Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULULAHJAT viikko15

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse synnyttänyt esikoiseni vammalassa 05/08 ja sieltä jäi kyllä niin hyvä mieli etten hevillä suostu muualle menemään! Mistä päin sä olet? Että olisko sun mahdollista sinne vammalaan tosiaan päästä synnyttään? Meinaan vaan mitä ihmiset taysista on puhunu niin ei kiitos! Itelläni on sitten toinen saivtoehto SatKS jos tulee jotain ettei vammalaan pääse..

Vierailija
42/90 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi mun on kyllä puolustettava TAYSia, niin hyviä kokemuksia on sieltä ja minä jos joku olen kolmen edellisen raskauden/vauvan kanssa joutunut siinä talossa hyppimään. (Tosin allergiapolia voisin moittia, mutta se nyt ei kuulu tähän)...... Aina minua on kohdeltu hyvin niin synnyttämättömien osastolla (jossa makasin sellaiset 6viikkoa kolmosta odottaessani) kuin synnytyssaleissa, synnyttäneiden osastoilla ja keskolassa (kakkonen syntyi 31-viikkoisena). Pari nuivempaa lääkäriä/hoitajaa on historiani aikana tosin kohdalle osunut, mutta noin yleisesti ottaen aina ollaan saatu asiallista ja osaavaa sekä ystävällistä palvelua. Menen oikein mielelläni taas kerran Tampereelle synnyttämään.

Turvotus iski tännekin tänään, eli päivä päivältä enemmän noita merkkejä vain ilmaantuu.

Katjalah+papu5 rv5+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on hirveen turvonnut maha tänään! Näyttää siltä kun olisin jo viikolla 10, kun tuota vauvamahaa edellisistä on vähän jäljellä (löllöä:). Töissä pitää vaan vetää maha sisäänpäin kun nousee pöydän takaa ettei kukaan vain huomaa.

Mulle iskee vähän väliä kuvotus, ja sit se menee ohi. Lounaalla kävin puolitoista tuntia sitten ja odotan että milloin se nälkä taas iskee. Pientä kurnutusta on jo...

Missä vaiheessa kannattais (kehtais) soittaa neuvolaan ja varata aika? Meillä on pieni neuvola täällä kodin lähellä, mutta siellä taitaa kuitenkin olla paljon "asiakkaita" kun tämä on lapsirikasta seutua. Ensi kuun lopussa lähdetään reissuun ja ennen sitä haluaisin kyllä käydä neuvolassa. Jospa soittais varmuuden vuoksi jo ensi viikkolla.

Vierailija
44/90 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikki uudet munkin puolesta!!

(Taas täällä pyörimässä..)

Mulla on vähän sellanen nolonpuoleinen kysymys, mut onko muut nähny mitenkään erikoisen paljon eroottisia unia? Ja vielä mitä erilaisten miesten kanssa....?!!

Harvoin edes muistan unia ja nyt parin viikon aikana oon nähny useamman..

Ja kun tähän nolouden piiriin päästiin, niin onko muilla limakalvot erittäin herkät? Haluja täällä suunnalla kyllä löytyy enemmän kuin normaalisti ja itse aktikin onnistuu ok, mut sen jälkeen tuntuu kun koko alapää olis tulessa!!

Kiitos, jos joku viittii kommentoida..

Tiitu 6+2

Vierailija
45/90 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vähän paremmissa fiiliksissä, sain tehtyä vähän pastaa ja jopa syötyä sitä, vaikkakin kohta kai pitäis syödä jo taas uudelleen... ;) Mä yleensä syön tosi harvoin, ehkä 3 krt. päivässä joten tää jatkuva kuvotuksen karkoitus syömällä on ihan täyttä tuskaa!

Tuosta TAYS-kritiikistä; omalle kohdalleni on sattunut tosi ikäviä kokemuksia, mm. minut jätettiin täysin yksin vertavuotavana synnytyssaliin, kun lapsi vietiin teholle ja isä lähti lapsen mukaan. Oli melko häijy tunne... Lisäksi ehdin vuotaa verta melko mittavasti ennenkuin kätilöt muisti tulla parsimaan kasaan. ;)

Myöskin Taysin tilat ovat täysin alimitoitettu näille synnyttäjämäärille, joita Taysissa pitää hoitaa vuosittain ja esim. ystäväni juuri 5kk sitten joutui olemaan koko avautumisvaiheen miehensä kanssa Taysin yleisessä potilasaulassa, kun ei muita tiloja ollut! Ja vaikka hänkin synnytti jo kolmatta lastaan, niin oli kyllä tosi pahoillaan ja sanoi tunteneensa olonsa täydellisen epäinhimilliseksi...

Mutta mikäli ei ole kovin herkkä (kuten minäkään en varsinaisesti ole) niin hoitohan on Taysissa pääsääntöisesti hyvää ja asiantuntijoita todellakin löytyy. Eli sen puolesta ei Tays ole ollenkaan huono paikka synnyttää!

Menipä paatokseksi. ;) Nyt lähden noutamaan muksuja, mutta vielä loppukaneettina tuosta Tiitun mainitsemasta eroottisuudesta alkuraskaudessa; mulla on paikat varsin hellänä ja seksiä ei juurikaan ole harrastettu (johtuu myös tästä taudista ja järjettömästä väsymyksestä) mutta olen nähnyt eroottisia PAINAJAISIA?! Niitä on ollut parinakin yönä. Eli ehkä kuuluu taudin kuvaan. ;)

:)niila 7+0

Vierailija
46/90 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo unet ihan normaaleja :). Mä näin unen juuri ennen kuin plussasin ja loppuraskaudessa niitä tulee yleensä enemmän. Puuhailtu ei olla plussan jälkeen (sunnuntaina) joten en osaa siihen toiseen asiaan vastata. Epäilen kuitenkin että munkin limakalvot ovat aika herkät tällä hetkellä koska seksi ei nyt kiinnosta juuri.

Minä pöllö tarkistin jo äitiysvaatteet eilen :). Jotkut niistä ovat olleet sukulaisella lainassa ja mun oli pakko katsoa pussiin että mitä mulla olikaan. Muutamia paitoja ja housuja löytyy, mutta jonkun verran olen myynyt pois. Sellaisia joista en oikein pitänyt. Tilasin jo uudet äitiyshousut HM:stä kun olivat alennuksessa. Vähän aikaista, mutta onhan niitä hyvä olla valmiina sit kun tartee. Onneks nyt on pitkien paitojen muoti, niin ei välttämättä tartte äitiyspaitoja ostaa lisää, kun normaalit ovat sopivan pitkiä ja voi yhtä hyvin ostaa sellaiset mitkä voi käyttää jälkeenpäin myös.

Vierailija
47/90 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sitten tänään varhaisultrassa. Siellähän se sitten oli, sydämensyke näkyi ja kuului ja kaikki muutenkin kunnossa.

Edelleen raskausoireita odotellessa...

Vierailija
48/90 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti! :) Nythän ei niistä oireista sitten ole niin väliksikään, kun kerran tyyppi on paikannettu ja kaikki on hyvin!

Omaa ensi keskiviikkoista ultraa jännitän kovasti! Tänään menin kuitenkin jo möläyttämään parhaalle ystävällenikin uutisen, kun hän niin kertoi oman vauvan hassuista jumppaliikkeistä kylkiluittensa alla...

Toivottavasti meidän kaikkien kylkiluiden alla potkii muutaman kuukauden päästä niin vimmatusti! :D

Mä olen myös tänään jo alkanut miettiä nimiä! :O Mussa on kyllä varmaan jotain vikaa, kun toinen silmä sanoo, että kesken menee varmasti, niin toinen korva on jo vaunukaupoilla... ;D

No, eipähän jää viimetippaan!

:)niila, palstaterroristi

Vierailija
49/90 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu kanssa uusi esikoista odottova. Laskettu aika olisi 13.12 eli aika alussa on vasta. Raskaus oireita ei pahemmin ole ollut, paitsi väsymys, vessassa saa juosta koko ajan ja rinnat kipeet että turvoksissa. Ensimmäinen neuvola on vasta toukokuussa ja sitä ennen pitää käydä veriseulassa.

Vierailija
50/90 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille! ja Onnea kaikille! Ilmottautuisin myös mukaan tähän pinoon. Juuri äsken plussasin. Netin laskureiden mukaan la on 19.12.2010 :) Juu ja on meidän esikoinen!

Tunne on todella epäuskonen. Iloinen olen tietysti, mutta vielä on paljon kysymyksiä. Mietin, että pitäisikö hakea uusi testi, vaikka viiva oli todella selvä! Huh, jännää!!

Vierailija
51/90 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös tooositosi varovasti hyppään tähän pinoon mukaan. Tänä aamuna testasin plussaa kaksin kappalein kun en ekasta uskonut ja la olis noin 20.12. Noista raskausviikoista en nyt ole ihan perillä kun vauva-palstan laskurin mukaan 4+jotain ja jonku muun laskurin mukaan 6+jotain. Hedelmöitymisajankohtaa en tiedä kun kierrosta ei mitään hajua, pillerit jääny vasta pari kk sitte. Mutta mennään nyt tuolla tämän sivun laskurilla, eli 4+4 olis nyt, ainakin päätellen täällä muiden la:sta ja rv:istä :)

Hirmu jännää on tämä, esikoista nyt siis odotellaan ja kaikki on ihan uutta ja outoa. Kovasti olen tutkinut nettipalstoja ym, mutta ei tätä vielä oikein osaa tajuta! Menkkakipumaista jomotusta on ollut muutaman päivän ja rinnat vähän arkoina, mutta pahoinvointia ainakaan vielä ei ole näkynyt. On tämä vaan niin ihmeellistä =)

Vierailija
52/90 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärin katoin, se olikin tämä vauvapalsta jonka laskuri näyttää jo kuudetta rv:tä. Nyt en kyllä tiedä yhtään... Edellisetn menkkojen alkamispäivän mukaan rv6 mutta jos kierto on pitkä, ei sitä vissin ihan sen mukaan lasketa. Osaako joku tässä neuvoa?

Vierailija
53/90 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille uusille joulukuisille!

Pahoittelut joukosta poistuneille!

Varasin viimein ajan neuvolaan ja aika olis tämän kuun lopussa. Oireitahan on ollut vahvasti jo hyvin varhain. Ajoittaista pahoinvointia/oksentelua, joka näyttää vain pahenevan. Tällä viikolla on ollut useampi kevytruokavaliopäivä, kun on jatkuva etominen ja kaikki tulee paineella ulos, minkä yrittää saada sisälle menemään. Kuppikoko on kasvanut jo yhdellä ja rinnat on siis Kipeät. Väsyttää jatkuvasti ja päiväohjelmaan onkin lisätty 1-2 tunnin iltaunet :). Kylmää jatkuvasti,voi johtua tuosta syömättömyydestäkin osaltaan. Ja kaiken kruunaa siitepölyallergia!

Me ei olla kerrottu vielä virallisesti kenellekkään "tärkeälle". Parille kaverille oon asiasta sanonut ja töissä olen joutunut johdolle kertomaan, koska en voi tehdä kaikkea mitä normaaliin työnkuvaan kuuluisi. Ja on vaan ajan kysymys, milloin joudun kertomaan työkavereillekin. On ihan pyllystä, että töissä tietävät ennen lähisukulaisia ;).

emo.poikanen rv6+1

Vierailija
54/90 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aotearoa:): Nyt vasta hoksasin, että teillekin on viides tulossa. Kuinka sitä välillä voikaan mennä asiat niin ohi. Kai se on tuo pitkäaikainen imetysdementia yhdistettynä taas raskausdementiaan. Ihanaa, että täällä on toinenkin "suurperheellinen"... Olikohan muitakin. Yritän kyllä lukea viestit hyvin, mutta ei aina tahdo onnistua.

kattu: Neuvolassa lasketaan yleensä aina 28kierron mukaan samoin kuin nuo laskurit. Ja jos kierto ei mikään megapitkä ole niin eipä se nyt niin niin paljon muuta laskettua aikaa suuntaan tai toiseen. Itsellänikin tämä kierto oli sellainen, että ovis oli vasta kp17, jonks mukaan la olisi 20.12, kuitenkin kuukautisista laskettuna 16.12 ja tuon 5+1 mukaan sitten lasken itsekin. Kun kuitenkin lapsi syntyy sitten aikanaan, kun syntyy. Eipä mulla kukaan ole laskettuna päivänä tullut, yksi kaksi päivää ennen, yksi kaksi KUUKAUTTA ennen, ja kaksi kolmisen päivää ennen la:ta... Joten toivon, että edes marraskuun lopulle pysyisin kasassa.

Katjalah+papu5 rv5+1

MUOKS: KORJAUS: Kaksi viimeisintä siis tulleet kolmisen VIIKKOA ennen laskettua aikaa eikä kolmisen päivää!

Vierailija
55/90 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eipä tuolla niin väliä, vauva kun syntyy sitten kun on syntyäkseen ja eiköhän se eka neuvolakäynnillä vielä vähän selvene. Mennään nyt tuolla 4+4 :llä ja tarkentelen sitten jos saan tarkennusta :D

Vierailija
56/90 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan sain nyt tänään sitten varattua sen neuvolan. Kuun lopulle menee. Tosin ei siihen ole kuin 10 päivää. MUTTA, auttakaapahan minua. En halua kertoa töissä tästä vielä, mutta kun on neuvola kello 15 ja työt loppuu klo 16. Mitä ihmettä mä voisin sanoo? Tuo työpaikka on meinaan TOSI tarkka kaikesta. Jos tyyliin myöhästyt minuutin niin menetät tunnin palkan. kääks.

Help Help ja HEEEELP!

Mä olen vaan muutalle kaverille kertonut ja sitten omille vanhemmille. En halua kauheesti levitellä asiaa kun kaikki on vasta niin alussa.

En vieläkään ite ole sisäistänyt asiaa et meille tulee uus vauva. Ehkä se tästä pikkuhiljaa. :)

normutin

Vierailija
57/90 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille odotetaan neljättä nyt joulukuulle.et suurperheeks kai vois jo laskea 3 lasta ja masuasukas.5+6?

Vierailija
58/90 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tervetuloa myös coco, meiju, viuhka ja kattu!

Oikein hyvää vointia ja jännittävää oloa! :)

normutin: kinkkistä, mutta voisitko sanoa vaan, että on lääkäri? Lääkärikäynnithän on kai sallittuja työaikana, eikö niin?!

Aotearoa ja katjalah: Onnea pikkuvitosista! Voi että, tuohon mä en koskaan pääse... Meillä mies juuri ilmoitti, että neljättä kertaa ei sitten tule! :/ Mutta iloitsen tästä kolmosesta ja toivon, että kaikki menee hyvin!

Mullahan on krooninen lapsi-kuume (vauva-aika meillä aina hankalaa allergioiden takia, josta syystä olen alkanut ehkä hiukan pelätä vauvoja, mutta lapsia haluaisin aina vaan lisää!) ja jos mies vaan suostuisi, niin esim. 6 lasta voisi olla hyvinkin sopiva määrä mun puolesta. :)

Omasta olosta: Tänään on onneksi flunssa jo vähän helpottamaan päin! Ja en myöskään laatannut aamulla, koska tajusin nousta illalla vielä sängystä syömään, kun maha murisi... Eli ilmeisesti iltasyöminen on avain onneen ainakin tässä vaiheessa! :)

Koitankin nyt kokoajan syödä jotain, mutta hitsi kun on tän kuvotuksen kanssa vaikeeta! Mitä te muut syötte? Mulle kun ei tunnu mikään maistuvan...

Ja asiasta täysin toiseen; onko teillä valkovuoto lisääntynyt?! Mulla lorahtelee ihan hulluna housuihin vähän väliä ja tietenkin joudun aina kipittämään vessaan tarkistamaan, ettei ole verta... Rasittavaa! :/ Mutta siis onneksi ei ole vielä ainakaan verta.

Mulla maanantaina jo eka neuvola ja keskiviikkona ultra. Jännittää niin, että pyörryttää! Jos siellä syke näkyy, niin varmaan oksennan silkasta ilosta! :D

Voikaa hyvin ja kirjoitelkaa nyt muutkin kuulumisia, etten ole ainoa meuhkaaja palstalla! :D

niila 7+1

Vierailija
59/90 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo onhan se sallittua, MUTTA kun ne haluaa siitä todistuksen et oon ollu lääkärillä.. en tiiä mitä pitää tehä tai sanoo..

Vierailija
60/90 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tämä pino kasvaa! Kovasti yritän teidän kuulumisia lukea:) Seksiunia nähdään täälläkin, varsinkin oviksen jälkeen joka yö. Mulla on kuvotusta enemmän iltasin, outoa. Kauaa ei voi olla syömättä kun alkaa heikottamaan ja sitten onkin pakko saada äkkiä jotain syötävää. Mä olen kertonu äitille ja pari kaveria arvasivat ennen kun ehdin suutani avata:) Äitikin sanoi että arvasi heti. Mä en nyt sitten mene siihen varhaisultraan:( pakko jaksaa odottaa kesäkuulle että pääse siihen ekaan ultraan. Mitäs muuta.. Vatsa on hirveen turvoksissa mut niin mulla oli varsinkin tokaa odottaessa. Toivottavasti nyt löytäisin jotain kivoja mammahousuja kun oikein mikään malli ei sovi mulle, liian isoja kaikki. Paidoissa riittää kun ostaa paria kokoa isomman mitä normaalisti käytän. Ihanaa, kasvais nyt masu äkkiä:) Varmaan jostain ihan äitiysvaateliikekeestä löytäisi tarpeeksi pieniä housuja mut ei mulla ole varaa niihin.

Tajusin just, että mähän olen sit edelleen kotona kun esikoinen aloittaa ens vuonna koulun, onpa mukavaa:) Vaikka olisinhan mä varmaan muutenkin kun toinen lapsonen täyttää ens vuonna kolme niin olisin ottanut hoitolapsia. Onko täällä kenelläkään muuten kokemusta LOHJAN synnäristä? Muutetiin just ja uusi paikka, niin haluaisin kuulla kokemuksia.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja koittakaa kestää pahoinvoinnit sun muut mitä mä niin odotan:)

äitykkäinen rv 4 tai 5