Onko muilla samaa ongelmaa, että jouluruokia ei meinaa saada syötyä pois?
Tänäänkin jo tuli syötyä hieman "väkipakolla", kun on jo kyllästynyt, mutta vieläkin jääkaappiin jäi vähän. Kait se on sitä, että kun jouluna saattaa ruokailla useammassa paikassa, niin nuo kotiin ostetut ruuat ei sitten kulu toivottua tahtia.
Kommentit (77)
Kävin jo toissapäivänä hakemassa Lidlistä kaksi laatikkoa salamipizzaa ja kippasin joulupaskat roskiin. Näin, ongelma ratkaistu.
Ehkä nyt sitten on jo oppinut kuinka paljon tarvitsee ostaa seuraavana jouluna?
Ei ollut mitään ongelmaa, kun en ostanut mitään muuta jouluruokaa kuin yhden rasian rosollia.
Tänään kävin kaupoissa katselemassa, olisiko jouluruokia alessa, olisin ostanut perunalaatikkoa, mutta eipä ollut.
Ei ole. Ostin sitä kahdeksi päiväksi.
Ei, koska ei hamstrata ruokaa poisheitettäväksi.
kaupat on nykyään 24/ auki, joten itse olet syypää asiaan
Vierailija kirjoitti:
Sen takia en niitä ostakaan. Jouluaterian söin kyllä äidin luona.
Ai yhden jouluaterianko vain syöt koko joulun aikana?
Vierailija kirjoitti:
Kävin jo toissapäivänä hakemassa Lidlistä kaksi laatikkoa salamipizzaa ja kippasin joulupaskat roskiin. Näin, ongelma ratkaistu.
Miksi ostit "joulupaskoja" jos sitten heitätä ne roskiin? Osta ensijouluksi vain ne pizzat.mikään ei ole niin typerää, kuin ruokien roskiin heittäminen.
Itse jalostin porkkanalaatikon jämät pihveiksi ja perunalaatikon jämät letuiksi jne.
Mitä mehmettiä?
Eikö juhlaruuat maistu?
Ämpäritolkulla lanttulooraa, sitä herkkujen herkkua ja Jeesuksen hyvää maksalooraa.
Mieti nyt vähän millaisia herkkuja sinulla on edessäsi. Taivaan mannaa.
Ei todellakaan ole ongelmaa, edelleen maistuu varsin hyvin. Kinkku on vaan niin hyvää :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako niitä sitten kuuluu yhden päivän aikana syödä? Taidat olla tyyppi joka syö saman päivän aikana vähintäin kolme kertaa seisovassa pöydässä kesät talvet jokapäivä?
Vierailija kirjoitti:
Hullua vaihtaa jouluruuat Lidlin paskaan.
Olen alkanut jo leipomaan ensi joulua varten. Viedään serkun mökille pakastimeen kun oma on vielä täynnä tämän jouluisia.
Ei ole. Olen sen verran fiksu että osaan mitoittaa ruoan määrän oikein, enkä osta 10 laatikkoa, 16 kinkkua, 50 kiloa perunoita jne vaan ostan sen verran kuin 2 päivässä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska ei hamstrata ruokaa poisheitettäväksi.
kaupat on nykyään 24/ auki, joten itse olet syypää asiaan
Kävin joulunpyhien aikana 6 kertaa kaupassa, kun oli kokoajan jokin loppu. Syötiin yötäpäivää. Ruuat oli koko yön pöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullua vaihtaa jouluruuat Lidlin paskaan.
En ikinä vaihtaisi Saarioisten lanttulaatikko pitsaan! Järjetöntä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako niitä sitten kuuluu yhden päivän aikana syödä? Taidat olla tyyppi joka syö saman päivän aikana vähintäin kolme kertaa seisovassa pöydässä kesät talvet jokapäivä?
Söin yölläkin joka vessareissulla ison lautasellisen.
Joo, lievästi olen pakottanut itseäni syömään ja huomenna ei enää onneksi tarvitse. En jaksa jatkojalostaa noista mitään, kun sitten ne safkat vaan jatkaa eloaan jääkaapissa, kun yksin asun. Jouluna oli vieraita, niin ruokaa jäi liikaa yhdelle ihmiselle.
Joulupäivänä tein jouluruuasta annoksia pakkaseen. Kyllä niitä kerran viikkoon syö.