Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULULAHJAT viikko15

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä neuvolasta todistus miksi olet käynyt siellä ja annat lapun sille joka asiasta vaatii todistetta (palkanlaskija, pomo..). Kyseisellä henkilöllä on kuitenkin vaitiolovelvollisuus eikä saa levittää tietoa eteenpäin työpaikalla. Neuvolassahan saa käydä työajalla ilman palkan menetystä.

Minä en ole kertonut raskaudesta kuin yhdelle kaverille, koska hän tiesi että yritämme lasta. Muille kerrotaan sitten kun on eka ultra takana (jos ei näy ennen sitä). Lapsille kerrotaan varmasti samaan aikaan. Voi olla että mieheltä pääsee vahingossa uutinen lipsahtamaan jo aikaisemmin, koska sillä on yleensä ollut vähän vaikeeta pitää suunsa kiinni :).

Meille on vasta kolmas tulossa, joten suurperheeksi ei voi sanoa. Mies kuitenkin sanoi eilen ettei tiedä riittääkö kolme hänelle. Hän voi kuulemma haluta neljännenkin. Neljä on kyllä maksimi mulle, ainakin tällä hetkellä on sellainen fiilis.

Ja siitä valkovuodosta, niin sama homma täällä - on lisääntynyt.

Olen nettipimennossa koko viikonlopun kun lähdetään maalle, joten hauskaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
62/90 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja tätä oloa! Eilisen päivää oksensin sen verran rivakalla tahdilla, että tämän päivää olen ollut saikulla luvan kanssa vaaka-asennossa sohvalla x(

Kirjoittelen minäkin nyt aktiivisemmin tuolla FB:n ryhmässä :) Täällä ramppaaminen on siis vähentynyt.

Huomenna reissuun vanhempien kanssa :) Ajomatka aamusta voi olla, noh, melko mielenkiintoinen :D Odotan kyllä sitäkin enemmän kylpylän aamiaista, siellä saa tämäkin nirppanokka närppiä mitä haluaa, käy kalliiksi korkeintaan hotellille :D

VBJ 6+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä siihen todistukseen ei oo pakko kirjoittaa syytä miksi olet käynyt "lääkärissä". Sinuna soittaisin neuvolaan ja kysyisin neuvoa, osaavat varmaan ehdottaa jotain ja tietäisivät etukäteen kirjoittaa sulle todistuksen.

Vierailija
64/90 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ajeltiin päivän ratoksi Tampereelta Ouluun viikonlopun viettoon, melko kivasti juili pitkän automatkan jälkeen..

Mutta tuo fb-homma on mulle nyt IHAN epäselvä! Laitoin siis sähköpostia mainittuun osoitteeseen, Sanna lisäsi kaveriksi mutta- mitä sitten pitää tehdä? Tuleeko jossain vaiheessa kutsu ryhmään vai mitenkä tulee toimia? Miten niin tumpelo koneiden käyttäjä ;)

Yritän just ipanoita unille, huoh mitä unitaistelua. Itselläkin nukuttais niin vietävästi ja toisaalta ois hetki kiva käväistä myös miehen kainalossa ennen nukahtamista (olen siis jatkuvasti väsynyt, mennyt iltaisin ennen kymmentä unille jne..)

Huomenna pitäisi lähteä vielä pohjoisempaan yhdeksi päiväksi, toivottavasti kelit suosii.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Silveri

Vierailija
65/90 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jellona84: Juu Lohjalle ilmeisesti menen synnyttämään. Minkähänlainen paikka se on?

äitykkäinen rv5

Vierailija
66/90 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna lisää teidät ensin kaveriksi, ja laittaa ryhmäkutsun, kun ehtii :) Olkaat siis kärsivällisiä, kun meitä liittyjiä on monia! :)

Vierailija
67/90 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon melkeinpä tippunut kärryiltä kun en oo kerenny juurikaan täällä käymään. aattelinpa nyt kuitenkin laittaa vähän infoa miten täällä odotellaan...:) Kyllähän ne oireet tuolta pikkuhiljaa tulee; pikkusen alkanu jo kuvottamaan erilaiset hajut, mutta oksentanut en vielä oo. Mikäli odotus on samanlainen kuin esikoisen kanssa, niin huono-olo tulee ja rajusti!! Oksentelen jne... Mutta kaikki otetaan vastaan. Niin hienoa on olla raskaana!:) Mulla La 15.12., että saa lisätä listaan. Viikolla 6 mennään nyt. En oo vielä varannu neuvolaa ku viimeks taisin olla liian innokas ja varasin heti...ja sit petyttiin ku aika tuliki vasta pitkän ajan päähän. Joten nyt maltillisesti.:) Ehkä ens viikolla soittelen.

Sellasta tänne..:) Ihanaa vielä nauttia esikoisesta ja antaa sen vielä olla vauva!! (1,5v.) Mutta kyllä se joululahja on niin tervetullut myöskin!;)

Ihanaa kevättä ja auringonpaistetta kaikille!!

-88äiti + alkio;)-

Vierailija
68/90 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomaton olo, vieläkään ei oikein tahdo uskoa että olisi raskaana. Ei vaikka on alkanut jo olla pientä kuvotusta ja vatsa on aivan turvoksissa (ja täynnä ilmaa). Miehestäkin on tullut aivan hupsu, mahaa ei saa enää taputella ("ettei sitä pientä vaan satu") ja kaikki mitä ostetaan kaupasta on pakko tarkastaa, että sitä saa syödä. :D Taitaa tästä huomata että esikoistahan tässä odotellaan :)

88äiti: se maltillisuus on kyllä vaikeata, toisaalta haluaisi varata ihan heti, mutta sitten se itse neuvolan odotus kestää pidempään. Ja toisaalta pelkää, että jos se alkio ei kestäkkään alkua pidemmälle.

Ihanaa ulkona paistaa aurinko, siispä oikein aurinkoista päivää! :)

Vierailija
69/90 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tänään 6+5

Vierailija
70/90 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä muuta ei tuohon ed. viestiin tullut?

La on 6.12, ensimmäinen tulossa. Väsyttää niin paljon että töihinlähtö itkettää, harkitsen vakavasti, jos kävisin saikkua pyytämässä lääkäriltä ni saisin pari päivää rauhassa levätä ja yökkäillä kotona.

Ihanaa, vauva

Vierailija
71/90 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä onkin paljon odottelijoita kun hirveästi pukkaa viestejä :D mutta niin mulla kans ihan sama homma, valkovuotoa suorastaan "lorahtelee" housuihin ja sitten ihan paniikissa vessaan katsomaan et tuliko verta..mutta ihan valkkaria vaan ollu. Ja ilmaa täällä myös mahassa ja aivan turvoksissa. Huhhuh! Hyvä tietää et kaikki on ihan normaalia kun ei aikasempaa kokemusta ole :) Tietää että tuolla tosiaan jotain tapahtuu kun ei taho vieläkään uskoa. Pahaa oloa ei vielä ole, toivottavasti ei pahasti tuukkaan... Mutta on tää ihanaa! Mieskin ihan haltioissaan!

Vierailija
72/90 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykäinen tossa kyseli että millanenkohan paikka lohjan sairaala on. Omasta kokemuksestani voin sanoa, että osaavaa ja ihanaa porukkaa siellä on! Synnytin esikoisen siellä ja myöskin tämän menen sinne synnyttämään. Lohjalainen kun olen.:) Tykkäsin kyllä paikasta tosi paljon ja siellä oli turvallinen olo. Tunsi olevansa hyvissä käsissä! Että luottavaisin mielin vaan sinne synnyttämään äitykäinen...tis vaikka oltais ponnistamassa samaan aikaan??:D

Joo ja tosta maltillisuudesta. Ei tosiaankaan oo helppoa odottaa että millonka sitä soittais neuvolaan. Nytkin tän raskauden aikana kokoaika tekis mieli.:) Mut ku haluun sit et se eka aika tulee pian! Tää on taktikointia...;);)

Ihana ilma, mutta hirvee olo....:/ Mies tekee ruokaa...saas nähä maistuuko!!?

Vierailija
73/90 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa taas uusille, ja onnea! Porukka vaan kasvaa, ihan mahtavaa :)

Täällä ei kummempaa, väsymystä pukkaa, viluttaa välillä ihan hirveasti ja etomistakin löytyy sen verran, ettei ruokahalu ole kummoinen.... Mutta vielä ei tee niin pahaa, eikä oksentelua ole ilmaantunut, mutta ehtiihän sitä vielä :) Ensi viikolla sitten ilmoittelen neuvolaan, kun on esikoisen kanssa siellä käynti... Saas nähdä kuinka pitkälle eka käynti sitten menee..

Täälläkin odotellaan kutsua FB-ryhmään, toivottavasti maili löysi perille?!

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Sabriina 5+0 :)

Vierailija
74/90 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kuvotusta vaan ilmassa... Jos saa syötyä jotain, niin vähän helpottaa, mutta kun se syöminen on NIIIIN tuskien takana. :/

Tänään kerroin toisellekin kaverille tapahtuneesta, ja heti sen kunniaksi tuli taas veriviirua. :( Toivottavasti nyt tää tyyppi täällä pysyy matkassa ja kaikki on hyvin!!! Miten sitä onkin kolmannesta vauvasta vielä näin jännittynyt?!

Mun pitää lähteä pariksi tunniksi töihin, toivottavasti ei ehdi huono olo iskeä siinä ajassa...

Hyvää vointia kaikille ja vauvoille kiinnipysymis-haluja! :)

niila rv7+2

Vierailija
75/90 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

88äiti: kiitos tiedosta, turvallisin mielin menen sinne synnyttämään.:) ja juu yhdessä sitten ponnistamaan ja huudetaan urakalla:)

mua kyllä pelottaa, kun meiltä on 20km matkaa tuonne Lohjan sairaalaan. Toka syntyi niin nopeasti ja matkaa oli jorviin aika vähän, siltikin meinas syntyä matkalle, ei ihan kuitenkaan. Miten sitä osaa lähteä tarpeeksi ajoissa.. juu mut se on vasta sitten joulukuussa;) Oon ihan hurahtanut vauva juttuihin, vaunujakin kävin jo netistä kurkkimassa kun meidän vaunut on rikki. No on ne jo kaks lasta kestänytkin ja tosi paljon liikuttu niiden kanssa. Pitäis nyt vaan oikeesti malttaa mielensä kun ei tiedä miten tässä vielä käy. Ja kyllähän nuo 1.5v ja 5v tytöt palauttaa nopeasti maan pinnalle, et hei nyt eletään tätä hetkeä :) Selkä sattuu, tukivyö pitäsi mahdollisimman nopeati hommata ja oikeesti alkaa selkää jumppaamaan, muuten en liiku rv20 jälkeen. Onko kellään kokemuksia tuosta tukivyöstä? ja mistä niitä saa ostaa?

äitykkäinen rv5 ( mä nyt laitan tuohon tuon rv 5 mikä laskureiden mukaan on nyt menossa vaikkakin on todellsiuudessa vähemmän)

Vierailija
76/90 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella ainakin VauvaPOPissa on noita tukivöitä. Verkkokaupastakin saa http://www.vauvapop.fi/naytatuote.php?lTuoteTunniste=2212 on ainakin joku koko.

Tukivyönhän tarvii olla sitten tarpeeksi napakka, eli älkää ostako liian isoa kokoa!

Jeps, nyt koitan vaihteeks taas syödä jotain... :)

Hyvää vointia!

:)niila 7+2

77/90 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en oo Lohjalla synnyttäny (nyt menossa, kun Tammisaari suljetaan, muuten menisin ehdottomasti sinne!), mutta opiskeluaikana oli kyseisellä osastolla harjottelussa (siitä aikaa vajaa 2 vuotta). Lämmin henkinen paikka, ihana ja osaava henkilökunta. Rauhalinen paikka (tosin varmaan tuo Tammisaaren osaston sulkeutuminen lisää synnytksiä siellä). Tuon harjottelun pohjalta kyllä suosittelen paikkaa ja itse sinne mielelläni menen tämän toisen synnyttämään!

Mä varasin eilen neuvolan, ku käytiin tytön kanssa siellä. Neuvola toukokuussa rv 8 + jotain. Mä en näis raskausviikois pysy peräs tai tiedän, et nyt rv 5 + mut päivät ei tietookaan.

Väsymys vaivaa täällä edelleen. Pahoinvointia ei viel oo ja toivottavasti ei tulekaa. Pientä menkkamaista jomotusta välillä. Mutta tää väsymys on kamalaa!

Vierailija
78/90 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Vietin just 5 tuntia päivystyksessä, jossa ei kuitenkaan selvinnyt yhtikäs mitään! :/ Mulla siis alkoi tulla verta tänään aamupäivästä ja sitä on nyt sitten tullut illan mittaan koko ajan lisää. Ensineuvossa sitten sanottiin, että pitää mennä näytille ja meninkin, mutta eivät edes ultranneet. Eli täysin hukkareissu!

Aamusta käskivät mennä syömättä takaisin, jos vuoto jatkuu ja sitten tehdään kaavinta.

Aika hemmetin syvältä on fiilikset nyt! :( Ja tosiaan olisivat ehkäpä voineet edes ultrata, että olisi tiennyt vähän mitä odottaa...

No, tälläsiä paska-fiiliksiä nyt tänne, toivottavasti teillä muilla on asiat paremmin!

niila

Vierailija
79/90 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä paljon muuta osaa sanoa kuin että kaksi keskenmenoa kokeneena ymmärrän tunteesi. Peukut pystyssä että saisit iloisen yllätyksen.

Itse eilen itkin silmät punaisiksi ja melkein päästäni, kun niin rupesi tämä raskaus pelottamaan. On niitä keskenmenoja, makoiluja, keskosen hengen puolesta jännittämisiä taustalla. Ja kun miehelle yritin asiasta sanoa niin tältä ei lohdun sanaa kuulu. Ei edes sano ymmärtävänsä pelkojani tai halaa ja sano olevansa tukena vaan toteaa vain yksisanaisesti jotakin tyyliin "Niinpä."

Kstjalah+papu5 rv5+3

Vierailija
80/90 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa surullista lukea Niilan kuulumiset. :-( Pidàn sormet ja varpaat ristissà, ettà kaikki kààntyisi vielà hyvàksi. Voimia!

Mulla jatkuu mielialojen heittely ihan mahdottomana, mutta muita oireita ei oikestaan ole. Mahakaan ei ole enàà sekaisin. Toissapàivànà oli pientà kk-kipu tyyppistà jomotusta selàssà ja mahassa ja sità edellisenà pàivànà jài pieni tippa tuhrua paperiin (ei tuoretta verta onneksi edelleenkààn). Rinnat nyt on edelleen aika arat. Ruokahalua ei oo oikein nimeksikààn, mutta se voi kyllà johtua siitàkin, kun oon vaan niin huolissani koko ajan. Mun pitàis ehdottomasti lopettaa netistà "tiedon" etsiminen ja keskittyà vàlillà ihan muuhun, kun tieto tuntuu vain lisààvàn tàtà mun huolta.

En taida uskaltaa vielà sinne fb-ryhmààn tulla. Mulla on siis keskiviikkona gynelle aika ja katsotaan sitten sen jàlkeen, josko uskaltaisin jo hieman iloitakin.

Mut nyt tàà "ilonpilaaja" vaikenee ja lupaa kirjoittaa seuraavalla kerralla paljon mukavampia juttuja. :-)

Rentouttavaa sunnuntaita kaikille! :-)

Cucciola