Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikot 16 & 17

19.04.2010 |

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikot 16 & 17

29.6. Han, 1

1.7. emmizle, 2, Turku

1.7. Tyttå89, 1

1.7 Tassu 1, Jorvi

1.7. Sanjuska75, 2, K-HKS

2.7. HanniS, 2, 21, KYS

2.7. Zajka, 1, Porvoo

2.7. Chili-80, 3, Kättäri

3.7. ek, 2, 20, Jorvi

3.7. Ihme, 1

4.7. Britney87, 1, 22, Lohja

4.7. Nupsu, 4, TAYS

3.7. Tani, 3, Kättäri

5.7. Nestor, 2

5.7. vauvva, 1,24, KYS

6.7. Vimpula, 2

6.7. Vanukas, 1

6.7. Hilla78, 4

6.7 ApsiDeisi

6.7 Tuikku, 2

7.7. Insku83, 2

7.7. NM-90

7.7. Salsa9, 2

8.7. Fanni, 1, 22, Satks

9.7. Puolukka83, 1, Kätilöopisto

9.7. shira, 3, 25, MKS

9.7 vaniliini, 1

9.7. anskunekku, 1, 21, TAYS

10.7 Tridian, 1, 25

10.7. miruliini, 2, tays tai phks

10.7 -Tuikku-, 2

10.7. toukokuu, 4, Kys

11.7. neontetra81, 3, 28 Hyvinkään sairaala

11.7. Petruska, 1

11.7. Heldels, 2, 34, kättäri

12.7. irma

12.7. iinea, 2

12.7. Jancelin, 1

12.7. tur-koo-si, 1

12.7. Cicu, 3

12.7. kettu, 1

13.7. onnenkantamoinen

13.7. Bonnie 83, 2

14.7. Karkki, 1, 23, OYS

14.7 Miukkis, 1

15.7. Enkelinäiti, 2, 28, Hyvinkään sairaala

17.7. Tuuli, 1

17.7. Hexuli, 5

18.7 -raksu-, 1, 26, Satks

19.7. Whitecat, 3

19.7. Mysweetie, 2, 25, Jorvi

19.7. Elisabet, 3,

20.7. tuittu82, 3

20.7. Tähti, 2 ,

20.7. Asteri, 2,

20.7 ariella, 3

22.7. Banfigo, 1, KYS

23.7 Illuvatar, Lohja

23.7 Kivi 3

25.7. Skidimadinka, 3, 34, Kättäri

25.7. HK, 1, 28, Kättäri

26.7. pikkuvarpaat,1

26.7. Keräkurmitsa, 2

27.7. nasuste, 2, koks

29.7 mama87, 2

29.7. Memm!, 1, Jkl

29.7 mertza, 2

30.7 Sunniee, 1, 21, Kätilöopisto

30.7 äityli-76, 3, EKKS

31.07 Suvi83, 1, Kättäri

pikkanen09, 30

Geminimama, 3, PHKS

Kajo, 1

Banfigo, 1

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se on vihdoinkin takana, 5vkon harjoittelujakso yliopistollisessa sairaalassa ja mä selvisin siitä hengissä. Tänään oli siis viimeinen päivä ja kylläpä tuntui hyvältä pyöräillä kotia viimestä kertaa sieltä päin. En olisi kyllä enää kauaa fyysisesti jaksanutkaan. Toukokuussa on huimat 8 päivää koulua joten melkein voin jo sanoa olevani lomalla(eli taistelen 2v:n kanssa kotona). Nyt pitää ottaa loppukiri ton pottailun suhteen ja yrittää saada poika kuivaksi ennen heinäkuuta. Hyvin jo kotioloissa menee kun poika ite huomio kotona pissahädän ym paremmin, mutta jos ollaan kylässä tmv niin helposti unohtuu ja joskus kotonakin laiskuutta jää vaippa.

(.) Vauva taitaa vihdoinkin olla raivotarjonnassa. Ainakin potkut on tullu oikealle kyljelle pari viime päivää. Neuvola oli maanantaina eli rv. 30+3 ja Hb oli noussu 133:n, painoa reilut +600g/vko, yhteensä 7kg alusta. Sf -mitta oli 28 eli mukavasti pudottiin keskiarvon tuntumaan sieltä ylärajoilta. Ja ainahan tuo vauvan asento vaikuttaa(pyörii vielä melko reippaasti). Eipä siellä oikein mitään ihmeellistä ollu. syke oli neidillä 150 luokkaa. Joku kyseli noista sykkeistä et kumpi pojan ja kumpi tytön niin eikös sitä sanota että tytöllä on korkeat sykkeet ja pojalla matalat. Tosin omalla 2v pojalla oli aina jotain 150-180 luokkaa ja nyt tällä oletetulla tytöllä on ollu matalammat kokoajan. Että kuka taas luulee ja uskoo mitäkin :)

Mukavaa vappua kaikille heinämiehille ja naisille! Toivottavasti ei ihan kurakeli olisi ja pääsis edes vapputorille.

T:HanniS + paputar(huomenna POKS 31+0).

Vierailija
42/50 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista nukkumisasennoista, itse nukun jommalla kummalla kyljellä, koska selällään nukkuminen tuntuu epämukavalta ja aiheuttaa pahanolontunnetta jne. Joskus yöllä kuitenkin olen selälleni itseni kääntänyt eikä kauaakaan kun herään siihen sitten.

Muuttokin vaan lähestyy koko ajan. Alle kahden viikon päästä päästään katsomaan uutta asuntoamme sisältä ja tekemään tarkastuskäynti, ettei ole moitteita maalipinnoissa tai lattioissa jne. Ja siitä onkin sitten enää pari viikkoa niin muutetaan. Aika menee niin nopeasti! Katsoin kalenterista, että muuttopäivänä viikkojakin on jo kerennyt kertyä tasan 34. Hurjaa! :)

Vauva piti viime yönä aika kovaa meteliä masussa, en saanut oikeen nukuttua. Olin ihan ihmeissäni, koska ennen se on nukkunut silloin kun itsekin nukun, mutta nyt näytti sillä olevan kyllä vähän päivät ja yöt sekaisin! :D Vaikka onhan noilla vauvoilla päivät ja yöt sekaisin vielä pitkään synnyttyäänkin.

En malta odottaa että saa laitettua kaikki valmiiksi pienokaista varten! Noh kyllä se kesä sieltä tulee nopeammin kun tajuankaan. :)

Vaniliini 30+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäpä onkin jo pitkä aika kun kirjoitellut tänne. Viikko 32 menossa ja älytöntä vauhtia viikot menevätkin. Jalat ovat koko ajan turvoksissa=( muuten mennyt tosi hyvin. äitiysloma alko tänään! Ihan outoa vaik välillä väsyttikin jo töissä.. =) Äitiyspakkauskin on tullut postiin, jännää, vaikka olisinkin halunnut 2010 pakkauksen.

Eli jos löytyy joku joka ei tykkääkään 2010 pakkauksestaan niin voin vaihtaa sen 2009 pakkaukseen. =)

Nyt taas on aikaa kirjotella tänne kuulumisia eli eiköhän nähdä pian! =)

t:Chili ja rapunen 31 tasan

Vierailija
44/50 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin aiemmissa raskauksissa just obsidania ja se ei imeytynyt ollenkaan kokeilin maltoferia ja sekin vaan vähän .. nyt oon syöny multivita raskaus ja imetys vitamiinia ja ei oo ollenkaan rauta tippunut, hemoglobiini 133! Eli se ainakin auttaa mulla.. =)

Vierailija
45/50 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vihdoinkin käytiin ostamassa mun unelmien vaunut, elikkä Emmaljungan Edge Duo Combit liilana ja saatiin kaupan päälle saman värinen hoitokassi. Ostettiin myös turvakaukalo, Gracon Logico s jalustalla. Tilattiin myös Brion lipastomallinen hoitopöytä ja saadaan se parin viikon kuluttua. Sitten onkin suuret hankinnat tehty! Vauvan tulo muuttuu todellisemmaksi koko ajan kun maha kasvaa ja saa laittaa vauvanhuonetta valmiiksi :) Nyt onkin pari kuukautta aikaa työnnellä vaunuja ympäri kämppää ;)

Fanni rv30+1

Vierailija
46/50 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

29+kohta 5, sf-mitta mitä lie, en osaa tulkita käyräpiirrustusta O,O Avokki on kupsahtanut raskauden aikana kumoon vain kerran, ensimmäistä neuvolaa seuraavana päivänä kun pissanäytettä sairaalalle raahattiin - siinä sairaalan pihassa. Oli liukasta! Ja tuntui humpsahdus masussa. Mutta ei sen vakavampaa.

Ja..! Argh, dementia ehti iskeä. Höpisen sitten muuta. Avokilla poksuu kohta satanen rikki, kiloissa siis, ellei ole jo poksunut. Tiistaina neuvolassa se oli 99,9. Hmm.

Ja eräänä päivänä verensokerilaite antoi lukemaksi yhdeksikköjä myös. Kahdella tarkistusmittauksella tuli seiskaa, mutta ei luotettu niihinkään. Loppupäivän sentään toimi kunnolla :/

Ite oon ollu pari päivää kipiänä. Huonoa oloakin, mutta tiedä sitten, johtuuko se flunssasta vai luulotaudista... vielä ku viikon jaksaisi odotella niin joko alkaisi menkat tai sitten voisi tehdä testin~

Ai niin ps: Sossutantta "vastasi" sähköpostiin. Kysyi avokin ja anopin puhelinnumeroa, ei sanallakaan huomioinut sitä mun kirjoittamaa kysymyslistaa tai muutakaan sepustusta. Oikein mukavaa. Ja vielä ihmetellään, miksi suhtaudutaan sossuihin niin nuivasti?

Vierailija
47/50 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan tässä mieleen, kun me ei ultrassa kysytty ollenkaan vauvan sukupuolta ja nyt kaikki (tai monet) ovat alkaneet veikkaamaan sukupuolta mahan muodosta eli poika ois kuulemma tulossa. Onko teillä minkä muotoinen maha ja kumpi tulossa? Tai millainen ollut edellisissä raskauksissa? Mulla maha hyvin eteenpäin tuöntynyt ja takaapäin ei huomaa raskautta ollenkaan (--> poika kuulemma) miehen veljen vaimolla leveä maha eikä niinkään ulospäin työntynyt ja kuulemma se merkkinä tytöstä (ne on kysyny, mutta eivät paljastaneet meille :D)

Onkos tämmöinen mahan muoto oikeasti paljastava?

Vierailija
48/50 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkki: Mun käsittääkseni masun muodosta ei oikeen voi päätellä kumpi on tulossa, koska masun muoto riippuu ihan ihmisestä ja kehonrakenteesta. Mulla on kans eteenpäin työntynyt eikä raskautta huomaa takaapäin ja tyttö on tulossa. Samoin äidilläni oli kaikissa raskauksissaan eteenpäin työntyvä ja sai 2 tyttöä ja yhden pojan. Riippuu siis enemmänkin kehonrakenteesta. Voi olla kumpi vain. Vaikka olen itsekin kuullut huomautuksia "sulla on ihan poikamaha", mutta tyttöä tässä kuitenkin odotellaan. :)

Vaniliini 30+3

Vierailija
49/50 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kolme poikaa ja joka raskaudessa on ollut masu hyvin korkea ja kapea. Nyt odottelen tyttöä ja olen levinnyt sivuilta: Masu on paljon alempana ja aivan eri mallinen. Tässä tapauksessa siis muoto on aivan eri riippuen kumpi on tulossa :))

Vierailija
50/50 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikko kului sitten rempan keskellä. Vaikka vain yks huone tapetoitiin, niin koko asunto oli aivan sekaisin koko viikon. Se hyvä puoli asiassa oli, että tuli siivottua kunnolla ja karsittua turhia tavaroita ja vaatteita pois. Ja aika paljon sitä turhaa olikin kertynyt nurkkiin ja kaappeihin. Nyt makkarissa on jo pinnasänkykin valmiina sekä yks lipasto vauvan vaatteita varten. Ihan vielä en kuitenkaan ala pesemään pieniä vaatteita. Viime viikolla kun sain sähköpostiin ”Odottajan uutiskirjeen” niin siinä luki, että näillä viikoilla sinuun iskee pesänrakennusvietti. Mieheni sanoikin sen tekstin osuvan minuun kuin nenä päähän. Niin innolla olen kotia raivannut ja siivoillut. Onkos muilla ollut jo ”pesänrakennusviettiä”?

On tuosta siivoilusta ollut kyllä hieman haittaakin. Vaikka kuinka yritin rauhallisesti siivoilla ja välttää raskaiden tavaroiden nostelua, niin silti supisteli. Onneksi kuitenkin rauhoittui levolla eikä ollut kipeitä. Lauantaina sitten alkoi tuntua vihlontaa tuolla alapäässä ja kävely oli vähän hankalaa. Silloin jo hetken ajattelin lähtöä äippäpolille, mutta koska olo rauhoittui levolla, niin en lähtenyt. Pikku-Heppukin on liikkunut paljon, joten arvelin, et kaikki on masussa ok.

Vappu sujui kotosalla rauhallisesti lepäillen ja herkkuja syöden. Ihan pelottaa mennä keskiviikkona neuvolaan vaa’alle, varmasti on tullut painoa lisää liikaa. Keskiviikkona on myös lääkäri, joten sitten tiedän onko nuo kivuttomat supistelut ja vihlomiset tehneet jotain kohdunsuulla.

Nukkumisesta on ollut puhetta. Mä nukun aina kyljelläni ja tyyny polvien välissä. Joku mainitsi, et lonkat kipeytyy kyljellään nukkumisesta. Niin täälläkin, mut jos oikein asettelen tyynyn/tyynyt hyvin jalkojen väliin, niin silloin kipeytyy vähemmän. Toisinaan herään siihen, että olen kääntynyt unissani selälleen, mutten kauaa voi niin nukkua.

Masun muodosta: Mulla on nyt ihan eteenpäin työntynyt pallomaha ja ultran mukaan poikaa odotellaan. Tosin samanlainen pallomaha oli edellisessä raskaudessa ja syntyi tyttö. Mäkin uskon enemmän siihen, et toi masun muoto on riippuvainen kehon rakenteesta kuin vauvan sukupuolesta. Mä olen aika lyhyt, joten masulla ei ole ”tilaa” kasvaa muuta kuin ulospäin.

Oottekos muuten huomanneet, että Tammikuisia odottajiakin on palstalla jo? Tarkoittaa siis sitä, että meidän odotus alkaa olla jo loppusuoralla. Niin, mullakin on laskettuun aikaan enää alle 2 kuukautta…

Mukavaa maanantain jatkoa kaikille!!

t. Sanjuska + pikku-heppu rv 31+4