naapurin isäpuoli vankilaan minun ilmoituksen takia....
että sillälailla. naapuri sanoi,että hän joutuu vankilaan sen minun tekemän ilmoituksen vuoksi.(hakkasi lasta)
no,sanoin,että et varmasti joudu vankilaan tuon yhden ilmoituksen ja tutkinnan vuoksi---johon hän kertoi,että alla on muita pahoinpitelyjuttuja aikusiiin kohdistuneina.
just. jos häkki heilahtaa,se mies pitää siis minua syyllisenä siihen? sanoin,että en voi perua puheitani,ja väittää,etten nähnyt mitä näin, VAIKKAKIN se mies kieltää lyöneensä,ja lapsikin on käännytetty sanomaan,ettei mies lyönytkään häntä.
saakeli,en yhtään ihmettele,ettei ihmiset halua auttaa,tai tehdä ilmoitusta väärinkäytöksistä,pahoinpitelyistä,sun muista, kun itse joutuu tällaiseen kuseen!
Kommentit (16)
kun pitää miettiä,että mitähän kättä pidempää sitä pitäisi lähettyvillä,jos se rynnii ikkunasta sisään joku kaunis kerta.....
-ap
ihan omien tekemistensä seurauksena. Voit ilmoittaa hänelle tämän jos ei itse ole sattunut tajuamaan.
se tulee takaa kun vähiten odotat tai laittaa jonkun sulle tuntemattoman asialle. Missään et ole enää turvassa...
ihan omien tekemistensä seurauksena. Voit ilmoittaa hänelle tämän jos ei itse ole sattunut tajuamaan.
Tämä on ihan yleinen ajatusmalli monilla rikollisilla, että syy on jossain sivullisessa tai tilannetekijässä. Se Jarmo-mikäsenytoli, joka puukotti poliitikkovaimonsa hengiltä, oli sitä mieltä että vaimon kuoleman aiheutti heidän koiransa. Koira kun tuli pyörimään jalkoihin, ärtyi Jarmo niin tästä että viimeiset puukoniskut tulivat lujempaa. Ilman koiraa vaimo olisi hengissä, järkeili Jarmo julkisessa kirjeessään...
Ja samalla logiikallaa syy on niissä edellisissä (varmaan liian kovissa) tuomioissa ja naapurin ilmoituksessa, ei tehdyissä rikoksissa. Vangeista n. 80 % kokee olevansa syyttömiä, joten kaltaiseensa seuraan tämäkin herra pääsee.
teit aivan oikein! En mä usko että sä missään todellisessa vaarassa olet, koska toi naapuri jo sen tajus että sua ei voi pelotella hiljaiseksi.
Ja toi tietty syyllisyys ja itsensä epäily muuten kuuluu asiaan.Mä myös olen tehnyt ilmoituksen joka oli täysin aiheellinen ja johti toimenpiteisiin poliisin taholta, ja vaikka tiesin tehneeni oikein niin olo oli silti jotenkin järkyttynyt aika pitkään.
Siis tuliko ovelle kertomaan, oliko vihainen, huusiko, oliko hyökkäävä?
jos häkki heilahtaa,se mies pitää siis minua syyllisenä siihen? sanoin,että en voi perua puheitani,ja väittää,etten nähnyt mitä näin, VAIKKAKIN se mies kieltää lyöneensä,ja lapsikin on käännytetty sanomaan,ettei mies lyönytkään häntä.saakeli,en yhtään ihmettele,ettei ihmiset halua auttaa,tai tehdä ilmoitusta väärinkäytöksistä,pahoinpitelyistä,sun muista, kun itse joutuu tällaiseen kuseen!
Ethän sinä missään kusessa ole, älä anna jonkun rikollisen tuollaista uskotella. Ihan kepillähän tuo koettaa jäätä, menisikö läpi
a) hyvällä (minä raukka joudun vankilaan, voi minua)
b) pelottelulla (olet kusessa)
c) syyllistämällä (sinun syysi)
d) suoraan kysymällä (peruisitko puheesi)
e) kieltämällä (en ole lyönyt)
ja ilmeisesti vielä
f) kautta rantain tiedustelemalla, aiotko pysyä sanassasi ja oletko varma siitä, mitä olet nähnyt
mies teki siskostaan lastensuojeluilmoituksen noin 10v sitten. Ei nyt vastaava tilanne, mutta kuvaa tätä ilmoittajan syyllistämistä. Vauva huostaanotettiin ja appivanhemmat ja tää sisko miehineen syytti tietty meitä tilanteesta. Lapsi on siitä asti asunut sijaisperheessä ja koko miehen suku katkaisi välinsä meihin. Muutama vihainen kirje ja uhkailusoitto on tullut koko aikana. Että kyllä on meilläkin aika syyllinen olo välillä ollut, vaikka tiedetäänkin että oikein tehtiin.
siinä sitten hän otti asian puheeksi.
-ap
se lapsi,ok, se on jo 13-14v, mutta että itse kysyin silloin siltä,että haluaako ,että soitan poliisit,kun näin hakkaustilanteen. tietty halusi.
ja nyt on kääntänyt kelkkansa,että ei häntä ole ikinä lyötykkään.... ja isäpuoli sanoo,ettei ole lyönyt,äiti sanoo,ettei ole lyönyt. VAIN minä,naapuri,väitän kivenkovaan nähneeni,että varmasti löi.
oli muuten viimeinen kerta,kun puutun jonkun asioihin.kyllä se on niin, että kukin pärjätkööt omillaan.
-ap
se lapsi,ok, se on jo 13-14v, mutta että itse kysyin silloin siltä,että haluaako ,että soitan poliisit,kun näin hakkaustilanteen. tietty halusi.
ja nyt on kääntänyt kelkkansa,että ei häntä ole ikinä lyötykkään.... ja isäpuoli sanoo,ettei ole lyönyt,äiti sanoo,ettei ole lyönyt. VAIN minä,naapuri,väitän kivenkovaan nähneeni,että varmasti löi.
oli muuten viimeinen kerta,kun puutun jonkun asioihin.kyllä se on niin, että kukin pärjätkööt omillaan.
-ap
teit kuitenkin aivan oikein,vankilaan tuollainen ukko joutaakin. Hakatkoon siellä ketä lystää!
siis se että ikinä koskaan milloinkaan ole itsessä vikaa, vaan muissa. Ihan "normaaleissakin" ihmisissä, ei ainoastaan rikollisissa. Hoidan erään yrityksen kirjanpitoa ja samalla tietysti laskutusta. Onpa tullut puheluita joissa meidän yritystä on syytetty siitä että kyseisellä henkilöllä on mennyt luottotiedot ja sitä kautta esim. asuntolainan saaminen on hankaloitunut. Niinpä niin, eihän sillä ole mitään tekemistä asian kanssa että kyseinen henkilö on jättänyt laskun tai laskut maksamatta, ei ragoinut maksukehotuksiin eikä perintätoimiston kirjeisiin...
Tuo on kyllä törkeää että kieltävät mitään pahoinpitelyä tapahtuneenkaan.
Muista että he kyllä tietävät että pahoinpitely oli todellinen mutta välttääkseen rangaistuksen kelkkansa ovat kääntyneet.
Surullisinta on että miksi lapsen äiti menee tuohon mukaan. Eikö hänellä aikuisella naisella ole rohkeutta puolustaa lastaan ja samalla erota moisesta hakkaajasta.
Lieneekö asia niin ettei naisparka uskalla sillä pelkää että hänetkin hakataan tai pelkää että henki lähtee.
Tuolle lapselle olisi parempi että asuisi muualla kuin kotonaan.
Kerrotko vähän minkälainen se pahoinpitelytilanne oikein oli johon soitit virkavallan paikalle vai soititko edes.
eiköhän syy ole se lapsen hakkaaminen. Taitaa olla asia ihan selvä kaikille muille paitsi naapurille itselleen. Hyvä että on sinunlaisiasi rohkeita ihmisiä.
Jos ei muut kiittele, niin se lapsi ainakin aikuisena arvostaa sua satasella.
Olispa tässäkin maassa enemmän ap:n kaltaisia, hienosti toimittu!
Toivottavasti itsekin osaat, jos et heti, niin pian, olla ylpeä itsestäsi.