JOULULAHJAT viikko15
Kommentit (90)
Ettà pitihàn mun onnitella Esterià hyvin menneestà varhaisultrasta! Ihanaa! En voi edes kuvitella, miltà se pienen sykkeen nàkeminen ruudulla tuntuu...itku siinà varmaan pààsee onnesta ja helpotuksesta!
Sitten halusin lisàtà tuohon ruokahaluttomuuteen sellaisen jutun, ettà siinà vaiheessa kun alan jààkaapin sisuksia tonkia, kun pakkohan sità on syòdàkin, niin ainoa asia, jota tekee mieli, on juusto...etenkin parmesaani, mutta kyllà emmentalkin kày paremman puutteessa. :-) Oon kyllà aina ollut perso juustoille, mutta en ihan nàin paljon.
Màkin ajattelin Viuhka pyòrià tààllà ainakin siihen ekaan ultraan ja siirtyà sitten fb:n puolelle, jos kaikki menee hyvin.
Cucciola
Tänään ei ole vuotoa tullut, pientä tuhrua vain, joten päivä kerrallaan tässä mennään...
Mulla on keskiviikkona ultra-aika ja varmaankin yritän nyt siihen asti malttaa mieleni, jos ei sitten vuoto ala oikeen kunnolla, jolloin pitää mennä suoraan päivystykseen ja kuulemma pitää mennä peräti ambulanssilla! :O
Huomenna on eka neuvola, johon tuntuu varsinkin nyt vähän höpsölle mennä, mutta menen nyt kuitenkin, jos tämä vaikka tästä vielä iloksi muuttuukin... :)
Kamalan paha olo on ollut koko päivän taas tänään ja toivon tosiaan hartaasti, että se tarkoittaa, että masussa onkin kaikki hyvin! Ja jos ei tarkoita, niin sitten vois aika hemmetin nopeesti loppua tää pahoinvointi! ;)
Onko muuten teillä muilla ollut erilaiset oireet/mielihalut tyttö/poika-odotuksissa?! Ajattelin vaan, kun kaveri tuossa sanoi, että hän on tyttöjä odottaessa himoinnut kaikkea raikasta; hedelmiä, mehujäätä yms. ja nyt poikaa odottaessa himoitsi kaikkea rasvaista ja suolaista; sipsejä, siipiä, metukkaa... Onko muilla samantyyppisiä kokemuksia?!
Mulla ei mitään mielitekoja, syön pakon edessä kokoajan jotain, mieluiten raikasta ja kylmää ja olen pääasiallisesti kuvotuksen kourissa. Eli sama meno, kuin tyttöjä odottaessani.
Toivottavasti nyt odotan edes jotakuta! Kamalinta on tämä epätietoisuus!
Katjalahille myös paljon voimia ja jaksamista jännityksiin! Tää alku on niin kamalan epävarmuutta lietsovaa aikaa ja ei noista miehistä aina vaan ole tässä hommassa tueksi ja turvaksi! ;) Tänään just mun mies sanoi, että kun heille se vauva on tässä vaiheessa kuitenkin vaan solumöykky ja eivät osaa suhtautua yhtä tunteella, kuin äiti. Ja näin se varmsti usein onkin, vaikka poikkeuksia tietenkin aina on tähänkin sääntöön. :)
Hyvää vointia toivon teille kaikille ja pidän teidät ajantasalla missä mennään!
:)niila rv7+3 tai sit ei mitään...
...jos nimittàin Niilan ystàvàn teoria pitàà paikkansa. :-D Juustothan ei tunnetusti ole kovin kevyttà ravintoa, varsinkaan tààllà meillà, jossa juustojen light-versiot on aivan tuntematon kàsite.
Haluaisiko joku vastata sellaiseen aika intiimiin kysymykseen, ettà kuuluuko raskauden aikaisen valkovuodon olla ihan tavallista koostumukseltaan vai voiko se olla esim. voimakkaamman vàristà? Mulla tuntuu tànààn olevan tuotanto vauhdissa, mutta vàri on aika reippaan kellertàvàà (ei ruskean tai punaisen vivahteita, onneksi). Onkohan tuo ihan normaalia vai onkohan mulla joku tulehdus... Olo on kyllà muuten ihan ok.
Kiva Niila, kun menet pààset kuitenkin huomenna jo neuvolaan. Jospa saisit jotain hyvià uutisia kotiin vietàvàksi. :-)
Cucciola
Kyllä tuntui surkealta lukea kokemastasi mutta toivotaan että kaikki kääntyy vielä hyväksi! :) Tsemppiä sinne!!
Lohdutuksena sanottakoon, että mulla toista odottaessa alkoi runsas verenvuoto, mutta paljastui kuitenkin loppujen lopuksi olleen toinen sikiö eli kaksoset olisi tulleet, jos toinen olisi pysynyt matkassa loppuun asti. Niinkin voi käydä, vaikkei varmaan järin yleistä olekaan.
Omaan napaan, mielialat heittelee kyllä häränpyllyä aivan jatkuvasti. Nuorempi lapsi on parhaassa uhmaiässä ja kiristää vannetta päässäni toisinaan, mutta saatan kesken möksötyksen alkaa nauramaan vaikka pitäisi olla kaiken järjen mukaan vihainen. Tänään aloin myös itkemään, kun autossa sylissäni ollut käsilaukku tipahti mutkassa auton lattialle! :O voi mies parkaa!
Huomenna olis se ensimmäinen neuvola, kyllä jännittää.. pelko keskenmenosta on jatkuvasti läsnä, vaikka välistä iloitsen niin valtavasti ja vailla huolta raskaudesta.
Ja jos niilan ystävän tuntemuksiin on uskominen, niin poika täältä tulis ;) Kahdesta tytöstä ei ole ollut juuri kuin viehtymystä hedelmään ja mehujäähän.
Näihin tunnelmiin, suihkun kautta unten maille.
Jaksamista kaikille masuasukkien kera!
Silveri 6+0 :o)
Turvottaa niin vietävästi, ja suuta kuivaa. Kyllä mun vähitellen pitäisi jo uskoa...
Niila, niinhän tuo on, ettei noista miehistä ole ymmärtäjiksi. Tai ei voi yleistää, mutta jotkut tuntuvat käsittävän asian vasta vauvan tupsahtaessa ulos, oma mieheni kuuluu juuri sellaisiin. Pitäisihän mun muistaa se, kun kuitenkin näitä tenavia jo on... Isänä hän on mahtava ja rakastaa lapsiaan ja touhuaa noiden kanssa. Mutta näitä raskausajan vaikeuksia hän ei vain oikein osaa elää mukana...
Noista tyttö/poika tuntemuksista. Mulla on aina olleet himot samankaltaisia niin poikia (3) kuin tyttöä odottaessa. Ainoa ero on ollut, että poikia odottaessa on ollut selän juilintaa jo tosi aikaisilta viikoilta, tytöstä ei lainkaan. Ja eikös tuossa viime viikolla muutaman kerran juilassut kunnolla tuonne selkään. Eli JOS siihen merkkiin luottamista on niin ukkovalta senkuin kasvaa. Pitää nyt toivoa, että edes se koira, jolta odotamme saavamme pennun kesällä, ja jolla on la äitienpäivän tienoilla - saisi narttupentuja!
Neuvolaan ajattelin soitella tänään. Ensin aioin ottaa asian puheeksi siellä viikon päästä maanantaina, kun menen nuorimpien lasten kanssa. Mutta mun on saatava puhua jollekulle, joka edes työnsä puolesta ymmärtää, kun tuon miehen kanssa ei asiasta voi puhua. Olenkin sitten höpöttänyt koiratarhamateriaaleista ym...
Vielä sellaista, että eihän koko porukka ole katoamassa jonnekin face bookiin. Minulla on koneella lapsilukko ja periaatteeni on se, että sivuille joille en lapsiani päästä en itsekään mene. FB kuuluu niihin sivustoihin. Joten toivottavasti tämäkin palsta pysyy elossa jatkossakin.
Katjalah+Papu5 rv5+4
Heipsan !
ajattelin tulla tänne kuulumisia kertomaan,
Täällä menossa rv 5+1 :) väsymys aivan kamala.
ja semmosta kyselisin onko muilla lämmöt korkeammalla, miulla normi lämpö 36,4 ja nyt 37,0 ;o
hirvee nälkä on koko ajan kans :p
meillä tän viikon perjantaina puol 10 eka neuvola jossa varaillaan aikaa varhaisultraan.
laitoin sannalle viestiä mutta facebook ryhmästä ei ole kuulunut mitään :o ?
noista lämmöistä, mulla ainakin ovat koholla. Ja sen huomaa paitsi kuumemittarista niin jatkuvasta vilutuksesta.
Soitin muuten aamulla neuvolaan ja sovittiin, että jahka menen sinne ensi viikolla lasten kanssa niin samalla kertaa katsotaan toukokuun alkupuolelle aikaa ultraan. Jotenkin tämä alkaa vähitellen jo tuntua todemmalta.
Hei!
Täällä vastaplussannut. Pelko vielä kova että jotain voi tapahtua koska on niin alussa. Viikkoja on 4+2. Mutta salaa toiveet korkealla :)
siirrypä uuden viikon keskusteluihin...eli joululahjat vko 16!Tervetuloa!
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viesti/1154892/joululahjat_vko_1…
Voi Niila, oli todella surullista lukea kuulumisia. Yhdyn Cucciolaan ja toivon, että tulisi hyviä uutisia!
Ite oon voinu vielä hyvin. Rinnat on arat. Pientä kuvotusta sillon tällöin, mutta en sanoisi, että se häiritsee elämääni mitenkään. Olen aina ollut "hajuherkkä", niin en koe että sekään olis pahentunut. Välillä iskee vaan ihan älytön nälkä! :) Mutta se on kyllä pientä.
Oon soittamassa neuvolaan huomenna. Vähän siis jännittää. Ensimmäinen "julkistus" meidän raskaudesta. :D En siis ole kertonut kenellekkään. Viikonloppuna tapaan perhettäni, enkä vielä tiedä, että kerronko heille vai yritänkö vielä pitää salassa. Äitini kyllä repii pelipaitansa kun kuulee, koska niiin odottaa lapsenlapsia. Enemmän kertominen mietityttää sen takia, että en tiedä onko kaikki kunnossa.
Minäkään en vielä uskalla fb-ryhmään tulla, koska en ole kenellekkään kertonu! Vasta sen ensimmäisen ultran jälkeen tulen, kun vasta sen jälkeen kerron kavereille. Joten huutelen ohjeita myöhemmin. Toivottavasti vielä silloinkin joku vielä roikkuu tällä palstalla. ;)
Ihanaa kevätsunnuntain jatkoa!!