Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, sisko syöttää lapsensa hengiltä?

Vierailija
16.04.2010 |

alle 7 vuotiaan vyötärönympärys 77cm ja lantio 84cm

Millä saisinsiskon tajuamaan tilanteen kamaluuden?

Olen kyllä puhunut asiasta hänen kanssaan jollain tasolla itekkin tajuaa tilanteen kyllä. Yksi ongelma on miehensä (ei lapsen bioisä) jolle täytyy aina olla sipsit, keksit, karkit, limut ymsherkut kaapissa. Lapsi käytännössä syö kaiken mitä käsiinsä saa.

AKrkkipäivänä lapsille ostetaan ihan älyttömät määrät karkkia ja vieläpä tälle lapselle suklaata paljon joka on lemppariaan.

Kotioloista johtuen, tiedän lapsen syömisen johtuvan pahasta olosta, mutta voinko tehdä asialle mitään konkreettista?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asiaan puututtu neuvolassa?

Vierailija
2/37 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi joku kasvatuskirja JA maksa lapselle joku liikuntaharrastuksen maksu vaikka puolelta vuodelta.

Yhdessä voitte (kun lapsi ei ole paikalla) keskustella asiasta.

En tiedä miksi sulla on tiedossa lapsen vyötärönmitta ja lantionmitta ja mitä ne on muutenkin tavallisesti. Koska parin vuoden kuluttua lapsella saattaa alkaa menkat joten kroppa muuttuu ihan normaalistikin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täät olen ostamassa lapselle vaatetta synttärilahjaksi ja pyysin siskoni mittaamaan lapsen.

Ei kai nyt alle 9 vuotiaalla menkat ala?

Lapsella on liikuntaharrastuksia parikin. Mutta lapsi lihoo vaan kokoajan.

Kuten sanottu, olen asiasta siskoni kanssa puhunut.

Siskon lapset on mulle hyvin läheisiä ja olemme välimatkasta huolimatta paljon tekemisissä. VAnhemman lapsen kanssa olen puheissa lähes päivittäin ja olen lapsen kätännössä vaatettanut koko ikänsä, hoitanut terveysasioita jne.

Kuten sanoin, kotiolot ei ole parhaat mahdolliset.

Vierailija
4/37 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit tehdä nimettömänä.

Olen tehnyt sairaalloisen lihavista lapsista koska on kehitykselle haitallista kuten syömättömyyskin. Varsinkin, jos kotioloissa muutenkin huomautettavaa teet lapselle palveluksen.

Vierailija
5/37 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä on?

Vierailija
6/37 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puperteetti on aikaistunut parilla-kolmella vuodella 1980-luvulta, jolloin menkat usein alkoi 11-12-vuotiailla tytöillä (itselläni 11v). Toki on vielä olemassa se toinen ääripääkin, jolla ne alkaa vasta 15-16-vuotiaina.

Vierailija
7/37 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä on?

Vierailija
8/37 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puperteetti on aikaistunut parilla-kolmella vuodella 1980-luvulta, jolloin menkat usein alkoi 11-12-vuotiailla tytöillä (itselläni 11v). Toki on vielä olemassa se toinen ääripääkin, jolla ne alkaa vasta 15-16-vuotiaina.

Vierailija
9/37 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se nyt tähän ap:n kertomaan ongelmaan auttaa? Ei se menkkojen alkaminen ylipainoista laihduta, ja yhtä hyvin ne menkat voi tytöllä alkaa 13-vuotiaana.

Vierailija
10/37 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on vanhempien ja th:n ja lapsen välinen asia. Käyrästöllä lapsi ei ole sairaalloisen ylipainoinen.

Lapsen ylipaino ei ole ls-ilmoituksen peruste, sen sijaan nälkiintynyt lapsi on.

Kun sinua huolestuttaa nyt ap tämä asia, niin voisit alkaa harrastamaan jotakin urheilua tämän lapsen kanssa. Kauhistelulla et saa mitään aikaan.

Th/sosionomi

Vierailija
11/37 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää nyt ihan totta?

Oma kohta7 v poikani on 120 cm ja 19 kg ja on ihan keskimittainen (toki hoikka).

Ei ole pojan kaveripiirissä edes tuon kokoista poikaa...

Vierailija
12/37 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää nyt ihan totta?

Oma kohta7 v poikani on 120 cm ja 19 kg ja on ihan keskimittainen (toki hoikka).

Ei ole pojan kaveripiirissä edes tuon kokoista poikaa...

Vierailija
13/37 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on vanhempien ja th:n ja lapsen välinen asia. Käyrästöllä lapsi ei ole sairaalloisen ylipainoinen. Lapsen ylipaino ei ole ls-ilmoituksen peruste, sen sijaan nälkiintynyt lapsi on. Kun sinua huolestuttaa nyt ap tämä asia, niin voisit alkaa harrastamaan jotakin urheilua tämän lapsen kanssa. Kauhistelulla et saa mitään aikaan. Th/sosionomi

Asia on vanhempien ja th:n ja lapsen välinen asia. Käyrästöllä lapsi ei ole sairaalloisen ylipainoinen. Lapsen ylipaino ei ole ls-ilmoituksen peruste, sen sijaan nälkiintynyt lapsi on. Kun sinua huolestuttaa nyt ap tämä asia, niin voisit alkaa harrastamaan jotakin urheilua tämän lapsen kanssa. Kauhistelulla et saa mitään aikaan. Th/sosionomi

Siskoni mielipide nouvolasta on mitä on. Yökastelusta kun puhuttiin, että johtuu henkisestä jutusta siskoni kuittas et paskat ja ei vienyt lasta eteenpäin tutkimuksiin. Ja kaikki neuvolat ei ole hyviä neuvoloita, liikaa asiakkaita jne. ei yksitäisiin voida, jakseta, viitsitä puuttua varsinkin jos vanhemman kanssa on ongelmaa.

Kouluunmenotarkastus on ihan kohta ja oottelen mitä siellä sanotaan. Siskoni kertoo kyllä mitä siellä sanottu.

Yhteisiä harrastuksia ei voi olla välimtkan takia.

Itsekseni saan asiaa miettiä ja palstallakin purkaa ajatuksiani vaikka ei se asiaa auta. Tosin palstalta voi joskus saada hyviäkin ideoita :)

Sille en voi mitään, että olen huolissani rakkaasta lapsesta.

Vierailija
14/37 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmän, mitä ap:n siskonpoika. Itse olin 120 cm 7v. ja olin luokkani lyhyin. TÄmä sille, joka ihmetteli lapsen kokoa. Lapset ovat erikokoisia, erinäköisiä, jos et tiennyt.

Neuvolasta ohjataan ravitsemusterapeutille kyllä, ja sieltä saa tukea ravintoasioihin.

Ja ap kysyi neuvoa, niin vie se poika vaikka 6 kertaa viikossa pelaamaan jalkapalloa.

TEE JOTAKIN KONKREETTISTA!!!!!!!

Vierailija
15/37 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun poika oli 8 vuotiaana 135 cm, 38 kg. 9 vuotiaana 142 cm, 39 kg. Tuossa iässä energiankulutus on ihan mahdotonta ja pienillä syömismuutoksilla saa ihmeitä aikaan.

Jotenkin pitäisi vaan yrittää lapsen äitiin vaikuttaa. Vai saisitko puhuttua lapsen kanssa? Lasta ei tietenkään saa syyttää, mutta antaa opetusta oikeasta ruokavaliosta.

Helppoa ei tule olemaan, keksisitkö jotakin muuta lohtutekemistä lapselle kuin syömistä?

Vierailija
16/37 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vissiin osaa sanoa EI? On meilläkin kaapit täynnä sipsejä, keksejä, karkkia ja mehua, muttei lapset tosiaan niitä omin luvin saa mennä ottamaan. Kerran päivässä saavat keksin ruuan päälle, mehua hyvin harvoin yhden kupillisen, karkkipäivänä karkkia+suklaata noin 100g yhteensä. Eikä meidän 7v taida ottaa edes hanasta vettä ilman, että ilmoittaa ottavansa vettä :D (vaikka saishan sitä ottaa ilmoittamattakin).

Vierailija
17/37 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähätellaan lasten paino-ongelmia.

Lapsi on jo nyt huomattavan ylipainoinen. On aivan sama vaikka ap pelaisi lapsen kanssa jalkapalloa 10 kertaa viikossa jos ruokatottumukset eivät muutu. Jos päivittäiseen ruokavalioon kuuluu limut, sipsit ja muu moska niin liikunnalla ei tuollaista kalorimäärää voi kumota, eli lapsi jatkaa lihomistaan.

Vierailija
18/37 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikunta kuluttaa ja vie näläntunnettakin pois. Liikunta myös kannustaa terveellisiin elämäntapoihin.

Ap on puhunut siskon kanssa, lapsi käy neuvolassa.

Onko seuraava askel se, että ap muuttaa siskon luo ja vahtii pojan syömiset?

Liikuntaharrastus on hyvä vinkki!

Eikä tässä kukaan vähätellyt asiaa.

Työssäni silti näkee lapsia, jotka ovat olleet nälässä ja ovat aliravittuja, kun vanhemmat laittavat rahansa johonkin muuhun kuin lapsen ruokaan(ls-perheet) Siitä ei silti ole ketjuja, kun on trendikästä puhua vain lihavuudesta nykyisin...

Eli ap, vie poikaa uimaan, jalkapalloilemaan,pyöräilemään. Kerro samalla terveellisestä ruuasta, kannusta paljon, älä syyllistä, se on pahin virhe.

Vierailija
19/37 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää nyt ihan totta? Oma kohta7 v poikani on 120 cm ja 19 kg ja on ihan keskimittainen (toki hoikka). Ei ole pojan kaveripiirissä edes tuon kokoista poikaa...

Äiti on 180cm ja bioisä liki 2 m et pituus ei mikään ihme sinällään.

Vierailija
20/37 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska asumme niin kaukana toisistamme.

Nyt kesälomalla olen kyllä ajatellut paljon olla lapsen kanssa ja pitää poissa kotoa kanssani.

Mutta jos kesällä saa painon tippumaan edes hieman ei se auta jos sama vanah malli jatkuu kotona. Kilot tulee kiljuen takaisin.

Taidan olla yhteydesä kouluterkkaan. Hän ei tietenkään ainakaan saisi mulle ilaman äidin suostumusta puhua tosin äiti antaa luvan jos pyydän antaa ja olen esikoisenkin lääkäriasioita hoidellut ominpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi