neljä päivää joista vain ekan yön yli lämpölevyillä, sitten normaaleissa sängyissä glukoositipalla ja syömistä opetellen. Viidentenä vierihoitoon ja tosiaan kahdeksantena päivänä päästiin kaikki kotiin. Lapsivuodeosastolla sanoivat kyllä, etteivät muista millon olisi ollut näin " pieniviikkoisia" kaksosia vierihoidossa, että yleensä äiti kotiutuu aikaisemmin ja vauvat pääsevät sitten keskolasta kotiin. Mäkin olisin lähteny jo toisena päivänä, mutta jäin odottamaan tyttöjä vierihoitoon kun heidät sinne luvattiin.

Episaletti ja tytöt 7vk 1pv

Vierailija
4/6 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttöset syntyivät rv 35+6, painot 2030g ja 2310g eli just ja just keskosten puolelle.. Isompi pääsi kotiin viikko syntymästä, pienempi 2vk syntymästä. Pikkusella syömisen opettelu kesti hieman pidempään.

~J~

Vierailija
5/6 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysessä ei ollut kaksoset, mutta muuten sama koko ja " ikä" , niin vastaan. Eli tyttö syntyi 34+4 ja painoi 1,9 kg. Heti syntymän jälkeen annettiin arvioksi, että tämän kokoisella ja näillä viikoilla syntyneellä menee sairaalassa 2 - 3 vk. Kriteerinä kotiinpääsylle oli, että paino lähtee nousuun ja vauva syö kaikki maitoannokset itse (ei siis enää nenä-mahaletkun kautta). Loppujen lopuksi kotiutuminen oli jo 12 vrk:n iässä.

Esim. veljeni pääsi kyllä keskolaan katsomaan vauvaa ns. lasiparvekkeen kautta jo pari päivää syntymän jälkeen (isovanhemmat saivat jopa syliinkin). Kyselepä siskoltasi minkälainen käytäntö hänen vauvojensa osastolla on.

Vierailija
6/6 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat syö ihan itse, ei siis nenämahaletkua kummallakaan. Ainakaan käsittääkseni sillä ihan äidin omaa lypsettyä maitoakin tuttipullosta syövät. Joten voihan se olla että natiaiset kotiutuu jo aikasemminkin. Saa nähdä joutuuko isompi odottaa pienempää siskoansa, ennen kuin pääsevät kotiin vai pääseekö isompi edeltä. :) Kiitoksia vastauksistanne! Mä jänskään edelleen, että pääsis likempää ihastelemaan ja vertailemaan kenen näköä. :D *heh*

Quarra ja oma neiti 2kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi